Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangocheesecream:

Fick hem mina 6 flak monster energi drycker idag. Så jag är nöjd.

Men fick du ett bekräftelse-mail på din beställning innan varorna dök upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ni som beställde från Gottebiten - fick ni något bekräftelsemail ifrån företaget?
Jag har inte fått ngt livstecken alls från företaget...

Inget livstecken förrän idag, leveransbekräftelse. Inget kvitto eller något, bara info om att de skickat iväg och kollinummer.

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ni som beställde från Gottebiten - fick ni något bekräftelsemail ifrån företaget?
Jag har inte fått ngt livstecken alls från företaget...

trillade ner ett mail idag om att mina 2 flak monster var skickade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Själv hämtade jag precis ut mitt

https://www.sweclockers.com/marknad/148087-corsair-gaming-str...

*asg*

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Skrivet av elp:

Men fick du ett bekräftelse-mail på din beställning innan varorna dök upp?

Yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av policeinhelicopter:

Fick precis sms om att det finns att hämta ut nu, kommer inte tro det förrän jag har det i handen Har du hunnit använda det något än?

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte ett coolermaster för en vecka sen.. Lär troligen ge bort i julklapp till brorsan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Keeper of Traditions

Capitalism for the win

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Capitalism for the win

Inte äns mage att bjuda på frakten som han själv fick gratis.. haha. Scalper...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Inte äns mage att bjuda på frakten som han själv fick gratis.. haha. Scalper...

Det var den iofs inte.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Inte äns mage att bjuda på frakten som han själv fick gratis.. haha. Scalper...

Fast det är väl inget att gnälla på. Vi som missat erbjudandet får chans på en bra deal. Hade det kostar 650 i butik hade jag nappat direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ping0:

Fast det är väl inget att gnälla på. Vi som missat erbjudandet får chans på en bra deal. Hade det kostar 650 i butik hade jag nappat direkt.

Jag förstår varför man klagar. Vilket känns bäst? Att få en chans på samma tgt för 99, eller 650:- ?

Om TS redan när han köpte var på det klara med att han bara skulle sälja det vidare, så förlorade någon annan möjligheten att köpa det för 99:- för att han ville göra sig en hacka.

Av princip köper jag inget av folk som köper i syfte att vidare sälja på det viset. Varken biljetter, eller hårdvara utan garanti, eller reklamationsrätt. Men alla andra får så klart göra precis hur de vill. Men vi har ju i modern tid sett vad det ger för resultat när folk får hållas på det här viset, och andra människor är desperata nog att handla deras begagnade varor... NES Classic vs SNES Mini?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag förstår varför man klagar. Vilket känns bäst? Att få en chans på samma tgt för 99, eller 650:- ?

Om TS redan när han köpte var på det klara med att han bara skulle sälja det vidare, så förlorade någon annan möjligheten att köpa det för 99:- för att han ville göra sig en hacka.

Av princip köper jag inget av folk som köper i syfte att vidare sälja på det viset. Varken biljetter, eller hårdvara utan garanti, eller reklamationsrätt. Men alla andra får så klart göra precis hur de vill. Men vi har ju i modern tid sett vad det ger för resultat när folk får hållas på det här viset, och andra människor är desperata nog att handla deras begagnade varor... NES Classic vs SNES Mini?

Med en brasklapp för att jag missförstått vad som hände, men det var väl inte ett visst antal tangentbord till salu, utan det var fel pris en viss tid. Hade det varit begränsat antal hade jag hållit med dig, men som jag uppfattade det var inte så fallet här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ping0:

Med en brasklapp för att jag missförstått vad som hände, men det var väl inte ett visst antal tangentbord till salu, utan det var fel pris en viss tid. Hade det varit begränsat antal hade jag hållit med dig, men som jag uppfattade det var inte så fallet här.

Det var någon som hade pratat med Proshops kundtjänst och fick till svar att de hade 160 eller 180 st för 99 kr och priset var inte felsatt. Fick själv hem mitt idag, det blir en tidig julklapp till brorsan!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Han får väl sälja det för vilket pris han vill om någon vill köpa det, win win för båda parter. Förstår aldrig varför folk alltid blir avundsjuka och kommer med massa spydiga kommentarer i dessa fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var någon som hade pratat med Proshops kundtjänst och fick till svar att de hade 160 eller 180 st för 99 kr och priset var inte felsatt. Fick själv hem mitt idag, det blir en tidig julklapp till brorsan!

Låter skumt. De kunde satt 899 och sålt exakt lika många. Men grattis till en grym deal oavsett.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Det var någon som hade pratat med Proshops kundtjänst och fick till svar att de hade 160 eller 180 st för 99 kr och priset var inte felsatt. Fick själv hem mitt idag, det blir en tidig julklapp till brorsan!

Jupp, 180st... Och många hade tydligen avbeställt sina ordrar, konstigt nog.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jupp, 180st... Och många hade tydligen avbeställt sina ordrar, konstigt nog.

Hur resonerar man då? Hahah. Nej, jag vill nog hellre ha mina 99kr...

Permalänk
Medlem

Jag hade lagt ut tangetbordet med annons;

Säljes för 400kr inkl frakt till den som kan ge den skönaste anekdoten i tråden, slutar kl 20.00 XX datum

Tycker lite som @FiftyFifty att han får göra va han vill, alla vinner ju på det egentligen, han är ju bara smart.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ni som beställde från Gottebiten - fick ni något bekräftelsemail ifrån företaget?
Jag har inte fått ngt livstecken alls från företaget...

Fått både orderbekräftelse och meddelande om att det är skickat. Kollar jag dock kollinumret i Postnord-appen så säger den att de bara fått förhandsinformation.

Permalänk
Medlem

@Aene: Samma här, fick mail och trackingnr den 28e, men via trackingen händer det inte mycket. Samtidigt kan jag inte se min order på hemsidan under "mina beställningar", den försvann därifrån ungefär samtidigt som mailet att betalning genomförts. Så finns väl inte mycket mer än att vänta, lite irriterande för trodde varorna skulle komma tills idag, har ej tid resten av veckan att hämta ut paket. Hoppas det går bättre för er andra som beställt.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Är det flera som väntar på leverans av "99kr tangentbortdet ifrån Proshop" ?
Mitt har fastnat på någon terminal nere i Danmark nu i flera dagar.

Undra om svenskarna lyckades spränga terminalen med alla paket

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Skulle tro att vårt godis hamnat långt bak i "BF-kön" och att det är därför tagit såpass lång tid.
Jag räknar inte med att det kommer förrän på måndag.

Permalänk
Medlem

Samma här med tangentbordet.

Taulov Pakkecenter - TLP
2017-11-24 23:50
Försändelsen är på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Fått både orderbekräftelse och meddelande om att det är skickat. Kollar jag dock kollinumret i Postnord-appen så säger den att de bara fått förhandsinformation.

Har fått mitt, var framme redan i tisadags och hämtade det i dag. Allt var med som skulle vara, fick en påse badeskum också...

Permalänk
Medlem

Rean var usel för grafikkort i toppsegmentet, men jag fick igår tag i ett "Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti 11GB" 6375kr
(demo/full garanti, Dustin)

så jag är nöjd som fan hehe.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av radx:

Är det flera som väntar på leverans av "99kr tangentbortdet ifrån Proshop" ?
Mitt har fastnat på någon terminal nere i Danmark nu i flera dagar.

Undra om svenskarna lyckades spränga terminalen med alla paket

Jag går och väntar jag också, men de sade när jag beställde att det inte kommer komma förrän i slutet av veckan så jag antar (hoppas) att det landar hos postombudet imorgon...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag går och väntar jag också, men de sade när jag beställde att det inte kommer komma förrän i slutet av veckan så jag antar (hoppas) att det landar hos postombudet imorgon...

Mitt sitter fast i Segeltorp.
Stod att det skulle komma idag men har inte rört sig därifrån, även där flera tidigare paket har segat i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Rean var usel för grafikkort i toppsegmentet, men jag fick igår tag i ett "Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti 11GB" 6375kr
(demo/full garanti, Dustin)

så jag är nöjd som fan hehe.

Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC 11GB för 6999kr usel? Okej.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Det är såklart ok att tycka det är tråkigt att man missat ett bra erbjudande, dock ingen bra ursäkt att inte följa forumets regler:

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ping0:

Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC 11GB för 6999kr usel? Okej.

Ja, eftersom jag köpte mitt ti för 6 månader sen för 7200kr, fresh and new!
Kan inte påstå 6999kr är en speciellt bra deal då, men... Okej.

Visa signatur

Baaahh