Köp råd AOC Agon AG271QG vs Acer Predator XB271HU (bmiprz)

Permalänk
Medlem

Köp råd AOC Agon AG271QG vs Acer Predator XB271HU (bmiprz)

Sitter och ska köpa någon av dessa skärmen men vet inte vilken.

Vilken hade ni valt och varför?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Köpte AOC skärmen för en månad sedan och jag hade sett alla recensioner och info om den innan köp..

Swecklockers och inet har bra videorecensioner och den är i stort samma skärm som Acern och Asus variant..

Min lider lite av bleed/glow men jag har insett att det bara märks i kolsvart rum med helsvart bild.. så inget jag längre tycker är ett problem,, i Spel eller vid arbete tänker man inte på det helt enkelt

Bra kvalitet och jag märkte inte heller något av den dåliga foten som några sagt i recensioner..

Har ju varit 600kr billigare under black friday så då hade det varit ännu mer givet köp men jag är nöjd trots jag gav 6290

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikR:

Köpte AOC skärmen för en månad sedan och jag hade sett alla recensioner och info om den innan köp..

Swecklockers och inet har bra videorecensioner och den är i stort samma skärm som Acern och Asus variant..

Min lider lite av bleed/glow men jag har insett att det bara märks i kolsvart rum med helsvart bild.. så inget jag längre tycker är ett problem,, i Spel eller vid arbete tänker man inte på det helt enkelt

Bra kvalitet och jag märkte inte heller något av den dåliga foten som några sagt i recensioner..

Har ju varit 600kr billigare under black friday så då hade det varit ännu mer givet köp men jag är nöjd trots jag gav 6290

okej! tack för svar.
Ska kolla deras recensioner direkt!
och ang priset så är den fortfarande nedsatt på inet till 5 799 så ska nog passa på!
tack åter igen

Permalänk
Medlem

Stod mellan dessa skärmar i valet jag gjorde nyss också, även Asus ROG Swift PG279Q var med bland mina val. Alla har en likadan panel med samma egenskaper, jag valde AOC från Inet då den var den billigaste av dom tre vid tillfället.
Kollat mycket videos på YouTube, foten ser inte så ranglig ut som beskrivs och jag har ett riktigt stabilt skrivbord så jag tror att det blir bra.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Stod mellan dessa skärmar i valet jag gjorde nyss också, även Asus ROG Swift PG279Q var med bland mina val. Alla har en likadan panel med samma egenskaper, jag valde AOC från Inet då den var den billigaste av dom tre vid tillfället.
Kollat mycket videos på YouTube, foten ser inte så ranglig ut som beskrivs och jag har ett riktigt stabilt skrivbord så jag tror att det blir bra.

Okej, Tack. Jag va också inne och kollade på swiften men då den va ännu dyrare så lutar det mer åt Aocn.

Permalänk
Medlem

Någon mer som kan säga nånting om skärmarna?