Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Inets sweclockers erbjudanden tog slut snabbt bara Xboxen kvar nu...

Synd att de inte hade nått billigare grafikkort till erbjudande. Hade gärna sett ett GTX1060 6GB för under 2000 spänn...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Otroligt många butiker som visar högre pris på varan än vad den kostat innan BF, visst är det olagligt?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag beställde för snart 5 timmar sedan. Inget... "Faktura"

Beställde vid 12 tiden med faktura,har inte heller fått orderbekräftelse på mail eller nåt.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Ruggigt bra pris, typ 1400 :- billigare än vad jag köpte det för, Inets Sweclockers rabbat på TI just nu är ju också väldigt fiin, skulle helt klart slagit till om jag inte köpt ett 1080 redan.

Vilken rabatt har swec?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Vilken rabatt har swec?

https://www.inet.se/kampanj/4178/black-friday-2017-sweclocker...

Grafikkortet och SNESen tog slut för ca 20 min sen

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

En polare försökte beställa 1080TI där från inet men det fastnade efter man valde fraktsätt. Så han fick inget kort :/

Men men, shit happens.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Beställde vid 12 tiden med faktura,har inte heller fått orderbekräftelse på mail eller nåt.

Beställde nu 15:40 mot faktura, fick orderbekräftelse direkt efter köp, kanske ska kolla det med dom om ni inte fått

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Fanta Lemon är den mest underskattade blandläsken för vuxna drycker

Håller med, men vi gamlingar säger fortfarande Fanta Citron.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Haha, 38st Xbox kvar medans datorkomponenterna är sopslut.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av K0mplext:

@tsd:
Skulle bra gärna se den beställningen. Satt inne på komplett hela dagen och deras billigaste 1080 kostade 5390, vilket blev 4390 med rabatten. Hur fick du 4100? Demo-ex?

Har du fått hem ditt? Mitt har varit restat hela tiden...

4399:- sålde av Destiny 2 för 300:- så totalt blir det 4099:-

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag beställde för snart 5 timmar sedan. Inget... "Faktura"

Då får vi vänta och se antar jag. Jag betalade med kort så de har dragit pengarna med för mig.

Permalänk
Avstängd

Hej gott folk

Går det bra att lämna tillbaka en gamingstol till Elgiganten efter att man fått hem den, monterat och testat i en dag eller två?
Det kanske varierar från butik till butik om dem godtar det?

Tänkte jag frågar här eftersom det verkar vara den mest aktiva tråden just nu och behöver svar snabbt.

Mvh

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

4390:- sålde av Destiny 2 för 300:- så totalt blir det 4090:-

Haha men det är ju sjukt missvisande att säga att du fick det för 4090. Man får Destiny till samtliga 1080 nu.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Skrivet av kortleken:

Normalt sett har väl Elgiganten 3 dagars tillgångsgaranti men har svårt att tro att det kan uppfyllas under Black Friday.

På sina annonsvaror har dom det, kampanjvaror är en annan sak

Permalänk
Medlem

funderar på att beställa en datorstol från elgiganten, tidigaste datumet är 2 januari för 700 kr frakt, eller "bara" 200kronor om man väntar tills 16 januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

En polare försökte beställa 1080TI där från inet men det fastnade efter man valde fraktsätt. Så han fick inget kort :/

Men men, shit happens.

Det är förjävligt det där. Tänk om det fungerade likadant i fysiska butiker att det var OK om en snabb löpare kom och tog saker ur din kundkorg och sedan gick fram och betalade snabbt som attan så står du där med långnäsa och undrade vad fan som hände. Skulle aldrig anses acceptabelt! Märkligt nog tillåts det fungera på detta sätt på internet. Tycker det borde vara så att man kan reservera en vara i alla fall i 5-10 minuter när man lagt den i korgen.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Hej gott folk

Går det bra att lämna tillbaka en gamingstol till Elgiganten efter att man fått hem den, monterat och testat i en dag eller två?
Det kanske varierar från butik till butik om dem godtar det?

Tänkte jag frågar här eftersom det verkar vara den mest aktiva tråden just nu och behöver svar snabbt.

Mvh

Det får du. Du får testa grejerna i 30 dagar. (Har själv gjort det flertalet gånger, bland annat när jag skulle välja tangentbord/mus

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Hej gott folk

Går det bra att lämna tillbaka en gamingstol till Elgiganten efter att man fått hem den, monterat och testat i en dag eller två?
Det kanske varierar från butik till butik om dem godtar det?

Tänkte jag frågar här eftersom det verkar vara den mest aktiva tråden just nu och behöver svar snabbt.

Mvh

Nyttig info som alla bör känna till:
https://www.hallakonsument.se/angerratt

Permalänk
Medlem

Tips på en bra övervakningskamera? eller hemlarm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bra agg också (vet inte hur G3 fläkt är men G2 låter tydligen mer än detta agg)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3330352

Har en g3 750W som jag kör 1ssd och 2hdd, 3 fläktr, 1x gtx1080 och en 7700K i. Kan inte påstå att det låter så pass att jag alls reagerat på att det låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Håller med, men vi gamlingar säger fortfarande Fanta Citron.

Enligt mig heter den Fanta citron, skulle aldrig säga nåt annat
Och den är så god! Grät många salta tårar när den var borttagen i några år, så glad den finns igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Don't hate the player, hate the game.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelaren gör ju narr av spelet i detta fall, vilket gör det hela otroligt komiskt. Vet inte hur du tolkade mitt inlägg.

Edit: @klingen78:

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett ställe som säljer en 4k Blue-ray spelare till ett bra pris? Vet att Elgiganten hade en, men vet inte om den är slutsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det är förjävligt det där. Tänk om det fungerade likadant i fysiska butiker att det var OK om en snabb löpare kom och tog saker ur din kundkorg och sedan gick fram och betalade snabbt som attan så står du där med långnäsa och undrade vad fan som hände. Skulle aldrig anses acceptabelt! Märkligt nog tillåts det fungera på detta sätt på internet. Tycker det borde vara så att man kan reservera en vara i alla fall i 5-10 minuter när man lagt den i korgen.

Har du lagt den i korgen har du lagt den i korgen, då borde det tas bort ur sortimentet och sedan läggas tillbaka om du skulle ångra dig, känns mysko om de gör annat

Permalänk

Tror ni att man kan förvänta sig bättre priser på något under ”Cyber Monday”? Var/är sugen på en ny SSD på 500GB men känns som att det är högst 1-200:- rabatt på dom som man vill ha..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekopp:

Har du lagt den i korgen har du lagt den i korgen, då borde det tas bort ur sortimentet och sedan läggas tillbaka om du skulle ångra dig, känns mysko om de gör annat

Ja det är så det borde fungera men tyvärr hos de flesta webbshoppar så är det inte så utan det kan bli så att nån annan som är snabbare att checka ut snor åt sig din vara i din kundkorg!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/gamingpaket-tangentbord/gaming-paket...
Detta superpaket från SteelSeries inkulder Apex 100, Rival 110 och QcK+. Perfekt som julklapp eller som startpaket till en gamer. - 490kr

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/apex-100-quick-te...
SteelSeries Apex 100 [Quick Tension] - 249kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4050753

https://www.maxgaming.se/xbox-one-headset/ear-force-stealth-5...
Turtle Beach Ear Force Stealth 500X Trådlöst (XONE) - 690kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2744921

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk

Varför säger folk att det är skillnad på OLED55C7V och OLED55B7V det är samma panel, men c7 kan visa ljusare färger?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Hoppades på Playstation 4 Slim så nära 2000 kr man kan komma men ser mörkt ut.
Tycker "Black Friday Deal" ska vara sänkt mer än 24 kr .

Hojta gärna om ni ser ovanstående ^^

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av Cellen:

Det får du. Du får testa grejerna i 30 dagar. (Har själv gjort det flertalet gånger, bland annat när jag skulle välja tangentbord/mus

Vet du hur det fungerar med öppet köp/ångerätt när man har köpt en spelkonsoll där det ingick ett spel som var en digital kod och sedan vill man ångra köpet? Koden är ju använd för att testa konsollen. Undrar teoretiskt eftersom konsollen har blivit ganska mycket billigare nu under black friday. Prisgarantin funkar inte eftersom det var en bundle med spelet.