Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

haha min gamla mattelärare är på CDON livestream wtf?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var vad dom skrev när de informerade mig om att jag inte kommer få något

Så du hann beställa och fick ett mail med beskedet att det inte kommer levereras?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var vad dom skrev när de informerade mig om att jag inte kommer få något

Vart informerade dom dig om det? Beställde du ett för 99kr (gick igenom med orderbekräftelse) och blev makulerad eller frågade efter?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Broken-arrow:

Har Elgiganten ändrat kalibreringen? För som jag skrev i tidigare inlägg har dom tidigare bara utgått från ett papper, vore ju bra om dom gör som media market och har riktigt personal och utrustning i butiken.

El-giganten fortsätter lura folk på pengar. Och ingen som läser detta bör någonsin betala för deras "Optimering".

Att de kallar det för "Kalibrering" är lurendrejeri. El-G kalibrerar inte alls, utan utgår från ett enda exemplars (inte ditt exemplar) inställningar som de kopierar till andra exemplar. Dessa inställningar är framtagna under fel premisser, via en Spyder-mätare och medföljande steg-för-steg-programvara. Det vill säga att de inställningar som tas fram är felaktiga eftersom de är framtagna utan kunskap om vad bild och färgstandard är.

Detta är som att du skulle gå till Dressman och betala för att skräddarsy din kostym. Fast den är inte skräddarsydd efter din kropp utan efter någon annans kropp. Där den så kallade skräddaren dessutom har tagit måtten efter en orangutang.

En kalibrering i ordets rätta bemärkelse, innebär att ditt exemplar har kontrollerats, mätts upp och justerats till att nå så nära färgstandard som möjligt. Då ska det också finnas ett protokoll som visar exakt hur ditt exemplar mäter och vilka inställningar som är genomförda, vilken mätare som användes och så vidare. Mätprotokollet ser ut ungefär som mina färgmätningar i skärmtesterna eftersom det är just det vad det handlar om. Att kalibrera mot en färgstandard.

Pröjsar man pengar till El-Giganten betalar man i grunden för att få en sämre bild än vad du själv kan googla fram och läsa i tester från rtings.com, flatpanels, hdtvtest och liknande grundliga tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var vad dom skrev när de informerade mig om att jag inte kommer få något

Väldigt tråkigt. Har för mig att det stod att det gällde endast ett exemplar per kund där men någon här i tråden fick sina 5 st skickade idag. Du kan ju alltid påpeka det till dem?

När lade du din beställning?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kommer anmäla till ARN om jag inte får ett tangetbord.
Har tagit printscreens på allt där det står kampanjpris.
Har även orderbekräftelse och så ju så det kan ju inte hävda felpris då de skickat ut flera stycken redan!

..... om jag orkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Kommer anmäla till ARN om jag inte får ett tangetbord.
Har tagit printscreens på allt där det står kampanjpris.
Har även orderbekräftelse och så ju så det kan ju inte hävda felpris då de skickat ut flera stycken redan!

..... om jag orkar.

Står det något i stil med "Endast en produkt per person" för just detta tangentbord på någon av dina screenshots?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekopp:

Jag ser att black friday verkar vara lika tragiskt som förra året, eller om inte mer med tanke på att t.ex grafikkort kostar exakt lika mycket som förra och det irriterande med att bästa reorna kommer innan black friday börjat.

Aja.. större förhoppningar så frågar jag er om råd Jag misstänker att det finns mest lodisnätagg på rea, men kan ni tipsa om nåt mindre lodis sådant som har 750+W?

Eller om det finns någon rea på ruskigt billiga USB-minnen? Skulle behövt bunkra ett lager.

Annars blir det väl lite serier på Cdon som förra året

RM750x finns hos Komplett för 899kr. Betydligt bättre kvalitet än EVGA-agget och med tio års garanti. Dessutom semi-passivt = knäpptyst vid surf och andra lättare arbetsuppgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket hue-produkter Elgiganten har i butiker generellt? Går ju inte att se på bf-produkterna, främst startkitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

RM750x finns hos Komplett för 899kr. Betydligt bättre kvalitet än EVGA-agget och med tio års garanti. Dessutom semi-passivt = knäpptyst vid surf och andra lättare arbetsuppgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

EVGA G3 750W är väl ett väldigt bra nätagg med 100% japanska kondensatorer och 10 års garanti vid regisrering av nätagget på EVGA's hemsida?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

Så du hann beställa och fick ett mail med beskedet att det inte kommer levereras?

Skrivet av Icte:

Väldigt tråkigt. Har för mig att det stod att det gällde endast ett exemplar per kund där men någon här i tråden fick sina 5 st skickade idag. Du kan ju alltid påpeka det till dem?

När lade du din beställning?

Beställde vid 01.01, men tydligen försvann min "reservation" av tangentbordet för att det tog längre än tre minuter att slutföra köpet och fick då en orderbekräftelse på originalpriset istället ~1700kr. Inget jag är sugen på så deras enda lösning var att annullera ordern.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Kommer anmäla till ARN om jag inte får ett tangetbord.
Har tagit printscreens på allt där det står kampanjpris.
Har även orderbekräftelse och så ju så det kan ju inte hävda felpris då de skickat ut flera stycken redan!

..... om jag orkar.

Orderbekräftelse skickas ut i samband med att varan packas/skickas står det i mailet. Jag vet inte om du kan hävda att den preliminära bekräftelsen är en orderbekräftelse men det är nog inte lönt att tjafsa. Easy come, easy go som någon skrev.

Däremot tycker jag att det är väldigt fult att använda sig av familjemedlemmar och liknande för att roffa åt sig flera stycken. Det kommer nog att finnas en hel drös på Blocket nästa vecka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Står det något i stil med "Endast en produkt per person" för just detta tangentbord på någon av dina screenshots?

Ja, det gör det.

https://imgur.com/a/0DFC9

Permalänk
Medlem

Massa spekulationer, jag ringde dom istället för att få ett riktigt svar.
Han sa att ja, 99kr gäller, det var medvetet pris, inget fel.
Har man fått en bekräftelse på 99kr så kommer man få det, dvs inte makuleras.

Däremot trist att dom skickar ut till folk som gör fulbeställningar (beställer fler när det står max 1)

Permalänk
Medlem

Ni som fått tangentbordet skickat kan ni skriva vilken tid ni fick eran bekräftelse?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Kommer anmäla till ARN om jag inte får ett tangetbord.
Har tagit printscreens på allt där det står kampanjpris.
Har även orderbekräftelse och så ju så det kan ju inte hävda felpris då de skickat ut flera stycken redan!

..... om jag orkar.

Blir nog svårt då det står ju faktiskt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, felaktiga tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

Upp till 50% rabatt på philips genom buzzador (man måste inte vara medlem)
https://www.philips.se/shop/SE_Buzzador/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

EVGA G3 750W är väl ett väldigt bra nätagg med 100% japanska kondensatorer och 10 års garanti vid regisrering av nätagget på EVGA's hemsida?

EVGA kräver väl att man själv bekostar frakten och sköter all RMA-hantering? Har även läst en del negativa kommentarer kring produkten men den är ju onekligen populär.

Den är väl f.ö. inte semi-passiv? Edit: Det kanske är det som menas med deras s. k. Eco-läge. Som sagt, ett populärt nätagg men jag hade i alla fall valt Corsair.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ågren:

Orderbekräftelse skickas ut i samband med att varan packas/skickas står det i mailet. Jag vet inte om du kan hävda att den preliminära bekräftelsen är en orderbekräftelse men det är nog inte lönt att tjafsa. Easy come, easy go som någon skrev.

Däremot tycker jag att det är väldigt fult att använda sig av familjemedlemmar och liknande för att roffa åt sig flera stycken. Det kommer nog att finnas en hel drös på Blocket nästa vecka...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, säga vad man vill om huruvida det är "korrekt" eller inte, men det är ju väldigt enkla tusenlappar att tjäna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Yahbulon:

Beställningsbekräftelse 00:44
Orderbekräftelse 5:53
Leveransinformationen trillade in 6:22
Fakturan från klarna 10:08.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Första reaktionen var att "så har de väl alltid kostat" och japp, ingen prisförändring enligt Prisjakt. Svensk Black Friday i ett nötskal; Släng upp en röd prislapp med samma pris.

Fast de där kom väl för någon dryg månad sen och har väl kostat 3 890 :- sedan de kom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Rätt nöjd att jag köpte 1080 för 4400kr på kompletts 11/11 rabatt nu i alla fall.
Ångrar jag inte köpte mer jox då

Samma här. Faen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Alla Philips produkter 50% hos Jula, inkl Hue paket

Produkt: Philips produkter inkl flera Hue paket 50% hos Jula
Länk: https://www.jula.se/tema/2017/black-friday/
Prisjakt:
Pris: 50%

Visa signatur

1. Jonsbo W1 M-Itx, I5 4670k, Asus z-87I PRO, Corsair Vengance PRO 2133mhz 16 Gb, EVGA GTx 750Ti, Be Quiet Straightpower 580w Gold, Corsair H80, Silverstone SOD02 slimslot DVD, Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 64MB 4TB , Samsung 840 256GB, Benq 2410T

2. Sapphire Radeon R9 280X Vapor-X OC HDMI DP 2xDVI 3GB, AMD 8350, Asus Sabertooth 990FX, Fractal Design R5, Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W, Noctua NH-U9B SE2, 2x8 GB Hyper X fury 1600 C10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Blir nog svårt då det står ju faktiskt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, felaktiga tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning

Fast det är ju inget av dessa.
Priset var korrekt och i min orderbekräftelse står det klart och tydligt.

Hade ju absolut varit okej om de makulerat alla ordrar, p.g.a fel men om jag har fått en orderbekräftelse och att de redan skickat ut en massa, då kan de ju inte hävda felpris direkt!

.... men jag var ironisk. Skulle aldrig orka tjafsa över 1.000kr men kul om man får det för 99kr

Permalänk
Medlem

@christian29: Helt rätt. 3120kr kontant om du betalade nu och binder upp dig i två år.
Inte helt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

EVGA kräver väl att man själv bekostar frakten och sköter all RMA-hantering? Har även läst en del negativa kommentarer kring produkten men den är ju onekligen populär.

Den är väl f.ö. inte semi-passiv? Edit: Det kanske är det som menas med deras s. k. Eco-läge. Som sagt, ett populärt nätagg men jag hade i alla fall valt Corsair.
Skickades från m.sweclockers.com

Ja man skickar iväg nätagget på egen bekostnad till EVGA EU i Tyskland vid ett eventuellt RMA-ärende. Har personligen ett G2 850W och inte haft något problem med vare sig coil whine eller annat, men kan tänka mig att folk haft problem med det lite nyare G3.

Precis, ECO-mode är en switch som sätter den i ett semi-passivt läge!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Produkt: Canon PIXMA iP8750 A3+ Wi-Fi Photo Printer
Länk: https://www.amazon.co.uk/Canon-PIXMA-iP8750-Wi-Fi-Printer/dp/...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2455510
Pris: 179.99 GBP

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

Ni som fått tangentbordet skickat kan ni skriva vilken tid ni fick eran bekräftelse?

Skickades från m.sweclockers.com

Orderbekräftelse 00:03 köpt med faktura, fortfarande ingen update, står som "Packas" utan något datum bestämt men får väl bara vänta och se

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Är någon krona från en köpgräns på CDON. Någon som vet hur man får till en lista med deras billigaste prylar?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro