Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Skillnaderna:
Ljusstyrkan på skärmen
Inbyggda apparna den klarar av (såsom netflix osv)
Ljud/videofiler som stöds av TVn

Dvs inte så mycket roligt som skiljer dom åt

D är ingen skillnad på någon av de punkterna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av policeinhelicopter:

Beställde tangentbordet för 99:- från Proshop 00:45, någon som beställt vid samma tidpunkt som har fått en bekräftelse att det skickats?

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde ungefär då också. Status: behandlas.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Skillnaderna:
Ljusstyrkan på skärmen
Inbyggda apparna den klarar av (såsom netflix osv)
Ljud/videofiler som stöds av TVn

Dvs inte så mycket roligt som skiljer dom åt

Fel. Det är endast utseendet på skärmen som skiljer. Själva panelen och bildprocessorn är identisk.

Permalänk
Skrivet av policeinhelicopter:

Beställde tangentbordet för 99:- från Proshop 00:45, någon som beställt vid samma tidpunkt som har fått en bekräftelse att det skickats?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick min beställningsbekräftelse 00:38, det är på väg

Tror dock att jag klickade beställningen typ 00:10.

Visa signatur

Dator 1: I7 4770K, 16 gb DDR3 1600MHz, Samsung Evo 840 Basic 250 gb SSD, Asus GTX 1080

Permalänk
Medlem

@Myllerman: Så det kan vara värt att köpa nu med tanke på att 2018 är runt hörnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakey:

Fel. Det är endast utseendet på skärmen som skiljer. Själva panelen och bildprocessorn är identisk.

Gick efter vad Prisjakt m.fl sidor skrivit om de båda så då får du skylla min felaktiga info på dom

Permalänk
Medlem

Usch. Webhallen säger att de inte kan leverera palit 1070 och tog bort min order. Känns inte helt ok...

Permalänk
Skrivet av raptor18:

Jag tycker om våldtäkten Apple kör på sina fans. Ingen black friday direkt från de
Att butiker sänker några hundringar på deras grejer räknar jag inte in som en riktig black friday från Apple.

Apple är vidriga, har alltid vart vidriga och kommer alltid vara, thats just it.
Av de allra flesta tillverkarna så får återförsäljare kickbacks, s.k marknadspengar, förutom av just: Apple.
Ja well, man kan få 0,5% - 1,5% (pyttelite...)... om man har jättefina 'utställningslokaler med röda mattor typ' att visa deras prylar i + ett krav på att man omsätter som Dixon (Elkjöp/Elgiganten)...
Jämför man med Intel så får man där 4-5% bara för att man säljer deras prylar, behöver inte vara ett skvatt exra, sen om man gör nått extra med Intel (marknadsprylar: epostutskick, banners etc) så får man sjuka pengar i "marknadsbidrag"

Ne, Apple som sagt... vidriga som företag att jobba med.

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malusch:

Galaxy S8 säljs för under det priset (om du är student, 3 990 kr). För icke-studenter ca. 4 440 kr

Skrivet av Snakey:

Fel. Det är endast utseendet på skärmen som skiljer. Själva panelen och bildprocessorn är identisk.

Källa?

Permalänk

Philips SHB9850NC Bluetooth-hörlurar med aktiv brusreducering

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/hor...

Halva priset jämfört med billigast på prisjakt

Permalänk
Medlem

Prisjakt lever igen!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av policeinhelicopter:

Beställde tangentbordet för 99:- från Proshop 00:45, någon som beställt vid samma tidpunkt som har fått en bekräftelse att det skickats?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har t.o.m. fått kollinummer. Verkar faktiskt komma, trodde absolut att det skulle makuleras. Otroligt kul!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Riktigt bitter på Jula, fick igenom en beställning på Philips Hue-prylar och allting gick igenom. Sen märkte man när man vaknade att de hade satt tillbaka pengarna på mitt konto. Slut på lager sades det! Det lite märkliga var att de hade satt igång rean innan 00.01 som de sade att de skulle göra. Jag gjorde min beställning 22:50. Surt sa räven.

Ajdå, jag gjorde också min beställning kl 22:50 enligt mitt orderbekräftelsemail. Verkar inte ha satt tillbaka några pengar (ännu) i alla fall. Vilka Hue-saker beställde du?

Permalänk

Jag var en av dom som lyckades norpa tangentbordet från proshop.
Fått bekräftelse mail , kvitto och spårningsnummer så det är påväg till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakey:

Fel. Det är endast utseendet på skärmen som skiljer. Själva panelen och bildprocessorn är identisk.

Ja C7 har hel svart ram och en bättre stabilare fot, medans B7ans ram är svart med lite silver och en sämre fot, annars är dom xakt lika

Permalänk
Medlem

Har någon kommit över bra pris på kaffebryggare som Moccamaster?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Galaxy S8 säljs för under det priset (om du är student, 3 990 kr). För icke-studenter ca. 4 440 kr

Källa?

Finns det någon speciell studentlänk som du kan pm:a? Vore kul om man kan ta en för under 4000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har Elgiganten ändrat kalibreringen? För som jag skrev i tidigare inlägg har dom tidigare bara utgått från ett papper, vore ju bra om dom gör som media market och har riktigt personal och utrustning i butiken.

Nej, ELG bild kalibrering är rent skräp.
https://www.svt.se/plus/elgigantens-bildoptimering-gav-felakt...

Bild kalibrering på 30-60 min säger nog allt.
Dom skulle skyltat det på deras hemsida om dom har en riktig certifiering.
Personalen har inte fått nån utbildning eller har nån certifering för utföra en riktig bild kalibrering. Dom använder sig av fjärrkontroll eller Spyder 4 Elite som kostar typ 2000:- innan, möjligen dom uppgraderat till nyare version, men ändå är det inget att ha.

MediaMarkt däremot har personalen genomgått IFS kurs och fått IFS certifiering. Använder riktig utrustning för över 50k+ för genomföra kalibreringen. Helst skall man köpa deras dyrare ca 2000:- för utföra kalibreringen hemma.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av policeinhelicopter:

Beställde tangentbordet för 99:- från Proshop 00:45, någon som beställt vid samma tidpunkt som har fått en bekräftelse att det skickats?

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde också runt 00:45, fått beställningsbekräftelse men inget skickat. Kanske bara var de som var väldigt tidiga som kommer skickas. Status för mig är behandlas fortfarande.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en extern hårddisk till Xbox One. Har någon sett något bättre än den här?
https://www.clasohlson.com/se/Extern-h%C3%A5rddisk-Seagate-Ba...

Visa signatur

MSI K8N-e Neo4 Platinum Edition, AMD Athlon 3000+ 1,8 GHz "Winchester", TT Big Typhoon, 1024 MB Corsair Value S, Leadtek 6600 GT TDH 128 MB, Zalman VF-700 AlCu, 200 GB Seagate + 250 GB Western Digital + 320 GB Seagate, Aspire X-Infinity

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Beställde så fort jag såg den, min är skickad samt att de även skickat fakturan. Dock köpte jag även en gtx 1070 ti vid sidan av i samma beställning.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Klickade hem detta för 1490:- https://www.proshop.se/Smart-home/Philips-Hue-E27-Color-Start...

Tyckte det var hyffsat pris då det för 990:- på webhallen och elgiganten är slut plus att man får en extra lampa med idag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaadRH:

@Myllerman: Så det kan vara värt att köpa nu med tanke på att 2018 är runt hörnet?

Det vågar jag inte svara på. Vem vet vad mellandagsrean erbjuder.

Såhär står det.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Luftfartyg-och-...

"
Drönare under 7 kilo (som flyger i max 90 km/h), får flyga i en flygplats kontrollzon utan tillstånd, om du flyger 5 kilometer från start- landningsbanan och upp till 10 eller 50 m över mark.

"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

jaså

du får gärna länka om du har bra tips

Vet inte om den är på rea nånstans men jag har denna fast grön:
https://www.cervera.se/produkt/brodrost-classic-4-skivor-krom...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Inte inom denna zon. 2018 kommer dock förmodligen nya regelverk som gör det möjligt att flyga 5km ifrån bromma dock.

https://i.imgur.com/F7z1LVT.jpg

Inga problem att flyga när Bromma har stängt. Dock bra att alltid ringa och kolla med tornet innan man flyger.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Riktigt avis på de som fick tag i 1070 ti för 4k nu. Får lite småaktigt bojkotta Webhallen i fortsättningen

Permalänk
Skrivet av Yahbulon:

Finns det någon speciell studentlänk som du kan pm:a? Vore kul om man kan ta en för under 4000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

s8an är slutsåld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

jaså

du får gärna länka om du har bra tips

Var också ute efter en bra brödrost för ett tag sedan. Rätt svårt att ta bra köpbeslut kring vitvaror och hushållsapparater faktiskt eftersom det sällan finns bra recensioner. Hittade dock ett test av SVT Plus. Dualitrosten för 3000 spänn var faktiskt sämst i deras test. Bäst var Electrolux EAT7800. Köpte mig en EAT7800 och är ganska nöjd. Rostar jämnt så länge man lägger brödskivorna upp och ned, eftersom den tenderar att bli varmare högst upp. Då skivorna är lite grövre i botten är det bättre om nederdelen får mer värme även överdelen. Festligt att man kan se hur lång tid det är kvar av rostningsprocessen också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fan nu har elgiganten hue-lampor igen verkar det som där alternativet "hämta i butik" finns, men så är det något tekniskt strul som gör jag inte kan reservera det ändå....3e gången nu det skiter sig. Lagom frustrerande detta. Black Friday sammanfattar min sinnesstämning just nu

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

Skulle denna fungera för att blåsa bort damm från datorer? Kanske mer lönt att köpa denna än luft i burk för 50-99kr/st.

Slut i nätbutiken, men finns förvisso kanske kvar i din lokala butik.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA