Fredagspanelen 145: Nvidia Ampere, Oneplus 5T och Star Wars: Battlefront II-debaclet

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 145: Nvidia Ampere, Oneplus 5T och Star Wars: Battlefront II-debaclet

Jacob och Jonas firar in fredagen i panelform, där detta avsnitt avhandlar alltifrån nya grafikarkitekturer från Nvidia till lootbox-kaoset med Star Wars: Battlefront II.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Goa gubbar o allt de där

Trevlig sändning.
Kan jag föreslå bilder, videor som Linustechtips? Två goa gubbar som pratar är kul, men parallellprocessande av värdarna mellan olika medieklipp, testdata etcetera hade känts så 2018.

Permalänk
Medlem

Haha ordet arkitektur är verkligen svårt att få till. xD

Arschäktur.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har Jacob ett sugmärke på halsen eller är det bara jag?
Annars ett stabilt avsnitt som vanligt!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Snubblat med dammsugaren och fått ett sug märke eller vad?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Har Jacob ett sugmärke på halsen eller är det bara jag?
Annars ett stabilt avsnitt som vanligt!

Skrivet av Toivo83:

Snubblat med dammsugaren och fått ett sug märke eller vad?

Ja någon har pussats ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med koppen? Blev bara irriterande och stängde videon efter 5 min.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tyckte snacket om buttkicker, vid ~25:05, blev fantastiskt roligt när Jonas illustrerar det hela med sina händer och sitt "bongla-bongla-bongla-bong"!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Vad är poängen med koppen? Blev bara irriterande och stängde videon efter 5 min.

Äh, det var väl inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Vad är poängen med koppen? Blev bara irriterande och stängde videon efter 5 min.

Triggered?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Vad är poängen med koppen? Blev bara irriterande och stängde videon efter 5 min.

Philip Diab: *Pratar direkt till dig nu** - Känner du att någonting har förändras i ditt liv?
- Kan du förklara det?

- Varför blev du så irriterad på koppen?
- Stör den dig i ditt allmänna sociala mönster?

- Kanske det ligger en annan faktor bakom, som gör att du stör dig på en kopp?

Har du frågor på detta eller kanske rätt av ett bra svar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@skog1s: Du skriver väldigt konstigt. Vem är Phillip Diab och varför är han relevant här?
Du frågar mig varför koppen stör mig vilket jag ska förklara nu. Jag tycker penisskämt är på dagisnivå och jag förväntar mig mer från vuxna människor, speciellt när dom befinner sig i ett professionellt sammanhang där teknik är i fokus.

Permalänk
Medlem

Dags att lägga ner fredagspanelen och lägga energin på nåt viktigare? Känns som intresset har sjunkit med tanke på antal kommentarer i tråden. För mig personligen har det varit ointressant bra länge nu

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Dags att lägga ner fredagspanelen och lägga energin på nåt viktigare? Känns som intresset har sjunkit med tanke på antal kommentarer i tråden. För mig personligen har det varit ointressant bra länge nu

Alla 4000 som tittat på Fredagspanelen än så länge håller nog inte med dig. Du får tänka på att det är en rätt liten del av alla läsare på Sweclockers som skriver på forumet överhuvudtaget.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Alla 4000 som tittat på Fredagspanelen än så länge håller nog inte med dig. Du får tänka på att det är en rätt liten del av alla läsare på Sweclockers som skriver på forumet överhuvudtaget.

Frågan är bara hur många som har kollat mer än en gång av dessa 4000 eller läst nya kommentarer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Frågan är bara hur många som har kollat mer än en gång av dessa 4000 eller läst nya kommentarer

Kanske @JonasT eller @Jacob kan svara på. Dom bör kunna se sånt via grafer på Youtube. Vore faktiskt intressant att veta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

@skog1s: Du skriver väldigt konstigt. Vem är Phillip Diab och varför är han relevant här?
Du frågar mig varför koppen stör mig vilket jag ska förklara nu. Jag tycker penisskämt är på dagisnivå och jag förväntar mig mer från vuxna människor, speciellt när dom befinner sig i ett professionellt sammanhang där teknik är i fokus.

Konstigt?

Du, klicka på länken o kolla upp vem Phillip Diab är så får du alla svar!

Hör du själv hur du låter?

Du stör dig på en kopp

Ja, men låt då koppen ta all fokus, bli irriterad och stäng av, och missa allt intressant som diskuteras!!!!

rättstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@skog1s: Din analys är fel. Den som läser texten på koppen blir utsatt för ett nervärderande skämt, i detta fall alla tittare. Det är inte koppen utan budskapet. Så jag blev irriterad på att dom drar ett skämt om min penis, inte på koppen...så ja, jag blev irriterad och stängde av, vilket är kontraproduktivt för deras del hälsa till philip diab från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Vad är poängen med koppen? Blev bara irriterande och stängde videon efter 5 min.

Skrivet av Ownage:

@skog1s: Din analys är fel. Den som läser texten på koppen blir utsatt för ett nervärderande skämt, i detta fall alla tittare. Det är inte koppen utan budskapet. Så jag blev irriterad på att dom drar ett skämt om min penis, inte på koppen...så ja, jag blev irriterad och stängde av, vilket är kontraproduktivt för deras del hälsa till philip diab från mig.

Håller med dig om att koppen är onödig (själv märkte jag inte koppen förrän jag läste din kommentar), förmodligen någon av herrarna som är lite osäker och vill skapa sig lite extra självförtroende med sin egna penis i åtanke. Känns bara som oprofessionellt i detta sammanhang dock. Om man vill skylta med koppen så passar nog sitt skrivbord bättre än en video-podd om teknik.
Tycker annars att båda herrarna skötte snacket bra, som det brukar i podden.