Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Är väl just ren kuriositet som denna tråd handlar om. Bland annat D:D

Så sant så sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Men detta med BF är ett intressant fenomen. Folk tycks utgå ifrån att alla återförsäljare har typ 200% marginal på allt dom säljer och trots att BF inte ens infallit än är man upprörda och kränkta över att inte just den varan man själv vill ha finns med monsterrabatt.

Permalänk

Hej alla Sweclockare. Då var det dags i år igen. Ser fram emot fredag!

Märkte ikväll att Komplett har en saftig rabatt på vad som i princip är marknadens bästa TV (för oss dödliga) just nu: LG 65" UHD OLED.

Hela 10 papp billigare än andra stora aktörer som CDON.

Permalänk

Antiklimax på Elgigantens rea, 1070 för samma pris som alla andra butiker har nu, dvs utan rea.
Även R5 chassi, 400 kr dyrare än Inet. Och Zowie skärm, dyrare än många andra butiker.

Permalänk

Elgiganten visar vart dem står i denna rean. Här blir inget inhandlat kan jag lova.

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingerlito:

Antiklimax på Elgigantens rea, 1070 för samma pris som alla andra butiker har nu, dvs utan rea.
Även R5 chassi, 400 kr dyrare än Inet. Och Zowie skärm, dyrare än många andra butiker.

Jag tror inte att de har uppdaterat priserna, det är nog mest för att man ska se vad som kommer att finnas tillgängligt på torsdag/fredag. Ett par av priserna verkar dock ha lagts in eftersom det står att priset upphör att gälla natten till lördag.

De flesta priserna är normalt butikspris eller till och med högre och det är helt orimligt att El-Giganten skulle ha dessa priser på BF.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ja Elgigantens BF var verkligen ett skämt.. inga intressanta TV-apparater alls för en sådan som mig som max lägger 10-15k

Permalänk
Medlem

Har det blivit något fel hos Elgiganten? Ingenting är ju billigare än ordinarie pris.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Mono:

Har det blivit något fel hos Elgiganten? Ingenting är ju billigare än ordinarie pris.

dom kanske gör som cdon gör ibland, "gör en rea" på ett tidigare pris som varit väldigt dyrt. eller så drar det igång 24e.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har det blivit något fel hos Elgiganten? Ingenting är ju billigare än ordinarie pris.

För mig är det billigare, men om man går in på produktsidan är det ingen sänkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tror inte att de har uppdaterat priserna, det är nog mest för att man ska se vad som kommer att finnas tillgängligt på torsdag/fredag. Ett par av priserna verkar dock ha lagts in eftersom det står att priset upphör att gälla natten till lördag.

De flesta priserna är normalt butikspris eller till och med högre och det är helt orimligt att El-Giganten skulle ha dessa priser på BF.

Skickades från m.sweclockers.com

De visade rabattpriserna först, men nu verkar det som att dom har gått tillbaka och bara visar produkterna.. Eftersom det är grafikkort jag är på jakt efter så noterade jag typ bara det. Var 400kr rabatt på så gott som alla. Vad gäller Acerskärmarna så var det samma priser som billigast på prisjakt redan är. Känns inte som att elgiganten kommer sticka ut något speciellt.

Såg däremot detta på ett facebook event för Elgigantens black friday.
"Köpte idag "black wednesday" ett grafikkort Gigabyte GTX 1070 G1, 8 gig, OC för endast 2990:-kronor på Elgiganten i Malmö. Ligger billigaste 4500 kronor på prisjakt. Det fanns bara 4 stycken på hyllan. Alla blev sålda direkt. Det kallas jag för ett kapp. Kommer vara er trogna kund livet ut tills döden skiljer oss. Tack elgiganten."

Permalänk
Medlem

Känns som att elgiganten är fel ja? PS4-spel för 599 är väl inga direkta "Rea-priser"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Känns som att elgiganten är fel ja? PS4-spel för 599 är väl inga direkta "Rea-priser"?

För mig är de nedsänkta, Assassins creed origins 389 exempelvis.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst på TS begäran. Tyvärr blev det lite väl rörigt med två snarlika trådar så vi låser denna och hänvisar till Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...