Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Greger54:

Hej CDON,

Jag väljer att kontakta er här istället för er kundtjänst för att se om jag kan få bättre lycka här. Jag beställde en vara via er den 29:e augusti i år. Ungefär en timme senare avbeställde jag varan genom att mejla till er kundtjänst. Er kundtjänst bekräftade dagen efter att ni skulle kontakta er leverantör för att avbeställa varan. En vecka senare blir varan levererad till mig. Ingen fara, misstag sker. Men det finns ingen retursedel så jag kontaktar er kundtjänst för detta. Efter ett 10-tal mejl och 2 månader senare så har jag fortfarande inte fått min retursedel. Jag har bett om att få tala med kundtjänstchef eller liknande för att kunna få svar på varför jag inte får hjälp, men utan resultat. Jag vet inte var det brister, men någonstans brister det rejält i er support till era kunder. Att inte få en retursedel på 2 månader måste vara något slags rekord. Vad behöver jag göra för att få hjälp? Mitt ordernunmmer är 58598093.

Hälsningar
Daniel Berggren

Hej Daniel,

Beklagar att ditt ärende har dröjt över tiden och givetvis ska jag hjälpa dig i ditt ärende. Jag har tagit ditt ärende till ansvarig på avdelningen som har hand om ditt ärende,

Återkom via PM om du har fler frågor eller funderingar, Önskar dig en trevlig dag!

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AzA77:

Tydligen är det lättare att stoppa huvudet i sanden och hoppas på att allt glöms av. Två dagar har gått och jag har inte hört ett ord ännu. Jaja, ni visar tydligt vad ni går för.

Hej,

Vi har svarat dig via mail, avdelningen som handlägger ditt ärende har ditt ärende under rullning. Då du har fått instruktioner att kontakta tillverkaren för snabbare hantering men nekat detta vill jag observera dig att ditt ärende kan ta längre tid då vi blir en mellanhand mellan dig och tillverkaren.

Återkom gärna vid fler frågor eller funderingar via PM så kan jag hjälpa dig vidare där,

Önskar dig en trevlig helg!
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tråkigt att läsa att du har denna upplevelse hos oss, Givetvis ska jag hjälpa dig vidare i ditt ärende. Har du möjlighet att återkomma till oss med ditt ordernummer via PM så hjälpa ja dig vidare där?

MVH
Henrik

Hej Henrik,
Jag väntar på svar(email) från dig sen i Onsdags, återkommer du till mig?

Mvh Niklas.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vi har svarat dig via mail, avdelningen som handlägger ditt ärende har ditt ärende under rullning. Då du har fått instruktioner att kontakta tillverkaren för snabbare hantering men nekat detta vill jag observera dig att ditt ärende kan ta längre tid då vi blir en mellanhand mellan dig och tillverkaren.

Återkom gärna vid fler frågor eller funderingar via PM så kan jag hjälpa dig vidare där,

Önskar dig en trevlig helg!
MVH
Henrik

Jag har aldrig nekat till att kontakta tillverkaren. Det som gör mig förvånande i ärendet är att det ska ta uppemot en månad att få den informationen från cdon. Då ni hanterat ärendet käpprätt åt helheten är det knappast för mycket begärt att bli uppringd och få en förklaring... Att från en av era medarbetare få som svar i mail att vi har mailat tretti och återkommer efter att vi fått svar därifrån är löjligt. Ni antingen samarbetar eller ingår i samma bolagskoncern men ni har kanske telefonen. Har här blivit lovad att bli uppringd, men det är bara tomma ord.

Är mycket besviken på er hantering...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Niklashog:

Hej Henrik,
Jag väntar på svar(email) från dig sen i Onsdags, återkommer du till mig?

Mvh Niklas.

Hej Niklas,

Jag har svarat dig via mail nu,

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Hej !

När får ni in gtx 1080 ti gigabyte gaming oc &
Msi Armor 1080 ti i lager igen ?

Mvh
Cadtekniker

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cadtekniker:

@CDON.COM:

Hej !

När får ni in gtx 1080 ti gigabyte gaming oc &
Msi Armor 1080 ti i lager igen ?

Mvh
Cadtekniker

Hej Cadtekniker,

Jag har tagit din fråga vidare, Återkommer till dig så fort jag har mer information angående din fråga.

Jag kan samtidigt rekommendera dig att det finns en bevaka knapp via hemsidan där du kan fylla i din mailadress för att få den senaste informationen angående just den produkten om du önskar.

Jag återkommer så fort jag har fått svar !

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cadtekniker:

@CDON.COM:

Hej !

När får ni in gtx 1080 ti gigabyte gaming oc &
Msi Armor 1080 ti i lager igen ?

Mvh
Cadtekniker

Hej igen Cadtekniker,

Vi har i nuläget MSI NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti GAMING X 11G på väg in.

Återkom gärna om du har fler frågor,

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej igen Cadtekniker,

Vi har i nuläget MSI NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti GAMING X 11G på väg in.

Återkom gärna om du har fler frågor,

MVH
Henrik

Hej Henrik

Tack för ditt svar.

Men nu var det Msi Armor 1080ti jag frågade om.
Msi gaming x 1080ti finns redan i lager

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cadtekniker:

Hej Henrik

Tack för ditt svar.

Men nu var det Msi Armor 1080ti jag frågade om.
Msi gaming x 1080ti finns redan i lager

Hej igen,

Tyvärr har vi ingen information i dagsläget när vi får in produkten du frågar om. Tyvärr!

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte ett spel på release för 599kr, nu circka två veckor efter så sänktes det till 399. Har CDON någon prisgaranti?

Permalänk
Hedersmedlem

För er som är intresserade av vad CDON har för framtidsplaner: http://www.ehandel.se/Bakom-kulisserna-pa-CDONs-framtidssatsn...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av yrnm:

Köpte ett spel på release för 599kr, nu circka två veckor efter så sänktes det till 399. Har CDON någon prisgaranti?

Hej,

Vi har ingen prisgaranti på vår produkter, tyvärr!

Hade du kontaktat oss inom ångerrätten (14 dagar) hade kunnat se på en lösning men inget vi kan göra just nu.

Återkom gärna med ett PM om du har fler frågor, Önskar dig en trevlig dag!

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenixen Henrik! (@CDON.COM ?)

Beställde igår ett Xbox One X från er, betalat och klart. 1-3 dagars leverans stod det. Endast någon timme senare kunde man inte längre köpa på er sida pga slut i lager, så blev lite orolig att jag köpt det precis när de tagit slut, bara att sidan inte uppdaterat.

Min order står fortfarande på behandlas, och efter nästan 2 dagar på en leverans som tar 1-3 känns det lite... Fel? Därmed har jag kontaktat support via mail och bara fått "den behandlas av lagret och skickas alldeles snart!" Som svar.

Därför tänkte jag höra med dig om du kunde kika, finns det verkligen exemplar av Xbox One x kvar i lagret, bara att de är väldigt sega på att dra iväg det? Eller är det så att det är slut och jag lär vänta på nästa sats som kommer in?

Uppskattar svar, order# kan ges om så behövs.

Edit: är det så att varan inte finns på lagret vill jag avbeställa den helt enkelt. Tråkigt att betalat för något och sen sitta och vänta i flera veckor (som vissa i tråden fått gjort.)

Måste vara tråkigt att vara support när det är så mycket klagomål, men ger dig & er cred för det trevliga bemötandet man alltid får!

Mitt ordernummer är 59307917, ifall varan inte finns/inte kan skickas imorgon & då avbeställas. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Aschgar:

Tjenixen Henrik! (@CDON.COM ?)

Beställde igår ett Xbox One X från er, betalat och klart. 1-3 dagars leverans stod det. Endast någon timme senare kunde man inte längre köpa på er sida pga slut i lager, så blev lite orolig att jag köpt det precis när de tagit slut, bara att sidan inte uppdaterat.

Min order står fortfarande på behandlas, och efter nästan 2 dagar på en leverans som tar 1-3 känns det lite... Fel? Därmed har jag kontaktat support via mail och bara fått "den behandlas av lagret och skickas alldeles snart!" Som svar.

Därför tänkte jag höra med dig om du kunde kika, finns det verkligen exemplar av Xbox One x kvar i lagret, bara att de är väldigt sega på att dra iväg det? Eller är det så att det är slut och jag lär vänta på nästa sats som kommer in?

Uppskattar svar, order# kan ges om så behövs.

Edit: är det så att varan inte finns på lagret vill jag avbeställa den helt enkelt. Tråkigt att betalat för något och sen sitta och vänta i flera veckor (som vissa i tråden fått gjort.)

Måste vara tråkigt att vara support när det är så mycket klagomål, men ger dig & er cred för det trevliga bemötandet man alltid får!

Mitt ordernummer är 59307917, ifall varan inte finns/inte kan skickas imorgon & då avbeställas. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Tack för ditt inlägg,

Jag har nu tittat på din order och den är mottagen av lagret och just nu står den som att den packar. Din order kommer troligt att skickas under dagen och om inga förseningar hos Postnord ska du kunna hämta ut den under morgondagen, alternativt på måndag.
Håller tummarna att du får den innan helgen så du/ni kan utnyttja spelet redan i helgen!

Återkom gärna via PM om du har fler frågor, Önskar dig en trevlig dag!

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Såg nu att ni ska ha Livesändning under Black Friday med uppträde och tävlingar , så himla roligt initiativ! Helt rätt av er, inte bara köra en trött annons i tidningen!
Har blivit som en tradition att öppna er julkalender och det kanske kommer bli samma sak
Ville bara ge er en klapp på axeln!
MVH

Permalänk
Skrivet av Damponmyboard:

Såg nu att ni ska ha Livesändning under Black Friday med uppträde och tävlingar , så himla roligt initiativ! Helt rätt av er, inte bara köra en trött annons i tidningen!
Har blivit som en tradition att öppna er julkalender och det kanske kommer bli samma sak
Ville bara ge er en klapp på axeln!
MVH

Kan ju hoppas att de lagt.liiite fokus på att förbättra kundtjänst och lagret inför årets upplaga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej tänkte kolla här om det går att få lite snabbare respons. Har en order från er som blev skickad i slutet på förra veckan men har inte fått någon avi än. Har gjort ett ärende hos eran kundtjänst och fick svar idag att dom skulle kontakta buildor och fråga om kollinr och ringde strax efter till just buildor och dom sa då att dom hade skickat ett mail till er med kollinr och att paketet redan finns att hämta ut.

Problemet jag har nu är att jag åker iväg imorgon så hade vart fint om man hinner få svar från er så man kan hämta ut paketet idag

Ärendenr 0000PaD00KAE5ERE

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk

@norrby89: Gå dit med ditt legg bara där paketet ligger och säg ett par siffror så löser det sig när dom inte kan hitta rätt, då kollar dom på ditt namn istället

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Som återförsäljare av Guild Wars 2. Har ni några tankar på att börja sälja deras 'gem cards'? Finns flera utomlands men inga som säljer i Sverige? Detta gäller både Digitalt och Physical versionen.

//LHH

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

Hallå CDON har ni förberett inför Black Friday? Så ni inte klagar på detta i år igen?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@Math-ematics: funkar inte så här, speciellt då dom inte får göra så. Men löste sig ändå i slutändan fick svar på fb så

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kommer CDON vara något aktiv här under Black Friday?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av norrby89:

Hej tänkte kolla här om det går att få lite snabbare respons. Har en order från er som blev skickad i slutet på förra veckan men har inte fått någon avi än. Har gjort ett ärende hos eran kundtjänst och fick svar idag att dom skulle kontakta buildor och fråga om kollinr och ringde strax efter till just buildor och dom sa då att dom hade skickat ett mail till er med kollinr och att paketet redan finns att hämta ut.

Problemet jag har nu är att jag åker iväg imorgon så hade vart fint om man hinner få svar från er så man kan hämta ut paketet idag

Ärendenr 0000PaD00KAE5ERE

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena, beklagar att jag inte hann återkoppla tidigare till dig med tanke på hur brådskande det var, kul att läsa att det löste sig bra till slut!

Skrivet av Hzup:

Hej CDON,

Som återförsäljare av Guild Wars 2. Har ni några tankar på att börja sälja deras 'gem cards'? Finns flera utomlands men inga som säljer i Sverige? Detta gäller både Digitalt och Physical versionen.

//LHH

Vi och många andra säljare sålde faktiskt detta ett tag efter att spelet hade release, av någon orsak som jag inte är insatt i så upphörde detta dock. Det kan vara så att tillverkaren inte ansåg det vara lönsamt och slutade därför distribuera det officiellt i Sverige. Jag kan absolut höra med vår inköpsavdelning och se om det är möjligt för dem att ta in ifall det finns intresse bland våra kunder.

Skrivet av VadSaDu:

Hallå CDON har ni förberett inför Black Friday? Så ni inte klagar på detta i år igen?

Med tanke på hur många bokade mötesrum som stulits från mig under flera månaders tid för att prioritera Black Friday så är det bäst för mina kollegor att de är förberedda!

Skämt åsido, alla våra avdelningar har jobbat otroligt hårt för att se till att Black Friday blir så bra det bara kan bli. Se fram emot det

Skrivet av yrnm:

Kommer CDON vara något aktiv här under Black Friday?

Vi räknar med att ni kommer ha många frågor under dagens gång och kommer absolut ha personal på plats för att besvara dem.

/CDON Robert

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den viktigaste frågan av alla. Kommer tomten i år?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Tjena CDON!

Jag hade tänkt köpa ett par Sennheiser momentum lurar från er denna helg nu när ni har 20% off kampanjen, men helt plötsligt så har ni plockat bort dem helt ur sortimentet.
Jag finner detta riktigt intressant eftersom ni även har en annan kampanj som är inriktad på just momentum hörlurarna.

Jag undrar varför ni gjort så?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Crowwops:

Tjena CDON!

Jag hade tänkt köpa ett par Sennheiser momentum lurar från er denna helg nu när ni har 20% off kampanjen, men helt plötsligt så har ni plockat bort dem helt ur sortimentet.
Jag finner detta riktigt intressant eftersom ni även har en annan kampanj som är inriktad på just momentum hörlurarna.

Jag undrar varför ni gjort så?

Tjena, det enkla svaret är dessvärre att samtliga Momentum lurar som var aktuella för den här kampanjen har sålt slut. Utsålda modeller brukar vi temporärt ta bort från sidan så att de inte tar upp plats på kampanjsidorna, de kommer att komma upp igen så fort vi får en ny inleverans men det kommer dessvärre inte att ske inom de aktuella kampanjerna. /CDON Robert

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tjena, det enkla svaret är dessvärre att samtliga Momentum lurar som var aktuella för den här kampanjen har sålt slut. Utsålda modeller brukar vi temporärt ta bort från sidan så att de inte tar upp plats på kampanjsidorna, de kommer att komma upp igen så fort vi får en ny inleverans men det kommer dessvärre inte att ske inom de aktuella kampanjerna. /CDON Robert

Hej igen CDON!

Tyvärr så verkar det ni säger inte vara sant och jag har bildbevis på detta.

Bild 1
Här ser man hur era momentum inte är med, något jag även märkte med andra märkens dyraste varianter, men kan inte säga något om dessa då jag inte har bevis. Man ser även att ni har en annan kampanj med momentum där de inte heller syns.

Bild 2
Här ser man istället hur det ser ut när ni inte har dem på lager.

Jag vill påpeka att jag inte har några problem med att saker inte finns i lager längre men det är inte det som det hela handlar om, utan mer det faktumet att ni valt att plocka bort produkter helt från ert sortiment när det ni har olika reor som "20% på ALLA hörlurar".
Något luktar alltså surt här.

Ska bli intressant om dessa kommer upp igen till BF eller precis efter.

Mvh
Crowwops

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/spel/spel-downloads/playstation-plus-12-månade...

Hur 17 kan man få en sänkning från 439kr till 431kr att bli 25% rabatt? Falsk marknadsföring.