Inverted mouse eller inte

Permalänk

Hittills har 33 personer röstat och än så länge leder "inverted" racet!

In och rösta!

http://www.strawpoll.me/14415331

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

https://i.imgur.com/qJkz0xC.jpg

En helt klar förbättring och förklaring av logiskt inverterad mus

Försök att bortse från begreppet "look to". Att titta åt ett håll är en sak. Att styra en kropp är en annan.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Kör aldrig med inverterad mus, men däremot alltid med inverterad y-axis på handkontroll.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB

Permalänk
Medlem

Kan man inte redigera sitt inlägg? Skulle vilja ha dit en poll.

Permalänk
Medlem

Kanske en poll med inverted eller inte samt om man är född på 80 talet eller tidigare, 90 talet samt 2000 talet och efter.

Permalänk
Medlem

Inverterad på handkontroller och utan med mus av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vanligt FPS = Normal
Så fort jag ska flyga något = Inverted

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lirade gamla Halo på x-box med några kompisar som hade X-box från början o dem undra varför ja körde med inverterat. "Känns naturligt" svarar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Kan passa på att beskriva mina keybinds som användes på Q1-tiden. Dessa var på intet sätt ovanliga, och i princip alla jag kände körde med något i denna stil:

Framåt: Högerklick
Bakåt: Space
Strafe: A och D
Hoppa: Vänsterklick
Skjut: S

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kör inverted och har gjort det sedan start. Känns mest naturligt för mig.

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Dom kan ta bort detta påhitt med inverted mouse

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

@Tauri: Påhitt? Inverted var väl mer eller mindre standard i 3d spelens vagga?

Permalänk
Medlem

Sådär nu fick vi en poll också

Permalänk
Medlem

Tror det är mycket en generationsfråga.
Vi med som varit med på Quake-tiden kör nog oftast inverted, och "kidsen" kör nog mest på fel håll

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Baserat på pollen så var det tydligen bättre förr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Testat inverted många gånger. Brukar gå 2 minuter, sen stänger jag av det

Ologiskt kan jag bara säga. Upp ska vara upp och ner ska vara ner. Simple as that.

Permalänk
Medlem

Scrollen på Mac är ju som standard tvärtemot Windows. Tog ett tag att vänja sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ologiskt kan jag bara säga. Upp ska vara upp och ner ska vara ner. Simple as that.

Upp? Ner? Verkar krångligt.
Själv rör jag musen framåt eller bakåt.
Rör jag musen bakåt tittar jag upp, precis som med huvudet.
Simpelt 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att fråga varför man måste kryssa i "inverted" för att få rätt håll? Det borde vara det inverterade som skulle vara standardläget tycker jag. När jag ska titta nedåt så böjer jag inte huvudet bakåt. Samma sak med spel, när jag ska titta nedåt vill jag föra fram musen så som jag skulle gjort med mitt eget huvud. Jag spelar inte sedan många år tillbaka men ändå är det för mig ytterst främmande att inte ha invert mouse i kryssat och kunna spela spel som CS Unreal osv. Jag är född på 80-talet.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Jag brukade spela med både inverted och normalt beroende vilket spel jag spelade. I Quake/CS använde jag inverted men i Everquest körde jag normalt. Så spelade jag i flera år men tillslut blev det normal som tog över helt.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Jag brukade spela med både inverted och normalt beroende vilket spel jag spelade. I Quake/CS använde jag inverted men i Everquest körde jag normalt. Så spelade jag i flera år men tillslut blev det normal som tog över helt.

"Normalt"

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Upp? Ner? Verkar krångligt.
Själv rör jag musen framåt eller bakåt.
Rör jag musen bakåt tittar jag upp, precis som med huvudet.
Simpelt 😉

Beror på hur man tänker bara, som man kan se här i tråden.

Permalänk
Medlem

Hej,

Kan göra ett inlägg här. Jag har nu bytt från inverted till "normal" look i FPS spel. Det tog ca 4 veckor av ganska regelbundet spelande innan det känns bra med "normal" look. Till en början blev jag helt åksjuk p.g.a. synen förväntade sig en annan rörselse i skärmen när man drog musen åt ett visst håll.

Blev jag bättre? Ja, lite bättre på t.ex. PUBG mest pga de långa avstånden där invert känns ologiskt. dvs där siktet känns mer som det rör sig platt än som ett flygplan så att säga.

Det känns även lättare att kompensera mot rekyl etc.

Här är ett klipp med normal look, tidigare nånstans i tråden finns klipp där jag kör med inverted tror jag

Om ni inte orkar höra snack så börjar pangandet vid 2 minuter.

EDIT: Innan jag bytte så har jag säkert spelat 20 år med inverted och mycket FPS spel t.ex. CS.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Scrollen på Mac är ju som standard tvärtemot Windows. Tog ett tag att vänja sig.

Mer logiskt tycker jag faktiskt.

Permalänk

Jag flyger alltid inverted då det känns mer naturligt men jag skulle aldrig klara av att spela FPS-spel inverted.