Permalänk
Medlem

Citera flera

Mobilversionen av forumet är ganska eftersatt även om grundläggande funktioner som PM kommer snart™ men en annan funktion jag saknar är citera flera. Finns det några planer på att snart™ införa även detta på mobilsidan?

Det är lite svårt att delta i diskussioner när man måste bläddra mellan flikar och klippa/klistra text fram och tillbaka för att få ihop ett sammanhängande inlägg.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Bildexpert 📺

@ågren: Jag noterar och sätter upp detta på önskelistan. Det är i alla fall under diskussion, så mycket vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@ågren: Jag noterar och sätter upp detta på önskelistan. Det är i alla fall under diskussion, så mycket vet jag.

Tack! Det är ju (likt PM ) en extremt grundläggande funktion för ett forum och det är riktigt krångligt att behöva öppna alla inlägg i nya flikar för att därefter klippa och klistra text fram och tillbaka. Det är tillräckligt bökigt att skriva inlägg via mobilen som det är och alla hjälpmedel uppskattas.

Det kändes onödigt att skapa en ny tråd men det verkar förresten inte gå att @ användarnamn med punkt (gäller ev. även mellanslag och andra specialtecken). Se länk för exempel : #17103323

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

@ågren

Det går alldeles utmärkt att pinga användare med ex. mellanslag eller punkt i användarnamnet. Skriv @"användar.namn" och @"användar namn" (med citationstecken) så ska det fungera som vanligt. @användar.namn och @användar namn

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@ågren

Det går alldeles utmärkt att pinga användare med ex. mellanslag eller punkt i användarnamnet. Skriv @"användar.namn" och @"användar namn" (med citationstecken) så ska det fungera som vanligt. @användar.namn och @användar namn

Är det inte lättare att ändra på det istället för att man ska behöva använda citationstecken? Det är nog få om ens någon som känner till detta 'knep' och resultatet blir att folk med specialtecken i sina användarnamn inte får notiser när någon citerat dem.

Fast det kanske inte är möjligt rent tekniskt? I så fall är det lite märkligt att man tillåter dessa användarnamn över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ågren:

Är det inte lättare att ändra på det istället för att man ska behöva använda citationstecken? Det är nog få om ens någon som känner till detta 'knep' och resultatet blir att folk med specialtecken i sina användarnamn inte får notiser när någon citerat dem.

Fast det kanske inte är möjligt rent tekniskt? I så fall är det lite märkligt att man tillåter dessa användarnamn över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har rätt i att det är en teknisk begränsning, där tolken till exempel inte vet vad som är en punkt för slut på mening och vad som är en punkt i användarnamn. Trivia är det faktiskt inte tillåts för nyregistreringar längre. Namn med specialtecken är spärrade i och med nuvarande version av siten, där också @-funktionen infördes. De som ligger är användare som har kvar gamla namn, och som än så länge valt att inte byta.

Vi hade nyheter och info-trådar ute om den begränsningen i samband med uppdateringen. Missade något tåget och vill byta nu går det såklart utmärkt, bara att kontakta oss!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Det här har blivit lite av en samlingstråd för funktioner på mobilsidan men en annan viktig funktion som saknas är möjligheten att söka i forumet.

Det finns ju uppenbarligen någon slags sökfunktion eftersom det går att söka bland artiklar men på inlägg och trådar går man bet.

Jag förstår så klart att det finns hur mycket som helst på att göra-listan och att man är väldigt begränsad när det bara finns en utvecklare (?) @Biberu men samtidigt känns det lite märkligt att ett teknikforum saknar en 'fungerande' mobilsite.

Tapatalk nämndes i någon annan tråd men jag har för mig att ni sa att det inte var aktuellt, ev. pga kompatibilitetsproblem? Det vore annars en smidig lösning, åtminstone tills ett dedikerat mobilforum finns på plats.

Edit: https://m.sweclockers.com/forum/trad/1486143-tapatalk-8-ar-se...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@ågren Kul att du tar upp just mobilsidan! Den har.länge varit i behov av kärlek och vi håller i detta nu på att ta ett nytt grepp om den. I ett första steg ska funktioner från desktop (som inte finns.mobilt) läggas till och här är alla förslag välkomna.

Vi är i något av en "uppstartsfas" så svårt att svara på när specifika funktioner kan läggas till, utan det enda jag kan säga idag är att detta sker successivt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Härligt! Jag fyller på med marknaden där det varken går att sortera, söka eller publicera nya annonser. Det kanske vore lättare att lista vad som faktiskt fungerar på mobilsidan...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Bumpar denna då funktion för att citera flera inlägg fortfarande saknas...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en bra bumpning av en gammal tråd som har glömts bort @ågren

Vi ska kika närmare på vad vi kan göra med citeringarna!