Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Bra och fin sammanställning så att man kan se hur det sett ut under historians gång. Ger en tydligare uppfattning än vad jag själv hade om att konsolerna hade ett väldigt kortvarig levnadsspann.Antar att jag blandade ihop det med grafikkort...

För övrigt.
Är det någon som har hört något om inbyte av en Xbox One till en Xbox One S? T ex. hos Gamestop?

När jag pratade med Gamestop för några veckor sen nämnde de en deal där man får 50% mer på inbyten vid köp av X, vet inte om de fortfarande gäller dock!

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lathranir:

När jag pratade med Gamestop för några veckor sen nämnde de en deal där man får 50% mer på inbyten vid köp av X, vet inte om de fortfarande gäller dock!

Jag ska kolla med dem då.
Har inte varit aktuellt då mitt främsta spelande har varit (i rangordning)

1. PC
2. PS4 & Switch (delad )
3. Xbox One

De enda två exklusiva titlarna som intresserat mig har varit Gears of War 4 samt Cuphead (herregud vad svårt det är, inget för sambo-coop).

Permalänk
Medlem

Sådär, då har lådan landat:)
Hade ofantligt med tur, fick tag på en förbokning igår 😎

Pic or it didn't happen: Kartong

Någon mer som gick från vanliga One S till denna?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Sådär, då har lådan landat:)
Hade ofantligt med tur, fick tag på en förbokning igår 😎

Pic or it didn't happen: Kartong

Någon mer som gick från vanliga One S till denna?

fick tag på en klockan 08:58 imorse jag byta också från en S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Sådär, då har lådan landat:)
Hade ofantligt med tur, fick tag på en förbokning igår 😎

Pic or it didn't happen: Kartong

Någon mer som gick från vanliga One S till denna?

Samma här, bytte också från One S. Håller på att slanga ner 100 gig GoW 4, tar sin lilla tid haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drexler:

fick tag på en klockan 08:58 imorse jag byta också från en S

Göttegris! Scorpio också? Jäklar så tyst den var förövrigt 👍

Skrivet av Billy Joe Bob:

Samma här, bytte också från One S. Håller på att slanga ner 100 gig GoW 4, tar sin lilla tid haha.

Jag tankade över alla mina spel på en extern HDD innan jag sålde den gamla. Smidigt som fan att bara plugga in och köra igång 👍

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Göttegris! Scorpio också? Jäklar så tyst den var förövrigt 👍

Jag tankade över alla mina spel på en extern HDD innan jag sålde den gamla. Smidigt som fan att bara plugga in och köra igång 👍

Ett stycke Scorpio precis, lyckades pricka in när dom 3 som fanns i butiken gick att boka genom internet.

Permalänk
Medlem

Scorpio har kommit till mig med. Ersätter One S.
Den är imponerande tyst!
Har bara gått vilse inuti bergen i Skyrim än så länge, men inget krångel har noterats från konsolen.
Bokade från Cdon redan 20 Augusti.
Det är lite mer drag i tråden på minhembio, från sid 24.
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=328884&pa...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Näbbdjuret:

Scorpio har kommit till mig med. Ersätter One S.
Den är imponerande tyst!
Har bara gått vilse inuti bergen i Skyrim än så länge, men inget krångel har noterats från konsolen.
Bokade från Cdon redan 20 Augusti.
Det är lite mer drag i tråden på minhembio, från sid 24.
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=328884&pa...

Oj, de där jämförelserna är riktigt trevliga som nämns där, typ:

https://youtu.be/YJm2RD2yHpQ

Är ingen liten skillnad när X dyker upp. Och då är det fortfarande i grunden ett Xbox 360-spel, ingen "HD" Remaster eller liknande. Får nog bli en när priset sjunker för att ersätta min Xbox One vid något tillfälle.

Ser verkligen fram emot att se en eventuell Red Dead Redemption-uppdatering också.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Oj, de där jämförelserna är riktigt trevliga som nämns där, typ:

https://youtu.be/YJm2RD2yHpQ

Är ingen liten skillnad när X dyker upp. Och då är det fortfarande i grunden ett Xbox 360-spel, ingen "HD" Remaster eller liknande. Får nog bli en när priset sjunker för att ersätta min Xbox One vid något tillfälle.

Ser verkligen fram emot att se en eventuell Red Dead Redemption-uppdatering också.

Kommer få min Scorpio Edition idag med UPS alltid lika roligt eftersom det kan bli fel.
Fick faktiskt en DPD sändning till min dörr förra veckan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Kommer få min Scorpio Edition idag med UPS alltid lika roligt eftersom det kan bli fel.
Fick faktiskt en DPD sändning till min dörr förra veckan.

Klart det blir fel med UPS hehe.
Var en sån jag var ute efter med, alltid kul att vara med dag ett och speciellt med specialmodeller. Hoppas på smidig leverans för din del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Klart det blir fel med UPS hehe.
Var en sån jag var ute efter med, alltid kul att vara med dag ett och speciellt med specialmodeller. Hoppas på smidig leverans för din del.

Vet inte om det går att beställa på MS-Store SWE men den går att lägga in i varukorgen där Scorpio Edition den gick att boka nyligen då den var slut innan.

Permalänk
Medlem

Fick min igår, efter att enbart haft Playstation hemma innan.
Men rent spontant tycker jag den går segt i menyn..
Sen tycker jag att menyn och översikten är lite sämre än hos PS4an, men det antar jag är en vanesak.

Men finns det några viktiga titlar som måste spelas? Halo, Gears of war och ReCore äger jag redan, så bortse från dessa

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av jonash93:

Jag hade tänkte att byta upp mig från ett 360 till ett one och funderar på om det är någon skillnad i prestanda mellan de olika one versionerna (one, one s, one elit) eller är det mest storleken som skiljer dessa emellanåt? strävar efter att köpa ett begagnat one på blocket.
Jag spelar inte så mycket utan mest att jag vill kunna dra på forza, gta osv och lira lite.

Vad kan värdet ligga på ett 360 i fint skick med två dosor och 3,4 spel i original kartong? är 1300kr för mycket att begära?

Begagnat skulle jag leta efter ett XoneS. Den är nyare, mindre och lite kraftfullare. En gammal Xone skulle jag endast rekommendera om du hittar till ett riktigt skampris. Tror det blir svårt att få 1300 för 360. Sitter själv med en fin en som du, men jag är lite kär i den och har den i sommarstugan där den nu fått nytt liv iom gratisspelen som varje månad kommer via Games with gold.

Skrivet av BasseBaba:

Jag tror (tyvärr) att "denna generation" kommer leva länge nog med dessa vitamininjektioner, att vi får se dagen när "vanliga" PS4 och Xbox one S pensioneras och enbart PS4 Pro och XXX fortsätter säljas. Därför har jag lite svårt för MS och Sonys uttalanden...
ps1: 1994
Ps2: 2000
xbox: 2001
x360: 2005
ps3: 2006
xOne: 2013
ps4: 2013
ps4pro: 2016
xonex: 2017
Så det lär ju dröja till minst (?) 2020 innan vi ser PS5/Xbox Two?
Mao så ska dagens maskiner hålla i minst 3 år till, tyvärr, och vid den tidpunkten lär det vara meningslöst att försöka sälja nått annat än PRO/XXX?

Min gissning är att det lär dröja till minst 2022 innan vi ser en ny generation på marknaden, om inte någon av MS eller Sony tappar så stort på marknaden att de känner att de måste göra något drastiskt. Tror att PS4 och Xbox ligger ganska jämt mot varandra nu. XoneX är nog tillräckligt kraftfull för att locka många köpare, men inte tillräckligt mycket starkare för att Sony ska tappa så mycket från den position PS4 redan har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Inga problem. Hojta gärna till när du får mail om upphämtning

Det blev ingen X1X för min del igår. Ringde MediaMarkts kundtjänst två gånger under dagen, det enda som sade var att mailet som innehåller upphämtingsinfo skulle skickas ut någon gång under dagen. När klockan var runt 18.00 så hade jag fortfarande inte fått något mail. Åkte till varuhuset och fick veta att dom inte ens hade fått in konsolerna.

Märkligt att MediaMarkts kundservice inte kan ge bättre information vid en release när man har en förbokning sedan i Augusti. Om jag bara vetat om att det var försenat så hade jag aldrig behövt åka till varuhuset för att få det bekräftat.

Nu kanske jag får boxen idag eller imorgon, eller till jul kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Det blev ingen X1X för min del igår. Ringde MediaMarkts kundtjänst två gånger under dagen, det enda som sade var att mailet som innehåller upphämtingsinfo skulle skickas ut någon gång under dagen. När klockan var runt 18.00 så hade jag fortfarande inte fått något mail. Åkte till varuhuset och fick veta att dom inte ens hade fått in konsolerna.

Märkligt att MediaMarkts kundservice inte kan ge bättre information vid en release när man har en förbokning sedan i Augusti. Om jag bara vetat om att det var försenat så hade jag aldrig behövt åka till varuhuset för att få det bekräftat.

Nu kanske jag får boxen idag eller imorgon, eller till jul kanske?

Usch va tråkigt. Jag fick faktiskt mitt mail runt kl 14 igår och kunde hämta ut det. Lider med dig ändå, sjukt tråkigt att behöva vänta.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Usch va tråkigt. Jag fick faktiskt mitt mail runt kl 14 igår och kunde hämta ut det. Lider med dig ändå, sjukt tråkigt att behöva vänta.

Gött, har du hunnit testa några 4k/hdr spel än? Jag fick mail från MediaMarkt för en liten stund sedan att jag kan hämta det idag så det känns bra

Permalänk
Inaktiv

Kommer få min One X idag! Blev som tur var inte någon lång väntan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon226213:

Kommer få min One X idag! Blev som tur var inte någon lång väntan.

Najs har själv aldrig ägt en xbox så har jag inget att jämföra med. Men den är väldigt tyst min är inte så varm som en del har sagt men den står på ett bord bakom min Nintendo Switch. Jag gillar handkontrollen på Scorpio Edition lite sträv ifall man får handsvett och inte så tung jämfört med Switch:s pro kontrollen.

Sen vi som har 21:9 skärmar/format får samma upplösning som Nintendo Switch dvs lite längre format än 16:9

Permalänk

Jag har en bokning på en Project Scorpio Edition på Webhallen i solna om någon är intresserad, annars gör jag en avbokning på den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Najs har själv aldrig ägt en xbox så har jag inget att jämföra med. Men den är väldigt tyst min är inte så varm som en del har sagt men den står på ett bord bakom min Nintendo Switch. Jag gillar handkontrollen på Scorpio Edition lite sträv ifall man får handsvett och inte så tung jämfört med Switch:s pro kontrollen.

Sen vi som har 21:9 skärmar/format får samma upplösning som Nintendo Switch dvs lite längre format än 16:9

Har pillat med min en del nu och den är tyst för det mesta men när jag spelar Call of Duty WWII så går fläkten upp på högvarv i en eller två sekunder och blir sedan tyst igen. Beter din sig ochså så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon226213:

Har pillat med min en del nu och den är tyst för det mesta men när jag spelar Call of Duty WWII så går fläkten upp på högvarv i en eller två sekunder och blir sedan tyst igen. Beter din sig ochså så?

Jag har inte testat så mycket kommer göra mer tester senare. Beroende på vad jag har läst vad andra har sagt så går fläktarna igång på olika spel. Wolfenstein II verkar vara den som det låter en hel del av:

Skrivet av ppr74:

Jag har lite mer funderingar om fläktljud. Jag har kört fyra spel och alla är optimerade för X. Testet är gjort i ett tyst rum.

Dashboard
Här vet jag inte om fläkten är igång. Hör ingenting.

Forza 7 Demo och Quantum break
Fläkten hörs om man sitter precis i närheten. Det är inget jämnt ljud utan det går upp och ner ganska oregelbundet. Hörs också ett tick-tick-tick i snabb takt hela tiden. Som att den kanske tar i lite, lite någonstans.

Rise of the Tomb Raider
Hör det knappt från soffan 2,5 meter bort. Ojämnt varvtal som innan.

Wolfenstein II
Klart hörbart från soffan. Jämnt ljud men ibland varvar den upp rejält i ett par sekunder och det hörs igenom mina halvöppna hörlurar. Också lite märkligt att fläkten har samma fart vare sig jag är i spelet eller på menyskärmen, men trycker jag på Xboxknappen så att Xboxmenyn lägger sig över spelet så varvar fläkten ner rejält.

Har alla ni andra ungefär samma upplevelse?

Skrivet av Ribcage:

Gears 4 och swbf2 låter för mig.

Citat från loadings sida.
Sen läste jag på en annan sida att det kan vara problem med olika batcher.
Min är från 2:e Sept en del andra har 4:e Sept (står på baksidan på konsolen).

Permalänk
Medlem

Provade konsolen här hemma men 30fps funka inte för mig. MEN jäkligt impad av den. Liten och kompakt och kan leverera såpass bra grafik ändå. Provade Halo 5 och de är väl inte ens patchat för konsolen. Sen är den svintyst tycker jag. Jag hör knappt fläkten. Sen provade jag ACO och de var då de tog imot för mycket. Jag har dok en pc med 1080ti och g sync skärm.

Har en grabb som spelar Xbox och på min pc och han har aldrig sagt nåt om att de flyter på bättre eller ser bättre ut på pc så de är nog hur känslig man är.

De enda jag la märke till i ACO var att skuggorna såg ut som medium men annars tänkte inte jag på nån grafisk skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Provade konsolen här hemma men 30fps funka inte för mig. MEN jäkligt impad av den. Liten och kompakt och kan leverera såpass bra grafik ändå. Provade Halo 5 och de är väl inte ens patchat för konsolen. Sen är den svintyst tycker jag. Jag hör knappt fläkten. Sen provade jag ACO och de var då de tog imot för mycket. Jag har dok en pc med 1080ti och g sync skärm.

Har en grabb som spelar Xbox och på min pc och han har aldrig sagt nåt om att de flyter på bättre eller ser bättre ut på pc så de är nog hur känslig man är.

De enda jag la märke till i ACO var att skuggorna såg ut som medium men annars tänkte inte jag på nån grafisk skillnad

Sorry, men tyckte din son att Xbox Scorpio inte levererade lika mycket flyt som en PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Sorry, men tyckte din son att Xbox Scorpio inte levererade lika mycket flyt som en PC?

Nej jag mena att han inte verkar märka skillnad på 30 fps och 60+. Han har aldrig sagt nåt om att i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sper:

Provade konsolen här hemma men 30fps funka inte för mig. MEN jäkligt impad av den. Liten och kompakt och kan leverera såpass bra grafik ändå. Provade Halo 5 och de är väl inte ens patchat för konsolen. Sen är den svintyst tycker jag. Jag hör knappt fläkten. Sen provade jag ACO och de var då de tog imot för mycket. Jag har dok en pc med 1080ti och g sync skärm.

Har en grabb som spelar Xbox och på min pc och han har aldrig sagt nåt om att de flyter på bättre eller ser bättre ut på pc så de är nog hur känslig man är.

De enda jag la märke till i ACO var att skuggorna såg ut som medium men annars tänkte inte jag på nån grafisk skillnad

Kallas placebo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min xbox one x är nog trasig när jag starta den idag fick jag 2 xbox one loggar och menyer när jag startar den... försökte ändra upplösningen men då blev det helt knasigt

Edit: vet inte hur jag ska förklara men det är som splitscreen
Edit2: jaha nu funkar den helt plötsligt!

Permalänk

Läste just att man inte ska koppla in sin Xbox One X till en "surge protector" utan direkt in i väggen.
Problemet jag har är att sladden helt enkelt är för kort så jag måste koppla den till skarvdosa (ej en surge protector). Tror ni konsolen kommer ta skada? Microsoft hävdar som sagt att den ska kopplas rakt in i väggen för maximal prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Läste just att man inte ska koppla in sin Xbox One X till en "surge protector" utan direkt in i väggen.
Problemet jag har är att sladden helt enkelt är för kort så jag måste koppla den till skarvdosa (ej en surge protector). Tror ni konsolen kommer ta skada? Microsoft hävdar som sagt att den ska kopplas rakt in i väggen för maximal prestanda.

Koppla du via förgreningsdosa och sluta oroa dig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Krigarvarg:

Läste just att man inte ska koppla in sin Xbox One X till en "surge protector" utan direkt in i väggen.
Problemet jag har är att sladden helt enkelt är för kort så jag måste koppla den till skarvdosa (ej en surge protector). Tror ni konsolen kommer ta skada? Microsoft hävdar som sagt att den ska kopplas rakt in i väggen för maximal prestanda.

Det är nog bara för att de inte vill ta ansvar om folk använder konstiga/undermåliga lösningar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.