Permalänk
Inaktiv

Har varit utan Freesync i snart ett år nu efter att jag dumpade Windows.

Finns fortfarande inget stöd i Linux så man har tvingats leva utan. Visst saknar man det lite, men jag har överlevt.

Det är en bra skärm även om man inte använder Freesync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Hur är den här skärmen om man har ett Nvidiakort? Bra pris på webhallen nu. Vill ha en 144Hz och IPS och känner inte att Gsync är värt pengarna för min del.

Jag såg nyss samma sak och satt o fundera på den... Bortsett från vanliga panel/kvalité lotteriet så är det enda jag läst om den som "dåligt" att den saknar ULMB. Vet inte riktigt om jag skulle bry mig - min nuvarande skärm är fortfarande en gammal Dell 2311H och den har knappt features alls lol. Mitt krav har också bara varit IPS för att ersätta den och 144hz/1440p/större än 23" för att vara en trevlig uppgradering.

Även om jag har Nvidia tycker jag inte heller Gsync är värt ~2000kr extra.

Verkar inte har kommit ut mycket nytt på skärmsidan de senaste två åren.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om ULMB. Tror inte man märker så stor skillnad och att det är mest är gimmicks.

Hade varit kul att köpa en nylanserad skärm med 4K, HDR, kvantprickar och sånt. Men det verkar dröja och kommer kosta mer. Den här skärmen blir ju en prisvärd kompromiss men ofta är det ju bra att köpa en produkt i slutet av dess tid på marknaden, då har dom fixat till bristerna i tillverkningen.

Kanske väntar till Black Friday...

Visa signatur

-dool

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av dool:

Jag bryr mig inte om ULMB. Tror inte man märker så stor skillnad och att det är mest är gimmicks.

Jag har väldigt svårt att kalla eftersläpsreducering som ULMB för en "gimmick". Huruvida det ligger på den personliga listan över prioriterade funktioner är nog däremot en annan sak. Och märker man inte skillnad så har man en ganska tacksam inställning till det här med att välja skärm baserat på eftersläpsnivåer.

Permalänk
Medlem

Ok, du vet nog vad du snackar om. Det kanske gör jättestor skillnad. Det ser ju bra ut på stillbilderna där men frågan är hur mycket man märker i praktiken, och hur mycket man saknar det om man inte har det.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Bildexpert 📺

@dool: Kan du läsa texten, gatnamnen etc på den här testbilden när den rör sig?

https://www.testufo.com/photo#photo=toronto-map.png&pps=960&p...

Då har du inget nytta av eftersläpsreducering.