någon som spelat eller funderar på Borderlands 2

Permalänk
Medlem

någon som spelat eller funderar på Borderlands 2

Finns det någon som har spelat eller funderar på det? är det ett spel som hade varit kul att titta på när någon spelar? som typ let's play serie?

Permalänk

Jag har lirat bl2 många ggr älskar spelet, verkar dock va mycket hat mot spelet av många dels för grafiken.. Ja det hade vart något jag hade gillat att kika på då jag älskar spelet

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem

Jag har lirat ungefär halva spelet och måste säga att det har både bra och dåliga sidor. Det som är bra med spelet är den tecknade grafiken, stämningen, den konstiga storyn och totalvrickade humorn samt musiken. Det dåliga med spelet är att det är onödigt svårt på sina ställen. När man har ett quest om att infiltrera en bas så har man extremt få checkpoints dvs dör man får man göra om allting men utan påfyllning av ammo. Så det kan i värsta fall betyda att man måste ta sig till stan och bunkra upp innan man gör ett nytt försök. Det är även lätt att bli omringad / överväldigad så det gäller att ha rätt gear/spec/klass.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Är inte så mycket för att titta på när folk spelar men BL2 är ett enormt roligt spel så länge som man inte har något mot designen. Skulle nog kolla efter ett nyare spel om du vill göra let's play

Annars är spelet lätt värt pengarna!

Permalänk
Medlem

Har lirat igenom spelet ca 20 gånger, och har fortfarande inte funnit allt som finns att upptäcka, det är ett fantastiskt spel. Kan varmt rekommendera att du köper GOTY versionen på t.ex. g2a för 10€, mycket innehåll för pengarna!

Permalänk
Medlem

Har även jag kört igenom det några gånger, sjukt skoj. Sedan dess har det dock kommit en massa mer DLC:s som höjer max lvl osv, precis som Gurraahh säger så köp GOTY edition för en billig peng så får Du med många DLC:s. Sen kan Du köpa till lite till så Du ökar maxlvln, ny content osv. Sjuuukt roligt spel! Även nött igenom 1an. Pre-seq däremot var lite ~meh. Inte kört igenom den alls.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Hjälpsam

Rekommenderar även BL1, minst lika skojigt som BL2.
Brukar även reas.
Köp med DLCr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tokälskar Borderlands 2, ett givet köp ifall man inte tidigare spelat det!
Längtar till att de utannonserar Borderlands 3

Permalänk
Medlem

Blev avskräckt av grafiken, efter köp la jag 36 timmar med coop (utan DLC). Ganska ovanligt mycket timmar för min del för ett spel jag trodde jag ej skulle gilla, spelade dock det senast2012.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem

Var skeptisk till att spela BL2 en gång i tiden, men sen blev det någon rea på steam och jag slog till bara för att prova. Och jag ångrar det inte en sekund. 200 timmar la jag på spelet Storyn är bland det bästa.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag har spelat BL2. Min uppfattning är att det är ett bra spel om man gillar estetiken. Men jag tyckte att det kändes som att man behövde vara flera spelare för att det inte skulle bli för svårt. Jag spelade enbart ensam, vilket är det spelläge jag tycker bäst om.