Permalänk

Camouflaged Gold

Camouflaged Gold

Kände att det var dags för ett nytt bygge!
Denna gång valde jag ett lite ovanligt färgtema som kändes kul att prova när jag snubblade över Bitspowers nya mässingsrör. Jag ville även göra ett lite mindre bygge än sist, så denna gång körde jag på ett Fractal Design Define Mini C TG vilket är ett mycket trevligt chassi med härdat glas och plats för moderkort i mATX storlek.
Mycket jobb är gjort med plexiglas, guldfärgat och genomskinligt, som är tillsågat och inklätt med vinyl. Därefter har jag skurit ut mönster med skalpell. Jag monterade även en liten display för temperaturövervakning av vattnet i loopen.

Gjorde även en bygglogg lite i efterhand som ni kan kolla in om ni vill: Camouflaged Gold

Lämna gärna en kommentar!

Dator:
Chassi: Fractal Design Define Mini C TG
Moderkort: Asus Z270G Gaming
CPU: Intel i5 7600k
GPU: MSI Geforce GTX 980
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4
SSD: Samsung SSD 960 EVO 500 GB NVMe M.2
PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2
Belysning: 2x Nanoxia RGB Rigid LED bar - kopplade och synkade med moderkortet.

Vattenkylning:
Radiatorer: 2x EK-CoolStream SE 240 (Slim Dual)
Res: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - True Brass
Fittings: Bitspower True Brass
Pump: EK-XTOP DDC 3.2 PWM Elite - Acetal
CPU-block: XSPC RayStorm Pro WaterBlock - Intel - Black
GPU-block: EK-FC980 GTX - Acetal + backplate
Rör: Bitspower Brass

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Jävligt fränt! Snyggt byggt.

Vinyenl, Vars har du köpt det?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Helt överlägset min favoritmoddare här på forumet. Alltid en fröjd att se dina nya projekt! Hör av dig via PM: har ett erbjudande till dig!

Permalänk

Vansinnigt vackert

Permalänk
Medlem

J*vlar va coolt! 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Administrativ avgift

@teflontanten: Jag gråter så snyggt , önskar bara jag kunde göra lika snyggt av mitt NCASE bygge men kunskapen om att fota är kass

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

Skoj! klart höga poäng!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Tack för alla vänliga kommentarer och kul att ni gillar bygget!

@Tandborste
Vinylen är köpt på Biltema och är faktiskt helt underbar att jobba med. Mycket lätt att applicera utan luftbubblor.

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt! Fick du lura länge på att få ihop loopen med enbart raka rör?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timpelay:

Snyggt! Fick du lura länge på att få ihop loopen med enbart raka rör?

Tack så mycket!
Jo det krävdes en del klurande för att få till någon symmetri i loopen. Det blev en hel del försök fram och tillbaka innan jag landade på denna dragning, men jag känner mig nöjd med slutresultatet.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge!
Hur är det med mässingen har den någon top coat för skydd mot att det oxiderar eller är det ren mässing? Tänker även hur reagerar mässingen tillsammans med dem andra metallerna i loopen?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Avstängd

Har för mig att dessa är ytbehandlade med lack eller liknande om jag inte minns fel... (i avvaktanpå TS svar)
Mässing fungerar bra mot koppar, då det innehåller koppar, men kan orsaka korrosion om det sitter nära aluminiumdelar.

Edit, dock kommer zinken i mässingen att skydda andra metaller från kopparen i själva mässingslegeringen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Chosz:

Väldigt snyggt bygge!
Hur är det med mässingen har den någon top coat för skydd mot att det oxiderar eller är det ren mässing? Tänker även hur reagerar mässingen tillsammans med dem andra metallerna i loopen?

Jag har tänkt mig att dessa är anodiserade och färgade på så vis. Men jag kan vara helt ute och cykla. När man skär i rören så ser man dock att dem inte är guldfärgade "under ytan".

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt bygge, verkligen 5/5. Får mig att vilja testa mässing i nya bygget.

Som svar på andras frågor så är min gissning att rören är kopparrör med mässingsplätering. Ren mässing hade nog varit för mjukt (tror jag).

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Avstängd

Mässing är hårdare än koppar, men sprödare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Underbara bilder och bygge! Bland det finaste jag sett!

Permalänk
Skrivet av Andiders:

riktigt snyggt bygge, verkligen 5/5. Får mig att vilja testa mässing i nya bygget.

Som svar på andras frågor så är min gissning att rören är kopparrör med mässingsplätering. Ren mässing hade nog varit för mjukt (tror jag).

Tackar så mycket! Yes kör på, det var rätt smidiga rör att jobba med och finishen är bra. Älskar även Bitspowers kopplingar.

Skrivet av Joyride:

Underbara bilder och bygge! Bland det finaste jag sett!

Tack så mycket! Mycket roligt att höra!

Permalänk
Medlem

Mässingrör i ett PC-bygge, det är något speciellt med det. Kopparrör också för den delen, så inte någon hänger läpp.
Att ge ett betyg lägre än 5 finns inte på kartan.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Måste även fråga, var har du köpt kopplingarna samt rören? Importerat eller köpt från svensk säljare?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Oj! Super snyggt!

Visa signatur

/Prizm

Permalänk
Skrivet av Techs:

Mässingrör i ett PC-bygge, det är något speciellt med det. Kopparrör också för den delen, så inte någon hänger läpp.
Att ge ett betyg lägre än 5 finns inte på kartan.

Tackar och bockar!

Skrivet av Andiders:

Måste även fråga, var har du köpt kopplingarna samt rören? Importerat eller köpt från svensk säljare?

Det är svårt att hitta dessa grejer i svergie. Jag brukar beställa från highflow.nl som har det mesta i lager och snabba leveranser. Rekommenderas varmt.

Skrivet av Prizm:

Oj! Super snyggt!

Tack!

Permalänk
Medlem

@teflontanten: Snygg skapelse.

Personligen hade jag bytt ut temperaturmätaren till en Nixie tube
image search exempel

Permalänk
Medlem

Verkligen super snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

En av de snyggare case mods som har gjorts. Man behöver smocka på med led för att det skall vara "Bright and Shiny". Den enda förbättringen är Temperatur mätaren, Den behöver en annan färg än blå.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Sjukt imponerad! Bra val av fitting och komponenter i övrigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var tame 17 det snyggast pc-bygget jag sett.

Permalänk

Tack för all feedback och kul att så många uppskattar bygget!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Gillar den lite steampunkiga tonen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt bygge, älskar verkligen stilen på det. 10/10 i min bok!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk

Riktigt feeeeeeet! NAAAAJS!

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO