Asus lanserar ROG Chimera – bärbar dator med Nvidia Geforce GTX 1080

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar ROG Chimera – bärbar dator med Nvidia Geforce GTX 1080

Inom kort lanserar Asus sin senaste bärbara dator ROG Chimera, en flaggskeppsmodell som utrustas med Nvidia Geforce GTX 1080 och 144 Hz-skärm med G-sync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har Intel Core i7-8720HK(Q)? ens lanserats än?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd

Hmm synd bara att priser ligger på över 30k det räcker nästan till två dator för samma peng.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Bra att den går överklocka. Med tanke på användningsområdet är nog inte batteritid och energieffektivitet högprioriterat direkt Mer sådant!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

"Bärbar"? Ser väl mer ut att vara släpbar i bästa fall...

Permalänk
Medlem

Gäller 144Hz för 4K varianten också eller är det 60Hz som gäller för den?

Visa signatur

Laptop Lenovo Legion 5 - AMD Ryzen 7 5800H, Nvidia GeForce RTX 3070, 1TB SSD, 16 GB DDR4 RAM
Playstation 5 plain Disc edition

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markusas:

Har Intel Core i7-8720HK(Q)? ens lanserats än?

Nej, 7820 ska det vara. Bra uppmärksammat.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Owen95:

Gäller 144Hz för 4K varianten också eller är det 60Hz som gäller för den?

Nu vet jag inte om jag tänker fel här, men det vore galenskap att sätta 144hz på 4K modellen då den bara har en 1080. Den skulle aldrig orka driva något till 144hz med ett enkelt 1080. Däremot så går det nog bra med lite äldre spel. Frågan är om dom hoppas att folk ska spela förra eller förrförra årets spel för att komma upp i det, för att köra årets tyngsta titlar på den upplösningen och uppdateringsfrekvens kommer inte att bli bra.

Permalänk
Snusfri

Jösses vad ful den var.
Varför finns det inga gaming-laptops som ser någorlunda anständiga ut för?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en sådan här begagnad om något år eller två, Men utbudet lär väl bli ganska begränsat.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Varmt kommer det iafall att bli. VARNING ha inte enheten i knät vid gaming klisterlappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon78208:

"Bärbar"? Ser väl mer ut att vara släpbar i bästa fall...

Jo, men tänk på vad det är också: en fullvärdig speldator som enkelt och utan förberedelser kan tas med till en kompis, mellan bostäder eller till sommarstugan. Skillnaden mot en stationär dator – även en liten – är milsvid.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av THB:

Jösses vad ful den var.
Varför finns det inga gaming-laptops som ser någorlunda anständiga ut för?

Det finns, XMG som gör sjukt fula spelburkar har också ett "office-line" som heter Schenker. Jag har en Schenker H507, inga fula detaljer eller annat utan helt utan logos och branding, svart laptop med GTX1070, 32gig ram och i7.

Men håller med, att alla datorer måste se ut som rymdskepp är ju jävligt tråkig utveckling.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Owen95:

Gäller 144Hz för 4K varianten också eller är det 60Hz som gäller för den?

Som Unknown skrev så är det bara för 1080p-varianten. Lade till det i texten så det blev tydligare!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Roligt att se namnet Chimera igen. Man blir lite WH40k-nostalgisk nu.
Men uj för dessa prestanda-laptops. Hur kraftig datorn än så är så måste man fortfarande sitta och och spela på en 17" skärm?

Hur kraftig stationär får man för denna?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Skrivet av superegg:

Hmm synd bara att priser ligger på över 30k det räcker nästan till två dator för samma peng.

Nä, en dator kostar 35.000:- och två datorer kostar 70.000:- inte 30.000:-
(35.000 + 35.000 = 70.000, inte 35.000 + 35.000 = 30.000)

Permalänk

@JonkenPonken: en bra dator kan du köpa för 15000kr så 2st blir 30000kr:)

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@JonkenPonken: en bra dator kan du köpa för 15000kr så 2st blir 30000kr:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Jo, men tänk på vad det är också: en fullvärdig speldator som enkelt och utan förberedelser kan tas med till en kompis, mellan bostäder eller till sommarstugan. Skillnaden mot en stationär dator – även en liten – är milsvid.

Går knappast jämföra med en desktop. Den är användbar för den som behöver flytta sin dator men knappast ersättning för desktop. Skulle inte vara förvånad om den kommer med en liten kran för flytt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon127948:

Går knappast jämföra med en desktop.

Det jag skrev var att den är en fullvärdig speldator. Tycker du inte att den är det?

Citat:

Den är användbar för den som behöver flytta sin dator men knappast ersättning för desktop. Skulle inte vara förvånad om den kommer med en liten kran för flytt.

Har ej skrivit att den ersätter en desktop till 100 % i alla lägen. Belyste endast det faktum att den, trots sin "släpbarhet", är extremt mycket mer portabel än varje godtycklig stationär speldator, samtidigt som den erbjuder en bra spelupplevelse.

(Vidare är jag helt övertygad om att den faktiskt är ett fullgott desktopsubstitut för en ansenlig andel användare, men det handlade inte mitt förra inlägg om.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonkenPonken:

Nä, en dator kostar 35.000:- och två datorer kostar 70.000:- inte 30.000:-
(35.000 + 35.000 = 70.000, inte 35.000 + 35.000 = 30.000)

Du förstår vad jag menar bärbar dator kostar lite över 13k och var nästan lika bra som en stationär men nu får man betala mer för en bärbar dator än en stationär dator.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Du förstår vad jag menar bärbar dator kostar lite över 13k och var nästan lika bra som en stationär men nu får man betala mer för en bärbar dator än en stationär dator.

Jodå klart jag förstår. Istället för att köpa en Mercedes så kan man köpa två Opel

Permalänk
Avstängd

Köp nu och få en flyttkärra på köpet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Gräsligt ful som många andra spelinriktade laptops, men trevliga specs!

Razer gjorde snygga laptops.. Men jag tror att fler kommer få upp ögonen för egpu vad det lider. Jag hoppas och tror att AMD kommer ha en bra lösning för sina ryzen mobile.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Tycker alltid om dessa laptops☺ fattar inte varför man skulle spela spel som kräver 1080 på en laptop i en hel timme☺ billigare att köpa en surface laptop OCH en desktop med ett 1080 till😀. Finns ju folk för allt och tjänar man 100k i månaden så why not..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Tycker alltid om dessa laptops☺ fattar inte varför man skulle spela spel som kräver 1080 på en laptop i en hel timme☺ billigare att köpa en surface laptop OCH en desktop med ett 1080 till😀. Finns ju folk för allt och tjänar man 100k i månaden så why not..

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte förstår det så kan ju jag berätta det för dig då. För att man reser otroligt mycket. För man har långa distanser till sitt arbete. För att man har många ensamma hotellnätter via jobbet. För att man ska sitta på ett flyg / tåg i 10 timmar ofta. OSV OSV OSV OSV

Vad ska jag med en surface laptop till? Eller en desktop med ett 1080? Jag hinner inte spela när jag är hemma.

Hoppas du förstår nu.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Om du inte förstår det så kan ju jag berätta det för dig då. För att man reser otroligt mycket. För man har långa distanser till sitt arbete. För att man har många ensamma hotellnätter via jobbet. För att man ska sitta på ett flyg / tåg i 10 timmar ofta. OSV OSV OSV OSV

Vad ska jag med en surface laptop till? Eller en desktop med ett 1080? Jag hinner inte spela när jag är hemma.

Hoppas du förstår nu.

Det är många som inte tänker utanför sin egna situation i livet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stör mig på Asus ROG's flärp bakom skärmen! Men alltid kul med snabba laptops för oss som inte är hemma så ofta.

Nästa bärbara dator för min del kommer nog bli en 18-19" då 17" är i minsta laget för att spela på.

Storleken spelar inte så stor roll för mitt användningsområde, plockar upp den en gång i veckan och ner en gång i veckan i sitt fack i resväskan. Kunde lika gärna väga 10kg som 1kg.

Men 35000? Är inte det lite väl mycket pengar för de specsen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Tycker alltid om dessa laptops☺ fattar inte varför man skulle spela spel som kräver 1080 på en laptop i en hel timme☺ billigare att köpa en surface laptop OCH en desktop med ett 1080 till😀. Finns ju folk för allt och tjänar man 100k i månaden så why not..

Skickades från m.sweclockers.com

fast jag som inte inte vill ha en stationär ståendes framme så är dessa gaminglaptops ett ypperligt val.
därav jag sitter på en

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hoppas att man jobbar mer med externa GPU lösningar så man kan ha en liten smidig laptop att koppla ihop med sin 34" skärm när det är dags för gaming. 17" är för litet för mig.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10