Hur har Fall Creators Update funkat för Er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Väldigt lurigt. En vän installerade samma uppdatering på hans dator och det blev inte som hos mig för han. Får ta och använda "Reset this PC", som jag har funderat på i några månader nu.

Är just "Reset this PC" som fungerar random på olika datorer/installationer. Tex: Min speldator, inga problem sedan Windows 8.1 kom. Men på min NUC, 2 bärbara av 3, fungerar inte alls utan man får meddelandet att sätta i installationsmedia och boota om för en installation.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fick stoppa Fall Creators Update uppdateringen i 365 dagar på min andra partition/disk med W10 så man kan se HDR i fullskärm med madvr och MP-HC.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Valde att inte göra något, utan ta bort den gamla Windows-installationen när Windows frågade mig. Började med att återställa till så som det var förut. Försökte i alla fall så gott jag kunde Är än så länge nöjd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Blåskärm igen vid kall start

Det var som tusan. Min tredje Blå skärm. Den första bara hände så där utan något alls. Den dagen jag installera en helt ren iso. Hände då när jag var helt klar med allt jag gör.
Nu har det gått några dagar. Kom hem starta datorn innan jag skulle sätta mig vid datorn. Brukar göra så. Då hör jag att datorn piper en gång till. Tänkte det var väl bara en uppdatering som behövde en omstart.

Blev lite frågande så jag kolla i logen. jo du. en blå skärm blev det när jag kallstartade datorn.
Sen nu när jag kolla logen så såg jag att där har varit en blåskärm i går med när jag kallstartade datorn på morgonen.

Såg nu att flera personer har råkat ut för samma.

Man att tyda dessa Logar är ju lättare att vinna en miljon kronor.

Något ni vet???

Har aldrig hat problem innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananen12:

Det var som tusan. Min tredje Blå skärm. Den första bara hände så där utan något alls. Den dagen jag installera en helt ren iso. Hände då när jag var helt klar med allt jag gör.
Nu har det gått några dagar. Kom hem starta datorn innan jag skulle sätta mig vid datorn. Brukar göra så. Då hör jag att datorn piper en gång till. Tänkte det var väl bara en uppdatering som behövde en omstart.

Blev lite frågande så jag kolla i logen. jo du. en blå skärm blev det när jag kallstartade datorn.
Sen nu när jag kolla logen så såg jag att där har varit en blåskärm i går med när jag kallstartade datorn på morgonen.

Såg nu att flera personer har råkat ut för samma.

Man att tyda dessa Logar är ju lättare att vinna en miljon kronor.

Något ni vet???

Har aldrig hat problem innan.

Att "tyda dessa loggar" är faktiskt ganska enkelt. Googla efter stop-meddelandet. Det brukar vara i hexadecimalt format: 0x00000001, vilket i det fallet innebär APC_INDEX_MISMATCH.

Vill du ha mer information om vad som kan orsaka ett specifikt stop-meddelandet så kommer det upp en massa information när man googlar. Eller så kollar man direkt hos Microsoft:

https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/deb...

För övrigt är clean install att föredra framför uppgradering. Alltså, blåsa datorn och installera hela systemet på nytt.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Det där förbenade autostartande av program som var uppe innan avstängning gör mig tokig.
STÄNGER JAG AV DATORN, vill jag bannemig ha den avstängd och rensad, annars använder jag hibernate/viloläge/vänteläge vad de nu får för sig att kalla skiten.

Någon som klurat ut ett effektivt sätt att stänga av detta autostartande av senast använda appar?

Det värsta är program som startar automatiskt med admin-rättigheter via ett jobb i Task Scheduler. Nu får man en UAC-prompt för dessa vid starten, eftersom de startar TVÅ gånger.. först via Task Scheduler-jobbet och sedan en gång till för de var ju öppna innan avstängningen...DUH

Avslutar jag t.e.x inte Asus GPU Tweak via tray-ikonen manuellt innan avstängning så ploppar det upp en UAC-prompt vid nästa start.

Enda sättet att komma runt det verkar var att använda Shutdown och Shutdown /r kommandona istället. Hittade en regfil som lägger in dem i högerklick-menyn.
https://winaero.com/blog/add-shutdown-context-menu-windows-10...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Nu vill inte LOCK-knapparna lysa på Apex M800 över huvud taget... hoppas de fixar detta snart. Sjukt störande.

Permalänk
Medlem

Fick för mig att ta en titt på "Tillförlitlighetshistoriken"...

Varenda gång man stänger av datorn så... "Windows avslutades inte korrekt".

Och så ett "Maskinvarufel" dessutom.

Men har inte upplevt några problem. Det här är något som händer dolt i bakgrunden... kanske inget att bry sig om.

Permalänk
Medlem

@Exxovion Det är inte så bra. Om du har SSDer riskerar du dataförlust vid varje nedstängning, då de inte avslutas korrekt heller. Försök spåra felet.

Risken är annars att en dag din SSD inte lyckas göra sin recovery och du sitter där med korrupterad filsystem/partition.

Skrivet av Svensktiger:

Min höll också på så ett tag.
Men vette 17 vad jag ändrade för nu gör den inte så längre.
Det är ju så vansinnigt mycket man måste ändra för att återställa OS'et till nånting användbart =/

Kanske det är avstängning av hibernate som gör det ?
Skulle inte förvåna mig om MS numera tycker att "stäng av" är samma sak som nåt hybridläge med hibernate.

Tekniskt sätt har väl avstängning varit något hybrid/hibernate läge sedan Windows 8. Den sparar kärnan och lite annat så den snabbt kan intiera datorn. Är bla detta som gör det snabbare att starta Win 8/10 på HDD än Win 7. Men samtidigt kan det ge problem, då du antar att detta är 100% stabilt.

Ang väckningstimers så finns det i Win 8 också... drev mig vansinnig innan jag hittade alla ställena. Stänger jag av dator, ska den vara av. Punkt. Jag har strömmen i för att inte behöva ha BIOS och klocka gående på batteri, inte för att Windows ska göra vf den vill.

Är flera olika ställen och saker man måste stänga av dock.

Skrivet av Airikr:

Jag installerade den här uppdateringen med ett leende och förhoppning. Men så fort den hade blivit klar med installationen, så hade allt återställts! Det visade sig att uppdateringen hade installerat Windows på nytt, ovanpå den gamla versionen, då jag har två kataloger med Windows i, som tar totalt 50,9 GB!

Nu vill jag återgå till den förra versionen. Spel som jag hade installerat på den gamla versionen, hade gradvis avinstallerats. Gick in i systemets inställningar och valde att göra en återställning till den gamla versionen. Men det fick jag inte, för att jag var tvungen att ta bort ett konto som jag hade tydligen lagt till, när jag loggade in första gången efter uppdateringen.

Detta är tyvärr hur Win 10 gör sina "uppgraderingar" två gånger om året, och varför jag fortfarande inte gillar det. Jag vill inte installera om 2 gånger om året, det är något jag gjorde på Win 9x tiden...

Dock är det lite tråkigt att du inte kan backa... det borde du kunna. Kan du byta namn på ditt nya konto kanske och se om det hjälper?

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Felet är "Snabb start". Avaktiverar jag det så avslutas Windows korrekt varje gång.

Detta försvann dock under "Creators Update"... men nu med senaste uppdateringen så återkom det.

Permalänk

Inte märkt nån skillnad mer än att de kom till nån service kopplad till "game mode" som jag inaktiverat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

@Paddanx: Felet är "Snabb start". Avaktiverar jag det så avslutas Windows korrekt varje gång.

Detta försvann dock under "Creators Update"... men nu med senaste uppdateringen så återkom det.

Okej.

Vet att energi-inställningar kan påverka den så att den inte fungerar.
Fungerar titt vilo-läge och vänte-läge korrekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fick stoppa Fall Creators Update uppdateringen i 365 dagar på min andra partition/disk med W10 så man kan se HDR i fullskärm med madvr och MP-HC.

https://s5.postimg.org/ms5u8i5w7/update.png

Roliga är att den inställningen försvann för mig för några dagar sedan, fick gå in i registret för att få tillbaka den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag installerade den här uppdateringen med ett leende och förhoppning. Men så fort den hade blivit klar med installationen, så hade allt återställts! Det visade sig att uppdateringen hade installerat Windows på nytt, ovanpå den gamla versionen, då jag har två kataloger med Windows i, som tar totalt 50,9 GB!

Nu vill jag återgå till den förra versionen. Spel som jag hade installerat på den gamla versionen, hade gradvis avinstallerats. Gick in i systemets inställningar och valde att göra en återställning till den gamla versionen. Men det fick jag inte, för att jag var tvungen att ta bort ett konto som jag hade tydligen lagt till, när jag loggade in första gången efter uppdateringen.

Kontot som Windows kräver att jag ska ta bort, är mitt enda konto jag har lagt till och därmed adminkontot för hela systemet.

Några fler här som hade samma problem som vad jag har, och som lyckades återställa? Hur gjorde ni? Berätta!

Att återgå till den förra versionen kan jag inte hjälpa dig med men att få bort de dubbla Windowskatalogerna är busenkelt. Sök bara efter "Diskrensning", välj rensa systemfiler, bocka i vad jag har för mig heter typ gamla Windowsversioner eller liknande. Kör sedan och vips är de gamla filerna borta.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Okej.

Vet att energi-inställningar kan påverka den så att den inte fungerar.
Fungerar titt vilo-läge och vänte-läge korrekt?

Inga problem om jag kör "Windows/Start->Av/På->Strömsparläge".

Viloläge är inaktiverat som standard. Använder profilen "Hög Prestanda" med enda ändringen att hårddiskarna aldrig ska stängas av automatiskt.

Testade dessutom minnet ganska nyligen med Memtest, och det visade inte på något fel. Inte heller några S.M.A.R.T.-fel på någon av hårddiskarna. Annars är ju det väldigt vanliga orsaker till diverse fel som kanske bara uppstår ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Att återgå till den förra versionen kan jag inte hjälpa dig med men att få bort de dubbla Windowskatalogerna är busenkelt. Sök bara efter "Diskrensning", välj rensa systemfiler, bocka i vad jag har för mig heter typ gamla Windowsversioner eller liknande. Kör sedan och vips är de gamla filerna borta.

Tack, men det löste sig

Skrivet av edgren:

@yrfhar: Valde att inte göra något, utan ta bort den gamla Windows-installationen när Windows frågade mig. Började med att återställa till så som det var förut. Försökte i alla fall så gott jag kunde Är än så länge nöjd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Körde på och började ladda ner vilket tog väldigt lång tid, samtidigt surfade jag på Ars Technica och hittade detta inlägg i forumet:

"Just a warning for those users with NVME boot drives (particularly Samsung 960 apparently), there have been issues reported with this update causing a BSOD on reboot (error code 0xc00000bb). The issue seems to occur when you have a NVME and SATA disks, and will happen with both the update assistant, and media creator.

Over on the Dell support site, they advise disabling all SATA controllers prior to attempting to install the update. I'm currently downloading the update again to try this method.

As a note, after the BSOD, if you manually go into BIOS and select the correct boot drive, you'll be able to get your system back to its pre-update state, so it's not an irrecoverable issue.

Apparently doing a clean Windows install is another way to avoid this, but it's not an option for me, as my product key is baked into the install media by our IT department. I'll have to wait for them to roll out the update to make this work if the SATA trick doesn't work."

Haha kul. Känner mig extremt träffad. Jag kör en Samsung 960 (evo), har fyra SATA-enheter kopplade också och gjorde en uppgradering medans min ISO av Fall Creator's update inte hade några extra hotfixar eller dylikt. Ändå fungerade det fint

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Jag vette tusan om detta har fuckat up mitt nätverk totalt, då jag fick problem med samba/SMB.

NAS:n vill inte dyka upp bland de andra enheterna och nu verkar inte mitt wifi nätverkskort hitta 5ghz bandet på min router.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Upplever mycket problem med svart skärm vid uppstart av Windows/Spel, löser det med att stänga av skärmen och starta den igen, sen fungerar det. Läst att den del av alla blackscreen problem är redan lösta i Insider patcharna, så jag håller ut med att starta om skärmen för att lösa mina problem.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Relik 📜

Tyckte mig se något ett par sidor bak, men hittar inte nu. Har någon listat ut hur man slår av den ytterst störande egenskapen att program startas automatiskt även efter omstart eller avstängning? Det får mitt system att gå bananas, där jag måste tvinga av vissa grejer för att de sedan ska starta korrekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Suck. Trots att jag senare lagt uppdateringar så fick jag hem det igår, windows promptade mig ca 1 gång i timmen att starta om. Väntade in i det sista men var tvungen för att installera en drivrutin. Nu kan jag inte använda datorn längre. När jag kommer till inloggningsskärmen och kappar in mitt lösen och trycker enter, blir skärmen bara svart och sedan är jag tillbaka igen på inloggningsskärmen med blankt lösenordsfält igen. Går liksom inte att logga in längre. Så jag satte i ett gammal Windows 10 USB och försökte köra reperation från den, men får bara ett felmeddelande i stil med "Något gick fel" så det var ju riktigt fint. :/ Har fan inte tid med detta, har jobb att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Inga problem om jag kör "Windows/Start->Av/På->Strömsparläge".

Viloläge är inaktiverat som standard. Använder profilen "Hög Prestanda" med enda ändringen att hårddiskarna aldrig ska stängas av automatiskt.

Testade dessutom minnet ganska nyligen med Memtest, och det visade inte på något fel. Inte heller några S.M.A.R.T.-fel på någon av hårddiskarna. Annars är ju det väldigt vanliga orsaker till diverse fel som kanske bara uppstår ibland.

Okej.
Vill inte göra det till en felsöknings tråd, men det låter som att du stött på några av de bråkigare buggarna då. För normalt är det energispardelarna som bråkar, vilket går att fixa (är ofta drivare eller liknande som hindrar det som går att spåra).

Om du stängt av snabb-start, kan du ta bort den lilla 256MB swapfile-filen i C: Root? Kanske hjälper om den skapas om helt (kan ju ha blivit korrupt).

Enda andra jag kan tänka mig är om du efter uppgraderingens ominstall har fått problem med 3:e part drivare någonstans. Windows installeras ju tekniskt sett om, och en del 3:e kontrollpaneler mm kan då få problem, då drivarna byts mot Win 10 senaste.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör kategorin av personer som åter igen fått stora beskymmer med "frame stutter" och allmänt lagg i framförallt spel men även märkt av det i windows imellanåt, precis som tidigare "creators update". Hållt på i 1 vecka nu att försöka "fixa" det men utan något possitivt resultat. Instalerat och ominstallerat drivrutiner till både det ena och det andra x antal gånger utan någon vidare framgång. Deaktivera/aktivera "game mode" hjälper inte. High performance i power settings hjälper inte heller.

Det enda jag inte gjort, som jag kan komma på är att återställa windows till en tidigare verson. Har dragit mig från att göra det för jag tänker det måste fan kunna lösas på någon vänster.

...någon som har något förslag?

(JA.. jag har en äkta windows10 pro)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Okej.
Vill inte göra det till en felsöknings tråd, men det låter som att du stött på några av de bråkigare buggarna då. För normalt är det energispardelarna som bråkar, vilket går att fixa (är ofta drivare eller liknande som hindrar det som går att spåra).

Om du stängt av snabb-start, kan du ta bort den lilla 256MB swapfile-filen i C: Root? Kanske hjälper om den skapas om helt (kan ju ha blivit korrupt).

Enda andra jag kan tänka mig är om du efter uppgraderingens ominstall har fått problem med 3:e part drivare någonstans. Windows installeras ju tekniskt sett om, och en del 3:e kontrollpaneler mm kan då få problem, då drivarna byts mot Win 10 senaste.

Någon spökande drivrutin låter ju inte osannolikt, kanske kan felsökas med något program?

Ska kika vidare på detta och testa det där med SWAP-filen också.

Permalänk

För mig gick uppdateringen till Fall Creators Update åt skogen.

När min dator bootade om för att fortsätta uppdatering så blev det BSOD med felmeddelandet 0xc00000bb ("A required device isn't connected or can't be accessed").
Efter 5 minuter med felmeddelandet på skärmen så stängde datorn av sig. När jag startade datorn igen så bootade den till tidigare installationen.

Detta är ett känt problem när man har Windows 10 installerat på en Nvme-disk och ett moderkort med X299 chipset. Microsoft känner till problemet och arbetar på en lösning.

För mig slutade det hela med att jag använde Media Creation Tool för att bränna ut Windows 10 Pro Fall Creators Update på en dvd-skiva och installera om Windows 10.

I övrigt har Windows 10 Pro Fall Creators Update funkat okej för mig förutom att jag fick installera om allt.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Mesta funkar som ska

program som buggar för mig är:
Asus Aura - visar bara Gpu RGB
Corsair CUE - stoppar och säger att en DIL fil funkar inte. avinstallera och installera program. funkar och slutar att fungerar när helst.
MSI Afterburn och river tune - samma som CUE. finns update men vet ej om fixar problemet.
Nividas Share funkar inte som ska. måste starta om datorn.
start meny kan problem.

nåt finns mer men minns ej.

Visa signatur

Underskrivning.
En besviken licens betalare.

Permalänk
Medlem

Jag har fått problem med videouppspelning både lokalt på hårddisken och Youtube. Youtube laggar. Installerade precis VLC på datorn och då fungerade videor som ligger i hårddisken men det går inte alls att kolla på Youtube utan riktig lagg. Förstår inte alls vad problemet ligger.

editerad: laggar i all typ av streaming. Alla drivrutiner är up-to-date. Installerade till och med om windows...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tyckte mig se något ett par sidor bak, men hittar inte nu. Har någon listat ut hur man slår av den ytterst störande egenskapen att program startas automatiskt även efter omstart eller avstängning? Det får mitt system att gå bananas, där jag måste tvinga av vissa grejer för att de sedan ska starta korrekt.

Det är en ny funktion i Fall Creators Update som EJ går stänga av.
http://www.winhelponline.com/blog/stop-auto-reopen-programs-r...

Antingen får man stänga ner alla program innan stänger ner datorn eller vid omstart. Eller så finns olika sätt att stänga av datorn så program inte auto startar efter omstart.
https://www.ghacks.net/2017/10/25/block-reopening-of-programs...

Enklaste sätt anser jag är batch fil med kommando shutdown /r /t 0

Börjar tröttna på Microsoft, påtvingar funktioner som man inte vill ha och ingen möjlighet att stänga av det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av XPerion:

Det är en ny funktion i Fall Creators Update som EJ går stänga av.
http://www.winhelponline.com/blog/stop-auto-reopen-programs-r...

Antingen får man stänga ner alla program innan stänger ner datorn eller vid omstart. Eller så finns olika sätt att stänga av datorn så program inte auto startar efter omstart.
https://www.ghacks.net/2017/10/25/block-reopening-of-programs...

Enklaste sätt anser jag är batch fil med kommando shutdown /r /t 0

Börjar tröttna på Microsoft, påtvingar funktioner som man inte vill ha och ingen möjlighet att stänga av det.

Jo, har gjort samma research nu med. Även för mig blev det en batch-fil på skrivbordet tills vidare. Är ett par program som inte trivs med autostarten, utan laddar sessioner fel/inte alls.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Helt kass uppdatering. Fick ominstallera drivrutinerna till pekplattan eftersom gesterna slutade fungera efter uppdateringen, och det är omöjligt att stänga av den sämsta "funktionen" någonsin lanserat, nämligen att alla fönster öppnas automatiskt när man startar datorn igen. Fönster som inte ens var öppna när man stängde av den. Helt otroligt att man lyckas förstöra något som redan fungerar. If ain't broken don't fix it, när ska de lära sig!?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator