Permalänk
Medlem

Strul med ZenWatch

Vet inte om det här är ett ärende för er, men eftersom klockorna inte omnämns i er beskrivning i första posten så testar jag.

Jag köpte min ZW3 i februari och nu har laddkabeln säckat ihop helt. Jag vet att det är just kabeln eftersom jag kan ladda min klocka i en bekants laddningsdocka men hans klocka tar inte heller laddning med min.

Jag kontaktade er support gällande detta, men de kräver att jag skickar in rubbet, kabel, AC-adapter, klocka och originalförpackning annars vägrar de ta i ärendet. Jag är inte alls sugen på att stå utan klocka bara för att få en simpel kabel utbytt och känner mig inte helt trygg med att skicka iväg allt då jag har många erfarenheter av produkter som råkar ut för stryk och blir rätt fula när de varit inne på service.

Jag frågade därför vad det skulle kosta att köpa en kabel och blev då hänvisad till en hemsida, http://www.asusparts.eu/se men där finns inte min modell (WI503Q) ens listad.

När jag påpekade det orimliga i att behöva skicka iväg rubbet när felet är lokaliserat och att min klocka inte ens finns med på sidan som supporten länkat till fick jag detta svar:

Citat:

Hej,

Tyvärr så är det de som gäller för att det ska täckas av garantin.

Om du behöver hjälp att hitta specifika delar till en speciell modell så rekommenderar jag att du kontaktar Asusparts direkt.,

http://www.asusparts.eu/se/Home/ContactUs

“Please feel free to rate our service according to the solution provided in the
questionnaire that will be sent to you shortly after our reply to your inquiry.
Your satisfaction is very important for us. If you think we could
have done anything more to assist you please let us know by replying this email.
Your feedback will be passed to the person or persons related.

Best Regards,
Lucas H
ASUS Nordic
Technical Support Department

Känns inte som ett fantastiskt bemötande direkt, kan ni hjälpa mig? @ASUS_Troy ?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kanske är @ASUS_Tommy som har mer koll? Såg att Troy varit inne utan att svara.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kom igen, ett svar är väl inte för mycket begärt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Kom igen, ett svar är väl inte för mycket begärt?

Tyvärr så verkar man inte kunna räkna med svar från Asus här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt

Nej de har ju bägge varit inloggade flera gånger under den här perioden, att inte ens bemöda sig med ett svar blir för mig rätt ofattbart.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Yorg
Från Asus pinnade inlägg:

Frågor & synpunkter om de produktgrupperna tar vi gärna på ASUS Sveriges Facebooksida. För enskilda serviceärenden hänvisar i första hand till inköpsstället. Det går givetvis även bra att kontakta vår support/kundtjänst, där får ni snabbast och bästa möjliga svar.

Telefon support/kundtjänst: 08-587 694 07

Vi ser fram emot att höra från er!

Mvh,
ASUS

Känns som att serviceärenden på Sweclockers inte är högsta prion.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

@DeGreeZ Nej, det här handlar ju om en kontakt med deras kundtjänst som var rätt kass dock, tänkte att de ville få chansen att göra det bättre.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

@Yorg:
Hej,

Det finns möjlighet att lösa supportärendet utan att du skickar in hela klockan, men kabeln/laddaren.
Jag vill också klargöra att asusparts.eu inte har med ASUS Nordic AB att göra, men vi tipsar ofta om dem som återförsäljare när kunder söker specifika originaldelar då asusparts.eu har möjlighet att köpa in de originaldelar som deras kunder efterfrågar, även om de inte finns i deras lager.

Jag ber om att få återkomma till dig imorgon, i PM om hur vi går vidare i ärendet då jag har fått vidare information från ASUS Supportavdelning.

Mvh
Tommy

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Tommy:

@Yorg:
Hej,

Det finns möjlighet att lösa supportärendet utan att du skickar in hela klockan, men kabeln/laddaren.
Jag vill också klargöra att asusparts.eu inte har med ASUS Nordic AB att göra, men vi tipsar ofta om dem som återförsäljare när kunder söker specifika originaldelar då asusparts.eu har möjlighet att köpa in de originaldelar som deras kunder efterfrågar, även om de inte finns i deras lager.

Jag ber om att få återkomma till dig imorgon, i PM om hur vi går vidare i ärendet då jag har fått vidare information från ASUS Supportavdelning.

Mvh
Tommy

Tack!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW