Permalänk

Är detta en bra TV för priset?

Hejhej! som rubriken lyder, undrar jag om denna TVn är något att ha? såg att den var märkbart nedsatt och eftersom flytt är på gång till ny lgh tänkte man kanske slå till

länk till TV: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/philips...

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

@Jonas11995
Kolla upp så tvn har alla utgångar som du önskar tex HDMI.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har själv en phillips med Ambilight och jag kommer aldrig byta till en TV utan! Blev en till ungarna med. Du kommer inte ångra den Tv:n

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Har själv en phillips med Ambilight och jag kommer aldrig byta till en TV utan! Blev en till ungarna med. Du kommer inte ångra den Tv:n

Tack för feedback, men undrar mer om TVn är värd pengarna, kanske en svår fråga såklart men förmodligen finns det folk som har koll, själv kan man allt om datorer men aldrig vart involverad i TV apparater ^^

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda den till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Vad ska du använda den till?

Skickades från m.sweclockers.com

Titta film/tv typ. Tjejen och jag standardanvändning i guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas11995:

Titta film/tv typ. Tjejen och jag standardanvändning i guess.

Ja om du inte ska spela eller koppla in dator duger väl vilken tv som helst idag, inom rimliga gränser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Har själv en phillips med Ambilight och jag kommer aldrig byta till en TV utan! Blev en till ungarna med. Du kommer inte ångra den Tv:n

Håller med Ronnie60, Ambilight är fantastiskt och vill inte ha en tv utan (finns eftermontering för sånt via dreamscreen, men då kostar det 1500+ extra)!!
Har haft Philips TV med Ambilight sen 2011 och förra året köpte jag en ny Philips med Ambilight, 4K och Android TV och jag gillar den skarpt! Det finns bättre TV, men den är riktigt bra och den du länkar till är en efterföljaren till min (6401 / 6501) är riktigt mycket TV för pengarna, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ja om du inte ska spela eller koppla in dator duger väl vilken tv som helst idag, inom rimliga gränser.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle inte denna "duga" att koppla in till datorn? Min 6401, från förra året, har jag till dator och det funkar utmärkt till både film och spel! Vad gäller spel så vet jag inte vilka latenser den har, men har spelat 2d-plattform och är själv rätt allergisk till höga latenser och jag hade inga problem med min 6401. Sen om man vill ha högre hertz än 60 så vet jag inte om någon TV som har det, finns det någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flovv:

Varför skulle inte denna "duga" att koppla in till datorn? Min 6401, från förra året, har jag till dator och det funkar utmärkt till både film och spel! Vad gäller spel så vet jag inte vilka latenser den har, men har spelat 2d-plattform och är själv rätt allergisk till höga latenser och jag hade inga problem med min 6401. Sen om man vill ha högre hertz än 60 så vet jag inte om någon TV som har det, finns det någon?

Nej. Bara som gimmick.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av flovv:

Varför skulle inte denna "duga" att koppla in till datorn? Min 6401, från förra året, har jag till dator och det funkar utmärkt till både film och spel! Vad gäller spel så vet jag inte vilka latenser den har, men har spelat 2d-plattform och är själv rätt allergisk till höga latenser och jag hade inga problem med min 6401. Sen om man vill ha högre hertz än 60 så vet jag inte om någon TV som har det, finns det någon?

Jag skrev inte att den inte dög.

Mitt inlägg beskrev att om det bara gäller tvtittande och film så duger ju iprincip vad som helst (inom rimliga gränser, en andersson 42” för 1495 på netonnet kanske inte håller måttet) om man inte har specifika krav på bildkvaliteten eller funktioner i övrigt.

Om man ska pyssla med mer krävande uppgifter som att använda skärmen till datoranvänding eller spel så blir det ju en annan femma och då kan det vara värt att undersöka djupare för just denna skärm. Men om inte de kraven finns så orkar iaf inte jag göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag skrev inte att den inte dög.

Mitt inlägg beskrev att om det bara gäller tvtittande och film så duger ju iprincip vad som helst (inom rimliga gränser, en andersson 42” för 1495 på netonnet kanske inte håller måttet) om man inte har specifika krav på bildkvaliteten eller funktioner i övrigt.

Om man ska pyssla med mer krävande uppgifter som att använda skärmen till datoranvänding eller spel så blir det ju en annan femma och då kan det vara värt att undersöka djupare för just denna skärm. Men om inte de kraven finns så orkar iaf inte jag göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår vad du menar nu, men lätt att misstolka din mening så som du skrev den, tycker jag. 👍

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Amstaff:

Det är samma som TS länkade till, 6262, dock 65" istället för 55", så samma svar gäller rent generellt för denna också. (Så: Ja.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flovv:

Det är samma som TS länkade till, 6262, dock 65" istället för 55", så samma svar gäller rent generellt för denna också. (Så: Ja.)

Köpte den

Skitnöjd för det priset och funkar finfint med Xbox one S, ingen ghosting etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill minnas att Philips liksom Sony kör med Android TV™ som OS. Jag har en budgetmodell av Sony i samma prisklass som denna Philips och Operativsystemet är verkligen hemskt trött och segt. Bara en sådan sak som att höja volymen kan ta flera sekunder från att det att jag tryckt till att skillnaden noteras. Det enda positiva med Android TV™ är väl att utbudet av appar är "OK" till skillnad från LG's och Samsungs Operativsystem då jag har tillgång till Plex, Kodi, HBO Nordic och Netflix m.fl. direkt på den trötta TV:n

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amstaff:

Köpte den

Skitnöjd för det priset och funkar finfint med Xbox one S, ingen ghosting etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt!