Rösta fram årets bästa produkter i European Hardware Community Awards 2017

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram årets bästa produkter i European Hardware Community Awards 2017

Efter nomineringsrundan i början av november är det dags att rösta fram vinnaren i European Hardware Community Awards 2017, där medlemmarna utser årets bästa produkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Done.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hjälpsam

Done, gillar att IKEA Markus var nominerad som bästa gamingstol

Glad att jag hade åsikter om nästan alla produkter i listan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Med handen på hjärtat var nog det här den sämsta undersökningen jag deltagit i.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Snarare än bäst (beror på användningsområde/behov) så röstade jag utifrån samlat; pris, prestanda, betydelse, m.m. Hade inte koll på allt, fick skippa mycket om tillbehör men det är mest för att jag kan gå och köpa ett paket med tangentbord och datormus för 300 kr och vara nöjd så länge det är lågprofilstangenter. Blir intressant att se resultatet senare.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Så dåligt när de gör omröstningar med "best" sen beskriver de inte i vilken kategori så alla kommer rösta olika så i slutet är det bara reklam för produkterna som är med i listan, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Med handen på hjärtat var nog det här den sämsta undersökningen jag deltagit i.

Jag skämdes helt ärligt lite när jag satt och fyllde i. Till en början så försökte jag fylla i ärligt men sen så la jag ungefär lika mycket energi på att svara som skaparen av formuläret lagt på att ta fram frågor och alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Så dåligt när de gör omröstningar med "best" sen beskriver de inte i vilken kategori så alla kommer rösta olika så i slutet är det bara reklam för produkterna som är med i listan, inget annat.

Värdelöst formulerade kategorier. Vad fan betyder "best"? Personligen tar jag alltid priset i beaktning, annars betyder ordet inget i en marknadsekonomi.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Folk kommer bara att rösta på saker dom själva äger.

Permalänk
Medlem

Haha IKEA Markus Lätt en värdig vinnare enligt mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fullständigt meningslös undersökning. Svarade på kanske 4-5 frågor och då de som gällde övergripande kategorier. Det kan inte finnas mer än en handfull människor i världen som kan ge ett någorlunda motiverat svar på alla dessa frågor.

Vad är bäst?
1. Ost
2. HDMI 2.0
3. Barocken

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Jag hoppade över mängder med frågor. Enda frågan där jag verkligen fick tänka lite var den där infinite fabric och AMD Ryzen var två av alternativen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasse Laserman:

...
Vad är bäst?
1. Ost
2. HDMI 2.0
3. Barocken

Ost! (kompassriktningen såklart!)
(Kände att det var mer meningsfullt att rösta på Lasse Lasermans omröstning än EHC Awards )

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Så dåligt när de gör omröstningar med "best" sen beskriver de inte i vilken kategori så alla kommer rösta olika så i slutet är det bara reklam för produkterna som är med i listan, inget annat.

Med tanke på att AMDs "bästa" kort innefattade 3 olika modeller, medan nVidias "bästa" enbart hade 1080ti i sin lista så tror jag att du har en poäng angående reklamen.

Det fanns dessutom ingen motivering till varför just de alternativet man fick första på hade nominerats.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:
Handlar om helhetspaket, Nvidia levererar energieffektivitet och tillåter tysta och snabba kort med eftermarknadskylare. AMD har extremt begränsad tillgång, nollexistent OC potential, extremt energihungriga GPUer med dåliga och högljudda radialkylare. Överpris på AIO kylda varianter, inga eftermarknadskort.

Så ja, när det kommer till AMD så finns det argument för att RX580 är bättre än Vega, och att Vega 56 är bättre än 64.
AMD klarar inte av att leverera ett ok helhetspaket i det prestandasegmentet helt enkelt. När det kommer till Pascal så finns det ingen anledning att överväga lägre prestanda, helhetspaketen är lika bra genom hela segmentet. Handlar om hela kortet, inte GPUn.