Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Vad är det för förväntad leveranstid på Nintendo switch bundle?
Var ett 30-tal i lager när jag beställde igår men på bekräftelsen stod det ej i lager, och nu finns produkten inte på webblagret heller.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Såg att ni lagt upp Xbox One X på hemsidan men man kan inte förboka än, när kan man göra det?
Har ni nåt datum än när förbokningar kan börja?

Tackar för svar!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MaxieTheHatter:

Vad är det för förväntad leveranstid på Nintendo switch bundle?
Var ett 30-tal i lager när jag beställde igår men på bekräftelsen stod det ej i lager, och nu finns produkten inte på webblagret heller.

Exemplar från leverantören landa hos oss igår, hade ni redan en order lagd bör den blivit skickad igår eller imorse

Skrivet av MjGroggy:

Såg att ni lagt upp Xbox One X på hemsidan men man kan inte förboka än, när kan man göra det?
Har ni nåt datum än när förbokningar kan börja?

Tackar för svar!

Inget datum ännu, men det kommer börja närmare inpå releasen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Fick mail inatt att Sonic Mania till PS4 har utgått, kommer ni alltså inte ta in det alls?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

@Webhallen: Fick mail inatt att Sonic Mania till PS4 har utgått, kommer ni alltså inte ta in det alls?

Tror jag läste nånstans att det endast skulle släppas digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Tror jag läste nånstans att det endast skulle släppas digitalt.

Det låter rimligt, såg att "collector's edition" innehåller en digital kod och inte en skiva och blev lite fundersam.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Webhallen

@ToJa92:

Hejsan,

Spelet kommer inte att släppas fysiskt, utan som en annan användare nämnde är det endast digitalt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jaha. Då har man för andra gången råkat ut för att jag har lagt en order och pengarna har dragits från mitt konto men ordern syns inte när man är inloggad på Webhallen. Har inte fått någon orderbekräftelse på mejl heller. Enda beviset syns på mitt bankkonto där pengarna är dragna. Nu blir det en massa extra jobb med att ringa er för att lösa detta..Igen!

Permalänk

Hej, jag har beställt Destiny 2 limited edition till Xbox One (https://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/273411-destiny_...) .Den står fortfarande inte som skickad utan endast som mottagen under mina beställningar. Jag kommer alltså inte få den till release imorgon? Nu står det ju tillfälligt fullbokad men den beställdes 26 maj så det borde väl varit tillräckligt tidigt för att få en då det gick att lägga beställningen? Har inte fått någon info om att jag inte skulle få den till release.

Ordernummer är: 8986231

Permalänk
Medlem

Hoppas ni lägger upp denna för beställning snart Webbis!

http://www.sweclockers.com/nyhet/24508-c64-mini-avtackt-retro...

Edit: https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/275919-c64_mini

Yeeess! Bokad! Tackar!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Hej! När kommer ni börja skicka Destiny 2 till PC för folk som förbokat?
Kommer vi att få spelet innan servrarna går upp på tisdsg?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

@Webhallen
Hej! När kommer ni börja skicka Destiny 2 till PC för folk som förbokat?
Kommer vi att få spelet innan servrarna går upp på tisdsg?

Hej, det medföljer inga koder annat än den som finns i DVD-konvolutet samt eventuella förbokningserbjudanden.
Men själva spelkoden får man tyvärr inte i förväg om man köper den fysiska utgåvan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, det medföljer inga koder annat än den som finns i DVD-konvolutet samt eventuella förbokningserbjudanden.
Men själva spelkoden får man tyvärr inte i förväg om man köper den fysiska utgåvan.

Men kommer vi få de på tisdag? eller skickar ni först tisdag? Köpte collectors edition fysisk.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Men kommer vi få de på tisdag? eller skickar ni först tisdag? Köpte collectors edition fysisk.

ja precis, vi skickar så att våra kunder ska mottaga spelen på launchdagen. Vi skickar inte på launchdagen för då hade kunderna först fått det en dag för sent .

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Såg att ni teasar Project Gotham Racing 5 med förbokning. Lite googlande och hittar bara konfliktand budskap. Vad har ni för info om detta som gör att det läggs upp på bokning? Visserligen ”2018” men men... skulle vara så underbart om det kom en uppföljare eftersom de äldre inte kommit på bakåtkompabilitet än.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehhhr:

Webhallen har rea idag på DJI Spark
Endast 3990:- närmsta seriösa säljare ligger på 5389:-

Detta bör vara det billigaste hittills.

Hejsan Webhallen.
Var detta ett tillfället fel från er sida eller var tanken att den skulle gå och köpa för 3990:- min ändrade nämligen pris i kundkorgen just när jag skulle betala.

Edit: missade att detta var en facebook grej igår. :/

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Webhallen
Skrivet av winne:

Såg att ni teasar Project Gotham Racing 5 med förbokning. Lite googlande och hittar bara konfliktand budskap. Vad har ni för info om detta som gör att det läggs upp på bokning? Visserligen ”2018” men men... skulle vara så underbart om det kom en uppföljare eftersom de äldre inte kommit på bakåtkompabilitet än.

Tjena,

Vi har inte mycket information om det, utan vi har haft en del kunder som efterfrågat om vi kan lägga upp så de kan boka ifall att det kommer, men vi tar då inte emot förbetalningar då vi inte har något konkret än.
Vi har gjort detta tidgare med andra titlar som t.ex. Fallout 4 som blev tillgänligt att boka på sidan redan 2013, vilket då var ett bra tag innan det blev officielt annonserat

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har ni planer på att sänka priserna på era Nintendo 3DS konsoller? ni ligger en bra bit under dom billigaste enligt prisjakt och Nintendo har ju ändå slutat producera dom sen länge..

Permalänk
Inaktiv

Viss necrobump här men har även ni börjat skicka förbokade spel dagen innan lansering? Mitt Ghost of Tsushima kommer först nästa vecka då det inte fanns någon marginal tidsmässigt.

Kan jag ju lika väl handla mina spel på exempelvis Elgiganten som spridit sig i landet med varuhus, och dessutom få mitt spel billigare. Hade gärna sett någon förbättring här om möjligt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon5930:

Viss necrobump här men har även ni börjat skicka förbokade spel dagen innan lansering? Mitt Ghost of Tsushima kommer först nästa vecka då det inte fanns någon marginal tidsmässigt.

Kan jag ju lika väl handla mina spel på exempelvis Elgiganten som spridit sig i landet med varuhus, och dessutom få mitt spel billigare. Hade gärna sett någon förbättring här om möjligt.

Tjena! Ledsen för sent svar men semester ställde till det

Vi skickar alltid så att spelen ska hinna fram till personen som beställt på själva releasedagen. I de mer urbaniserade områdena (som i princip allt under dalälven) så bör det räcka med dagen innan. För längre distanser så skickas de 2 dagar innan.

Det finns en anledning till att vi vill vara och behöver vara försiktiga med när vi skickar ut och det är för att om vi gör en så kallad "street break" (spelet är uppe för försäljning/personer får tag i det tidigare än releasedag hos oss) så blir det ett avtalsbrott och vi förlorar vår möjlighet att sälja spel från den leverantören. Det är liksom rätt trist för oss och för er. Självklart vill vi ju göra det så bra som möjligt för ni som är våra kunder. Vi vinner ju inget på att sälja grejer som inte dyker upp. Jag som sitter här vill också ha mina spel på releasedagen, oavsett vart jag köper det ifrån.

Hoppas det hjälpte lite! Toodles!

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde Super Mario 3D All Stars den 6/9, men inte fått leveransbesked. Många som beställt senare från Webhallen har fått skickat sitt ex. Är inte Komplett och Webhallen samma lager?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Webhallen
Skrivet av martinot:

Beställde Super Mario 3D All Stars den 6/9, men inte fått leveransbesked. Många som beställt senare från Webhallen har fått skickat sitt ex. Är inte Komplett och Webhallen samma lager?

Hej! Komplett och Webhallen delar inte lager nej
För tillfället är den fullbokad hos oss.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Komplett och Webhallen delar inte lager nej
För tillfället är den fullbokad hos oss.

/// Staffan

Ok, tack för snabbt svar och återkoppling.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det är verkligen sämst att man inte fått en PS5 som beställdes nio månader innan launch hos er när man hos andra återförsäljare fått produkten om man förbokat mindre än en månad innan lansering

Permalänk
Skrivet av Almtom:

Det är verkligen sämst att man inte fått en PS5 som beställdes nio månader innan launch hos er när man hos andra återförsäljare fått produkten om man förbokat mindre än en månad innan lansering

Det är ju för att det är så många som förbokat hos Webhallen. Webhallen hindrar ingen från att avboka sin konsol och boka någon annan stans. Du kan lätt själv avboka den på hemsidan när du fått tag en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Det är ju för att det är så många som förbokat hos Webhallen. Webhallen hindrar ingen från att avboka sin konsol och boka någon annan stans. Du kan lätt själv avboka den på hemsidan när du fått tag en.

Verkligen ett värdelöst svar....
1. Det stod på Webhallens hemsida att man skulle förboka i tid för att få leverans vid release. That turned out not to be true...
2. OM webhallen ser att man fått så ofantligt mycket fler bokningar åtta månader innan release borde man meddela sina kunder detta så man kan boka någon annan stans...
3. Om man nu fått så många förbokningar får man säkerställa via sin leverantör att man får en större mängd konsoller.
4. Vad hjälper det mig att avboka konsolen och förboka någon annan stans NU?? Hade dom sagt något för nio månader sedan hade det så klart inte varit ett problem

Överlag värdelöst hanterat av Webhallen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Verkligen ett värdelöst svar....
1. Det stod på Webhallens hemsida att man skulle förboka i tid för att få leverans vid release. That turned out not to be true...
2. OM webhallen ser att man fått så ofantligt mycket fler bokningar åtta månader innan release borde man meddela sina kunder detta så man kan boka någon annan stans...
3. Om man nu fått så många förbokningar får man säkerställa via sin leverantör att man får en större mängd konsoller.
4. Vad hjälper det mig att avboka konsolen och förboka någon annan stans NU?? Hade dom sagt något för nio månader sedan hade det så klart inte varit ett problem

Överlag värdelöst hanterat av Webhallen...

Jag kan hålla med detta, men det som verkligen gör mig upprörd är att man inte kan få reda på hur man ligger till i kön.
Har alltid varit ett stort fan av @webhallen men det är tråkigt när man inte ens kan få en uppfattning hur man ligger till. Jag bokade i Maj förra året medan många av mina vänner som bokade i oktober hos Elgiganten samt Mediamarkt har fått sina leveranser, Sen blir man upprörd när man ser på Blocket att en kille säljer 3st PS5 och skriver att ytterligare 3st kommer in från webhallen nästa vecka. Man måste verkligen begränsa till MAX en per kund i dessa situationer. Jag hoppas de tar lärdom av detta.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Sötast

Ingen chans att se Sony DualSense kontrollern på rea snart?
Har följt alla era kampanjer i veckor men det är aldrig den man hittar....

Permalänk
Medlem

Kommer ni att sälja Xbox Series X Halo edition?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ryssfemma:

Kommer ni att sälja Xbox Series X Halo edition?

Verkar ej som det tyvärr.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch