Min Dreambuild 1998/early 1999 inför Brain Drain Lanet

Permalänk

Min Dreambuild 1998/early 1999 inför Brain Drain Lanet

Tjena!

Detta är min Dreambuild burk som jag har byggt ihop. Varför jag kallar den för early 1999 Dreambuild var för att jag hittade ingen Slot 1 Pentium 2 450 mhz för den budget jag tänkt så jag hade en p3 hemma liggandes. Ultimata burken för att dra alla spel från den tiden. Brukar lira lite Quake och sånt på den under tiden ens main Windows 10 gamingdator gör uppdateringar Har också en IBM Modell M tangentbord till den med bucket spring så som det ska vara :D.

Specs:
Moderkort: ASUS P2B
CPU: Pentium 3 500 mhz
GPU: 2 st Voodoo 2 Gainward Dragon 3000 12 MB SLI PCI med ett Nvidia Geforce 2 Pro MX 64 MB AGP som 2D kort (Fick fuska lite där, hade ingen RIVA hemma )
RAM: 328 MB
Ljud: Creative SoundBlaster Live! CT4670 7.1
OS: Windows 98 Första Utgåvan

Denna "Bettan" ska jag som sagt ha med mig på Brain Drain Lanet som kommer ske i Skedala Bygdegård, utanför Halmstad nästa helg 27-29 oktober

EDIT: Någonting hände när jag laddade upp här med bilderna så dem blir skeva. Inget jag kan fixa tyvärr :\

Besök galleriet här

Permalänk
Entusiast

Gillar vad jag ser.
P3:or med 3dFx Voodoo2 i sli läge är alltid asnajs.

Lite synd att man får nackspärr på köpet....
Så om du känner att du har tiden så skulle det vara uppskattat om du vände bilderna rätt

Ser fram emot att slakta dig i Blood under Lanet nästa vecka.
https://www.facebook.com/braindrainlan/

Permalänk
Medlem

Ser att du fått samma låda som jag
Tog bort färgen på fronten med Tröd.
Sett att bakpullver med lite vatten och en tandborste eller trasa ska göra plast riktigt rent i retro renovering på youtube.

Bara ett tips i fall du vill ha bort markörpennan.

Trevlig build annars och vi lär ju ses på lanet!

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Ser att du fått samma låda som jag
Tog bort färgen på fronten med Tröd.
Sett att bakpullver med lite vatten och en tandborste eller trasa ska göra plast riktigt rent i retro renovering på youtube.

Bara ett tips i fall du vill ha bort markörpennan.

Trevlig build annars och vi lär ju ses på lanet!

Ja då! Det gör vi

Permalänk

Really nice build! Loves Gainward dragon Voodoo2 boards, the most sexy Voodoo2 boards, next after Pure3D and Quantum3D ofocurse.
Looking forward to see you at the LAN

Permalänk
Skrivet av Captain_NA:

Really nice build! Loves Gainward dragon Voodoo2 boards, the most sexy Voodoo2 boards, next after Pure3D and Quantum3D ofocurse.
Looking forward to see you at the LAN

Thanks for the appreciate

Yes i look forward to it also