Andra kalas-klipp från Wish

Permalänk
Medlem

Köpte en ny stol:
https://www.wish.com/m/c/5957562bd67c3b74393187de

Verkar vara liknande denna:
https://m.prisjakt.nu/product/3598822

Förhoppningsvis är den bättre än min Markus från IKEA.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenoj:

Hittade denna Verbatim 120GB SSD:n, något att ha?

https://www.wish.com/c/58a2e3fed7d3d4528cfb92b4

Kingston är nog ett bättre alternativ.

https://www.wish.com/search/kingston%20ssd#cid=563332ccf587c8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kkaejj:

Ej i detta fallet. Kingston disken är ganska värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ej i detta fallet. Kingston disken är ganska värdelös.

Har hört att Kingston körde någon "bait and switch" med SSDnow.

Hittar dock inte så många reviews på Verbatim V800 Pro. Någon som har hört båda bra och dåligt om denna SSD?

Permalänk

Är det någon mer här som fått meddelande från wish som varnar för höga kostnader? De verkar mena att jag ska tulla och momsa på produktens hela värde, enligt dom 1150 dollar trots att jag enbart betalade 4200kr inkl frakt. De har än inte svarat efter jag påpekat detta.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Posten måste älska dessa trådar. Jobbat själv där förut och vet hur jävligt det är med hundratals kinapaket per åktur.
Beställer själv för att det är smidigt och oftast billigt, men är väl bäst att passa på innan saker och ting blir förändrat

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Är det någon mer här som fått meddelande från wish som varnar för höga kostnader? De verkar mena att jag ska tulla och momsa på produktens hela värde, enligt dom 1150 dollar trots att jag enbart betalade 4200kr inkl frakt. De har än inte svarat efter jag påpekat detta.
http://i64.tinypic.com/33ogvpl.jpg

4200kr är ju efter rabatt och inte vad produkten kostar ordinarie pris. Produktens fulla pris är det som deklareras, om paket råkar komma bort eller skadas så får fraktbolgaet ersätta produkten. Om Wish skriver produktens värde är 4200kr så förlorar dom på det vid skadat/försvunnen paket.
Så vid moms på slag så blir det 1150USD x 25% moms om nu laptopen fastnar på tullen. Vilket garanteratbdet kommer göra.

Nån får rätta mig om jag har fel? Inte handlat från Wish innan, så vet inte riktigt hur det ligger till med tullen. Andra ställen brukar det vara på detta vis vid dyra produkter från Kina.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

https://www.wish.com/search/Graphics%20Card#cid=582da03714021...

Tyckte denna var lite söt faktist. Skulle det funka så är ju ett par hundralappar för extern grafik till bärbara ingenting.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

4200kr är ju efter rabatt och inte vad produkten kostar ordinarie pris. Produktens fulla pris är det som deklareras, om paket råkar komma bort eller skadas så får fraktbolgaet ersätta produkten. Om Wish skriver produktens värde är 4200kr så förlorar dom på det vid skadat/försvunnen paket.
Så vid moms på slag så blir det 1150USD x 25% moms om nu laptopen fastnar på tullen. Vilket garanteratbdet kommer göra.

Nån får rätta mig om jag har fel? Inte handlat från Wish innan, så vet inte riktigt hur det ligger till med tullen. Andra ställen brukar det vara på detta vis vid dyra produkter från Kina.

Tänk om de deklarerar att grafikkorten är värda 45000 kr som ordinariepriset på Wish är och folk får hem lappar där det står att de har paket att hämta ut till en avgift på 12000 kr

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Dem har inga chassin eller?

Permalänk
Skrivet av XPerion:

4200kr är ju efter rabatt och inte vad produkten kostar ordinarie pris. Produktens fulla pris är det som deklareras, om paket råkar komma bort eller skadas så får fraktbolgaet ersätta produkten. Om Wish skriver produktens värde är 4200kr så förlorar dom på det vid skadat/försvunnen paket.
Så vid moms på slag så blir det 1150USD x 25% moms om nu laptopen fastnar på tullen. Vilket garanteratbdet kommer göra.

Nån får rätta mig om jag har fel? Inte handlat från Wish innan, så vet inte riktigt hur det ligger till med tullen. Andra ställen brukar det vara på detta vis vid dyra produkter från Kina.

Hm då har jag missuppfattat det där lite... Är van att Aliexpress och liknande företag deklarerar allt som "gift" och därmed aldrig brukar vara något problem. Jag får helt enkelt vänta på svar från, supporten, har även skickat butiken direkt och frågat eftersom jag tänker att det kanske kan vara så att Wish aktivt försöker avbryta orders för att inte förlora pengar. Hur som, tack för klargörandet!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

@hammarlund: när du betalade, var det inklusive moms du betalade? I wish-appen dvs.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

4200kr är ju efter rabatt och inte vad produkten kostar ordinarie pris. Produktens fulla pris är det som deklareras, om paket råkar komma bort eller skadas så får fraktbolgaet ersätta produkten. Om Wish skriver produktens värde är 4200kr så förlorar dom på det vid skadat/försvunnen paket.
Så vid moms på slag så blir det 1150USD x 25% moms om nu laptopen fastnar på tullen. Vilket garanteratbdet kommer göra.

Nån får rätta mig om jag har fel? Inte handlat från Wish innan, så vet inte riktigt hur det ligger till med tullen. Andra ställen brukar det vara på detta vis vid dyra produkter från Kina.

Skrivet av tullverket:

. Vissa varor har ingen tullavgift alls medan andra kan ha upp till 20 procent i tullavgift. Tullavgiften beräknas på inköpspris och fraktkostnad.

Får man en tullavgift på hela beloppet skickar man in kvitto som visar det betalda priset.
Moms är redan betalt via klarna. Enligt tullverket är datorer tullfria, vet ej hur det är med datorkomponenter

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

La också en beställning nu, behöver den egentligen inte men om jag får den så kommer nästa problem. Att få flickvännen att tro att det är samma telefon jag haft innan

Du måste dock själv stå för returfrakten och det måste vara spårbart, och du får inte tillbaka dina pengar fören mottagaren har fått det du returnerade samt godkänt det.... Det är dessutom väldigt dyrt att skicka, så var försiktig innan du chansar hej vilt:)

Permalänk

@kiim: Nej tror inte det gjorde det, dock så har kompisar som påstår att det stått inklusive moms fått samma pris på samma produkter ändå med moms som utan. Som jag fattar det som så står aldrig Wish för moms men jag kan ha fel.

Edit: betalade via Klarna

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Nu kunde inte jag hålla mig längre. Har länge kikat på en snygg och clean android smartwatch och har länge tittat på Kingwear KW98 som brukar ligga på ca 100 dollars, men på Wish fick jag den för 52.50 dollars!

Här är länk om någon annan är intresserad:
https://www.wish.com/c/59a520c44e9af70e6511f8d5

Och en unbox och recension:
https://www.youtube.com/watch?v=w4XK1E4RFy8

Permalänk

Tror dessvärre min order av mi mix 2, likt de andra som beställt 1080ti, kommer bli avbruten.

Datumet som beskrev när den skulle behandlas har nu försvunnit, så bara en tidsfråga innan hela ordern är borta... Synd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Tror dessvärre min order av mi mix 2, likt de andra som beställt 1080ti, kommer bli avbruten.

Datumet som beskrev när den skulle behandlas har nu försvunnit, så bara en tidsfråga innan hela ordern är borta... Synd

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är synd, men kunde man väl nästan räkna ut från början.... Korkat att sprida runt det sättet att få 50% eftersom alla direkt nyttjade erbjudandet att köpa det grafikkortet som kostat över 25 tusen, för endast 4 tusen..... Känns nästan lite som att någon ville göra reklam för wish......

Permalänk
Medlem

Beställde en Xiaomi Mi Mix 2 jag med, men det står:
"Avvaktande Order
Vi behandlar din order så fort din betalning går igenom."

Ska det stå så? Fyllde i min adress och allt och valde faktura via klarna. Gud vad synd om det här inte går igenom haha.

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")

Permalänk
Medlem

Alla mina ordrar är gråa nu! Detta ser mörkt ut tyvärr!
Bara dom små sakerna jag la till har blivit skickade!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Någon som kanske har en aning om vad värdegränsen går för att sakerna ska bli granskade?

Likt @segafreaks har mina småsaker blivit skickade, men grafikkortet grått. Funderade på att beställa en laser engraver för 450kr (60% rabatt) eller nåt, kommer samma hända med den tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

4200kr är ju efter rabatt och inte vad produkten kostar ordinarie pris. Produktens fulla pris är det som deklareras, om paket råkar komma bort eller skadas så får fraktbolgaet ersätta produkten. Om Wish skriver produktens värde är 4200kr så förlorar dom på det vid skadat/försvunnen paket.
Så vid moms på slag så blir det 1150USD x 25% moms om nu laptopen fastnar på tullen. Vilket garanteratbdet kommer göra.

Nån får rätta mig om jag har fel? Inte handlat från Wish innan, så vet inte riktigt hur det ligger till med tullen. Andra ställen brukar det vara på detta vis vid dyra produkter från Kina.

Om du bara kan påvisa vad du betalat med kontoutdrag så är det de som du kommer skatta på och tulla på, iaf var det så för mig när lite kläder fastna i tullen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av segafreaks:

Alla mina ordrar är gråa nu! Detta ser mörkt ut tyvärr!
Bara dom små sakerna jag la till har blivit skickade!

Samma här. Allt grått och vill man Maila dom vill dom att man skickar bild på köpet från banken men valde ju faktura så hur fån ska jag ha betalt via banken redan....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Samma här. Allt grått och vill man Maila dom vill dom att man skickar bild på köpet från banken men valde ju faktura så hur fån ska jag ha betalt via banken redan....

Skickades från m.sweclockers.com

Precis undrar samma sak! Tog också faktura så har precis samma problem.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Nu kunde inte jag hålla mig längre. Har länge kikat på en snygg och clean android smartwatch och har länge tittat på Kingwear KW98 som brukar ligga på ca 100 dollars, men på Wish fick jag den för 52.50 dollars!

Här är länk om någon annan är intresserad:
https://www.wish.com/c/59a520c44e9af70e6511f8d5

Och en unbox och recension:
https://www.youtube.com/watch?v=w4XK1E4RFy8

Min blev skickad idag.

Betalt via Paypal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Om du bara kan påvisa vad du betalat med kontoutdrag så är det de som du kommer skatta på och tulla på, iaf var det så för mig när lite kläder fastna i tullen.

Är väl så det ska vara? Om du köper en nedsatt produkt på typ komplett för 1200 och ordinare är 3600 så betalar du ju inte 900 spänn i moms på den.

Permalänk
Skrivet av pokerproffset:

Min bror köpte en batong, han fick hem ett papper från tullverket, misstänkt smuggling haha, kan säga att han inte får tillbaka den.

samma sak hände mig, så jävla löjligt, här springer jag runt med batong på jobbet, varje dag i 10 års tid, kan köpa i butik i Sverige och svenska hemsidor helt lagligt till vem som helst, men här blev det stopp.

jag fick i alla fall pengarna tillbaka av Wish

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om detta fortfarande fungerade då jag hittade en mi box 3 bland alla 3s och 3c de säljer.
Blev runt 900 totalt och jag hittade en kod för 45%. Men när jag trycker in den och den visar 45% får jag att jag som mest kan få 160kr i rabatt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tipsa om denna.
https://www.wish.com/c/59ae5926600e3361b120152d
Använder orginalet dagligen i jobbet. Ca.pris 800 exkl moms. Sjukt bra crimpingtång som även klipper änden om man använder genomförbara CAT6/5e kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Tänkte kolla om detta fortfarande fungerade då jag hittade en mi box 3 bland alla 3s och 3c de säljer.
Blev runt 900 totalt och jag hittade en kod för 45%. Men när jag trycker in den och den visar 45% får jag att jag som mest kan få 160kr i rabatt.

Verkar som om att Wish korrigerat sitt misstag i så fall : )

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3