Permalänk
Medlem

Beställt 8700k 15:50 från webhallen. Skickat nu i morse. Lagom till nattveckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

Beställt 8700k 15:50 från webhallen. Skickat nu i morse. Lagom till nattveckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde 1509 och inte blivit skickat än 😮😮

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av masterdisaster:

Till er som beställt från NetOnNet. Var inne i en butik igår och skulle göra ett byte. Nämnde att jag väntar på 8700k och hört att de ska komma 31/10. Men han sa att de har 136st 8700k på lager just nu och att det ser ut som den kommer skickas till mig idag. Vågar inte tro det innan jag har den i handen dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, hoppas det stämmer!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

Beställt 8700k 15:50 från webhallen. Skickat nu i morse. Lagom till nattveckan.

Skickades från m.sweclockers.com

va? Min bekräftelse är från 15:32 men jag har inte fått någon. o.O

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

va? Min bekräftelse är från 15:32 men jag har inte fått någon. o.O

Medlemsnivån bör ju vara en faktor.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Oj, hoppas det stämmer!

Det stämmer. Dock avbokade jag min i7 8700k som jag beställde 15:05 den 10/5 då de inte hade den blekaste när de kunde tänkas få in processorerna. Jag lade en ny order när jag fick besked om att de hade att prel. datum 31/10. Fick bekräftat idag att jag inte är en av de 130+ som var först med att förhandsboka. FACEPALM. Hade jag bara behållt den första bokningen hade jag haft en imorgon. Nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Medlemsnivån bör ju vara en faktor.

Tror faktiskt medlemsnivå ej är en faktor alls i detta fall. Det finns, vad jag vet, ingen förmån om att du får din beställda produkt tidigare än andra i fall som detta.
Det närmaste är nog VIP-kö. Vilket gäller fysiska butiker enbart.

"Om det är tight att hinna packa allt innan posten hämtar en dag så kan priopackning hjälpa en att få ut sitt paket tidigare. Det puttar dock inte före folk i kön till produkter som finns i begränsade antal eller liknande, säger Anton Nilsson. (marknadschef på Webhallen )"

Osv. Om dom inte ändrat något de senaste månaderna dvs. Så ska enbart produkten eventuellt hitta ned i en låda tidigare, men inget annat.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av masterdisaster:

Det stämmer. Dock avbokade jag min i7 8700k som jag beställde 15:05 den 10/5 då de inte hade den blekaste när de kunde tänkas få in processorerna. Jag lade en ny order när jag fick besked om att de hade att prel. datum 31/10. Fick bekräftat idag att jag inte är en av de 130+ som var först med att förhandsboka. FACEPALM. Hade jag bara behållt den första bokningen hade jag haft en imorgon. Nice.

Facepalm :'(

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Såg att min order skickas från Webhallen idag, dock så hade jag beställt en 8600k..
Beställde in 15:09 på relesedagen.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem

Elgiganten listar 8700K inkommande 24/10!

Elgiganten 8700K

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Oj, hoppas det stämmer!

Pratade precis med Netonnet och han sa att dom inte hade något på lager alls utan han kunde se att det kommer in ett litet parti vid månadsskiftet. Förhandsbokade man nu så hade man chans att få en då sa han men han kunde inte lova något. "kvotan var inte fylld än"

Och Webbhallen skulle få in ett ytterst litet parti framöver. Han på webbhallen sa dock inget datum.

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

Elgiganten listar 8700K inkommande 24/10!

Elgiganten 8700K

Inte längre

Inkommer 2018-01-25

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Inte längre

Inkommer 2018-01-25

Fast det står ju som nyhet 17-10-24 så vilket är det som stämmer?

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Antar att 24/10 är en mindre leverans och att 25/1 är en större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mayhem:

Fast det står ju som nyhet 17-10-24 så vilket är det som stämmer?

Skulle tro att det är 2018-01-25 som gäller. "Nyhet! Inkommer 17-10-24" är nog bara en reklam"banner" de satt på produkten och inte tänkt på att korrigera. Det senare datumet uppdateras antagligen automatiskt när datumet korrigeras i deras system medans nyhetstexten antagligen är skriven direkt på produktsidan eller liknande. Bannern kan såklart skrivas in även den i något system, men uppdateras antagligen inte lika frekvens som lagersaldot/leveransdatumet.

I källkoden kan man se att den del som innehåller nyhetstexten har namnet "col any-1-3 M-3-5 visuals-wrap" (div) samt "sales-point" (span) till skillnad från det senare datumet som har namnet "stock-info" (div) samt "items-in-stock align-left" (span).

Bannern är bara någon form av marknadsföringsgrej som jag ser det. Skulle inte lita på det datumet då datumet inte är funktionens huvudsyfte.

Permalänk
Medlem

@masterdisaster: hoppas verkligen att det stämmer!

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mayhem:

Fast det står ju som nyhet 17-10-24 så vilket är det som stämmer?

Det har stått så (24/10) ända sedan lanseringen den 5:e.

Skulle gissa att leveransdatumet i januari är det som gäller, tyvärr.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Binky:

Skulle tro att det är 2018-01-25 som gäller. "Nyhet! Inkommer 17-10-24" är nog bara en reklam"banner" de satt på produkten och inte tänkt på att korrigera. Det senare datumet uppdateras antagligen automatiskt när datumet korrigeras i deras system medans nyhetstexten antagligen är skriven direkt på produktsidan eller liknande. Bannern kan såklart skrivas in även den i något system, men uppdateras antagligen inte lika frekvens som lagersaldot/leveransdatumet.

I källkoden kan man se att den del som innehåller nyhetstexten har namnet "col any-1-3 M-3-5 visuals-wrap" (div) samt "sales-point" (span) till skillnad från det senare datumet som har namnet "stock-info" (div) samt "items-in-stock align-left" (span).

Bannern är bara någon form av marknadsföringsgrej som jag ser det. Skulle inte lita på det datumet då datumet inte är funktionens huvudsyfte.

Det låter ju dock väldigt sent istället jämfört med andra som listar "tidiga" december... skulle elgiganten inte få några leveranser fram till februari?! Konstigt. Antingen det eller så överskattar de andra grymt sin förmåga att leverera CPUs... Ska slänga iväg ett mail och höra tror jag. Efter att man beställde och fick SMSet så har jag inte sett något mer, om datumet verkligen är då så är det bara att avbeställa - vid den tidpunkten så är jag mer intresserad av att se om Ryzen 2 ger någon märkbar boost (väntar mig inte mer än 10% men ändå).

Förresten så är priset 200kr högre nu än när man beställde, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det låter ju dock väldigt sent istället jämfört med andra som listar "tidiga" december... skulle elgiganten inte få några leveranser fram till februari?! Konstigt. Antingen det eller så överskattar de andra grymt sin förmåga att leverera CPUs... Ska slänga iväg ett mail och höra tror jag. Efter att man beställde och fick SMSet så har jag inte sett något mer, om datumet verkligen är då så är det bara att avbeställa - vid den tidpunkten så är jag mer intresserad av att se om Ryzen 2 ger någon märkbar boost (väntar mig inte mer än 10% men ändå).

Förresten så är priset 200kr högre nu än när man beställde, lol.

Jag tror det handlar om att de vill vara på den säkra sidan. Jag misstänker att Elgiganten använder något besked de fått gällande när de är "garanderade" tillgång. Jag tror dock inte det betyder att de inte kommer få in processorer alls innan dess. Sannolikt vet de inte exakt hur många de kommer få, och har gjort bedömningen att antalet levererade processorer (inom kort) kommer vara lägre än antalet nuvarande beställningar. Med tanke på att Elgiganten (om jag minns rätt) är den svenska butik som fick flest 8700K, så är nog sannolikheten stor att de kommer få en stor andel även i framtiden.

Permalänk
Medlem

i5-8600k finns i lager hos Proshop... för 3 380 kr. Vissa utnyttjar tydligen situationen.

https://www.proshop.se/CPU/Intel-Core-i5-8600K-Coffee-Lake-CP...

Permalänk
Medlem

Undrar vad 8700k går för om man listar ut sin på tradera

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av riggley:

i5-8600k finns i lager hos Proshop... för 3 380 kr. Vissa utnyttjar tydligen situationen.

https://www.proshop.se/CPU/Intel-Core-i5-8600K-Coffee-Lake-CP...

Jäklar, jag tyckte det var dyrt när jag fick den för 2 890kr

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@murklor: Man kan få samma prestanda i ett moderkort för 1200 kr, utan alla de gadgets som i många fall är onödiga i kort över 2000:-

Permalänk
Medlem

Inet har nu hört av sig och förklarat felet.

Det uppstod för första gången på grund av den unika situationen med tillgång och efterfrågan osv.

Skönt att ha fått en förklaring. De skulle se till att vi får tilldelning när nästa omgång kommer in.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av masterdisaster:

Till er som beställt från NetOnNet. Var inne i en butik igår och skulle göra ett byte. Nämnde att jag väntar på 8700k och hört att de ska komma 31/10. Men han sa att de har 136st 8700k på lager just nu och att det ser ut som den kommer skickas till mig idag. Vågar inte tro det innan jag har den i handen dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Undra hur många 8600k som de har på lager, beställde så sent som 17.30 så antar att jag lär få vänta några månader

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk

@Mr Mayhem: Låter mycket konstigt. Känns som vi fått helt olika information. Känns mer troligt att killen i butik såg fel än att kundtjänst ljuger. Jag såg nu att de tagit bort "prel. leveransdatum 31/10". Kan ju vara så att de hade en kvot på 130+ processorer som skulle komma in till den 31/10 och att den kvoten nu är fylld och att de därför plockat "prel. leveransdatum 31/10". Ingen aning längre dock.

Permalänk
Medlem

Hur ligger ni Elgigantenkunder till? Vilken tid beställde ni och har ni processorn i handen än?

Själv så beställde jag min 11.09 på 5/10 och har inte hört något än.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Asssor:

Elgiganten får in sporadiska, mindre leveranser. Jag beställde tidigt på dagen 5/10 och har inte fått min än.

Permalänk
Medlem

Fick från webhallen 14:02 att min 8700k är skickad. Beställde 15:09.

// CJ

Permalänk
Skrivet av masterdisaster:

@Greim: Låter mycket konstigt. Känns som vi fått helt olika information. Känns mer troligt att killen i butik såg fel än att kundtjänst ljuger. Jag såg nu att de tagit bort "prel. leveransdatum 31/10". Kan ju vara så att de hade en kvot på 130+ processorer som skulle komma in till den 31/10 och att den kvoten nu är fylld och att de därför plockat "prel. leveransdatum 31/10". Ingen aning längre dock.

Ja det tycker jag med. Låter konstigt allting....Men ringde upp Netonnet igen och la en beställning nu 14:34 och det skulle komma in ett parti i slutet av månaden och blev det inga ändrade datum från leverantör så ska jag få min då. Det fanns tydligen kvar av "kvotan"
Så passa på!

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |