Någon som har testat Vimla?

Permalänk

Antar att alla som frågat om Vimla redan har signat upp sig.
Har haft det i några månader nu och tycker det är toppen. Väldigt värt att se ungefär hur mycket man ringer för.
Har kört på 7gb, 60 samtal och 600 sms ett tag nu och det har byggts på varje månad. Är nu uppe i 50gb, 256 samtal och 4700 sms. Har bara gjort slut på surfen en månad. Speciellt eftersom det finns WiFi överallt jag brukar befinna mig. Väldigt bra för 200kr i månaden tycker jag. Att det är toppen täckning gör allt bara bättre. Till skillnad från Tre (Hallon).

Två tummar upp för Vimla.

***bort/mod***

§9 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Jag testade vimla i ett år förutom att en av vimlas kundmedarbetare ville att jag skulle ta en selfie med mitt id va vimla en bra operatör . Sjukt prisvärt+billigt+bra täckning . Man får mycket data för pengarna och ringer även gratis . Fick ett bättre erbjudande via hallon dock så gick över till det

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Jag testade vimla i ett år förutom att en av vimlas kundmedarbetare ville att jag skulle ta en selfie med mitt id va vimla en bra operatör . Sjukt prisvärt+billigt+bra täckning . Man får mycket data för pengarna och ringer även gratis . Fick ett bättre erbjudande via hallon dock så gick över till det

En selfie med id låter konstigt, varför behövde dom det?

En stor fördel med Vimla är att du kan tipsa folk också om vimla så du kan ringa helt gratis om du tipsar tillräckligt många.
Jag betalar 50kr för mitt abonnemangen och jag har över 40GB och ett par hundra samtal potten. För dom bjuder på extra pottar/samtal lite nu och då.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

En selfie med id låter konstigt, varför behövde dom det?

En stor fördel med Vimla är att du kan tipsa folk också om vimla så du kan ringa helt gratis om du tipsar tillräckligt många.
Jag betalar 50kr för mitt abonnemangen och jag har över 40GB och ett par hundra samtal potten. För dom bjuder på extra pottar/samtal lite nu och då.

Ja det var väldigt konstigt tror dem trollade med mig . Jag tipsade en kompis fick 10 kr rabbat så betalade 40 kr i månaden vilket är ingenting

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Hallon (använder 3GIS nätet)
3GIS operatören (tre med andra ord)
99kr/mån
60 samtal
obegränsade sms
2GB surf+betala mer i mån om du överskrider (kan avvaktiveras om du önskar undvika skyhöga räkningar)

helnöjd, jag använder detta o det e den enda operatören som funkar i mitt område, telia hade jag innan, jag saknar deras obegränsade surf med seg hastighet när du överskrider datamängden-sak som dem hade, 3 stänger av en DIREKT när man överskridit, det e väldigt elakt. Telia hade NOLL täckning i mitt område, fick gå upp på övervåningen för att kunna ringa utan störningar.

Comviq har jag som testoperatör på mina testtelefoner, dem har absolut NOLL 3G och 4G i mitt område, 2G är det enda som dem har här. Dålig operatör skulle inte rekommendera. kör med samma system som 3, kastar ut dig direkt när datan e slut, sånt gillar jag inte.

3 verkar bra så jag kör med dem.

MVH Dennis 55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Anmält mig till Beta testen: gratis fri surf, ringa och sms. Dock inte hört något från dem ännu. Någon här som blivit antagen?

"Man får ett nytt temporärt mobilnummer under beta-perioden och ringer man eller sms: ar för lite kopplar de bort en. De koppar bort en även om man använder kortet för endast surf"

Bra att testa nu när man har en One Plus 5 med två simkortsplatser.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Bytte nyligen till Vimla. Kan inte annat än hålla med er andra om att det är grymt prisvärt. Det är väl ungefär samma priser som t.ex. halebop men där saknas väl tips-funktionen som jag antar dom säljer ganska mycket på. Vad är väl bättre än att låta oss användare göra reklam för deras företag?

ref-länk raderad, se §9 i forumets regler
Permalänk
Mattecoach

Skaffade Vimla för ett tag sedan, men glömde kolla efter tipslänkar... Nåväl, här rensas de ju bort iaf

Permalänk

Har haft Vimla ett tag och betalar drygt 50kr i månaden. Väldigt nöjd med både abonnemang och teamet bakom Vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Anmält mig till Beta testen: gratis fri surf, ringa och sms. Dock inte hört något från dem ännu. Någon här som blivit antagen?

"Man får ett nytt temporärt mobilnummer under beta-perioden och ringer man eller sms: ar för lite kopplar de bort en. De koppar bort en även om man använder kortet för endast surf"

Bra att testa nu när man har en One Plus 5 med två simkortsplatser.

De som blivit utvalda skall bli kontaktade i Oktober först, så lär dröja en stund innan man hör något.

Snart kommer Vimla dock börja testa med tvillingkort, det testet är sagt att börja i aug/sept. Anmälan för det är dock stängd sedan länge.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tänk på att vi inte tillåter s.k "ref-länkar" i forumet:

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag fixade Vimla nu i veckan. Tror jag blir nöjd med det, blir svårt att få det billigare. Jag kör på halva priset på det dyraste första tremånaderna, då får jag 22 gb i månaden för 115 kr. Det går ju spara på upp till 100 gb. Så det tjänar jag på. Byter ner till 2 gb sen och får det för 90 kr. Förhoppningsvis billigare, men alla i min familj har redan Vimla, svårt att hitta folk

Permalänk

@Plasmatic: vimla är super. Men tpb är blockerad. Annars najs.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

vimla

@Plasmatic: Har haft Vimla i 3-4 år och är jättenöjd. första 3 månaderna halva priset, sedan 150 i månaden för fria samtal och sms. använder lite surf, så jag har sparat 32 GB. Ofta när det är jul eller någon annan storhelg så har man blivit bjuden på extra surf som "present" från Vimla... jättetrevlig support... på sin sida, kan man gå in och göra ändringar i sitt abonnemang, för utlandssamtal, betalsamtal... pausa. Det har aldrig varit något strul... klart bäst av dom jag har testat.

Permalänk
Medlem

Vi kör Vimla i hela familjen. Mycket nöjd. Dessvärre så fungerar inte det billigare abonnemanget alls utomlands snart.

Permalänk
Medlem

@Lyktgubben: Vad menar du med att abonnemanget inte fungerar utomlands snart?

Själv skaffade ganska nyligen vimla och är väldigt nöjd med det!

Permalänk
Medlem

@Xeilon:
Från Vimlas hemsida: "Den 15 november behöver du som har både den lägsta datanivån och lägsta samtalsnivån uppgradera antingen data- eller samtalsnivå för att använda abonnemanget utomlands."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

@Xeilon:
Från Vimlas hemsida: "Den 15 november behöver du som har både den lägsta datanivån och lägsta samtalsnivån uppgradera antingen data- eller samtalsnivå för att använda abonnemanget utomlands."

Det är numera förlängt på obestämd tid så alla abonnemang, inkl. de lägsta fungerar utomlands:
https://vimla.se/eu

Permalänk
Medlem

Noterade det också. Superbra!

Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att utfärda en fet varning för Vimla! Jag tyckte att jag betalade alldeles för mycket för mitt Tele2-abonnemang och valde därför att gå över till Vimla. Jag har upplevt att jag har något sämre täckning och deras kundtjänst tog 1-2 veckor på sig att besvara en fråga och det är väl inga större bekymmer.

Något som däremot är ett stort problem är att Vimla inte har något avtal med WyWallet som sköter om mer eller mindre samtliga betaltjänster i Sverige. Vill du kunna betala för din parkering med ett SMS? Köpa en bussbiljett? Rösta i Idol? Betala en Blocketannons? Då kan du glömma det, för det går helt enkelt inte om du har Vimla som operatör.

Vimla har alltså inget avtal med WyWallet och kommer inte heller att teckna det vilket bekräftas av deras kundtjänst. Hade jag vetat detta på förhand hade jag troligtvis aldrig valt Vimla och jag har börjat kika på lite alternativ. Det är klart som f-n att man tar för givet att man ska kunna använda sms-betalning och ringa betalsamtal om inget annat anges och jag tycker att det är väldigt fult av Vimla/Telenor att inte upplysa om detta.

En märklig detalj är att Telenor, som äger Vimla, har avtal med WyWallet och listas till och med på deras hemsida som en form av samarbetspartner men trots det fungerar det ej hos Vimla. Förmodligen på grund av kostnadsskäl? Förhoppningsvis indexeras detta inlägg av Google så att folk hittar hit när de söker på Vimla, därför lägger jag till lite sökord för att öka träffbilden.

Sökord: dåligt, negativt, nackdelar, undvik, minus

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag vill passa på att utfärda en fet varning för Vimla! Jag tyckte att jag betalade alldeles för mycket för mitt Tele2-abonnemang och valde därför att gå över till Vimla. Jag har upplevt att jag har något sämre täckning och deras kundtjänst tog 1-2 veckor på sig att besvara en fråga och det är väl inga större bekymmer.

Något som däremot är ett stort problem är att Vimla inte har något avtal med WyWallet som sköter om mer eller mindre samtliga betaltjänster i Sverige. Vill du kunna betala för din parkering med ett SMS? Köpa en bussbiljett? Rösta i Idol? Betala en Blocketannons? Då kan du glömma det, för det går helt enkelt inte om du har Vimla som operatör.

Vimla har alltså inget avtal med WyWallet och kommer inte heller att teckna det vilket bekräftas av deras kundtjänst. Hade jag vetat detta på förhand hade jag troligtvis aldrig valt Vimla och jag har börjat kika på lite alternativ. Det är klart som f-n att man tar för givet att man ska kunna använda sms-betalning och ringa betalsamtal om inget annat anges och jag tycker att det är väldigt fult av Vimla/Telenor att inte upplysa om detta.

En märklig detalj är att Telenor, som äger Vimla, har avtal med WyWallet och listas till och med på deras hemsida som en form av samarbetspartner men trots det fungerar det ej hos Vimla. Förmodligen på grund av kostnadsskäl? Förhoppningsvis indexeras detta inlägg av Google så att folk hittar hit när de söker på Vimla, därför lägger jag till lite sökord för att öka träffbilden.

Sökord: dåligt, negativt, nackdelar, undvik, minus

Behöver du snabb hjälp så kontakta de genom deras chatt. Tar oftast bara några minuter innan du får prata med någon.

Gällande Wywallet, vem använder SMS-betalning nu för tiden? Senast jag använde det var för minst 10 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag vill passa på att utfärda en fet varning för Vimla! Jag tyckte att jag betalade alldeles för mycket för mitt Tele2-abonnemang och valde därför att gå över till Vimla. Jag har upplevt att jag har något sämre täckning och deras kundtjänst tog 1-2 veckor på sig att besvara en fråga och det är väl inga större bekymmer.

Något som däremot är ett stort problem är att Vimla inte har något avtal med WyWallet som sköter om mer eller mindre samtliga betaltjänster i Sverige. Vill du kunna betala för din parkering med ett SMS? Köpa en bussbiljett? Rösta i Idol? Betala en Blocketannons? Då kan du glömma det, för det går helt enkelt inte om du har Vimla som operatör.

Vimla har alltså inget avtal med WyWallet och kommer inte heller att teckna det vilket bekräftas av deras kundtjänst. Hade jag vetat detta på förhand hade jag troligtvis aldrig valt Vimla och jag har börjat kika på lite alternativ. Det är klart som f-n att man tar för givet att man ska kunna använda sms-betalning och ringa betalsamtal om inget annat anges och jag tycker att det är väldigt fult av Vimla/Telenor att inte upplysa om detta.

En märklig detalj är att Telenor, som äger Vimla, har avtal med WyWallet och listas till och med på deras hemsida som en form av samarbetspartner men trots det fungerar det ej hos Vimla. Förmodligen på grund av kostnadsskäl? Förhoppningsvis indexeras detta inlägg av Google så att folk hittar hit när de söker på Vimla, därför lägger jag till lite sökord för att öka träffbilden.

Sökord: dåligt, negativt, nackdelar, undvik, minus

Jag har alltid använt deras chat för support, alltid fått svar inom 5 minuter där och alltid fått bra hjälp.
Ang SMS betalning, kanske spelar roll för vissa,själv kommer jag inte ens ihåg när jag senast betalade något med sms, det var extremt många år sedan
Visst är det bra med en uppmärksamhet för det, men jag är nöjd med vimla och har varit ett bra tag nu då jag inte använder sms betalningar alls.
Tvärtom tycker jag det är bra när det finns spärrar, ex som Hallon har att man kan aktivera spärr, då kan du aldrig gå över din fasta kostnad. Men vi alla har olika behov såklart, för mig är det inget att undvika, minus, varning osv.

sökord: bra, support, snabb, fräckt, megaultraflashnöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Behöver du snabb hjälp så kontakta de genom deras chatt. Tar oftast bara några minuter innan du får prata med någon.

Gällande Wywallet, vem använder SMS-betalning nu för tiden? Senast jag använde det var för minst 10 år sedan

Tror jag betalat för marknadsannonser på forumet med MyWallet?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tror jag betalat för marknadsannonser på forumet med MyWallet?

Har du säkert Menar att det nu ofta finns andra alternativ till SMS-betalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tror jag betalat för marknadsannonser på forumet med MyWallet?

Jag har aldrig använt mywallet när jag betalat för annonser här
Som nedan sa, finns typ nästan alltid andra val.

Jag personligen vill inte ha en surprise mobilräkning, så min är låst. Dvs den kan inte bli högre än min fasta kostnad.

Permalänk

Gick från dyra felia till vimla och är super nöjd med support,funktion och täckning.

har betalat både blocket och parkering med sms betalning och det funkade, var dock inte via mywallet.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Vi kör Vimla i hela familjen. Mycket nöjd. Dessvärre så fungerar inte det billigare abonnemanget alls utomlands snart.

Förvisso har Vimla fördröjt införandet av detta, men när det kommer så det är superenkelt att via Vimla-appen ändra i abonnemanget till en något högre nivå för en månad och sen tillbaka igen, så borde väl detta inte vara ett gigantiskt problem?

Vi resonerar som så att vi kör största Data (22Gb) när vi behöver fylla på potten och sen någon månad senare går ner till 3Gb.
Detta kan man ju passa på att göra strax innan man åker på charter till Mallis
Höjning av abb sker direkt och man får betala per dag som är kvar av månaden, sänkning sker i slutet av månaden och man behåller mängden tills dess.
Prisskillnaden mot ex.vis Telenors abb är ju såpass stor att man kan göra detta väldigt ofta om man så vill.

Permalänk
Medlem

Har vimla och bor i Norrbotten och är väldigt positivt överraskad. Fungerar lika bra/dåligt som Halebop till en bråkdel av priset.
Använder väldigt lite surf/samtal alla månader utom semestern så vimla passar mig perfekt med potten.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Behöver du snabb hjälp så kontakta de genom deras chatt. Tar oftast bara några minuter innan du får prata med någon.

Gällande Wywallet, vem använder SMS-betalning nu för tiden? Senast jag använde det var för minst 10 år sedan

Skrivet av Nivity:

Jag har alltid använt deras chat för support, alltid fått svar inom 5 minuter där och alltid fått bra hjälp.
Ang SMS betalning, kanske spelar roll för vissa,själv kommer jag inte ens ihåg när jag senast betalade något med sms, det var extremt många år sedan
Visst är det bra med en uppmärksamhet för det, men jag är nöjd med vimla och har varit ett bra tag nu då jag inte använder sms betalningar alls.
Tvärtom tycker jag det är bra när det finns spärrar, ex som Hallon har att man kan aktivera spärr, då kan du aldrig gå över din fasta kostnad. Men vi alla har olika behov såklart, för mig är det inget att undvika, minus, varning osv.

sökord: bra, support, snabb, fräckt, megaultraflashnöjd.

Tack för tipset om chatten, ska testa det nästa gång för deras mailkorrespondens är verkligen under all kritik. Gällande sms-betalning så brukar jag ofta använda det för att betala parkering eftersom många betalautomater verkar ha problem att läsa kort om chippet är det minsta slitet.

Jag använder det ibland även till andra tjänster som t.ex. 'vem äger fordonet?' som varit till stor hjälp när någon idiot använde min förhyrda parkeringsplats. Alternativet är att faxa (!) eller maila transportstyrelsen med ca en veckas svarstid eftersom de inte lämnar ut informationen över telefon.

Det var bara några exempel men poängen är att det är en ganska grundläggande funktion som så klart antas fungera oavsett operatör men Vimla har av någon anledning valt bort detta. Bara för att ni personligen inte använder tjänsterna betyder det inte att de är värdelösa, behovet och efterfrågan existerar uppenbarligen då allt fler aktörer ansluter sig till t.ex. WyWallet.

PS. Vimla har den typen av spärrar aktiverade per automatik, när du har använt upp dina samtal eller din surf måste du själv göra ett aktivt val för att 'fylla på'.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Haft Vimla i 3 månader och jag är nöjd.
Har inte haft så mycket kontakt med deras support men dom få gånger jag haft det har dom svarat snabbt.

Att man inte kan betala via SMS är inget problem för mig personligen, minns inte när jag behövde den tjänsten senast. Att betala för saker som parkering och Swec-annonser gör jag med kort.
Om det däremot är en funktion man är ute efter så är det bra att du varnar om det, så att folk är medvetna om det innan de byter abonnemang. Har faktiskt inte reflekterat över det själv, men det är som sagt för att jag inte nyttjar det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.