Köpa Windows från Kinguin

Permalänk
Medlem

Absolut är det okej att köpa.

Permalänk
Avstängd

Så, jag har samma fundering, jag behöver en win. 10 licens för en persondator, helst svensk version så att de som skall använda datorn förstår det lättare (äldre personer).
Helst inte OEM.

Har fan inte pengar just nu ur egen ficka egentligen just nu så funderade också kring detta (håller på att renovera hela värmesystemet på huset...).

Moral, tjaa... de är väl 100% typ kyrklig moral, men själv är jag 1%märke på MC västen... Sååå... money talks... bara de inte åker på skit eller strul sedan skiter jag i resten.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag köpte windows 7 på ebay för ca 2år sen för drygt 200kr, är inte längre legit enligt microsoft. Var antagligen aldrig legit heller.

Permalänk
Rekordmedlem

Om man som vissa ändå skiter i licensvillkoren och bara är ute efter nått som fungerar, vad är då moraliskt/etiskt värst, gynna kommersiell piratkopiering eller välja gammaldags konventionell (icke kommersiell) piratkopiering dvs köpa "fullicens" som man egentligen inte får använda eller ladda ner crackade versioner gratis ?
Jag tycker att det är värre att köpa oavsett om licensen är "fel" eller köpt med stulna pengar för då förser man brottslingarna med pengar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Om man som vissa ändå skiter i licensvillkoren och bara är ute efter nått som fungerar, vad är då moraliskt/etiskt värst, gynna kommersiell piratkopiering eller välja gammaldags konventionell (icke kommersiell) piratkopiering dvs köpa "fullicens" som man egentligen inte får använda eller ladda ner crackade versioner gratis ?
Jag tycker att det är värre att köpa oavsett om licensen är "fel" eller köpt med stulna pengar för då förser man brottslingarna med pengar.

Helt klart, Därav min fråga här, om det går att få lagligt och sjysst till rimligt pris?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hur vet du var Inet får sina nycklar ?
Sen är Inet en mellanhand, Tillverkare -> Kund som ska ha en markant del av vinsten.

Sen blockerar Microsoft nycklar som inte är legit löpande, detta har diskuterats tusen gånger.
Nycklarna fungerar precis lika bra och enligt Microsoft själva (köp en och ring och fråga) så är det helt normala nycklar och inget är skumt med dom.

Du jag vem som helt kan sälja nycklar på Kinguin Inet har förhoppningsvis fått sina nycklar direkt från MS du har ingen koll på hur säljaren av just din nyckel på Kinguin införskaffat sin.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Funkar prima att köpa windows från Kinguin. Jag har köpt minst 4 st och inte haft några problem. Bryr mig inte ett skit om det är moraliskt fel, min moral bryr sig om andra viktigare saker. Som att de ändrat receptet på TuttiFruttigodiset, vafan e det om ?!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av D1PPEN:

Funkar prima att köpa windows från Kinguin. Jag har köpt minst 4 st och inte haft några problem. Bryr mig inte ett skit om det är moraliskt fel, min moral bryr sig om andra viktigare saker. Som att de ändrat receptet på TuttiFruttigodiset, vafan e det om ?!

Om du nu har "stor och rymlig moral" varför väljer du då att leta billigaste pris oavsett varför/hur det kan bli så billigt och ändå få betala i stället för konventionellt piratande som är helt gratis ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Om man som vissa ändå skiter i licensvillkoren och bara är ute efter nått som fungerar, vad är då moraliskt/etiskt värst, gynna kommersiell piratkopiering eller välja gammaldags konventionell (icke kommersiell) piratkopiering dvs köpa "fullicens" som man egentligen inte får använda eller ladda ner crackade versioner gratis ?
Jag tycker att det är värre att köpa oavsett om licensen är "fel" eller köpt med stulna pengar för då förser man brottslingarna med pengar.

Mja, jag håller inte med. Tillåt mig förklara min ståndpunkt:

MS säljer sina OS i praktiken med två olika licensalternativ, OEM typen (medföljer hårdvara) och fristående. I EULA'n står det att du inte får sälja din OEM nyckel löst utan bara tillsammans men hårdvaran. Köpt licens är ok.

Liknande EULA klausul finns även i spel fast där får du inte sälja det överhuvudtaget.

MEN, STORT MEN, EU domstolen har bestämt att spel och mjukvara FÅR säljas vidare TROTS EULA'n. Motiveringen de ger är i stil med att mjukvarutillverkarens klausul med rätt till exklusivitet till att sälja DEN kopian är förbrukad i och med försäljningen av den till kunden. Enligt mig ett bra och sunt utfall.

För mig är ett OS en mjukvara så inga konstigheter där. Enda kruxet är att försäljaren i detta fallet inte är bosatt inom EU så EU domslutet gäller inte dem..

DOCK, eftersom jag ska betala svensk moms på skit jag beställer från kina eller whatever med motiveringen att internetköp ska betraktas som köp i sverige tänker jag fanimej även betrakta ett köp av en licensnyckel som köp i sverige och då även omfattas av EU domslutet.

Man kan inte både äta kakan och ha den kvar..

Tror faktiskt att jag skulle vinna i rättsinstans något snäpp över tingsrätt på detta. Bara det faktum att det trollas hårt om detta på nätet (och här?) ger iallafall mig indikation om att även MS vet om att detta är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Var någonstans i den videon pratar de om Kinguin?

Där pratas det om Kinguin och G2A i samma mening, angående scam-nycklar.. Så kanske vi kan dra ner lite på den tråkiga tonen här? Och faktiskt hålla oss till fakta som säger att både Kinguin och G2A är skojarsidor.
https://youtu.be/mBakPg6x63Q?t=432

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

Där pratas det om Kinguin och G2A i samma mening, angående scam-nycklar.. Så kanske vi kan dra ner lite på den tråkiga tonen här? Och faktiskt hålla oss till fakta som säger att både Kinguin och G2A är skojarsidor.
https://youtu.be/mBakPg6x63Q?t=432

Bra, kan du delge oss FAKTA på det då kanske?

Definiera gärna också vad en "scam-nyckel" är.

Sist, vilka/vem anser du har "tråkig ton" här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Du jag vem som helt kan sälja nycklar på Kinguin Inet har förhoppningsvis fått sina nycklar direkt från MS du har ingen koll på hur säljaren av just din nyckel på Kinguin införskaffat sin.

Precis som jag skrev, Köp en nyckel sen ring och fråga MS själv om det något fel på den.
Skulle den vara köpt med stulna kort eller liknande så skulle den spärrats.

Alltid samma tjat av någon som lagt 1000kr+ och som försöker svartmåla andra som vill spara pengar.

Edit:
Har nästan 10.000 köpta nycklar på kinguin (saknar några hundra) och på flera år då jag agerar mellanhand.
Än så länge så har jag 8st felaktiga nycklar, samtliga är dubbletter och då har kinguin stått för omkostnad (kan ta en vecka).

Så på frågan är det säkert, Ja garanterat (snåla inte och använd deras buyer protection).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Precis som jag skrev, Köp en nyckel sen ring och fråga MS själv om det något fel på den.
Skulle den vara köpt med stulna kort eller liknande så skulle den spärrats.

Alltid samma tjat av någon som lagt 1000kr+ och som försöker svartmåla andra som vill spara pengar.

Det funkar inte så.

I videon som länkades tidigare nämner han att det är otroligt svårt att spåra enskilda nycklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickecs:

Det funkar inte så.

I videon som länkades tidigare nämner han att det är otroligt svårt att spåra enskilda nycklar

LC är sponsrad och får självklart betalt för att folk ska handla på hemsidor där mellanhänderna tar mera. Så enkelt är det

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av Nickecs:

Det funkar inte så.

I videon som länkades tidigare nämner han att det är otroligt svårt att spåra enskilda nycklar

Videon är irrelevant till denna tråd.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte 2 nycklar med w10 pro från ebay för drygt ett år sen, kostade total 132kr
Dom har funkat utan problem.

Skrivet av crew seven:

Så då är det helt enkelt inte ok att köpa nyckel från Kinguin om man vill sova gott om nätterna

Dom har faktiskt gjort min nattsömn mycket bättre, med pengarna som jag sparade så fick jag råd att köpa en riktigt bra bäddmadrass i memoryskum, grymt skön.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Precis som jag skrev, Köp en nyckel sen ring och fråga MS själv om det något fel på den.
Skulle den vara köpt med stulna kort eller liknande så skulle den spärrats.

Alltid samma tjat av någon som lagt 1000kr+ och som försöker svartmåla andra som vill spara pengar.

Edit:
Har nästan 10.000 köpta nycklar på kinguin (saknar några hundra) och på flera år då jag agerar mellanhand.
Än så länge så har jag 8st felaktiga nycklar, samtliga är dubbletter och då har kinguin stått för omkostnad (kan ta en vecka).

Så på frågan är det säkert, Ja garanterat (snåla inte och använd deras buyer protection).

Jag säger inte att nyckeln eller buyers protection inte fungerar för dig som kund det jag vill få fram är att man inte vet hur säljaren har fått fram nyckeln kan va med stulna kreditkort pengatvätt you name it eftersom det inte är kinguin själva som får fram nycklarna så vet man inte kan va nån som snott nycklar från nå företag som han jobbar på.

kaya

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag säger inte att nyckeln eller buyers protection inte fungerar för dig som kund det jag vill få fram är att man inte vet hur säljaren har fått fram nyckeln kan va med stulna kreditkort pengatvätt you name it eftersom det inte är kinguin själva som får fram nycklarna så vet man inte kan va nån som snott nycklar från nå företag som han jobbar på.

kaya

Samtidigt sitter typ alla Svenskar med en mobil gjord av barnarbetare, Samsung Apple mm utan att bry sig.
Men när det gäller en gråzon för dom rikaste (Microsoft) så ska tydligen moralen fram igen.

Ta en titt på din hårdvara innan du börjar klaga på tveksamt stulen mjukvara.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Precis som jag skrev, Köp en nyckel sen ring och fråga MS själv om det något fel på den.
Skulle den vara köpt med stulna kort eller liknande så skulle den spärrats.

Alltid samma tjat av någon som lagt 1000kr+ och som försöker svartmåla andra som vill spara pengar.

Edit:
Har nästan 10.000 köpta nycklar på kinguin (saknar några hundra) och på flera år då jag agerar mellanhand.
Än så länge så har jag 8st felaktiga nycklar, samtliga är dubbletter och då har kinguin stått för omkostnad (kan ta en vecka).

Så på frågan är det säkert, Ja garanterat (snåla inte och använd deras buyer protection).

Bra för dig att det funkat, här är ett citat från developern bakom Factorio angående gråsidor som G2a/Kinguin mfl, nyckeln kostar $15 att köpa legit, vilket innebär att de har en faktisk förlust för varje nyckel som köpts med stulna kort och sedan sålts på dessa sidor.
Inte nog med att Kinguin/G2a samt en bedrägare tjänat pengar på transaktionen, men företaget som utvecklat produkten måste betala för kalaset + lite till.

Citat:

On our side, the cost is very large, each chargeback costs roughly $20 in fines, effectively a negative sale, and we were seeing upwards of 10% chargebacks on our website transactions. Also each chargeback notice had to be handled on a case-by-case basis, at one point I was spending 12 or more hours a week dealing with individual purchases.

Att Windows nycklar kanske inte sköts på samma sätt pga den enorma mängd OEM nycklar som finns (som dessutom inte får säljas löst) betyder inte att man ska stötta dessa sidor.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Videon är irrelevant till denna tråd.

Jag tycker den är ytterst relevant.

Jag har handlat på kinguin förut och jag brukar rekommendera polare att köpa därifrån.

Betyder inte att det jag tycker det dom gör är bra, jag är helt enkelt för snål.
Men att sitta och försvara dessa sidor är ju bara korkat.

Jag säger till mina polare när jag rekommenderar att köpa där att nyckeln lika gärna kan vara stulen osv.
Sen får de bestämma själv hur dom vill göra.

Visst att jag köper därifrån. Men jag vet åtminstone att det jag gör lika gärna kan vara att stödja någon form av häleri.
Men att sitta och säga att dom är änglar är ju bara sjukt

Permalänk
Skrivet av Nickecs:

Jag tycker den är ytterst relevant.

Jag har handlat på kinguin förut och jag brukar rekommendera polare att köpa därifrån.

Betyder inte att det jag tycker det dom gör är bra, jag är helt enkelt för snål.
Men att sitta och försvara dessa sidor är ju bara korkat.

Jag säger till mina polare när jag rekommenderar att köpa där att nyckeln lika gärna kan vara stulen osv.
Sen får de bestämma själv hur dom vill göra.

Visst att jag köper därifrån. Men jag vet åtminstone att det jag gör lika gärna kan vara att stödja någon form av häleri.
Men att sitta och säga att dom är änglar är ju bara sjukt

Var har jag försvarat dessa sidor? Vem har sagt att de är änglar?

..den här polariseringsretoriken och Ad hominem kastandet är så sjukt tröttsamt. Finns det någon kvar som klarar att hålla en saklig debatt??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Var har jag försvarat dessa sidor? Vem har sagt att de är änglar?

..den här polariseringsretoriken och Ad hominem kastandet är så sjukt tröttsamt. Finns det någon kvar som klarar att hålla en saklig debatt??

Ja så som du sitter och försvarar dom så fick jag uppfattningen av att du tycker dom är änglar och Microsoft djävulen.

Nu är ju dock problemet att jag skiter i om Microsoft tjänar några miljoner mindre, men de mindre spelbolagen som håller på att gå under pga dessa "mellanhänder" åt diverse hälare. Det är dom som är dom stora förlorarna.
Och i slutändan även vi, som enbart kommer sitta där med spel från ubisoft.

Finns knappast så mycket folk som enbart vill sälja sina "gifts" på steam att dom kan gå runt som de gör.
Klart som fan att det måste vara en stor andel nycklar som härstammar från tveksamma källor.
Och du sitter och försvarar detta beteende

Permalänk
Testpilot
Skrivet av crew seven:

Men om det nu är som du säger varför säljer inte Inet lika billiga nycklar?

Hoppar in lite snabbt och ger ett svar!
Inet och diverse andra följer oftast en MSRP, dessutom får man egentligen inte sälja OEM-keys löst enligt MS W10 policy.

Men på greymarkets(ebay, kinguin, G2A e.t.c.) så bryr sig ingen om saker så som MSRP, vad man får och inte får, utan man säljer vad som helst till det priset man vill - Men etablerade kedjor som Inet har inte något direkt val än att följa ovanstående.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Nickecs:

Ja så som du sitter och försvarar dom så fick jag uppfattningen av att du tycker dom är änglar och Microsoft djävulen.

Nu är ju dock problemet att jag skiter i om Microsoft tjänar några miljoner mindre, men de mindre spelbolagen som håller på att gå under pga dessa "mellanhänder" åt diverse hälare. Det är dom som är dom stora förlorarna.
Och i slutändan även vi, som enbart kommer sitta där med spel från ubisoft.

Finns knappast så mycket folk som enbart vill sälja sina "gifts" på steam att dom kan gå runt som de gör.
Klart som fan att det måste vara en stor andel nycklar som härstammar från tveksamma källor.
Och du sitter och försvarar detta beteende

Nej, jag fortfarande inte försvarat dem.

Att kritisera undermålig argumentation och avsaknad av belägg är inte samma sak som att 'försvara' motståndaren till den man kritiserar. Kan du se skillnaden? Det blir väldigt konstigt när du drar sådana växlar helt på egen hand.

Jag har aldrig köpt nycklar vare sig på Kinguin eller på nätet överhuvudtaget. Jag vet att det är ett ovanligt koncept idag att inte ha egna intressen i det man krigar för men jag ser hur detta fenomen bara blir värre och värre och det löser ingenting att klä på andra åsikter eller kasta epitet omkring sig. ..vilket du också visar prov på här. Mycket av den skit vi ser idag i samhället i övrigt är just ett resultat av detta.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå, tjafs och otrevligheter undanbedes.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Windows 10 kostar inte mycket och hur många år får man ha nyckeln och ändå ladda hem senaste windows? Varför då köpa en nyckel för några 100lappar billigare som kan resultera i olika problem?

Är man ungdom så får man väl windows gratis från msdn och allt vad det heter.

Det jag tycker är konstigt är att det inte finns några dyrare progamvaror att köpa på dessa ställen, ta Windows server datacenter som i fattiglapps-utförandet går på nästan 80 000kr inkl moms, ska man ha lite cals till så är man snabbt uppe i 150 000kr. Varför finns inte såna licenser att köpa helt lagligt på dessa ställen för en bråkdel av priset?
För en ungdom som vill leka lite med windows utan att vara student så är 150 000kr lite väl mycket att lägga på enbart windows, speciellt i åtanke att resterande programvara på samma nivå inte precis är billigare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon159643:

Windows 10 kostar inte mycket och hur många år får man ha nyckeln och ändå ladda hem senaste windows? Varför då köpa en nyckel för några 100lappar billigare som kan resultera i olika problem?

Är man ungdom så får man väl windows gratis från msdn och allt vad det heter.

Det jag tycker är konstigt är att det inte finns några dyrare progamvaror att köpa på dessa ställen, ta Windows server datacenter som i fattiglapps-utförandet går på nästan 80 000kr inkl moms, ska man ha lite cals till så är man snabbt uppe i 150 000kr. Varför finns inte såna licenser att köpa helt lagligt på dessa ställen för en bråkdel av priset?
För en ungdom som vill leka lite med windows utan att vara student så är 150 000kr lite väl mycket att lägga på enbart windows, speciellt i åtanke att resterande programvara på samma nivå inte precis är billigare.

Det är mindre marknad och svårare att stjäla licenser att sälja och för serversidan så finns ju linux som ett väl så bra alternativ också.
Det är nog därför närmast ointressant för brottslingarna att ge sig på serverlicenser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Därför betalar man lite extra i det som kallas för Kinguin buyer protection. Man får tillbaka sina pengar omgående om det inte skulle fungera korrekt.

hahahahahahaha! Dafuq? det var det roligaste jag hört denna vecka iaf. Betala extra för att få en garanti att få något som fungerar? Kan du tänka dig att gå in på ICA, köpa ett paket mjölk och så i kassan säger de "du, det kanske är vatten i paketet. Men om du betalar en krona extra så kan du få komma och byta paketet om det inte är mjölk".

Scam scam scam. Visst kan nyckeln mycket väl fungera idag. och om ett år. Men lika gärna inte fungera. eller spärras om ett år.

Kinguin och liknande sidor säljer inte billigt av altruism. Nycklarna som säljs är antingen köpta i "billiga territorier", typ Ryssland, afrika, asien där de är mycket billigare, för att sedan säljas några tior dyrare till snåla svenskar/amerikaner där man måste betala en tusenlapp för att programvara som man använder varje dag i flera år (är det dyrt tycker du?). Eller, så är nycklarna köpta med stulna kreditkort, eller kreditkort som man sedan krävt tillbaka pengarna på.

Oavsett om de är köpta från asien "legit" eller med stulna kreditkort (eller rent av fysisk stöld i butik) så när MS väl får informationen att något är fel så kan nycklarna spärras.

och oavsett om de spärras eller inte, så går Microsoft miste om intäkter (eftersom du uppenbarligen var villig att köpa istället för att piratkopiera rent av), och stater går miste om momspengar... dvs du gör samma typ av skada som om du piratkopierar.

För full transparens så ska jag väl säga att jag själv handlat från G2PLAY, ett par spel i alla fall, för några år sedan. spel som aktiverats på Steam och Uplay som fortfarande fungerar. men idag är jag bättre påläst om vilka konsekvenser det kan få, och jag vet att spelen fortfarande kan försvinna vilken sekund som helst, och antagligen skulle Steam och Uplay kunna spärra hela mitt konto

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen nyckel från kinguin. Visade sig att nyckeln var använd redan när jag skulle aktivera windows. Så kontaktade kinguin som hänvisade mig till Microsoft, som i sin tur verifierade och aktiverade nyckeln åt mig. Så det känns ju inte helt 100, men det fungerar än så länge..

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Vad jG undrar är ifall jag köper windows 10 professional OEM på kinguin, hur aktiverar jag windows? Får jag en klassisk cdkey jag ska skriva in i settings/activate windows eller får jag ett telefonnummer jag ska ringa in
Till och medge mina uppgifter som det verkar stå på kinguins hemsida eller får jag en länk till nått som aktiverar det?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci