Backa uppdatering från Ios 11 till 10,3 Iphone 6S

Permalänk
Medlem

Backa uppdatering från Ios 11 till 10,3 Iphone 6S

Har en fråga för min väns räkning, som har en Iphone 6S.

Hon laddade ner den senaste versionen av Ios 11 och mobilen blev helt värdelös att använda ..

Har googlat runt lite å kikat på hur man gör en så kallad "roll back" men så som dom gör verkar inte fungera i nuläget..

Är det någon här som vet ett sätt eller är det kört?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

På vilket sätt blev mobilen värdelös? Det är mer eller mindre ingen skillnad vad gäller GUI. Batteribuggen blev patchad i 11.0.1 som kom nu i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

På vilket sätt blev mobilen värdelös? Det är mer eller mindre ingen skillnad vad gäller GUI. Batteribuggen blev patchad i 11.0.1 som kom nu i veckan.

Messengen hänger sig och stänger ner, det går inte ringa till den, den startar om randomly.
Visar inga notiser. går inte skriva i vissa fall på messenger m.m

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

@_SpaxX_:

Har ni testat att göra en fabriksåterställning? Sedan återställ med senaste säkerhetskopian.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

@_SpaxX_:

Har ni testat att göra en fabriksåterställning? Sedan återställ med senaste säkerhetskopian.

Ska testa med senaste uppdateringen, sen lär det bli en backup och fabriksåterställning

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

@_SpaxX_:

Har ni testat att göra en fabriksåterställning? Sedan återställ med senaste säkerhetskopian.

Är inte det "standard" på allt när det uppdateras till helt nya versioner ? Det gör i alla fall jag. iOS, browser, FWs osv osv

Tycker annars att det alltid är något som ändrats såpass så att ens inställningar inte funkar som man vill.

Permalänk
Medlem

10.3.3 är fortfarande signerad vilket betyder att du kan ladda ner den från ex http://ipsw.me och sedan restore'a i itunes till den filen genom att hålla ner shift när du trycker på restore och välja din nerladdade ipsw-fil.

Möjligen måste du starta telefonen i resto-läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

10.3.3 är fortfarande signerad vilket betyder att du kan ladda ner den från ex http://ipsw.me och sedan restore'a i itunes till den filen genom att hålla ner shift när du trycker på restore och välja din nerladdade ipsw-fil.

Möjligen måste du starta telefonen i resto-läge.

Va fan!!!!!! Kunde du inte sagt det lite tidigare .. Har kollat på typ 5 klipp på hur de återställer telefonerna men inte gett denna lite asviktiga detaljen!!

*Facepalm*

Å nu har jag återställt telefonen =/

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiST:

Är inte det "standard" på allt när det uppdateras till helt nya versioner ? Det gör i alla fall jag. iOS, browser, FWs osv osv

Tycker annars att det alltid är något som ändrats såpass så att ens inställningar inte funkar som man vill.

Ios 11 funkar perfekt på min 5S, inga som helst problem med något. Om det är något fel kan man ju alltid testa att återställa, så tänker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Va fan!!!!!! Kunde du inte sagt det lite tidigare .. Har kollat på typ 5 klipp på hur de återställer telefonerna men inte gett denna lite asviktiga detaljen!!

*Facepalm*

Å nu har jag återställt telefonen =/

Skrivet av saturday_sun:

Ios 11 funkar perfekt på min 5S, inga som helst problem med något. Om det är något fel kan man ju alltid testa att återställa, så tänker jag.

Tänk på att du kan inte återställa en backup från iOS 11 på en iOS 10-enhet.

Edit: Såg att han verkar gjort en ren återställning, men för framtiden..

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Tänk på att du kan inte återställa en backup från iOS 11 på en iOS 10-enhet.

Edit: Såg att han verkar gjort en ren återställning, men för framtiden..

Gjorde självklart en backup, men med rädsla att det inte skulle fungera..
Mobilen fungerar nåt bättre, men frös i skrivande stund .

Men troligtvis blir det en roll back till 10,3

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Gjorde självklart en backup, men med rädsla att det inte skulle fungera..
Mobilen fungerar nåt bättre, men frös i skrivande stund .

Men troligtvis blir det en roll back till 10,3

Mycket möjligt att Apple slutar signera 10.3.3 när som helst.

Efter du installerat iOS10, öppna denna tvos10.mobileconfig i safari och installera så ska telefonen sluta tjata om uppdateringar.

https://raw.githubusercontent.com/HiKay/LegacySite/master/app...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Mycket möjligt att Apple slutar signera 10.3.3 när som helst.

Efter du installerat iOS10, öppna denna tvos10.mobileconfig i safari och installera så ska telefonen sluta tjata om uppdateringar.

https://raw.githubusercontent.com/HiKay/LegacySite/master/app...

Bugar ock bockar för infon! =D

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi