SweClockers önskar alla välkomna till Discord

Permalänk
Melding Plague

SweClockers önskar alla välkomna till Discord

Vill du prata om hårdvara med andra nördar och redaktionen, få snabb hjälp eller söker helt enkelt någon att spela med? Då är du välkommen in att chatta med oss på Discord!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Skoj!

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Loggade precis in, det var en hel del användare redan KUL!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Skoj att äntligen ha en chattkanal för likasinnade!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Loggade precis in, det var en hel del användare redan KUL!

Är ju en månad sen de bytte till Discord från Teamspeak.

Skrivet av FireFox:

Skoj att äntligen ha en chattkanal för likasinnade!

Missat tiderna med mumble, teamspeak och irc? Irkken går fortfarande ganska flitigt sist jag kollade

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden discord är ju överlägset bäst

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är ju en månad sen de bytte till Discord från Teamspeak.

Missat tiderna med mumble, teamspeak och irc? Irkken går fortfarande ganska flitigt sist jag kollade

Haha ja, har bott under en sten senaste åren

Hade ersatt IRC med Skype under några år i samband med studier så inte riktigt hängt med i svängarna

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Teamspeak är sammansatt av Team och speak.

Vad är DISCORD sammansatt av ?
DIS CORD
DISC ORD
DISCO RD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Det var på tiden. Skoj!

ehm, "eliten" har varit där de senaste två åren...
/Falcon (välkommen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Teamspeak är sammansatt av Team och speak.

Vad är DISCORD sammansatt av ?
DIS CORD
DISC ORD
DISCO RD

Discord = dissonans, missljud på Engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Discord = dissonans, missljud på Engelska.

Förklarar ljudkvalitén på discord ganska bra

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Discord = dissonans, missljud på Engelska.

Discord = missljud ?

För den som inte vågar klicka, går till Youtube video med Dum & Dummare (imdb) Remix

Permalänk
Avstängd

Gick med förra veckan, men har inte vågat prata med någon än. Hihi

Permalänk
Medlem

Vad kul att teamet bakom SweClockers äntligen tog ställning till att skapa en server på Discord Var lite väl tomt på min SweClockers-server (direktlänk till inlägget då jag hade skapat servern), så jag tog bort efter några månad eller nått sånt xD Var under tio personer inne där, och knappt fyra aktiva under hela serverns kortlivade existens.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Detta är ju riktigt bra!

Personligen måste jag dock lägga en massa tid på studier under ca 3 år. Men i framtiden så.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Avstängd

Ah, mIRC, quakenet #pcw, #pracc och sånt som gjorde cs 1.3-1.6 magiskt <3

Btw, varé i #pracc man sökte folk till gathers eller var det en annan kanal?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Kul får kolla till där då kanske man hittat någon o lira cs eller bf1 med. Är så tråkigt å sprls själv tycker jag. Ska kolla upp:)

Permalänk

Hoppade in i discorden

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av M1NT:

Gick med förra veckan, men har inte vågat prata med någon än. Hihi

Det är bara att joina Välkommen in och tjöta med oss. Vi bits inte

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk

Joinat

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Härligt! Discord är grymt.

Permalänk
Medlem

Satt mycket på Swecs TS server.
Discord gillade jag inte från dag ett och kommer inte använda den plottriga smörjan, GUI's 'är tydligen omöjliga att designa i dag.

Om nu discord är så skuldsatt med som det sägs så ger det sig väl hur länge det är gratis eller ens flyter, sedan dags å byta igen?

Håller mig till det som fungerar, TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Satt mycket på Swecs TS server.
Discord gillade jag inte från dag ett och kommer inte använda den plottriga smörjan, GUI's 'är tydligen omöjliga att designa i dag.

Om nu discord är så skuldsatt med som det sägs så ger det sig väl hur länge det är gratis eller ens flyter, sedan dags å byta igen?

Håller mig till det som fungerar, TS.

Håller helt med, tål inte smörjan. Känns som ett överdesignat skype

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jeg liker ikke navnet 'Discord' og kommer aldri til å bruke dette programmet.

Permalänk
Medlem

Både discord och TS har krånglat för mig. Discord har dött vid väldigt kritiska moment när vi kört PUBG (inte er discord, en annan), vilket gjorde att vi pratade båda i blindo och dog, var rätt kul iofs
TS har också krånglat, lagg, går inte höra vad folk säger etc.

Vad är det för fel på mumble? Open source, aldrig krånglat? Förstår inte vad som gör de andra bättre....?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Både discord och TS har krånglat för mig. Discord har dött vid väldigt kritiska moment när vi kört PUBG (inte er discord, en annan), vilket gjorde att vi pratade båda i blindo och dog, var rätt kul iofs
TS har också krånglat, lagg, går inte höra vad folk säger etc.

Vad är det för fel på mumble? Open source, aldrig krånglat? Förstår inte vad som gör de andra bättre....?

Finns det chattrum på Mumble?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Decoman2: Måste vara top 1 sämsta anledningar att dissa Discord. Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Finns det chattrum på Mumble?

Finns väl chat i varje "kanal" iaf.

Dock är ju mumble en Voice-IP grund, med chatt, medan Discord verkar vara en chatt grund med Voice-IP, då beror väl på vilken grund man gillar mest.

Största problemet jag har är att alla tydligen ska ha egen "version" av lösning. Nackdelen är väl att Discord börjar bli "för stort", och riskerar bli sämre pga det som tyvärr mycket annat på nätet som blir stort. Men vi får se vad som sker med det i framtiden.

IRC har ju hängt med sedan... stenåldern. Tror första IRC jag gjorde skedde med 9600 modem och dial-up, så något nytt borde man kanske titta på efter sådär 20-30 år

Det som oroar mig är hur "jobb-safe" det är. IRC har du ingen voice att oroa dig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

IRC har ju hängt med sedan... stenåldern. Tror första IRC jag gjorde skedde med 9600 modem och dial-up, så något nytt borde man kanske titta på efter sådär 20-30 år

Kan du bara kort redogöra för varför något behöver bytas ut bara för att det är gammalt? IRC är (mig veterligen) det enda protokollet som är SÅ gammalt och fortfarande används i den utsträckningen dagligen, möjligen tillsammans med telnet (vilket ju dock används av en väldigt begränsad skara).. Protokoll blir inte dåliga för att de blir äldre, snarare tvärt om (så länge det inte rör sig om krypterade sådana såklart).

lade till sista parentesen.. :P
Permalänk
Medlem

Får inte använda mitt nick där då det upplevs som stöttande eller något.

Visa signatur

orka