PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

44% i vinst är ju sjukt bra! Spelar du aggressivt eller passivt?

Medel, vi gillar inte att campa hus men hoppar ganska safe.

Permalänk

Är något tveksam till hur tillförlitlig tracker är.
Antar att den hämtar data från leaderbordsen i PUBG, vilken i sig är sönder.
Åtminstone min är det, inga vinster har registrerats trots man njutit av kycklingmiddan ett tiotal gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Är något tveksam till hur tillförlitlig tracker är.
Antar att den hämtar data från leaderbordsen i PUBG, vilken i sig är sönder.
Åtminstone min är det, inga vinster har registrerats trots man njutit av kycklingmiddan ett tiotal gånger.

Något sådant har aldrig hänt oss. Kör du vanlig eller fpp?

Permalänk
Skrivet av lolrazz:

Något sådant har aldrig hänt oss. Kör du vanlig eller fpp?

Kör nästan bara FPP nu efter den inkluderats, och har spelat PUBG ett bra tag nu.
Ingen aning varför statsen är sönder i mitt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Kör nästan bara FPP nu efter den inkluderats, och har spelat PUBG ett bra tag nu.
Ingen aning varför statsen är sönder i mitt fall.

Finns inga stats för FPP och dem gjorde väl en reset på TPP statsen för några veckor sedan?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Finns inga stats för FPP och dem gjorde väl en reset på TPP statsen för några veckor sedan?

Det skulle ju förklara en hel del, tack

Permalänk
Medlem

Lite nytt om ökenkartan. Den blir 8x8 och inte 4x4 alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=ljkr1-a4tJE

Permalänk
Medlem

Kör väldigt agressivt. Ogillar att stå still mer än 10 sekunder. Konstigt att jag inte har någon win i SQUAD. Quade solo squad häromdagen där jag vann för andra gången, men ingenting registrerat. :S

Kul med stats hur som helst. Resten verkar stämma också

EDIT: Kör bara FPP förövrigt.

BIRDIE133 på steam om någon vill spela

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Kör väldigt agressivt. Ogillar att stå still mer än 10 sekunder. Konstigt att jag inte har någon win i SQUAD. Quade solo squad häromdagen där jag vann för andra gången, men ingenting registrerat. :S

Kul med stats hur som helst. Resten verkar stämma också

EDIT: Kör bara FPP förövrigt.

BIRDIE133 på steam om någon vill spela

http://i.imgur.com/OxwsOzg.png

hur och var får ni fram dessa värden?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

hur och var får ni fram dessa värden?

https://pubgtracker.com/

Segmonsson tipsade om den en sida bakåt

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Jag är ruskigt trött på hackers nu iaf. Det verkar ha ökat ganska duktigt å det senaste. Kolla denna vi stötte på igår när vi var i topp 10...

https://media.giphy.com/media/MePrcPtJhRscw/giphy.gif

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Jag är ruskigt trött på hackers nu iaf. Det verkar ha ökat ganska duktigt å det senaste. Kolla denna vi stötte på igår när vi var i topp 10...

https://media.giphy.com/media/MePrcPtJhRscw/giphy.gif

Antingen det eller så fick han den bugg som lirik (och många fler) fått när alla texturer inte renderar korrekt och man kan gå genom väggar och se allting?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Det bör ju ha renderat i slutet av matchen? Renderingsproblemen uppstår väl i början av omgången och inte i slutet av matchen? Eller har jag fel? Själv har jag aldrig varit med om att renderingen inte fungerar.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

@griid: Det bör ju ha renderat i slutet av matchen? Renderingsproblemen uppstår väl i början av omgången och inte i slutet av matchen? Eller har jag fel? Själv har jag aldrig varit med om att renderingen inte fungerar.

Jag har nog bara sett det 1 gång på mina ~300h och då renderades inga byggnader i novo tex. Kunde se alla och bara springa genom allting.
Det är nog större risk att detta var en fuskare, men som sagt det kan ju ha varit en bugg också

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

@griid: Det bör ju ha renderat i slutet av matchen? Renderingsproblemen uppstår väl i början av omgången och inte i slutet av matchen? Eller har jag fel? Själv har jag aldrig varit med om att renderingen inte fungerar.

En jag spelade med fick den buggen, vi dog när det var typ 30st kvar, men buggen försvann aldrig. Han såg inga byggnader och kunde se folket och föremål som låg i byggnaderna. Han kunde skjuta på folk i byggnader, det sprutade blod men dom tog ingen skada.

Tror inte buggen släpper förrän man startar ett nytt game. Har bara varit med om det 1 gång.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: Ja skada tog vi det kan jag ju säga. Jag förstår inte varför folk vill fuska. Jag blir också arg och frustrerad när det inte går bra men jag skulle aldrig få för mig att köpa fusk.

Jaja han är rapporterad och GIF inkluderad i anmälan. Vi får väl se vad som händer, om nåt.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Sen är ju frågan, är renderingsproblemet fortfarande aktuellt eller har det patchats?

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Sen är ju frågan, är renderingsproblemet fortfarande aktuellt eller har det patchats?

man ser ju att han springer förbi utanför fönstret för att komma till andra dörren, dock ser det mysko ut att den är stängd när han kommer in.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

man ser ju att han springer förbi utanför fönstret för att komma till andra dörren, dock ser det mysko ut att den är stängd när han kommer in.

Jo men precis. Inget ljud för att dörren öppnas och inga skott som att han skulle skjutit sönder den utan han bara materialiseras inne i rummet och skjuter ner oss. Eller ja min partner eftersom jag dog långt tidigare

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

@IuZ:

Jag har varit med om den där buggen 2gr, senast i förrgår. För att få bort den så måste jag alttabba ur stänga ner spelets process för att starta om spelet igen så jag kan komma in i matchen eller alternativt exit to lobby och starta ny match. Ingen aning om hur vanligt detta är. Men det är ganska sjukt då man inte ser några byggnader men bara spelare som springer runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phonogen:

@IuZ:

Jag har varit med om den där buggen 2gr, senast i förrgår. För att få bort den så måste jag alttabba ur stänga ner spelets process för att starta om spelet igen så jag kan komma in i matchen eller alternativt exit to lobby och starta ny match. Ingen aning om hur vanligt detta är. Men det är ganska sjukt då man inte ser några byggnader men bara spelare som springer runt.

Händer det när som under matchen eller bara i början? Frågan är ju om han bara kan springa in och döda oss när han inte ser var byggnaden är överhuvudtaget? Någon skrev att man kunde skjuta men att de inte tog skada.

Jag har sett problem med rendering precis när man hoppat, att det tar lång tid för texturerna att ladda men det avhjälptes med installation på en SSD. Frågan är om det är samma typ av problem dock.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

@IuZ:

För mig då det hänt är det då man hoppar ifrån planet. Men har aldrig stannat i spelet så länge för att veta om det går till sig. Jag har spelet på en ssd så borde inte vara det (men vem vet). Hörde något förut om att det kan ha med minnet att göra. Om det är på Grafikkortet eller Raminnen för datorn vet jag inte. Det borde gå att googla fram lite mer info rörande denna bugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Sen är ju frågan, är renderingsproblemet fortfarande aktuellt eller har det patchats?

Inte sedan igår iaf, då fick jag den glitchen att byggnader inte renderades. Det är första gången på mina ~265h i spelet. Och enbart i ett annat game har en squad/duo mate fått det (det var en i en squad).

När jag fick det kunder jag inte gå igenom byggnader eller liknande, en jag såg alla genom byggnader och såg all loot. Jag gjorde det en riktig gentleman gör och sprängde mig själv för att starta ett nytt game.

EDIT/UPDATE: Jag spelar dagligen, är 27 år och av den äldre CS 1.6-skolan. Uppväxt tillsammans med CS och Battlefield 2/BC2/3/4. När jag spelar så spelar jag seriöst, jag är ute efter bra teamwork och att vinna, inte bara att nå top 10. Det betyder inte att man inte kan prata, skratta och ha kul - men fjanterier eller försök till idol-auditions i Discord undanbedes.

Jag är en vinnarskalle och ibland blir jag arg, men det är på mig själv och inte andra. Alla gör misstag och det gör även jag och då försöker jag alltid lätta upp stämningen istället för att hamna i en negativ spiral. Jag anser mig på så sätt vara mogen.

Om du känner för att spela lägga till mig på steam: www.ampari.se

Jag finns även på Discord, "aMp™ The №1#7080" lägger du till där.

Ha en trevlig kväll!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Spelar mest solo FPP men Joppz på Steam om någon är sugen på duo/squad!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk

Har haft problem med att spela PUBG några dagar nu, får bara upp Connection Closed precis innan lobbyn. Ser att fler har haft det problemet, men ingen lösning.

Någon som känner till något?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

@Berglund03:

Starta steam i administrator mode, det löste det för mig i början när jag hade samma problem.

Permalänk
Medlem

Fy fan, igår hade jag världens sämsta dag igen. Jag bara dog och dog och dog. Jag sköt en kille point blank tio gånger med en sks och han bara sprang iväg. Jag vet inte ens om han märkte att jag var där för jag såg honom aldrig mer.
Sen när jag sa "nu skiter jag i den här jävla skiten!":

Konstigt hur det kan bli.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hur taskiga är ni när ni spelar?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Haha! den där har jag gått på ett par gånger. Själv är jag orimligt snäll. Stöter jag på nån i början som inte har nåt vapen så skjuter jag dem inte. De brukar ändå komma springande med nån pistol efter några minuter och tror att de ska kunna döda den vänlige samariten men då får de vad de förtjänar. En gång droppade jag ett vapen åt en kille som följde efter mig som en liten valp en stund. Tråkigt nog sköt han mig direkt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

hej

jag undrar om nån av er som kör överklockat gpu som får spelet att inte crashar?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |