Permalänk

Hej finns jultomten kvar här i augusti?:D http://cdon.se/hemelektronik/blue-microphones-yeti-blackout-p... något najs pris på denna?

Permalänk
Medlem

Hur göra när ni inte svarar?

Hej,

För snart tre månader sedan köpte jag en iPhone 6 genom er. Efter bara några veckor slutade ljudet att fungera. Enligt min operatör sitter felet i hårdvaran, inte simkortet.

Så för snart två månader sedan vände jag mig till kundservice på cd.com. Följde alla instruktioner och fyllde i ett reklamationsformulär enligt konstens alla regler. Men efter två månader sitter jag här fortfarande utan någon respons och tecken om hur jag kan komma vidare i ärendet. Hur gör man i ett sådant här vakumliknande läge för att få kontakt med någon hos er? Nästa steg blir KO anmälan om det inte går att lösa ärendet direkt med er.

Tack

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma sits som du, jag får inga svar från CDON annat än att de ska kolla på ärendet. Det är helt sjukt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

@KeyPakt:

Det blir därigenom lite extra lustigt att man inte får dryfta några "specifika ärenden" här. Dels därför att tråden visar att ärendet, "ingen "respons på reklamation" ter sig tämligen generellt, dels därför att CDON till synes inte finns till hands i de kanaler de erbjuder för hanterandet av specifika ärenden. På en ren generell nivå kan man ju då undra vilka lösningar och grepp CDON anser att man som kund bör befatta sig med för att komma vidare.

Gemensam KO anmälan?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bloodsbane:

Hej finns jultomten kvar här i augusti?:D http://cdon.se/hemelektronik/blue-microphones-yeti-blackout-p... något najs pris på denna?

Vad säger du nu? Erbjudandet gäller över helgen, här hittar ni fler gamingrelaterade produkter:
http://cdon.se/hemelektronik/72h_aug_2017/gaming/

Vänligen ,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

@CDON.COM: Redan köpt, första jag kollade när jag kom hem:D man tackar så mycket

Permalänk
Medlem

@CDON.COM när man fått fel produkt levererad till sig och vill ha den man beställde, vad ska man då göra eftersom det inte fungerar att ta det via ordervägen?

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Yodijudo:

Hej,

För snart tre månader sedan köpte jag en iPhone 6 genom er. Efter bara några veckor slutade ljudet att fungera. Enligt min operatör sitter felet i hårdvaran, inte simkortet.

Så för snart två månader sedan vände jag mig till kundservice på cd.com. Följde alla instruktioner och fyllde i ett reklamationsformulär enligt konstens alla regler. Men efter två månader sitter jag här fortfarande utan någon respons och tecken om hur jag kan komma vidare i ärendet. Hur gör man i ett sådant här vakumliknande läge för att få kontakt med någon hos er? Nästa steg blir KO anmälan om det inte går att lösa ärendet direkt med er.

Tack

Hej!

Tråkigt att höra att ditt ärende inte har hanterats på rätt sätt. Har du möjlighet att återkomma med ordernummer/ärendenummer i PM så kan jag se om jag kan hjälpa dig!
Med vänliga hälsningar,
Henrik N
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KeyPakt:

Jag sitter i samma sits som du, jag får inga svar från CDON annat än att de ska kolla på ärendet. Det är helt sjukt.

Hej!

Tråkigt att höra att du sitter i samma sits, har du också möjlighet att återkomma till mig med ditt ordernummer/ärendenummer i pm så ska jag ta hand om ditt ärende.
Med vänliga hälsningar
Henrik N
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KeyPakt:

@CDON.COM när man fått fel produkt levererad till sig och vill ha den man beställde, vad ska man då göra eftersom det inte fungerar att ta det via ordervägen?

Hej!

Tråkigt att höra att du fick fel vara i din leverans, har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer/ärendenummer i PM så kan jag hjälpa dig vidare,

MVH
Henrik N
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM / @138981
Beställde Jays T-Jays Four In-Ear with Mic3 for iPhone - Svart
( http://cdon.se/hemelektronik/jays-t-jays-four-in-ear-with-mic... )

Kartongen den kom i otroligt kletig, öppnade upp, kletigt inuti. Även kletigt på själva hörlurarna. Sedan är det också jack i kabeln och allt ilagt slarvligt. Provade endå att lyssna på lurar, brusiga och man hör ej röster tydligt i musik (Tex musiken brusar och är för otydlig för att rösterna ens ska nå fram)

Produkt begagnad???

-Kladd på och inuti paketet.
-Kladd på själva lurarna, de är kletiga.
-Jack i kabeln.
-Brus/Röster hörs ej tydligt. Dåliga toner. Typ som om återigen, de vore begagnade och återanvända... Står ej i beskrivning.

Kollade även hur ett par nya av dessa lurar skulle se ut och funktionera på mediamarkt , inte ens i närheten.

Skämmigt....

Vill bara ha mina pengar tillbaka för det här är ju tragiskt. Nästa gång blir det mediamarkt för den högre pengen när det i alla fall fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag lämnade in min mus för reparation hos er för en månad sen och har inte hört något sen dess. Hur lång tid tar det exakt?

Permalänk
Cdon.com

@muukzor: Hej,

Tyvärr har vi haft problem med just detta och denna produkt då det måste ha skett något på lagret hos se dom levererar dessa.
Vänligen återkom med ditt ordernummer samt din mailadress i PM så ska jag hjälpa dig med en återbetalning samt retur.

Med vänliga hälsningar
Henrik N CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

@Zapa: Hej,

Konstigt att det har dröjt så pass lång tid. Det står möjligtvis inte längst ner i mailet som vi skickade till dig att du skulle återkomma till oss när du har skickat ditt paket så vi kunde hjälpa dig vidare?

Vänligen återkom med ditt ordernummer/ärendenummer i PM så kan jag se över ditt ärende,

MVH
Henrik N
CDON

Visa signatur
Permalänk

-

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@Zapa: Hej,

Konstigt att det har dröjt så pass lång tid. Det står möjligtvis inte längst ner i mailet som vi skickade till dig att du skulle återkomma till oss när du har skickat ditt paket så vi kunde hjälpa dig vidare?

Vänligen återkom med ditt ordernummer/ärendenummer i PM så kan jag se över ditt ärende,

MVH
Henrik N
CDON

Jo, läste genom mailet igen och insåg att du har rätt. Jag svarade på brevet och borde få ett nytt exemplar antar jag.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag försöker köpa FIFA 18 med handkontroll enligt det erbjudande som ni har på http://cdon.se/spel/fifa_bundle/ (Klicka på boka så läggs båda produkterna i kassan och priset justeras automatiskt. Totalpriset blir 948 kr). Men när jag lägger till varorna i varukorgen (klickar på boka) så dras inte rabatten av.

Behöver man en rabattkod eller liknande för att det ska fungera?

Permalänk
Hedersmedlem

@Kiane: Det står "helgerbjudande". Var har du fått länken ifrån?

Troligen har erbjudandet helt enkelt gått ut.

Jag hittar ingen länk här: http://cdon.se/spel/fifa_18/

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Kiane: Det står "helgerbjudande". Var har du fått länken ifrån?

Troligen har erbjudandet helt enkelt gått ut.

Jag hittar ingen länk här: http://cdon.se/spel/fifa_18/

Ja så är det ju såklart, missade att det stod helgerbjudande. Typiskt..
Fick länken av en bekant.

Case closed. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muukzor:

@CDON.COM / @138981
Beställde Jays T-Jays Four In-Ear with Mic3 for iPhone - Svart
( http://cdon.se/hemelektronik/jays-t-jays-four-in-ear-with-mic... )

Kartongen den kom i otroligt kletig, öppnade upp, kletigt inuti. Även kletigt på själva hörlurarna. Sedan är det också jack i kabeln och allt ilagt slarvligt. Provade endå att lyssna på lurar, brusiga och man hör ej röster tydligt i musik (Tex musiken brusar och är för otydlig för att rösterna ens ska nå fram)

Produkt begagnad???

-Kladd på och inuti paketet.
-Kladd på själva lurarna, de är kletiga.
-Jack i kabeln.
-Brus/Röster hörs ej tydligt. Dåliga toner. Typ som om återigen, de vore begagnade och återanvända... Står ej i beskrivning.

Kollade även hur ett par nya av dessa lurar skulle se ut och funktionera på mediamarkt , inte ens i närheten.

Skämmigt....

Vill bara ha mina pengar tillbaka för det här är ju tragiskt. Nästa gång blir det mediamarkt för den högre pengen när det i alla fall fungerar som det ska.

Hämtade ut mina T-Jays Four igår och såg att ena hörluren var helt klibbig. Dock inte lika klibbigt på förpackningen.

Permalänk
Avstängd

Hela historien känns som när dom skulle sälja dom billiga hårddiskarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av patch:

Hämtade ut mina T-Jays Four igår och såg att ena hörluren var helt klibbig. Dock inte lika klibbigt på förpackningen.

Hej,

Vi har tyvärr problem med just den artikeln. Vänligen svara mig i ett PM med ditt ordernummer så ska jag hjälpa dig vidare.

Med vänliga hälsningar,
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vi har tyvärr problem med just den artikeln. Vänligen svara mig i ett PM med ditt ordernummer så ska jag hjälpa dig vidare.

Med vänliga hälsningar,
Henrik N

Hej,

Det är ett tiotal medlemmar på forumet som rapporterat om klet på deras T-Jays.

Är det samtliga av dessa hörlurar som ni sålt som har klet på sig?
Har ni sett över så att ni inte fortsätter sälja kletiga hörlurar?
Vad har hänt med produkterna - vad är det kletiga för något?

Tyvärr lade jag upp ett tips om hörlurarna i Dagens Fynd-tråden som antagligen genererar en hel del försäljning för er. Om samtliga är kletiga så får jag be en moderator ta bort inlägget och sedan sitta med skämskudden för att jag assisterat i att kränga ut kletprodukter till mina forumvänner.

Jag har också beställt hörlurarna men har inte kunnat hämta ut dem ännu, om de visar sig vara kletiga och jag kontaktar kundtjänst - kommer ni då att skicka ut nya icke-kletiga hörlurar eller är det pengarna tillbaka som gäller?

Tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Medlem

Nu fick man då uppdatera CDON+ erbjudandet igen.
Men den här gången, efter tre år, tänker jag nog inte göra det. Varför?
1. Jag har under dessa åren utnyttjat ETT av alla de +medlems erbjudandena. Rena rma skräperbjudanden i min mening.
2. Ersättningen man får, och då handlar jag för flertalet tusentals kronor per år hos er räcker till att förnya + medlemskapet, om jag då inte beställer för mer än 600 kronor, då kan jag för att ha varit en trogen kund kunnat spara 100 på något.
3. Fri frakt gör bara att jag tänker klimat-o-smat och beställer lite då och då när andan faller in istället för att bunta ihop ordern. Handlar om en enkel prioritering så spar jag den pengen samtidigt som jag kan börja agera lite mer klimatvänligt.

Näe CDON, ni har tyvärr inte övertygat mig att fortsätta vara +kund. Jag pratar inte illa om er generellt, tvärtom, bra bemötande och så har jag haft det, men erat pluskoncept har för min del inte varit något särskilt att hänga i granen.

Permalänk
Medlem

@CDON.com

Beställde nyligen ett par högtalare samt ett par skor, men endast skor leverades? Enligt mail, samt spårningsfunktionen ska båda två ha blivit leverade till mitt uthämtningsställe, men jag frågade två gånger extra - och endast skorna fanns.

Hur går jag tillväga?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem

Hej @CDON.COM !

Nu e det så här att det står 1-3 dagar leverans på er hemsida vid varan jag beställt.

Men nu 4 dagar efter beställningen så står ärendet oförändrat på (STATUS Behandlas) då det ej skickat än

Känner mig orolig!

Uppdaterat...

Såg nu att Destiny 2 e borttaget från min hemsida på cdon från ordern av det jag beställde som hörde till min beställning, men på min order jag fick i mejlet är Destiny 2 med på köpet ?????

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DotDotDot:

Hej,

Det är ett tiotal medlemmar på forumet som rapporterat om klet på deras T-Jays.

Är det samtliga av dessa hörlurar som ni sålt som har klet på sig?
Har ni sett över så att ni inte fortsätter sälja kletiga hörlurar?
Vad har hänt med produkterna - vad är det kletiga för något?

Tyvärr lade jag upp ett tips om hörlurarna i Dagens Fynd-tråden som antagligen genererar en hel del försäljning för er. Om samtliga är kletiga så får jag be en moderator ta bort inlägget och sedan sitta med skämskudden för att jag assisterat i att kränga ut kletprodukter till mina forumvänner.

Jag har också beställt hörlurarna men har inte kunnat hämta ut dem ännu, om de visar sig vara kletiga och jag kontaktar kundtjänst - kommer ni då att skicka ut nya icke-kletiga hörlurar eller är det pengarna tillbaka som gäller?

Tacksam för svar.

Mvh

@CDON.COM:

Svarar på en del av mina egna frågor i ovan citat i detta inlägg:
#16985993

Permalänk
Medlem
Skrivet av xorce:

Hej @CDON.COM !

Nu e det så här att det står 1-3 dagar leverans på er hemsida vid varan jag beställt.

Men nu 4 dagar efter beställningen så står ärendet oförändrat på (STATUS Behandlas) då det ej skickat än

Känner mig orolig!

Uppdaterat...

Såg nu att Destiny 2 e borttaget från min hemsida på cdon från ordern av det jag beställde som hörde till min beställning, men på min order jag fick i mejlet är Destiny 2 med på köpet ?????

Får citera mig själv då jag ej kan redigera mitt inlägg

Uppdaterat..

Fick mejl i går 2017-08-30 att de skulle undersöka saken o återkomma då han sa att varan vart i lager.

Fortfarande idag står varan som Behandlas o ingen mejl från CDON om vad som hänt!!

Permalänk

Bara skitsnack är min åsikt om cdon.com's kundtjänst. Fy Fan vilka jubelidioter. Jag var tvungen att skicka en kopierad bild på deras eget "allmänna villkor", först då ändrade de sig. Och det var inget underligt, utan bara en "ångerrätt" med tillhörande retur!

Alltså, det var en kopia på 20 rader text, fullt tillgängligt på deras hemsida, under allmänna villkor, som jag som kund behövde skicka till dem.

Kvoterar de in anställda?
Har de order om att beté sig så?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.