Vilket är ditt favoritspel genom tiderna?

Permalänk

Ännu en röst på Planescape: Torment.

Permalänk
Avstängd

@drefk2000: Har förmodligen spelat mass effect 3 ett tiotalt gånger. Det är inte världsbäst men får mig att vilja spela om och om igen. Tvåa blir Zelda som skapade mitt spelintresse.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Utan någon som helst tvekan.. Final Fantasy VII

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan slutet på 80 talet och det finns så många bra spel i min lista som ni redan nämnt här i tråden. Numera får jag inte ut något på singleplayer spel. Load/Save mekanismen förstör mycket av spänningen i moderna spel tror jag.

Fokus numera är multiplayerspel och jag vill nog ge mitt högsta betyg till spelet Rust. Finns inget mer dramatiskt spel om man gillar långa spelsessioner. Det är dock inget spel man kan spela nån timma om dagen, utan man måste gå all-in och man måste ha ett gäng kompisar att spela med. För övrigt har jag också haft väldigt kul med Arma2/Days modden. Jag har också lagt många timmar på att nöta BF4. Diablo 2 tog nästan ett år av mitt liv. Köpte nyligen PUBG då jag måste ha hardcore för att inte tröttna på spelet efter fem minuter.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 3

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra tråd! Hittade många fina klassiker som man helt glömt bort med åren. Om man nu ska ta upp något negativt får det väl vara det faktum att man nu är nån tusenlapp fattigare...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Inaktiv

#1 Battlefield 2 - så otroligt kul spel att jag fortfarande spelar det ibland (googla Bf2 revive om du är intresserad det finns fortfarande ett par servrar som alltid är fulla).
Det som gjorde det så speciellt var dedikerade servrar vilket gav upphov till mycket klanspel och en gemenskap som man inte riktigt ser i samma mån idag, Battlefield Gotland eller Swvoip någon?

#2 World of Warcraft @ Vanilla och TBC.

#3 Halo 2 - tog allt bra från Halo CE och byggde vidare med en riktigt episk story (tänker endast SP kan ej tala för MP).

Permalänk
Medlem

Omöjligt att välja ut ett specifikt spel! Ett spel som ligger högt upp och som det ägnats hundratals, kanske tusentals timmar åt är Heroes of Might and Magic 3.

Permalänk
Medlem

Zelda - A Link To The Past
Är fan oslagbart.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är nostalgin som talar eller inte, men mitt favoritspel är nog Halo 3. Har så sjukt många minnen med det.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 2 - Shadows of Amn

Har varit favoriten sen det kom ut, spelade demot innan och fattade ingenting först!
Tror jag köpt 4 gånger i olika utgåvor och varianter genom åren det funnits, har ingen aning om hur många gånger jag kört genom det, säkert mer än 20.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Modern Warfare 2

Var under tiden jag gick i högstadiet, direkt när skolan var slut for man hem och startade upp xboxet, bjöd in alla kompisar till ett party och lirade tills det var läggdags. Minns när jag kom upp till 10th prestige, då var man stolt. Vilken nostalgi, har nog aldrig lagt så många timmar på ett annat spel än det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Oerhört svår fråga faktiskt. Det finns nog säkert 5+ spel jag skulle vilja placera på samma plats då de är så pass olika spel och jag gillar dem av olika anledningar.

Måste jag välja ett så säger jag nog Final Fantasy VI.

Skulle jag få välja några till skulle jag t.ex. säga Final Fantasy IX, The Curse of Monkey Island, Fallout 2 och Bubble Bobble också.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Hade många fina timmar i Neverwinter Nights. Även första Fable till Xbox är något jag alltid kommer att tänka på när denna frågan dyker upp.

Permalänk
Medlem

1:Chrono Trigger

2:Zelda:OoT, FF3/7, Full Throttle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

1:Chrono Trigger

2:Zelda:OoT, FF3/7, Full Throttle

Bra val. Jag vill tillägga Secret of mana också här och Everquest.

För mig handlar det om olika faser i livet och olika stadier.

Det första var Zelda på NES.
Sen blev det Chrono Trigger och Secret of mana på SNES tror jag det var.
Full throttle på PC. Grim Fandango var ju sjukt bra också.
Sen även Duke Nukem på LAN och Warcraft.
Half life och Red alert är grymma spel som man satt med hemma.
Olika roliga Half life-moddar på LAN och CS inräknat där så klart. Quake var ju också sjukt kul på LAN.
Även första Battlefield på LAN var ju sjukt kul.
Sen kom MMO-eran med Everquest som jag fastnade för.

Ja det är svårt att säga ett spel. Det handlar om vad man är sugen på och vilken situation. Satt man hemma själv eller var man på LAN eller solospelade hemma när man fick internet. Det är människorna man spelar med och allt runt omkring som var stort bidragande till upplevelsen.

Som när jag och kusinen nötte malla olika NES-spel hemma hos honom. Gunsmoke, Kid Icarus, Life-Force. Eller när jag var tvungen be storebrors polare som var 12 år äldre än mig om hjälp i Zelda. Han var som värsta gurun då. Eller sommarloven i husvagnen med polaren när vi spelade Chronotrigger och Secret of mana, även Secret of Evermore har jag för mig. Och Mariokart ibland.

Everquest spelade vi för första gången med LAN-polarna på vår Högstadieskola och fy fasen vad det var spännande med denna stora värld. Inga guider ingen hjälp fanns även om nätet fanns. Spelet var ju så nytt. Så allt var man tvungen att utforska själv.

Och fy fasen när Battlefield kom. Jäklar vilka fajter på våra LAN.

Jag har säkert glömt vissa spel men kul har det varit.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

WC3 Frozen Throne med moddar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

The Elderscrolls III: Morrowind

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Quake World (Quake 1) i multiplayer

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Jag har inte sett något Silent Hill-fan här ännu. Silent Hill 4: The Room är nog det spel som ligger varmast om hjärtat. Det skrämmer fortfarande skiten ur mig men atmosfären och soundtracket är på tok för vackert för att sluta spela.
Castlevania Symphony of the night är inte långt ifrån delad förstaplats heller.

Permalänk
Medlem

The Elder scrolls III: Morrowind.

En gång i tiden så trodde jag att Oblivion och Skyrim skulle ta över tronen, men nu har jag insett att inte ens Bethesda själva kan göra ett bättre rollspel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@drefk2000:
Leisure Suit Larry, eller Curse of the Monkey Island.
DOS spel iaf... kanske är Syndicate en god trea.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Wolfenstein 3D

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls: Morrowind

Utan att tveka. Det finns många bra spel, men inget så bra som Morrowind. För min del är det fortfarande rollspelet att slå, och ingen har ens kommit i närheten såhär långt.

Skrivet av SID 6.7:

The Elder scrolls III: Morrowind.

En gång i tiden så trodde jag att Oblivion och Skyrim skulle ta över tronen, men nu har jag insett att inte ens Bethesda själva kan göra ett bättre rollspel.

+1 på den

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Landar mellan Red Alert 2 och Day Of Defeat (hl1 mod). Dom liren jag spelat mest i mitt liv och fortfarande spelar.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Baldurs gate, Bf 2 och Barry McGuigan's Boxing den sista till vic 64.

https://www.youtube.com/watch?v=xp8X6zAcHZE

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Jag måste nog säga Tibia, haft oändligt många timmar kul i både OT servrar och vanliga servrar. Många barndomsminnen kommer där ifrån.

Permalänk

Final Fantasy 7!!!!
La över 100h på det utan att kunna någon vidare Engelska (typ 1997)...

Det spelet håller fan än idag (lirar med min son på PS3), kolla in det om ni inte lirat det!
(obs, grafiken och musiken är åt helvete på PC versionen så det är PS one som gäller)

Permalänk
Medlem

Sjukt enkelt. Rayman 3 eller Skyrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

De spelen jag har spelat mest är CS 1.6/CS:GO som jag har typ 1500 timmar i totalt. Men det spel jag anser är det bästa är Far Cry 3.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl