Nästa Game of Thrones läcker på webben efter miss hos HBO-partner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Roligt med att vintern nu kommer. Min åsikt kring de flesta serier är att de är för utspädda och jag skulle vilja ner en ihopklippt variant av dem. Game of Thrones är bra, men ha tid att se alla avsnitt?
Så jag avvaktar till jag hittar någon summering på youtube typ denna:
https://www.youtube.com/watch?v=S5XsylGuHjo

Game of thrones the movie kanske kommer

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

"Det handlar dock enligt uppgift om en version i låg upplösning."

Är väl standard för HBO? lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du säger det som att kalla något överskattat inte skulle betyda "jag håller inte med om andras åsikt, och jag menar att min åsikt är viktigare eller mer rätt än andras", för annars hade man ju bara sagt "jag gillar inte serien"

Med det sagt tycker jag också serien är överskattad, även om jag tycker att den varit rätt bra.

Ja visst.

Har läst alla böckerna på Engelska och väntar ivrigt på nästa.

Men fattar inte varför folk inte bara kan acceptera att vissa personer tycker om gurka och andra tomat.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Världens mest överskattade serie.

Det måste väl ändå vara The Walking Dead, det kan gå en hel säsong och det har hänt mindre än vad det gör på ett avsnitt av Game of Thrones

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Är väl standard för HBO? lol

Nej, HBO har som standard 720P.
Och faktum är att jag är tacksam för det, specielt eftersom jag har mobilt bredband och tittar på en hel del serier & filmer.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Ja visst.

Har läst alla böckerna på Engelska och väntar ivrigt på nästa.

Men fattar inte varför folk inte bara kan acceptera att vissa personer tycker om gurka och andra tomat.

Nej, det förstår jag inte heller, men personen du anklagade för att bli förbannad för att någon annan har andra åsikter var ju någon som svarade till en som just klartgjort andras åsikter som irrelevanta haha

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mja, inget av vikt hände egentligen under de två första avsnitten. Mycket händer, men inget förändras, så behövde man se det överhuvudtaget? Själv tycker jag att serien börjat bli mer och mer generisk, förutsägbar och långsam, så ska nog hoppa över till böckerna istället.

Två avsnitt av "det vi länge vetat kommer hända fortsätter att snart komma hända". Som att en serie etablerar att Erik ska gå och handla mjölk, och nu har vi fått två avsnitt av när han knytit skorna och satt på sig jackan. Visst, saker har hänt, men vet vi mer än vad vi visste innan?

Ganska mycket skiljer sig åt mellan böckerna och serien.
De ville att de som redan läst böckerna skulle uppleva något "nytt" så att säga.

Permalänk
Medlem

Ärsh jag orkar vänta till på måndag med svensk text

Permalänk
Medlem

För dålig kvalitet väntar tills måndag med, för GoT krävs 1080p. Håller med om att breaking bad är den mest överskattade serien

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k |Asus P8P67 PRO | Corsair16GB 1600MHz XMS3 | ATi HD6970 CF |

Permalänk
Medlem

Gillar själv fantasy och såg stora delar av säsong 1 men tröttnade då jag tyckte det blev som en såpopera. Synd. Men jag gläds över att många gillar den. Kan leda till att det görs mer fantasy.

Permalänk

640x360. Nej tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan väl knappast påstå att detta bör listas som nyhet hos Sweclockers. Men det är väl kul för dem som vill veta.

Skrivet av Yakolev:

För dålig kvalitet väntar tills måndag med, för GoT krävs 1080p. Håller med om att breaking bad är den mest överskattade serien

Hur så? Breaking Bad är ju en väldigt, väldigt bra serie. Få serier har sugit in mig i storyn som den har. Dock var den segstartad, men klart lättare att komma in i än Game of Thrones. Det finns en god anledning till Breaking Bad's goda recesioner och betyg. Sen kanske den fått lite mer löpeld än vad den förtjänat i förhållande till serier som The Wire och liknande. Men det är ju de andra seriernas fel att de marknadsfört sig dåligt.

@Belzader: 720p räcker gott och väl för GOT enligt mig. Så länge du är under 50". Sedan beror det på bitrate med. Men 720p duger gott och väl med bra bitrate.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Världens mest överskattade serie.

Finns värre skräckexempel.

Paradise Hotel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

291 MB, 360p.

Nah, den hoppar man över.

Mmm, det gjorde rätt ont i ögonen av att se kan jag lova. Plus en hårdkodad timing-tracker där nere också och nån copyright-skit till höger...

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Med så usel kvalitet får det vänta.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Ertiyed:

Ganska mycket skiljer sig åt mellan böckerna och serien.
De ville att de som redan läst böckerna skulle uppleva något "nytt" så att säga.

Jo, det är klart, men riktningen de valt blev i mina ögon mest "generisk och utdragen" ju längre tiden går. Har också tröttnat på hur de försöker få alla karaktärer till att vara badass hela tiden och det blir så...jaa, som filmer jag tyckte var häftiga för 10 år sen. Kul för de som fortfarande gillar serien, men jag har tröttnat

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Man märker att GRRM inte har något med det som skrivs att göra längre. Varenda line känns som något som "skulle kunna passa" karaktärerna och inte något som är karaktärerna.

Förövrigt kändes de 2 första avsnitten som att ingen av skådisarna var nöjd med det de fick jobba med och även storyn var förvånansvärt seg. Avsnitt 3 blev lite bättre dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Man märker att GRRM inte har något med det som skrivs att göra längre. Varenda line känns som något som "skulle kunna passa" karaktärerna och inte något som är karaktärerna.

Förövrigt kändes de 2 första avsnitten som att ingen av skådisarna var nöjd med det de fick jobba med och även storyn var förvånansvärt seg. Avsnitt 3 blev lite bättre dock.

Fast GRRM är fortfarande med i produktionen...? Nu vet jag inte hur mycket han bestämmer men kan inte tänka mig att han bestämmer mindre nu än innan. Nu när de är ifatt böckerna är han viktigare än någonsin.

Permalänk
Medlem

En liten stund efter att en artikel kommer ut om att HBO försöker jaga pirater! It's a trap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

HBO har som standard 720P.

Lågupplöst alltså. Och låg bitrate.

HBO Nordic är en av de sämsta streamingtjänsterna sett till videokvalité (men även deras UI är horribelt), det ser verkligen för djävligt ut. Jag hoppas de börjar erbjuda ett alternativ med högre kvalité för mer pengar, gärna 4K HDR med vettig bitrate. Men de sitter fortfarande fast i Flash-träsket så jag hyser inga förhoppingar.

"Tyvärr" så älskar jag Game of Thrones så jag får lov att stå ut med HBO Nordic några månader per år.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tyckte inte kvaliten var så farligt kass.
Visst, lite mer pixlar än önskat, men jag kan aldrig hålla mig.

Spoiler:

Inte kul att heta Lannister i detta avsnittet, dracarys

Dold text
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kanske inte världens smartaste att ha filerna direkt nedladdningsbara om man inte vill att folk ska ladda ner dem? Men nej nej det är såklart de nedrans piraternas fel som vanligt. Suck.

Antagligen har det inte varit som så att dom har skrivit en fet knapp på sidan där det står "LADDA NED GOT S07E04 HÄR!!!!!!!" utan filen har troligen bara funnits på servern och någon har otillåten tillgång till servern.
Det är ungefär som att ha en bilaffär där det enda som skyddar bilarna från att bli tagna är en glasruta. Du begår fortfarande ett brott genom att bryta dig förbi, och sen sno bilen.

Har dom varit dumma nog och lägga ut avsnittet publikt, ja då är det en annan sak. Annars är det den som hackade bolagets fel, och den personen har begått ett brott.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Min åsikt kring de flesta serier är att de är för utspädda och jag skulle vilja ner en ihopklippt variant av dem. Game of Thrones är bra, men ha tid att se alla avsnitt?

Jag tycker Game of Thrones är ett undantag, den känns inte utspädd alls (förutom den ökända tomgångssäsongen när serien kom ikapp och förbi böckerna, dvs 5:an).

Jag började se först för lite mer än ett år sedan (pga att jag tidigare varit ytterst skeptisk och trott att det bara var hajp), och det var så pass bra att jag maratonglodde ikapp alla säsonger (efter att köpt allt tillgängligt på bluray). Tiden som gick åt var det lätt värt, och har även börjat på andra varvet, den här gången med sambon.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Nej, HBO har som standard 720P.
Och faktum är att jag är tacksam för det, specielt eftersom jag har mobilt bredband och tittar på en hel del serier & filmer.

Upplösningen har endast betydelse om det finns adekvat bitrate annars blir det bara markering..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

"kanske mest omtalade är utan tvekan" haha.

Väntar tills hela serien kommit ut innan jag kollar. Ska jag mot förmodan få med frugan på fantasy så gäller det att smida medans järnet är varmt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Jag tycker inte att game of thrones är utspätt. Varje säsong är bara 10 avsnitt (den nuvarande blir bara 7) och alla avsnitt är fulla med substans. Det finns inga "fillers".

Varje säsong har ju dock 2-3 avsnitt som känns lite som recaps så man kommer in i hur det ligger till och vart alla befinner sig. Även om det finns många serier som är mycket värre.

Själv kommer jag iaf vänta tills den släpps i bättre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Aj aj då, någon blir lite butthurt när den inte kan acceptera en annan persons åsikt.

Aa, riktigt butthurt blev jag >.>

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Tittar nog på det när hela säsongen finns.. drygt att vänta en vecka mellan avsnitten

Förövrigt hoppas jag det blir fler fantasy serier.
Wheel of Time är ju på gång.. men kan ju säkert ta 1-2 år innan den finns att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tittar nog på det när hela säsongen finns.. drygt att vänta en vecka mellan avsnitten

Förövrigt hoppas jag det blir fler fantasy serier.
Wheel of Time är ju på gång.. men kan ju säkert ta 1-2 år innan den finns att titta på.

Åh du påminde mig om världens bästa fantasy serie! Har nämligen de sista böckerna kvar att läsa. Försökte på Engelska, men det gick inte. Storytel jobbar ju med alla böckerna nu

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Med kvalité se serier som denna är det ju en skam för ögonen att se på en lägre upplösning än 1080p
Ögongodis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X