Permalänk
Proffsmoddare

CuZn Build

Detta är ett galleri med bilder från scratch bygget CuZn. Bilder på det färdiga bygget hittar du här: CuZn

Tyvärr fanns inte tiden för en bygglogg när jag byggde CuZn. Däremot så fanns det intresse att se bilder från byggets gång därför finns detta galleri. Jag hoppas att du gillar det du ser och ställer eventuella frågor du har i kommentarsfältet.

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite häftigt vad man kan åstadkomma med en manuell bänkfräs och galna ideér!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, grymt impad av att du gjort detta "för hand".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt bra jobb men det vet du ju redan sedan dreamhack!

"Jag har inte turen att äga en CNC utan jag har en bänkfräsmaskin"

Tur och tur! Ingen föds med CNC! Det är något man bygger eller skaffar!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

@Brodholm: Du har helt rätt! Ett CNC kit till denna maskin står på önskelistan. Men första uppgraderingen som kommer göras är att installera digitalskalor på alla axlar.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Faggan:

@Brodholm: Du har helt rätt! Ett CNC kit till denna maskin står på önskelistan. Men första uppgraderingen som kommer göras är att installera digitalskalor på alla axlar.

Kul! Digitalskalor kommer hjälpa dig ENORMT mycket också! Köra manuellt med digitalen är faktiskt riktigt trevligt och kul!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Kul att du visar en liten bygglogg, då kan man se hur du gjort. Och att inte använda en CNC-maskin utan en vanlig fräs är rätt häftigt. Snyggt resultat helt klart!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact