Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Inte samma kylare bör påpekas. Den specifika modellen bör kollas lite nogrannare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Ingen fara, man gör vad man kan för att hjälpa till varandra och så att det inte blir några missförstånd eller, kanske i detta fall, överraskningar efter köp:)

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Medlem

Vill bara höja ett varningens finger för PIA. Har haft dem från 2013 men sa i år upp mitt årsabonnemang eftersom deras hastigheter varit katastrofala under högbelastning. Jag har 100/100 och från ca 20.00 till 00.00 låg jag kontinuerligt under 20, ofta under 10, i över en månad. Detta även med deras svenska anslutning. Övriga tider var hastigheterna kanon. Det må vara billigt men det beror på att de snålar på bandbredden.

Permalänk
Medlem

@merdique: Har inte upplevt detta. Har 500/500 mbit/s och ligger typ oftast på 400 mbit/s, vid tiderna du nämner oftast 250 mbit/s eller högre. Svensk server.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk

Någon som har hoppat på det där erbjudande med Samsung S8 hos tre för 399 kr / månad och 15 gb surf.

Sitter nu på tele2 med 50 gb surf men känns väldigt prisvärt att få en S8 + 15 gb surf för 399 i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Hur står sig detta 1080?
Det verkar vara det billigaste 1080 som jag sett, och är sugen på att uppgradera till ett 1080 för framtidssäkra datorn och kanske börja kolla på VR.

http://cdon.se/hemelektronik/palit-nvidia-gtx-1080-8gb-dual-o...

Värt att påpeka, klockfrekvenserna skiljer också mellan detta kort och jet stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Värt att påpeka, klockfrekvenserna skiljer också mellan detta kort och jet stream

De angivna på lådan ja, men alla 1080 verkar klocka ganska snarlikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gatu:

Fick sms av elgiganten idag att de levererar ett ASUS 1070 Strix istället för MSI armor som skulle varit försenat till 21/7.

Det var himla trevligt kan jag tycka, även om jag inte får nån cashback så kan jag leva med ett strix istället..
Ironiskt nog ringde jag dom för 2 dagar sen och klagade lite och föreslog att få ett annat kort, vilket tyvärr inte gick, men nu fick dom ändan ur..

Hah! Ringde I samma ärende och skulle få välja mellan ett strix eller ett gaming x, bestämde mig för Asus men fick till min förvåning sms idag att ett msi Gaming X var på väg. Är inte direkt missnöjd och kan ju nu få cashbacken men kändes lite luddiga i sitt agerande även om supporten var supertrevlig.

Vad hade ni valt den frågan? Asus för ca 3400kr eller Msi ca 3000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Hah! Ringde I samma ärende och skulle få välja mellan ett strix eller ett gaming x, bestämde mig för Asus men fick till min förvåning sms idag att ett msi Gaming X var på väg. Är inte direkt missnöjd och kan ju nu få cashbacken men kändes lite luddiga i sitt agerande även om supporten var supertrevlig.

Vad hade ni valt den frågan? Asus för ca 3400kr eller Msi ca 3000kr?

Jag tror man får med Dawn of War 3 om man köper ASUS-kortet, för att göra det något svårare

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Hah! Ringde I samma ärende och skulle få välja mellan ett strix eller ett gaming x, bestämde mig för Asus men fick till min förvåning sms idag att ett msi Gaming X var på väg. Är inte direkt missnöjd och kan ju nu få cashbacken men kändes lite luddiga i sitt agerande även om supporten var supertrevlig.

Vad hade ni valt den frågan? Asus för ca 3400kr eller Msi ca 3000kr?

Jag hade nog egentligen valt Gaming X iom cashback och att det kortet ändå ska vara kvalité men efter lite om och men orkade jag inte dividera och konstaterar att ett 1070 strix för vad det nu kostade, 3300ish får man vara jävligt nöjd med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gatu:

Jag hade nog egentligen valt Gaming X iom cashback och att det kortet ändå ska vara kvalité men efter lite om och men orkade jag inte dividera och konstaterar att ett 1070 strix för vad det nu kostade, 3300ish får man vara jävligt nöjd med..

Vad var det för kampanjpris eller kort som ni beställde och betalade för ursprungligen?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Gatu:

Fick sms av elgiganten idag att de levererar ett ASUS 1070 Strix istället för MSI armor som skulle varit försenat till 21/7.

Det var himla trevligt kan jag tycka, även om jag inte får nån cashback så kan jag leva med ett strix istället..
Ironiskt nog ringde jag dom för 2 dagar sen och klagade lite och föreslog att få ett annat kort, vilket tyvärr inte gick, men nu fick dom ändan ur..

Skrivet av willienelpson:

Hah! Ringde I samma ärende och skulle få välja mellan ett strix eller ett gaming x, bestämde mig för Asus men fick till min förvåning sms idag att ett msi Gaming X var på väg. Är inte direkt missnöjd och kan ju nu få cashbacken men kändes lite luddiga i sitt agerande även om supporten var supertrevlig.

Vad hade ni valt den frågan? Asus för ca 3400kr eller Msi ca 3000kr?

själv blev jag lovad ett msi gaming x när jag ringde kundtjänst i måndags. sen fick jag ett sms igår att msi kortet var slut och att jag skulle få ett asus strix. tror det när jag ser det. angående msi gaming vs asus strix. msi kortet är bredare och asus kortet är längre. dom ska tydligen vara rätt snarlika i kylningen och ljudnivå. föredrar dock personligen utseendet på asus kortet.

Skrivet av martinot:

Vad var det för kampanjpris eller kort som ni beställde och betalade för ursprungligen?

msi gtx 1070 armor oc 3333 kr

Permalänk
Medlem

@Father ted: Fan vad schysst gjort av Elgiganten istället för att annullera hela ordern.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Inet säljer just nu krypslang för 5 kr/paket. Billigt när man användersig av sweclockers fri frakt!

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

Schysst agerande av elgiganto, även fast jag inte nyttjat kampanjen som flera här diskuterar.
Men kul att se ex på bra agerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ringde precis Elgiganten (hade också beställt ett MSI Armor). Fick besked att det kommer ett Strix istället, början nästa vecka, på honom lät det som att alla som väntar på MSI kortet kommer få det ersatt med ett Strix

Permalänk

Fin kontrast mellan NoN och elgiganten.

(telefon+abonnemang / gpu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OpWildChild:

Inet säljer just nu krypslang för 5 kr/paket. Billigt när man användersig av sweclockers fri frakt!

Den gäller väl bara på ordrar över 500kr? Annars tycker jag man ska skippa att beställa saker på det sättet som de går back på. Det enda som händer i längden är att vi alla förlorar våran fria frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryingpan:

Fin kontrast mellan NoN och elgiganten.

(telefon+abonnemang / gpu)

Viss skillnad, elgiganten gör ett byte som de (troligtvis) inte går back på medans NoN klantat sig och hamnat i en sits där de gick back på varje såld enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Viss skillnad, elgiganten gör ett byte som de (troligtvis) inte går back på medans NoN klantat sig och hamnat i en sits där de gick back på varje såld enhet.

Vad får dig att tro att EG har 30% marginal på sina 1070?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamzon:

och denna

Trist att ingen tackade för spelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamzon:

Trist att ingen tackade för spelen

Tog inget av spelen, men tack för givmildheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Father ted:

msi gtx 1070 armor oc 3333 kr

Gott! Bra kampanj!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Vad får dig att tro att EG har 30% marginal på sina 1070?

Vet inte, kanske att de ligger 1000kr högre i pris på t.ex. Strixet än vad andra butiker gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Vet inte, kanske att de ligger 1000kr högre i pris på t.ex. Strixet än vad andra butiker gör?

Vilka säljer Strix förr 3333kr? Länka gärna...... Dom går back på det priset.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Vilka säljer Strix förr 3333kr? Länka gärna...... Dom går back på det priset.

Elgiganten körde en kampanj för några veckor sedan, se tipset i fyndtråden.

Läste fel
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag vet. Min fråga var till Chrisj som menar att dom inte backar då dom skickar Strix för 3333kr för att ord pris är högre än konkurrenterna. På frågan om han tror att alla i Sverige har 30% marginal svarade han att dom är 1000kr dyrare ord pris vilket för mig är ett ologiskt svar.
Frågan kvarstår om han tror alla har 44% marginal på Strix korten och att Elgiganten har 65% på sitt ord pris?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Vilka säljer Strix förr 3333kr? Länka gärna...... Dom går back på det priset.

Deras strix 1070 ligger ju 5500. Gick väl o få Strix 1070 tidigare i veckan för en bit under 4k med en spelkod på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Jag vet. Min fråga var till Chrisj som menar att dom inte backar då dom skickar Strix för 3333kr för att ord pris är högre än konkurrenterna. På frågan om han tror att alla i Sverige har 30% marginal svarade han att dom är 1000kr dyrare ord pris vilket för mig är ett ologiskt svar.
Frågan kvarstår om han tror alla har 44% marginal på Strix korten och att Elgiganten har 65% på sitt ord pris?

Nej, men jag tror inte heller att deras inköpspris ligger 5kr under deras försäljningspris som du verkar tro.

Permalänk
Medlem

När Elgiganten sålde 1080 kort för 5300kr så gick de back nästan 2000kr på dem korten, källa: kollega som jobbar där