Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StickanN:

"Lärare".
Grundskolelärare? Gymnasielärare?

Sorry. Gymnasielärare.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Landar på 28-29000 netto i månaden, fri var 3:e vecka
hamnarbetare

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Medlem

ca 50.000 innan skatt.
2 jobb och ledig 2 dagar i veckan.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av nino:

ca 50.000 innan skatt.
2 jobb och ledig 2 dagar i veckan.

Vilken information!
Vad för jobb? Hur många timmar? Arbetstider?

Permalänk
Medlem

Senast jag skrev var jag fastighetsskötare. Nu jobbar jag som installatör hos en större vitvarukedja och har 21441 brutto. Går under handels och genom min utbildning och den tid jag arbetat som snickare fick jag gå in med ett års erfarenhet.

Har inte löneförhandlat något ännu eftersom det var en bransch jag aldrig tidigare varit i. Så det hela var ett litet projekt och se vart det ledde. Nu efter 7 månader stormtrivs jag och med den lön jag har så räcker det och blir över varje månad. Däremot blir det en löneförhandling i framtiden.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hardflameboy:

Landar på 28-29000 netto i månaden, fri var 3:e vecka
hamnarbetare

Grym lön!
... och i Gbg är det lockout i hamnen då arbetarna strejkar

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Grym lön!
... och i Gbg är det lockout i hamnen då arbetarna strejkar

Javisst, läste i något avtal från dem i Göteborg att snittlönen låg på 43 000 brutto (med alla tillägg).

Jobbat som Konstruktör i ett år och tjänar ~36 000 brutto.

Permalänk
Medlem

Nyexad kandidat inom data och systemvetare (om 1 vecka).

Tjänst: Utvecklare
Lön: 35.000 brutto, inget extra
Arbetstider: Inga specifika men runt 8 timmar så länge jag levererar, dock ej betald övertid (övertid kan förväntas vid produktleveranser eller problem)
Perks: extremt lärande (och roligt för en hungrig nyexad!), då jag får mycket bra handledning samt jobba med den senaste tekniken.
Ort: Stockholm

Permalänk
Medlem

25500 Brutto, CNC operatör med mycket ansvar, CAD/CAM.
Totalt 5 års erfarenhet
Har en yrkeshögskole 2 årig heltid utbildning till CNC tekniker/konstruktör.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk

1050 kr/månaden av CSN om jag inte är frånvarande utan giltig anledning mer än 5 tillfällen under en termin.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

29000:-, CNC operatör (Bäddfräs)

Permalänk
Medlem

Skyddsvakt/Ordningsvakt mellan 32000-40000 före skatt.
Dock så påbörjar jag polisutbildningen snart och får säga hej då till alla pengar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sparkar_boll:

1050 kr/månaden av CSN om jag inte är frånvarande utan giltig anledning mer än 5 tillfällen under en termin.

ha, det är mitt timarvode!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

ha, det är mitt timarvode!

Hur mycket tjänar du och vad jobbar du med då?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sparkar_boll:

Hur mycket tjänar du och vad jobbar du med då?

VR utveckling

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Projekt underhålls maskin tekniker AstraZeneca

31000, ca 24k efter skatt.

7-15:40 med 15min flex, med fri möjlighet att flytta på arbetstiden, 40min obetald rast. 30min betald rast.

klämdagar är inarbetade, frivillig övertid. 5minuter promenad till jobbet (Y)

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Frontendutvecklare
+29800 kr
+1800 i rikskuponger
+några tusen i friskvård
+en mängd andra småförmåner
-ingen betald övertid

Har två timmar flex enligt avtal men man kan gå och komma lite som man vill så länge det går bra för ens team.

Självlärd fullstack sedan 2005.
Gick på ky utbilding till webbutvecklare 2009-2011.
Jobbade sedan som fullstack (från bash till css) tills 2016 på två små webbyårer.
Och har nu jobbat ett år som frontend på en bank.

Tycker min lön är lite låg.
Hade gärna haft runt 35k med tanke på min arbetserfarenhet.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Frontendutvecklare
+29800 kr
+1800 i rikskuponger
+några tusen i friskvård
+en mängd andra småförmåner
-ingen betald övertid

Har två timmar flex enligt avtal men man kan gå och komma lite som man vill så länge det går bra för ens team.

Självlärd fullstack sedan 2005.
Gick på ky utbilding till webbutvecklare 2009-2011.
Jobbade sedan som fullstack (från bash till css) tills 2016 på två små webbyårer.
Och har nu jobbat ett år som frontend på en bank.

Tycker min lön är lite låg.
Hade gärna haft runt 35k med tanke på min arbetserfarenhet.

Ja jösses, utifrån det du har skrivit förtjänar du nästan minst 40k(speciellt om det är sthlm)

Jag som nyexaminerade systemvetare kommer få samma lön

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sparkar_boll:

Hur mycket tjänar du och vad jobbar du med då?

Egenkonsult, så det är ju 1050 ggr så mycket jag jobbar minus soc och skatt. Men jag tar inte ut så mycket. Jag har hittat en bra mellannivå på 50k brutto då får jag ta ut en bra utdelning enligt 312 reglerna och jag klarar mig på pengarna. Första året innan utdelning var det lite tuffare att klara sig dock så då snittade jag lite högre lön

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

VR utveckling

Tyvärr inte mycket pengar som rullar in den vägen än

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Ja jösses, utifrån det du har skrivit förtjänar du nästan minst 40k(speciellt om det är sthlm)

Jag som nyexaminerade systemvetare kommer få samma lön

Skickades från m.sweclockers.com

Jag jobbar i Göteborg.

Jag tror att anledningen till att jag ligger så lågt är för att jag jobbat på små, ganska dåliga byråer som inte kunnat/velat ge mig högre lön och jag har väl felaktigt nog accepterat det.

När jag började som frontendare så råkade jag efterfråga 35000 (skulle sagt 30000) men dom kom tillbaka med 29000 och då det var en rimlig ökning från mitt tidigare 27000 så accepterade jag det.
Och nu är jag nog fast med en maximal löneökning på knappt 1000 kr per år om jag inte byter jobb.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av CyberVillain:

Tyvärr inte mycket pengar som rullar in den vägen än

Nä men du jobbar med det

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

21 000 brutto som transportledare...

16 500 som grundlön om 133 timmar, sen för att få runt 21 000 ska jag jobba runt 160 timmar.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Jag jobbar i Göteborg.

Jag tror att anledningen till att jag ligger så lågt är för att jag jobbat på små, ganska dåliga byråer som inte kunnat/velat ge mig högre lön och jag har väl felaktigt nog accepterat det.

När jag började som frontendare så råkade jag efterfråga 35000 (skulle sagt 30000) men dom kom tillbaka med 29000 och då det var en rimlig ökning från mitt tidigare 27000 så accepterade jag det.
Och nu är jag nog fast med en maximal löneökning på knappt 1000 kr per år om jag inte byter jobb.

Hade du sagt 30 000 så hade dom sagt 27 000. Hur länge har du varit där du är nu? Kanske dags att byta igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Hade du sagt 30 000 så hade dom sagt 27 000. Hur länge har du varit där du är nu? Kanske dags att byta igen?

Det är nog sant.
Jag har varit här i ett år och tre månader nu och det är ett riktigt bra jobb, om man bortser från lönen då det vill säga.
Tror inte jag kommer byta inom ett år eller två som det ser ut nu. Kanske om inget förändras till det bättre.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Jag jobbar i Göteborg.

Jag tror att anledningen till att jag ligger så lågt är för att jag jobbat på små, ganska dåliga byråer som inte kunnat/velat ge mig högre lön och jag har väl felaktigt nog accepterat det.

När jag började som frontendare så råkade jag efterfråga 35000 (skulle sagt 30000) men dom kom tillbaka med 29000 och då det var en rimlig ökning från mitt tidigare 27000 så accepterade jag det.
Och nu är jag nog fast med en maximal löneökning på knappt 1000 kr per år om jag inte byter jobb.

Tror ditt problem är att du varit för ärlig. Om du har 27k säger du att du har 32k vilket gör att de måste ge dig minst 35k för att du skall tänka på att byta jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tror ditt problem är att du varit för ärlig. Om du har 27k säger du att du har 32k vilket gör att de måste ge dig minst 35k för att du skall tänka på att byta jobb.

Inget fel att vara ärlig! Jag skulle inte vilja börja ett nytt jobb med en lögn. Problemet är många snarare var för snäll vid lönediskussioner. Framförallt om man är i en branch där det är arbetstagarens marknad. Då gäller det att inse att dom behöver en mer än vad jag behöver dom, samt att det finns flera företag som är ute efter en.

Jag går alltid in i en ny rekryteringsprocess med tre tankar kring min lön. Vad är minsta som behövs för att jag skall byta? Vad skulle jag gärna vilja ha och vad är ett dröm scenario (aningen högt men ej orimligt). Om arbetsgivaren då erbjuder något under minimum så gäller det att stå på sig och säga att det är för lågt och vara villig att lämna bordet. Den ända som förlorar på att inte ta för sig vid lönediskussioner är den anställde och det går att uppnå utan att behöva börja ljuga. Självklart finns det andra saker som kan få en att ta jobbet, men nu fokuserar jag på lönedelen.

Sen gäller det även att tajma när man byter arbetsplats. Börja leta innan du känner dig desperat så att du har möjlighet att ta en tuffare position vid en dialog. Att ha möjlighet att säga till en potentiell arbetsgivare att du trivs där du är nu men du är villig att ta nya utmaningar ifall om erbjudandet i form av rätt arbetsuppgifter, lön, förmåner etc stämmer.

Permalänk
Medlem

@hurrai: Skiftarbete eller? Skumt med obetalda raster. Jobbar på AZ också men har aldrig hört talas om något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Inget fel att vara ärlig! Jag skulle inte vilja börja ett nytt jobb med en lögn. Problemet är många snarare var för snäll vid lönediskussioner. Framförallt om man är i en branch där det är arbetstagarens marknad. Då gäller det att inse att dom behöver en mer än vad jag behöver dom, samt att det finns flera företag som är ute efter en.

Ser inget fel med att dra en liten lögn då och då om oväsentligheter. Det gör som sagt det hela lite enklare då det är mänsklig psykologi som kommer att spela in. Om någon annan gjort bedömningen att en person är värd pengarna så är någon annan benägen att göra samma bedömning. Arbetsgivare är ju sällan helt sanningsenliga heller så man skall inte må dåligt över det.

Skrivet av Tino:

Sen gäller det även att tajma när man byter arbetsplats. Börja leta innan du känner dig desperat så att du har möjlighet att ta en tuffare position vid en dialog. Att ha möjlighet att säga till en potentiell arbetsgivare att du trivs där du är nu men du är villig att ta nya utmaningar ifall om erbjudandet i form av rätt arbetsuppgifter, lön, förmåner etc stämmer.

Det kan man ju säga oavsett om du trivs eller inte, oavsett situation skall man ju alltid säga att man trivs där man är men man skulle vilja ha mer utmaningar inom X eller vad som, även om man vantrivs.

I övrigt håller jag dock med om att man skall ta för sig och att man skall ta i när man ställer sina krav.

Permalänk
Medlem

9-10k efter skatt, jobbar 3 dagar i veckan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar