Permalänk
Proffsmoddare

Kyffens Hörna 2.0 vill vi se!

All makt åt Masterogor!

@kyffen

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Detta är albumet som bara fortsätter att ge ju mer man kollar på det. Noterade varken toarulle eller ghettomodden på grafikkortet första gången jag kollade. För att inte tala om den tecknade rumpan på väggen på första bilden. Men kronan på verket måste ändå vara brorsan.

10/10

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA fy fan vad pinsamt men ändå så rätt!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Man ser att Kyffens dator är ett konstverk i prestanda och design. Man blir imponerad och framförallt djupt tagen av det handgraverade chassiet som i varje detalj är unikt. Dom externa fläktarna till grafikkortet vittnar om extrem prestanda långt utöver det vanliga, här behövs inte CF eller SLI för att driva flera 4K skärmar i högsta möjliga FPS. Kabeldragningen är även den i särklass. För ett otränat öga kan det tyckas lite slarvigt dragna, men tittar man noga ser man att alla kablar är noga genomtänkt dragna. Genom att inte bunta ihop dessa kablar så får man så lite beröring av andra kablar som möjligt, och slipper där med strömläckage mellan kablarna. Kablarna är även dragna luftigt i chassiet, för att få så bra kylning av dessa som möjligt. En del av kablarna är även dragen mot chassiet längst ner, för att få lite bättre kylning mot den stadiga bottenplåten.
Jag blev lite överraskad när jag såg att hårddisken är stumt monterad i chassiet, men ganska snart förstod jag att det är känslan som tagit överhand snarare än bekvämlighet, samma som med Harley-Davidson, det ska kännas och höras.
Sist ut CPU kylaren, Intels egna a la dräpos. Den mest sålda CPU kylaren på marknaden, med extrem kylkraft jämfört med alla andra eftermarknads kylare på marknaden. Det är det givna valet i Kyffens dator.

Kyffens dator kan inta bli annat än 5/5.

Permalänk

Hahaha vilket underbart galleri, du är ett geni @kyffen

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Update!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX10:

Man ser att Kyffens dator är ett konstverk i prestanda och design. Man blir imponerad och framförallt djupt tagen av det handgraverade chassiet som i varje detalj är unikt. Dom externa fläktarna till grafikkortet vittnar om extrem prestanda långt utöver det vanliga, här behövs inte CF eller SLI för att driva flera 4K skärmar i högsta möjliga FPS. Kabeldragningen är även den i särklass. För ett otränat öga kan det tyckas lite slarvigt dragna, men tittar man noga ser man att alla kablar är noga genomtänkt dragna. Genom att inte bunta ihop dessa kablar så får man så lite beröring av andra kablar som möjligt, och slipper där med strömläckage mellan kablarna. Kablarna är även dragna luftigt i chassiet, för att få så bra kylning av dessa som möjligt. En del av kablarna är även dragen mot chassiet längst ner, för att få lite bättre kylning mot den stadiga bottenplåten.
Jag blev lite överraskad när jag såg att hårddisken är stumt monterad i chassiet, men ganska snart förstod jag att det är känslan som tagit överhand snarare än bekvämlighet, samma som med Harley-Davidson, det ska kännas och höras.
Sist ut CPU kylaren, Intels egna a la dräpos. Den mest sålda CPU kylaren på marknaden, med extrem kylkraft jämfört med alla andra eftermarknads kylare på marknaden. Det är det givna valet i Kyffens dator.

Kyffens dator kan inta bli annat än 5/5.

Såg nu också dom externa fläktarna på grafikkortet. Ha ha ha ha. Undrar om det är 120mm. Måste kyla extremt bra eller?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Avstängd

Jag blir glad när man väcker en gamla dator i liv igen.

Skrivet av BesteN:

Du fick mig att tänka på detta.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Det här är fan ett redigt game room asså

Permalänk
Medlem

Bästa galleriet på Swec utan tvekan Full pott av mig!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1, PSU: Corsair SF600, MB: MSI B450I,CPU:AMD Ryzen 5 2600 Six-Core ProcessorGPU: MSI Vega 56, RAM: Corsair 16GB, HDD: 2x Samsung 840 Pro 256GB SSD OS: Win10 Pro, Skärm: AOC Agon 32"
Server: HPE Proliant Microserver Gen8, Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1265L V2 @ 2.50GHz ,2x 4TB, 2x 3TB, 16GB RAM