PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Lirik nosade på 65k när jag tittade in förut.

skulle vara intressant att se vad de tjänar per år de som har så många Viewers.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

skulle vara intressant att se vad de tjänar per år de som har så många Viewers.

Han sa att han hade 10k subs för ett år sen ligger nog på mer nu. Så om man säger 15k nu 2.5$ x 15k =37.5k $. Sen kan man ju spekulera i hur mycket han får av alla donations/ads på de haha.

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Har vi några 30+
som spelar hade vart kul att spela DUO/Squad!
PM för info!

Absolut!
Är intresserad!
http://steamcommunity.com/profiles/76561198062962594/
Adda på bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Igår var det fan nåt fel på spelet. Fyra gånger sprayade jag folk som rushade mig och alla gångerna dödade de mig trots att de borde dött. Jag blev arg, men inte lika arg som en kille jag dödade som på nåt vis kunde prata efter sin död och rageade hårt i sin mick.
Är det nån som vet om det ska vara så att man kan prata när man är död? För en gång dödade jag en kille som pratade om hur grym han var för att han just skjutit nån och efter att jag dödat honom kunde jag höra hur han smattrade på sitt tangentbord i säkert en minut tills jag drog därifrån.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

30+, vill ha någon att spela PUBG med, typ ASAP
Adda mig, heter CptPointMan på Steam!

Skrivet av frank3n5731n:

Adda på bara.

Har addat dig!!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frank3n5731n:

Absolut!
Är intresserad!
http://steamcommunity.com/profiles/76561198062962594/
Adda på bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PointMan:

30+, vill ha någon att spela PUBG med, typ ASAP
Adda mig, heter CptPointMan på Steam!

Har addat dig!!

Added!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Utifall någon vill ha nån att spela med är det bara att adda mig:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198068113851/

Är 30+, fortfarande ny i PUBG men spelar så ofta jag kan

Permalänk
Medlem

Några som är sugna på att dra ihop ett squad ikväll?

Tänkte runt 18-19.00 ungefär. Kan snacka över discord!

22 år om det är av intresse! Har kört ca 30 matcher och en hel del DayZ, men skulle inte påstå att jag är jätteduktig

Skicka PM så kan vi adda på steam/discord!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Tjena, som ni andra skriver så är jag 27 år gammal och har spelat en hel del spel i mina dagar. Däremot kan jag väl inte säga att jag är proffs på just detta spel. Men tycker om teamplay och att spela för att ha kul. Överdrivet seriösa personer undanbedes. Ilska är ok, så länge man inte blir arg på varandra!

http://steamcommunity.com/id/forshitsngiggles

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Drog precis ner, blev förvånad hur enkelt men ändå beroendeframkallande det är. Tycker det var svårt att komma in i, men jäklar vad adrenalinpumpande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån som vet om det ska vara så att man kan prata när man är död? För en gång dödade jag en kille som pratade om hur grym han var för att han just skjutit nån och efter att jag dödat honom kunde jag höra hur han smattrade på sitt tangentbord i säkert en minut tills jag drog därifrån.

Du kan välja hur du vill att din mick ska låta i audio options, tex TEAM-ONLY or ALL etc. Du kan prata med den som dödade dig så länge du inte väljer typ "spectate i duo/squad" eller lämnar!

Lite stavfel osv :p
Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Du kan välja hur du vill att din mick ska låta i audio options, tex TEAM-ONLY or ALL etc. Du kan prata med den som dödade dig så länge du inte väljer typ "spectate i duo/squad" eller lämnar!

Instämmer detta, brukat alltid prata till dem som dödar mig
med någon fras på ett lugnt och charmigt sätt.
Alltid lika roligt när någon (1 av 10 kanske) svarar tillbaks

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Jaha, jag har alltid den på ALL men brukar muta i planet när folk skriker och håller på. Jag pratar ofta med dom jag krigar med men bara en gång har nån pratat tillbaka.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

I går kväll så var vi 10 pers på swec TS, om ni joinar den så brukar det gå rätt snabbt att hitta en duo/squad.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Letar efter någon/några att spela med, är endast uppe i 168 timmar just nu.
30 år gammal, lugn och tar inte spelandet så seriöst.

http://steamcommunity.com/id/snigelR

Permalänk
Medlem

in på teamspeak.sweclockers.com teamspeak, finns 3 kanaler där. vi är typ 5st ganska ofta och är man in sist får man lira själv.
bara att fylla på kanalerna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kört detta i snart 8 timmar och jag verkligen älskar det!
Har inte vunnit en match ännu, men fy fasen va spännande det är i slutet!
Blir alltid lite nervig haha.
Bästa placeringen änsålänge är 6 i solo och 2 i duo. Så snart ska man väl få sig en kyckling

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Testar just nu, spelat tre ggr haha bästa placering är top10 i solo utan ett skott, såg ingen hela matchen och insta dog ^^

EDIT:
Spelar gärna squad eller duo om någon har lust, 30+ är väl standard? ;D
Jag är inte bra men jag kan iaf överleva fallskärmen ^^ LazyEpic på TS3 SWEC och på Steam

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Min absolut första runda måste vara en klassiker. Jag visste ju inget om spelet utan landade nånstans, sprang in i första huset jag såg, plockade upp några prylar och gick till övervåningen och BLAM! där satt en kille med ett hagelbrak. Jag bara garvade. Nu är man ju lite mer van när det händer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturaL:

Letar efter någon/några att spela med, är endast uppe i 168 timmar just nu.
30 år gammal, lugn och tar inte spelandet så seriöst.

http://steamcommunity.com/id/snigelR

"är endasat uppe i 168 timmar just nu." Haha det där tycker jag var roligt. Preordrade spelet och spelar så mycket jag bara hinner och jag är inte uppe i det..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Otori:

Drog precis ner, blev förvånad hur enkelt men ändå beroendeframkallande det är. Tycker det var svårt att komma in i, men jäklar vad adrenalinpumpande.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du varit i sista cirkeln än? ibland blir man så nervös så man börjar skaka, det är inte många spel som lyckas med det

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Har du varit i sista cirkeln än? ibland blir man så nervös så man börjar skaka, det är inte många spel som lyckas med det

Nej, men nära. Var på 10'e plats och sprang som en gnu för att komma in i ett hus pga bombregn. Sitter en snubbe där inne och klipper mig med S686.

Höll på att få byta kallingar och tröjan var fan svettig

Enda spel i övrigt som får mig att bli stressad är Dying Light.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://steamcommunity.com/id/sealance/ om nån e spelsugen
Skicka gärna ett meddelande så jag inte misstar er för traders

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Värt och skaffa? Körde en hel del H1Z1 förut och Rust har jag 600 timmar i.

Hört det laggar en hel del, har 1080TI iofs men orkar inga 40 fps framedrops.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@Cameltotem:
Beror på settings men jag har ett R9 390 som är klockat och med low settings på det mesta har jag stabilt över 60, det är lite delay ibland på servers men inget i spelet i sig vad jag märkt av iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Spelet är helt klart värt att köpa. Det verkar inte som att grafikkort spelar jätteroll just nu då det inte flyter bättre med ett 1080 än ett 980. Det lär ju förbättras dock och är inget jätteproblem när man spelar. Nåt som däremot inte funkar så bra är nätkoden. Mycket konstigheter händer varje gång man spelar. Det finns även hacks till det och jag har ännu inte sett nån bli kickad så om anti-cheaten funkar eller ej är omöjligt att veta. Ibland undrar man ju när man blir one-shottad av ett headshot med en m16 trots att man har en lvl2 hjälm.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Värt och skaffa? Körde en hel del H1Z1 förut och Rust har jag 600 timmar i.

Hört det laggar en hel del, har 1080TI iofs men orkar inga 40 fps framedrops.

Inga problem jag ligger på 80-100fps i 1440p har inte sett några droppar under 60, men ner mot 60 händer ibland.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Använder ni som kör duo och squad alltid mic och snackar med varandra?
Skulle vara kul att testa någon gång även om jag är nybörjare, men mitt datorrum ligger vägg i vägg med barnens sovrum så det får bli utan mic isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Inga problem jag ligger på 80-100fps i 1440p har inte sett några droppar under 60, men ner mot 60 händer ibland.

Jo samma, sitter med ett 1070 och i5 7500k i 1440p med high settings och ligger sällan under 80-100

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkelimokk:

Använder ni som kör duo och squad alltid mic och snackar med varandra?
Skulle vara kul att testa någon gång även om jag är nybörjare, men mitt datorrum ligger vägg i vägg med barnens sovrum så det får bli utan mic isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vi är ofta på swec eller nån annans ts, men ha med en som inte snackar men iaf hör är väl helt ok i squad, men i duo så blir det svårt eftersom du inte kan varna om du ser nått.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG