PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Söker fortfarande någon att lira duo eller squad.
Körde lite solo igår och kom 4:a och 5:a - inte alls lika roligt som när man är med flera. kruxet är att mina vänner inte är online så ofta.
har precis börjat, men spelade mycket quake i mina dar och spelar overwatch i Diamond.

Adda Layerl3af på steam. Jag lirar flera gånger i veckan, med ett par andra här på SweC också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Adda Layerl3af på steam. Jag lirar flera gånger i veckan, med ett par andra här på SweC också.

lagt till, tydligen har jag lagt till 2 av dina vänner

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

lagt till, tydligen har jag lagt till 2 av dina vänner

Ah vi började precis lira med varandra

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

spelet är verklige inte gjort för oss med ultra wide skärmar. finns ingen möjlighet att välja att skala. den skalar automatiskt upp för att fylla hela skärmen, vlket gör at jag måste köra på max 3440x1440 för att det inte ska bli superpixligt. kör allt på very low med mtt 1080 och får ändå problem i vissa startsekvenser när man är vänd mot vattnet och ska ladda in alla spelare =/
förutom det så är det ett grymt roligt spel med mycket spänning!
köre min 3:e match igår och kom 5:a på solo. hoppas folk kommer online på steam så man ska spela flera!

Jag tycker det funkar fint med 21:9. Men visst, optimerat är det ju inte. Får hoppas att dom fixar till utseendet lite längre fram så att det inte stannar vid det här.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Jag lirar en hel del körde precis ett par 2s. Vann en tvåa och squad ikväll :).
Måste köpa ny GPU har ett Geforce 770....

/M

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipreno:

ska komma ihåg att lägga till dig när jag kommer hem i början av nästa vecka.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har lyckats att komma 4.a i solo. Jag blir såååå jäkla nervös när det är 10-15 gubbar kvar så jag tappar hela spel strategin jag lagt upp
Snart dags att joina duo/squad , måste bara bli lite bättre
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Är det någon här som spelar själv och inte vill spela själv så adda mig. Jag spelar med en community och även med ett annat gäng. Så lägg till mig om du har tröttnat på att spela själv och vill spela med andra du är varmt välkommen att vara med och spela med oss.
Steam: http://steamcommunity.com/id/EExson

Permalänk

Jag tänkte lira lite nu... http://steamcommunity.com/id/realnwa/
droppa gärna en comment när ni lagt till så vet jag att ni är härifrån ;).

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på hur lite poäng man får för en kill? Det lönar sig allt för mycket att campa sig fram till de sista 10.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har lyckats att komma 4.a i solo. Jag blir såååå jäkla nervös när det är 10-15 gubbar kvar så jag tappar hela spel strategin jag lagt upp
Snart dags att joina duo/squad , måste bara bli lite bättre
Mvh / Mangee

Se till att ha med dig granater. Har märkt att det är mycket användbart i näst sista, och sista ringen. De flesta ligger i gräset o spejar, släng lite random granater så kommer du träffa folk.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har vi några 30+
som spelar hade vart kul att spela DUO/Squad!
PM för info!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Har vi några 30+
som spelar hade vart kul att spela DUO/Squad!
PM för info!

32 här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Bara jag som stör mig på hur lite poäng man får för en kill? Det lönar sig allt för mycket att campa sig fram till de sista 10.

Poängen gör ju ingen nytta ändå så vad spelar det för roll? Det är menlöst att jobba på att samla poäng när crates nollställs hela tiden och man får sin femte röda t-shirt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Poängen gör ju ingen nytta ändå så vad spelar det för roll? Det är menlöst att jobba på att samla poäng när crates nollställs hela tiden och man får sin femte röda t-shirt.

Poängen används ju även i leaderboards

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Är spelet tungdrivet, dåligt "optimerat" eller både och? Min pc blev plötsligt väldigt mycket varmare än andra spel, framförallt gpu. Kör med aorus 1080 ti och 7700k i 5ghz.

Har varit lite tveksam till genren innan men testade att spela med några polare igår och det var riktigt kul. Kunde vara lite mer action och lite mindre buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Poängen används ju även i leaderboards

Det är väl därför de har två separata, en för wins och en för kills.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Robiban:

Är spelet tungdrivet, dåligt "optimerat" eller både och? Min pc blev plötsligt väldigt mycket varmare än andra spel, framförallt gpu. Kör med aorus 1080 ti och 7700k i 5ghz.

Har varit lite tveksam till genren innan men testade att spela med några polare igår och det var riktigt kul. Kunde vara lite mer action och lite mindre buggar.

Det är tungdrivet och inte optimerat. Early access, dvs det är inte färdigt. Det har gjorts en, mycket grundläggande optimisering av vissa effekter. Städer brukade dra ner fps till extremt låga nivåer, gick inte att slåss där i princip. Kommer fler förbättringar med tiden.

Lite mer action? Hoppa i mitten av kartan, vinn tidiga fighten, ta en bil och leta crates så lär du ha konstanta fighter. Personligen tycker jag mixen är perfekt, man väljer själv takten med vart man hoppar i mångt och mycket.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är tungdrivet och inte optimerat. Early access, dvs det är inte färdigt. Det har gjorts en, mycket grundläggande optimisering av vissa effekter. Städer brukade dra ner fps till extremt låga nivåer, gick inte att slåss där i princip. Kommer fler förbättringar med tiden.

Lite mer action? Hoppa i mitten av kartan, vinn tidiga fighten, ta en bil och leta crates så lär du ha konstanta fighter. Personligen tycker jag mixen är perfekt, man väljer själv takten med vart man hoppar i mångt och mycket.

Japp jag är med på att vissa områden på kartan är mer populära än andra men "mer action" är ju relativt, jag menade kanske inte mer action än vad just jag hade för det förstår jag blir minimalt när man lurkar i små hus i utkanten av ringen. Men genren i helhet är ju inte lika mycket action som cod eller bf utan lite långsammare gameplay där man egentligen vill ha så lite strider som möjligt men måste riskera lite för att ha chans i slutet men jag personligen gillar när det är lite mer pang pang och jag förstår att cod-modellen inte passar in i det här spelet.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har extrema problem att joina spel?
hamnar på loading screen sen får jag felmeddelande om att det gick fel. sedan senaste patchen kommer jag knappt in längre...

edit:
nu verkar det fungera bra igen!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Helt sjukt, jag hoppas från planet och seglar nästan en hel ruta, sen dyker jag för att få upp fart och precis när fallskärmen vecklas ut så dör jag av ett headshot från ett slag....

Jag menar wtf?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Började en match i morse min första för dagen,och fy tusan jag lyckades komma 1a! Winner,Winner Chicken Dinner!.

Pulsen steg rätt snabbt i slutet när man enbart var 5st kvar och cirkeln var liten.
Sällan man blir skakis när man spelar nuförtiden men ja jäklar haha.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Första Winner Chicken Dinner! " Solo "
Avsluta det hela med Kar98 och 8X sikte , vilken känsla
Hade han inte skjutit ett random skott hade jag inte upptäckt han , detta spel är som en kall öl med snus. Man vill bara ha mer

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Adda http://steamcommunity.com/id/Hoonas/
Lirat 23 timmar och kan inte få nog

Permalänk
Medlem

Argh! Hade en skaplig omgång nyss och vi var 6-7 kvar när något hände med datorn och skärmen slocknade så jag fick starta om datorn :(. Hade inte koll på temperaturen så kan hända att jag varit för snål med fläktkurvan till GPUn.

Riktigt kul spel det här men det märks att jag inte spelat sånt här på många år. Blir rejält skakis och pulsen går upp :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt spel har en tendens att krascha om nån kastar flashbangs. Tyvärr händer det även om det är jag som kastar dom. Har hänt tre gånger nu. Och detta spelet verkar sakna en funktion för att rejoina en runda om man nu råkar överleva.

Igår hade jag världens oflyt. Dog tre gånger i rad utan en kill och varje gång skjuten av nån med pistol, trots att jag hade bättre vapen. Sen fastnade jag hängande i ett av trätornen så en kille kunde bara vandra upp och puncha ihjäl mig utan att jag kunde göra nåt. Sen dog jag två gånger då jag inte hittade vapen och folk som landade där jag var gjorde det. Då blev jag riktigt förbannad och dödade fem man och kom fyra. Sen gick det lite bättre, två tre kills per runda utom när jag kraschade pga en flashbang. Men min rating gick ner pga den kassa starten.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Mitt spel har en tendens att krascha om nån kastar flashbangs. Tyvärr händer det även om det är jag som kastar dom. Har hänt tre gånger nu. Och detta spelet verkar sakna en funktion för att rejoina en runda om man nu råkar överleva.

Igår hade jag världens oflyt. Dog tre gånger i rad utan en kill och varje gång skjuten av nån med pistol, trots att jag hade bättre vapen. Sen fastnade jag hängande i ett av trätornen så en kille kunde bara vandra upp och puncha ihjäl mig utan att jag kunde göra nåt. Sen dog jag två gånger då jag inte hittade vapen och folk som landade där jag var gjorde det. Då blev jag riktigt förbannad och dödade fem man och kom fyra. Sen gick det lite bättre, två tre kills per runda utom när jag kraschade pga en flashbang. Men min rating gick ner pga den kassa starten.

Tack för tipset, jag brukar aldrig använda flashbangs men nu får jag väl börja göra det nu

Om du fastnar i ett träd, tryck på mellanslag eller håll in F.
Mellanslag funkar också bra på slutet av hoppet när fallskärmen står nästan stilla, då kommer du till marken snabbare.

Själv dör jag rätt ofta för att jag inte har hittat nått vapen. Men det gör inget, Det är bara att starta om.
Men dom gånger man får vapnet först och man får kontroll på området man landat i så kan det gå väldigt bra.

Glöm inte att du kan headshota med dina knytnävar också, svårt som fan men när man lyckas så blir man desto gladare

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem när jag lirar, min cpu (3570k@4.2ghz) ligger konstant på 100%.
Är det spelet som är dåligt optimerat eller börjar jag börja leta efter nya prylar för att få bort flaskhalsen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAero:

Jag har ett litet problem när jag lirar, min cpu (3570k@4.2ghz) ligger konstant på 100%.
Är det spelet som är dåligt optimerat eller börjar jag börja leta efter nya prylar för att få bort flaskhalsen?

Min 7700k går på full blås också.. Varmare än stresstest i princip

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W