HTC introducerar Viveport Subscription – prenumerationstjänst för Vive

Permalänk
Melding Plague

HTC introducerar Viveport Subscription – prenumerationstjänst för Vive

För att fira HTC Vives ettårsjubileum lanserar företaget Viveport Subscription, en prenumerationstjänst som ger tillgång till fem gratis Vive-spel per månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bra!, behöver kicka igång Vive grejerna igen..

Dock framgår väl inte vilka spel det är / eller hur själva "urvalet" fungerar ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Min vive ligger nerpackad för det mesta men kommer det vettiga spel så får den säkert vara framme mer än när vännerna kommer över. Jag hoppas på typ portal 3 osv de hade passat perfekt i formatet. Men ångrar den inte visste att det var så det skulle bli när jag köpte den

Skrivet av andreas_dock:

Bra!, behöver kicka igång Vive grejerna igen..

Dock framgår väl inte vilka spel det är / eller hur själva "urvalet" fungerar ?

Säkert 47 skitspel (teknikdemo) för 50kr som är värda 30min av din tid och 3 bra. Men förhoppningsvis har jag fel. Kommer testa i alla fall 80kr är ju inte så farligt även om det bara är 3 eller till och med ett bra spel.

Ni som testat viveport. Installerade viveport och skulle köpa "theblu" som är gratis, står fortfarande "processing" efter över 5 minuter och trycker jag på krysset händer ingenting. Brukar det fungera så segt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det finns väll knappt ett endaste hyfsat spel till Vive?
(min ligger också och dammar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det finns väll knappt ett endaste hyfsat spel till Vive?
(min ligger också och dammar)

Jag kör en del Elite: dangerous, Rec room och Obduction. Men typ allt de har på viveport är skräp.

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper: Iracing i vr är grymt kul!

Visa signatur

CHASSI: FD R4 GPU: Asus GTX 780 CPU: I5 4690K @ 4,6ghz Cpu cooler: Cmh 212 Evo Mobo: Asus Z97 Pro Wifi PSU: Corsair RM 850w RAM: Balistix 16gb

Permalänk
Medlem

Vi skaffade Keep Talking and Nobody Dies till jobbet. Vi lirade det förra fredagen och det var sjukt kul.

Permalänk
Medlem

Gratis vettefan om man kan kalla det om man måste betala en prenumerationsavgift. Jag får väl inte DN gratis för att jag tecknar en prenumeration?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det finns väll knappt ett endaste hyfsat spel till Vive?
(min ligger också och dammar)

Om du gillar simulatorer så finns det en hel del bra spel som har stöd för både Vive och Rift.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Om du gillar simulatorer så finns det en hel del bra spel som har stöd för både Vive och Rift.

Framförallt Racing eller Flight sims. Själv köpte jag min rift enbart för att flyga DCS, en combat flygsimulator.

Permalänk
Medlem

Arcade Saga?

Någon som klurat ut hur man lägger vantarna på Arcade Saga?
Själv spelar jag mest Audioshield, apropå vad som spelas.

Visa signatur

/Linuxs

Permalänk
Medlem

Ja dom får då ta och tillverka riktiga spel med jämna mellanrum för att göra denna prenumeration värd något.
Finns i mitt tycket inget riktigt spel om man inte räknar simulationer, 96% är railshooters och experiences som inte har mycket replayability.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Framförallt Racing eller Flight sims. Själv köpte jag min rift enbart för att flyga DCS, en combat flygsimulator.

DCS är riktigt häftigt i VR. Jag har dock bara en DK2, så jag kan inte använda VR i DCS mer än till att glida runt då det är för lågupplöst. Funderar starkt på att slå till på Vive på onsdag när det är 1000kr rabatt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Håller med övriga, inte mycket intressant på Viveport. Och med tanke på hur korta saker VR-spel/upplevelser brukar vara så är det inte mycket speltid man får ut på 5 spel.
För mig är det några spel som hållt mitt intresse. Hotdogs Horseshoes and Handgrenades, Dirt Rally, Elite, Euro Truck Simulator 2 för simulator-spel. Audioshield, Rec Room, Water Bears VR, Thumper, Final Approach och Arizona Sunshine för annat. Old Friend och Accounting är två udda men roliga upplevelser.
Min största rekommendation är däremot Super Hot VR och Robo Recall om man är villig att använda Revive och köpa på Oculus Store.

Permalänk
Medlem

är inte EVE: Valkyrie häftigt och finns till vive nu för tiden? hittar inte på viveport dock

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Bra!, behöver kicka igång Vive grejerna igen..

Dock framgår väl inte vilka spel det är / eller hur själva "urvalet" fungerar ?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Min vive ligger nerpackad för det mesta men kommer det vettiga spel så får den säkert vara framme mer än när vännerna kommer över. Jag hoppas på typ portal 3 osv de hade passat perfekt i formatet. Men ångrar den inte visste att det var så det skulle bli när jag köpte den Säkert 47 skitspel (teknikdemo) för 50kr som är värda 30min av din tid och 3 bra. Men förhoppningsvis har jag fel. Kommer testa i alla fall 80kr är ju inte så farligt även om det bara är 3 eller till och med ett bra spel.

Ni som testat viveport. Installerade viveport och skulle köpa "theblu" som är gratis, står fortfarande "processing" efter över 5 minuter och trycker jag på krysset händer ingenting. Brukar det fungera så segt?

Skrivet av Dalton Sleeper:

Det finns väll knappt ett endaste hyfsat spel till Vive?
(min ligger också och dammar)

Förhoppningsvis så kommer nästa generations GPUer och CPUer dra ner ingångspriset för VR, och om Vive är smarta så går de ihop med antingen Nvidia och intel, eller AMD och satsar på att försöka sälja fler och fler enheter. Man kan inte skapa en trend på ett 8000-10000kr enheter. De kräver att flertal spelare finns som tar del av ekosystemet. Steam skulle behöva hoppa in och verkligen stötta VR.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bloodstainer:

Förhoppningsvis så kommer nästa generations GPUer och CPUer dra ner ingångspriset för VR, och om Vive är smarta så går de ihop med antingen Nvidia och intel, eller AMD och satsar på att försöka sälja fler och fler enheter. Man kan inte skapa en trend på ett 8000-10000kr enheter. De kräver att flertal spelare finns som tar del av ekosystemet. Steam skulle behöva hoppa in och verkligen stötta VR.

Jag tror, och hoppas, att priserna för VR rent generellt kommer gå ner.
Runt 4000-5000 är max vad gemene man kan tänka sig att betala för denna nya teknik och leksak - för det är vad det är - en LEKSAK. (om man inte utvecklar och säljer saker med hjälp utav VR som ett förstärkt sinne... känns som rätt få är i den skaran)
Är man i spelområdet runt 10 papp så tappar man den stora kundmassan och därmed utvecklingen som behövs för att driva produkterna och tekniken framåt i den takt som behövs för att det skall bli framgångsrikt.

Med bättre GPU'er och lägre priser på själva headset'en så kommer nog VR ha en relativt ljus framtid igen skulle jag säga.

Själv väntar jag på Vive 2.0 som är trådlös innan jag sätter på mig något headset igen för att spela på...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Sådant fungerar bra när det finns ett stort urval av spel, som Playstation Plus, men till Vive är jag inte intresserad, ännu.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Förhoppningsvis så kommer nästa generations GPUer och CPUer dra ner ingångspriset för VR, och om Vive är smarta så går de ihop med antingen Nvidia och intel, eller AMD och satsar på att försöka sälja fler och fler enheter. Man kan inte skapa en trend på ett 8000-10000kr enheter. De kräver att flertal spelare finns som tar del av ekosystemet. Steam skulle behöva hoppa in och verkligen stötta VR.

GTX 970 och r9 290 är ju idag kort för 1-1400kr. Ska du ha nytt får du kort i den klassen för strax under 2000kr. Jag kan spela alla vr spel jag testat med mitt 1060.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

DCS är riktigt häftigt i VR. Jag har dock bara en DK2, så jag kan inte använda VR i DCS mer än till att glida runt då det är för lågupplöst. Funderar starkt på att slå till på Vive på onsdag när det är 1000kr rabatt.

Värt att veta bara. I den gruppen jag flyger i, där har samtliga som köpt vive lämnat tillbaka dom då den inte passade så bra för dcs. Dom köpte oculus istället. Tror det beror mycket på timewarp som gör mycket stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Finns ju massa med kul spel till Viven om ni letar lite bland allt skräp som finns Visst massvis med wave shooters men det kan vara kul en stund.

Jag kan dock inte slita mig från Audioshield och det är ett av dom roligaste spelen jag lirat.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det finns väll knappt ett endaste hyfsat spel till Vive?
(min ligger också och dammar)

Har du en bra ratt så är känslan att köra bil i Project Cars grymt bra.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Eftersom du nämner Portal 3 så prova Portal Stories: VR om du inte gjort det. Gratis och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Finns ju massa med kul spel till Viven om ni letar lite bland allt skräp som finns Visst massvis med wave shooters men det kan vara kul en stund.

Jag kan dock inte slita mig från Audioshield och det är ett av dom roligaste spelen jag lirat.

Exakt. Tycker det börjar komma fler och fler spel till Viven som kan hålla igång en i timmar. De som klagar över utbudet är dom som inte letar bland dagligt inlagda VR spel på Steam, utan bara kollar "mest populära" och där ligger ju såklart samma "storspel" som The Lab och Onward hela tiden...

Dark Legion VR, Mech Skeleton, Paranormal Activity, Dreadhalls, Robo Recall mm än bara några av titlarna som är helt klart värda att testas!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Värt att veta bara. I den gruppen jag flyger i, där har samtliga som köpt vive lämnat tillbaka dom då den inte passade så bra för dcs. Dom köpte oculus istället. Tror det beror mycket på timewarp som gör mycket stor skillnad.

Hmm, får ta och kolla upp det där. Har inga större problem med att maxa DCS i 1440p, så jag tror inte timewarp/reprojection blir något jag ändå kommer dra nytta av. Å andra sidan är det kanske lika bra att vänta på nya headsets? Nya generationens Lighthouse skulle väl pressa ner priserna om jag minns rätt?

Någon som vet ifall svenska återförsäljare kommer sänka priset i morgon? Vore ju trevligt om man kunde åka iväg på Elgiganten och köpa Vive och enkelt kunna lämna tillbaka dem om det skulle vara en total katastrof i DCS.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimefall:

@jOnÄTÄn: Eftersom du nämner Portal 3 så prova Portal Stories: VR om du inte gjort det. Gratis och bra.

Tackar det ska testas till helgen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag kör en del Elite: dangerous, Rec room och Obduction. Men typ allt de har på viveport är skräp.

Till Elite fungerar det ju ganska bra (förutom dom tokstarka solarna ), kör med Hotas x55, dock har jag lite för lite tid att lägga på spelet

Skrivet av Gender Bender:

Om du gillar simulatorer så finns det en hel del bra spel som har stöd för både Vive och Rift.

Skrivet av Foxmaner:

Framförallt Racing eller Flight sims. Själv köpte jag min rift enbart för att flyga DCS, en combat flygsimulator.

Skrivet av MatsDahlgren:

Har du en bra ratt så är känslan att köra bil i Project Cars grymt bra.

Har testat Assetto Corsa och Project Cars, även om de är bra spel med riktigt bra wowupplevelse så känns det som det är för få pixlar, har testat med supersampling men prestandan sjunker tokfort jämfört med bildkvaliten, viewdistance och skärpan blir för låg även på 2.0. Project Cars verkar rendera allt typ 4x och jag står bara inte ut med Reprojection. Kör med en Logitech Driving Force GT som fungerar perfa till det mesta. Single-pass stereo eller SLI stöd är det jag väntar på, men förmodligen hinner det komma högupplösta paneler innan någon bestämmer sig för att dra nytta av det.

Skrivet av Hymer:

Finns ju massa med kul spel till Viven om ni letar lite bland allt skräp som finns Visst massvis med wave shooters men det kan vara kul en stund.

Waveshooters är dock inget för mig, det bästa någonsin (so far) till Viven är Vanishing Realms, dock bara early access och två kapitel. Vill ha något med lite RPG element och sådana som tar lite tid. Typ något sniperspel där man positionerar ut sig och väntar in sina mål, lite mer strategiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hmm, får ta och kolla upp det där. Har inga större problem med att maxa DCS i 1440p, så jag tror inte timewarp/reprojection blir något jag ändå kommer dra nytta av. Å andra sidan är det kanske lika bra att vänta på nya headsets? Nya generationens Lighthouse skulle väl pressa ner priserna om jag minns rätt?

Någon som vet ifall svenska återförsäljare kommer sänka priset i morgon? Vore ju trevligt om man kunde åka iväg på Elgiganten och köpa Vive och enkelt kunna lämna tillbaka dem om det skulle vara en total katastrof i DCS.

Ja upplösningen är lite B, men ingenting jag tänker på. Även fast det kanske ser lite skarpare ut på en skärm så kan du aldrig få samma inlevelse. Att det faktiskt kniper åt i magen när man gör en upptagning te.x är riktigt häftigt!
Tror också att Oculus:en har lite mindre screen-door effect än htc. Men aldrig testat htc i DCS så kan inte yttra mig så mycket

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper: tyckte sniper vr eller vad det heter var riktigt bra första genomspelningen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper: Vanishing Reals är en personlig favorit SLI vet jag inget om men CFX funkar fint för mig.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive