Permalänk
Avstängd

Jag skulle bli paranoid med ett sånt chip och första tanken jag fick när jag såg tråden är att går det att klona dom chippen då skulle nån elak sinnad kunna få allting gratis ganska enkelt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

@aragon: Wow, läste ditt inlägg! Hur mycket läste du på innan du gjorde det? Antar att du valde mellan flera olika modeller och ställen att beställa ifrån?

nja det är inte så mycket att läsa på egentligen, Tror inte jag skulle kunna göra samma miss en gång till.
kan kollat runt någon timme totalt innan jag beställde och utförde det.

https://dangerousthings.com/product-category/x-series/
Just kvalitetsmässigt är det ovan som ska vara bäst vad jag förstod det som.
Jag valde det chippet som hade mest funktioner från dom.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju lite hur det går till på t.ex. flygplatser. Någonting sådant lär ju synas i t.ex. TSA-kontroller.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag skulle bli paranoid med ett sånt chip och första tanken jag fick när jag såg tråden är att går det att klona dom chippen då skulle nån elak sinnad kunna få allting gratis ganska enkelt

Vad jag förstått går det inte klona hur som helst då den versionen jag använder låser jag med en kod
via en app som återförsäljaren skickar med.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Man undrar ju lite hur det går till på t.ex. flygplatser. Någonting sådant lär ju synas i t.ex. TSA-kontroller.

jag har flugit en del utan problem med chippet, om jag inte minns fel syns det inte i kontrollerna.
(det är bara som ett riskorn i storlek)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@aragon fy fan. Skulle som sagt aldrig våga ge mig på något sånt själv.

Vågar man inte testa saker här i livet, ligger man snart på dödsbädden och ångrar sig för man varit feg.
testa så mycket som möjligt medans du kan, livet är kort

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Hur känsligt är chippet för fysisk påverkan när det väl är på plats?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@aragon: Underbar historia! Personligen håller jag med om att chip monterat i muskeln säkerligen inte är det bästa, men så länge det inte get dig några problem, borde det vara lugnt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hur känsligt är chippet för fysisk påverkan när det väl är på plats?

Kolla här för information gällande det mesta.
https://forum.dangerousthings.com/t/x-series-implantable-tran...

Men nej det är helt okänslig, som exempel: jag tränar fullkontakts karate och allt vad det innebär
(mycket slag sparkar på händer)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Kolla här för information gällande det mesta.
https://forum.dangerousthings.com/t/x-series-implantable-tran...

Men nej det är helt okänslig, som exempel: jag tränar fullkontakts karate och allt vad det innebär
(mycket slag sparkar på händer)

Kyokushin? Samma här och precis det jag funderade över.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Vågar man inte testa saker här i livet, ligger man snart på dödsbädden och ångrar sig för man varit feg.
testa så mycket som möjligt medans du kan, livet är kort

Haha sant.. Men jag ligger helst på dödsbädden med samtliga kroppsdelar intakt

Skrivet av scienta:

Kyokushin? Samma här och precis det jag funderade över.

Den ska tydligen klara sig rätt bra. Tål systema där man använder händer väldigt mycket. (Om det går att relatera till er karate.)

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aragon:

Vad jag förstått går det inte klona hur som helst då den versionen jag använder låser jag med en kod
via en app som återförsäljaren skickar med.

Nä lär ju vara bra säkerhets funktioner men är dom som hackat pacemakers och liknande så det hade fått mig lite paranoid sen gillar jag inte iden på främmande objekt i kroppen och känslan att allt jag göra registreras och kan spioneras på skulle nog snabbt infinna sig och som en d.i.y kille känner jag att jag skulle mosa den på något sätt och skulle bara vara en tidsfråga och är rolig teknik men någon armbands lösning eller liknande hade nog mer varit min grej

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Kyokushin? Samma här och precis det jag funderade över.

Osu!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Nä lär ju vara bra säkerhets funktioner men är dom som hackat pacemakers och liknande så det hade fått mig lite paranoid sen gillar jag inte iden på främmande objekt i kroppen och känslan att allt jag göra registreras och kan spioneras på skulle nog snabbt infinna sig och som en d.i.y kille känner jag att jag skulle mosa den på något sätt och skulle bara vara en tidsfråga och är rolig teknik men någon armbands lösning eller liknande hade nog mer varit min grej

Jo paranoida personer kan ju känna så.. Dangerousthings säljer armbands/ring lösningar tror jag.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

När det kommer stöd för SL-kortet så kommer jag garanterat att skaffa detta. Hur jäkla coolt som helst ju. The future is now!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Ja jag vet inte. Jag är inte emot det men inte intresserad heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

När det kommer stöd för SL-kortet så kommer jag garanterat att skaffa detta. Hur jäkla coolt som helst ju. The future is now!

Det tror jag redan det gör, vad jag förstått det ska det gå att lägga in sl kortet på det chippet jag har.
Åker tyvärr inte själv tåg eller buss så jag har inte testat dock.
(Tror tyvärr inte frugan låter mig chippa barnen så dom kan testa

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det tror jag redan det gör, vad jag förstått det ska det gå att lägga in sl kortet på det chippet jag har.
Åker tyvärr inte själv tåg eller buss så jag har inte testat dock.
(Tror tyvärr inte frugan låter mig chippa barnen så dom kan testa

Jasså? Har för mig att det inte går, vilket chip har du?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jasså? Har för mig att det inte går, vilket chip har du?

xNT chip (både nfc och rfid)
https://dangerousthings.com/shop/xnti/#more-details

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Så man kan programmera in flera kort på samma chip? T.ex inpasseringen till jobbet, portdörren hem, och såklart betalning m.m som säkert dyker upp i framtiden mer?

Hur ansluter man chipet till datorn t.ex?

Edit: Helt klart intresserad av detta, är för närvarande skyldig mitt företag 1,500:- för borttappade besökspasserkort jag får hämta ut när jag glömt mitt hemma. 500:- per kort debiteras...

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk

ända stället jag kommer på att det används är på jobbet men är strikt förbjudet att klona korten själv och kommer någon på en så blir det troligen en varning om inte sparken så inte äns där kommer det fungera.

andra anledningen är att jag ändå kommer behöva ha kortet med mig då det ska användas som arbete utförs lapp för att regla så att dörren in i robotområdet inte går att stänga utan att ta bort kortet.

har NFC i telefonen som ska att gå att betala med men aldrig använt då jag aldrig stött på något ställe där möjlighet finns.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har NFC i telefonen som ska att gå att betala med men aldrig använt då jag aldrig stött på något ställe där möjlighet finns.

ICA?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

de skyltar inte med det isf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Ok, men det går väl ändå inte att få det att fungera med sl i dagsläget?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Chip vandrar, iallafall på hundar. Får en bild när man efter några år får liksom stå på tå för att blippa då det vandrat olyckligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

de skyltar inte med det isf.

Är nog ingen som gör tyvärr.. (Jag verkar också ha haft fel)
Saxat ifrån Samsung sveriges FB.
"Vad tråkigt att höra att du upplevde problem med Samsung Pay! När det gäller betalningar över NFC så är det ytterst få betalterminaler som stödjer detta, men med hjälp av MST-teknik så ska det gå i nästan alla terminaler, då de enbart behöver stödja att swipear kortet. Förutsatt att du har registrerat dig för Samsung Pay och lagt in ett kort från en medverkande bank så ska du sedan bara behöva låsa upp kortet med fingeravtryck eller PIN och hålla upp baksidan av mobilen mot sidan av betalterminalen för att genomföra betalningen."

Pressbyrån borde funka dock då du kan använda de nya korten med NFC.(Tror det är NFC på dem nya korten?)

Nu vet jag ju inte om det är Samsung pay du pratade om ifrån början utan det var mer en gissning.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv

Tror absolut detta kommer bli det primära sättet i framtiden att inte bara låsa upp dörrar,utan även att handla och identifiera sig, alltså du får nycklar, kreditkort och ID-kort i ett.

Permalänk

Är ju en verkligt frän grej detta, tänk att ha din ICE info där. Blodgrupp, telefonnummer adress osv osv så sjukvårdarna bara skannar chippet.
Sen betalningar, nycklar osv osv. vad lätt

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ok, men det går väl ändå inte att få det att fungera med sl i dagsläget?

den killen jag talade med som sysslar med taggning (när jag frågade runt efter satt chippet i muskeln) sa att det ska gå att skanna kortet och överföra informationen till chippet.
Dock var det viktigt att det var detta chippet jag har för det ska fungera. Om det sedan fungerar har jag ingen aning om.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

den killen jag talade med som sysslar med taggning (när jag frågade runt efter satt chippet i muskeln) sa att det ska gå att skanna kortet och överföra informationen till chippet.
Dock var det viktigt att det var detta chippet jag har för det ska fungera. Om det sedan fungerar har jag ingen aning om.

Tror inte det går att skanna rakt av. Krypterat. Annars skulle alla förfalska sl korten.
Alla jag pratat med och vad jag läst ska det vara så att sl måste uppgradera sitt system. Det är väl troligen så att man vill att de lagrar chip id:et som t.ex sats istället för att ladda det på kortet.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1