Nintendo väntas sälja 20 miljoner Switch-enheter under första året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Känns tveksamt med tanke på det ytterst magra spelutbudet.

Mer kommer visas på E3.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:

Vem vet, de kanske vet nåt som inte vi vet.

(Bilden är kanske lite missvisande, då ett par av åren efter 2011 var förlustår för nintendo. Små förluster förvisso, men ändå).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

@trickeh2k:

http://i.imgur.com/PYpJP.png

Vem vet, de kanske vet nåt som inte vi vet.

(Bilden är kanske lite missvisande, då ett par av åren efter 2011 var förlustår för nintendo. Små förluster förvisso, men ändå).

Väldigt passande att det slutar vid 2011. Det kanske är bättre att ta en graf som visar de senaste 5-6 åren så att vi inte missar en hel konsolgeneration (Xbox One, PS4 och Wii U).

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Medlem

@Mocka: Xenoblade, Splatoon, Seiken Densetsu och Fire Emblem?

Permalänk
Medlem

@FishTank: Eftersom grafen kommer från 2012 är det föga förvånande, men som jag skrev i inlägget, följande år är till konkurrenternas fördel. Ska även tilläggas att konsollmarknaden överlag har krympt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubbe:

PS4 och Xbone är körda

Varför tror du det?

Switch är ju grymmaste handhållna maskin som någonsin skapats (minus lite barnsjukdomar i hårdvara, och mjukvarubrister som kommer att ordnas till med tiden), men ser inte hur den kan konkurrera med PS eller XB som stationär maskin (för de som inte vill spela "på stan").

Som jag ser det så känns din "prognos" som väldigt orealistisk.

Tror att PS, XB, Switch, PC/Windows, Web/HTML och även mobilspel på iOS och Android kommer alla att vara fortsatt starka spelplattformar (med mer och mer förskjutning emot mobil/surfplattespel med tiden).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Konstig matematik, Nintendo ska tillverka 16 miljoner men sälja 20 miljoner, fattas några där.

Logistik och Nintendo har alltid varit en stor paradox.

Väntar fortfarande på ett par sedan länge beställda NES Mini-produkter att levereras...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Lite färskare siffror:

Sony dominerar med 57% av den globala marknaden för konsoller.

Nintendos prognos var väldigt god för Wii U också, den sålde helt slut i början. Att hoppas så hårt på Switch är ett misstag, de har inte det greppet på marknaden längre. När alla fans köpt sina Switch kommer luften att gå ur den bubblan. Möjligt att Switch kommer gå mycket bättre än Wii U, men när Nintendo fantiserar om över 110 miljoner sålda så undrar jag var de kunderna ska komma ifrån.

När PS4 säljer som den gör nu, med ett mycket lovande 2017, har jag svårt att se hur alla skulle börja kasta pengarna på Switch istället.

Sen kommer Scorpio, som jag tror kommer tilltala väldigt många som inte har råd med en dyr PC. Priserna på alla komponenter i en dator har gått upp till löjliga nivåer, så här kan MS ta en stor del av kakan om de spelar korten rätt.

Jag skulle ta Nintendos tillfälliga framgångar med en stor nypa salt, dels för att Switch inte är mycket bättre än Wii U, som är hopplöst utdaterad i jämförelse, dels för att marknaden till stor del redan ligger i Sonys händer och MS har ju inte ens släppt Scorpio än.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Nintendo jobbar redan på ett nytt zelda, och sen ryktas det om att göra Gamecube stöd till switch Samt, ett online stöd för mario kart på snes.. vilket vore underbart Vi har nog många spel och se fram emot.. allt från mario kart 9, mario party 11, och mycket mer.

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

110 miljoner sålda enheter vid slutet av konsolens livscykel?
Man får ju i alla fall erkänna deras modiga optimism.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Vad är det för kommande lanseringar från Sony? Är det en ny PS4 på g?

Kan garantera att Switch kommer ebba ut! I nuläget kan endast Zelda fansen ha köpt Switch, knappast att den breda massan som inte spelar Zelda har garanterat inte köpt Switch än. Kurvan kommer nog dala under året, fram till Mario Odyssy, möjligtvis en liten topp igen efter återlanseringen av Mario Kart 8 Deluxe för de som inte hade MK8 på Wii U.

Jag skulle tippa på att de landar runt 10 till max 15 miljoner till årets slut. Kanske under 10 tom.

Den enda strategin jag ser med att de lanserade Zelda var väl för det spelet garanterat skulle sälja, och de vill försöka få med 3:e parts tillverkarna med att hypa upp försäljningen. Tyvärr blir det nog som med Wii, de säljer mycke men konsolen är för klen och många spel kommer inte kunna släppas till Switch eller att de bantas ner kraftigt som de gjordes på Wii och det blev bedrövliga titlar och gav konsolen dåligt rykte. Wii var i mina ögon en nycket sämre konsol än Wii U (iaf majoriteten av spelen till Wii)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Lite färskare siffror:

http://gametransfers.com/wp-content/uploads/2017/03/Sony-console-market.jpg

Sony dominerar med 57% av den globala marknaden för konsoller.

Nintendos prognos var väldigt god för Wii U också, den sålde helt slut i början. Att hoppas så hårt på Switch är ett misstag, de har inte det greppet på marknaden längre. När alla fans köpt sina Switch kommer luften att gå ur den bubblan. Möjligt att Switch kommer gå mycket bättre än Wii U, men när Nintendo fantiserar om över 110 miljoner sålda så undrar jag var de kunderna ska komma ifrån.

När PS4 säljer som den gör nu, med ett mycket lovande 2017, har jag svårt att se hur alla skulle börja kasta pengarna på Switch istället.

Sen kommer Scorpio, som jag tror kommer tilltala väldigt många som inte har råd med en dyr PC. Priserna på alla komponenter i en dator har gått upp till löjliga nivåer, så här kan MS ta en stor del av kakan om de spelar korten rätt.

Jag skulle ta Nintendos tillfälliga framgångar med en stor nypa salt, dels för att Switch inte är mycket bättre än Wii U, som är hopplöst utdaterad i jämförelse, dels för att marknaden till stor del redan ligger i Sonys händer och MS har ju inte ens släppt Scorpio än.

Om du undrar var kunderna kommer ifrån så kan du ta dig en titt på Nintendo 3DS försäljningssiffror nästa gång

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Återupplivade precis mitt Wii U genom att skaffa Mario Kart 8, Super Smash Bros och Zelda: BotW.

Tycker att Switchen är på tok för dyr, plus jag är ute efter en stationär party-konsol framför TV:n, så den mobila aspekten av Switchen tilltalar mig inte alls. (Har redan "problem" med att plattan till Wii U försöker blanda sig i allt man gör. Låt mig få spela enbart med mina Wii & Pro-kontroller damn it!)
Att det dessutom inte går att spela Wii/Wii U-spel på Switchen är ett stort minus.

Hade Switchen legat runt 2000-2500:- och haft ett vettigare spelbibliotek och varit bakåtkompatibel så kanske, kanske jag hade skaffat en. Som det ser ut nu däremot så lär jag hoppa denna generationens Nintendo helt och hållet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Glöm inte kemikalieskatten som kommer komma också. Eller är den redan igång?

Den kommer den 1 juli och innebär 48 kronor extra för Switch. http://spela.aftonbladet.se/2017/03/sa-mycket-dyrare-blir-kon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Om du undrar var kunderna kommer ifrån så kan du ta dig en titt på Nintendo 3DS försäljningssiffror nästa gång

Exakt.

Tycker det var bra siffror som presenterades av @Fredag (+ för det), men förutom att det befäster Sony och Microsoft som de två spelarna på den stationära konsolmarknaden, så är ju Nintendo den nästan enda och helt dominerande aktören på den portabla konsolmarknaden.

Detta tycker jag borgar för Switch som en lysande framtid, iaf. om man främst ser den som en portabel konsol (vilket jag tycker själv är dess rätta element och främsta värde).

Sanningen är att alla tre system är riktigt fina och har sina lite olika fördelar och styrkor.

Tycker detta sammanfattar det jag vill säga rätt bra:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Cdon har 13% rabatt just nu på Playstation 4 Pro + 3 månader Playstation Plus.
3888 kronor, passa på innan nya skatten slår till i sommar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

@Fredag: Nintendo sålde 154 miljoner nintendo DS (DS, DS Lite, DSi och DSi XL kombinerat mellan 2004 och 2014) så jag tycker inte att siffran är helt orimlig. 154 miljoner delat på 10 år, cirka 15 miljoner enheter per år i genomsnitt. Nintendo 3ds, 65 miljoner enheter över 5 år (2011-2016) ca. 13 miljoner enheter årligen i genomsnitt.

Räknar vi med samma genomsnittliga tapp från DS till 3DS så hamnar vi runt 11 miljoner enheter per år enbart för den bärbara marknaden, och då tror jag att dragningskraften DS, 3DS -> Switch är större än DS -> 3DS. Att sedan räkna ihop Nintendos marknadsandel på den bärbara och konsollmarknaden blir en ganska ordentlig huvudvärk. Hur många kommer att uppgradera Wii U -> Switch? Eller Wii -> Switch (då Wii U -> Wii troligtvis var ganska dålig). Nä, finns nog en hel del slantar för Nintendo att plocka på den marknaden, då gissningsvis har en ganska stor del av deras kunder "skippat" nuvarande generation. Men jag spekulerar enbart, och är annars ganska ointresserad av konsollmarknaden.

Uträkningar ska tas med en stor skopa salt, då väldigt få variablar har tagits i beaktning.

Anledningen till att jag tog cumulative operating income istället för andel av marknaden eller antal dollar sålda enheter är därför att det inte tar hur mycket pengar företaget spenderat på marknadsföring och utveckling i förhållande till dess inkomst. Se t.ex att Microsoft inte tjänade en spänn på TV-spelsbranschen mellan 2001 och 2011 och Sony tog en ganska stor förlust på Ps3, även om båda två sålde väldigt många konsoller och hade en ganska stor marknadsandel under tiden.

Permalänk
Medlem

Japp. Håller med mycket av vad @Efta säger här. Sedan tycker jag att man skall lägga till att det inte bara är Sony och Microsoft som är finansiellt relativt starka, utan att även Nintendo har en väldigt god soliditet och stor kapitalbas. De skulle kunna totalt misslyckas med konsolförsäljning i många generationer, och ändå klara det utan problem.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Nintendo har ungefär hälften så mycket i tillgångar som Sony har med 1/25 så många anställda och inte en spänn i skuld. Då har vi alltså "moder-sony", och inte TV-spels Sony. Så ja, Nintendos finanser är nog inte jätteansträngda, men man måste tänka på att alla företag har aktieägare att stå till svars för, ingen vill äga ett företag som går i förlust. De som köpte Nintendo-aktier 2007 har gått 80% i förlust, och om Nintendo tvingas till att göra en massa dyra återköp för att stabilisera sitt börsvärde, ja, då lever de nog farligt.

Permalänk
Medlem

Andrahandsmarknaden är väl snart översvämmad med Switch efter att folk spelat klart Zelda som är vad de flesta köpt den för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Andrahandsmarknaden är väl snart översvämmad med Switch efter att folk spelat klart Zelda som är vad de flesta köpt den för.

Vilket faktiskt är ett gott skäl att köpa en Switch. Fast har man gjort det, kanske man vill kolla in Mario Kart 8 Deluxe, när orginalet nu fick ett så översvallande positivt mottagande. Och sedan kommer ARMS som verkar riktigt intressant. Och Splatoon 2 om man nu vill bli splattad av japaner. I am Setsuna (kolla Digital Foundrys jämförelse med PS4) verkar vara ett juste klassiskt jrpg och det kommer massor av sådana, Snipperclips för par-spel, Xenoblade Chronicles 2 för ett alternativt högbudget open world rpg, Mario Odyssey som verkar vara polerad psykedelia på hög nivå. Och så vidare. I år.

Själv är jag PC-gamer, och har måttligt intresse av multiplattformsspel någon annanstans. Men den enda konsolen som i så fall erbjuder ett mervärde är Switchen med sin portabilitet.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de säljer som de tror, för Switchen är värd det. Jag älskar min

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Får se hur metroid blir på Switch så är jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sugen, men väntar tills 1.De kapar priset med ca 1000:- 2.Det finns fler spel. 3.Nintendo inser att deras tillbehör inte är gjorda av guld. (det sista kommer nog aldrig hända)
Har haft alla Nintendo konsoler sen NES förutom nån bärbar, så jag är inte någon Nintendo-hatare men Switch är för dyr och har för få spel just nu, speciellt om man redan har ett Wii-U som jag.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Själv är jag som inte brukar vara intresserad utav konsoller intresserad (mestadels för det är en bra komplettering av PC pga handhållsanvändningen) men väntar som föregående att priset ska gå ner och spelutbudet blir bättre och att kanske homebrew departementet (emulatorer och dyl.) tar fart. Kanske om ett år eller två.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Får se hur metroid blir på Switch så är jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Är det ens bekräftat att det kommer?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Du glömmer bort att Switchen är betydligt billigare utanför Norden. Kan bara Nintendo leverera maskiner, så tror jag att målet på 20 miljoner nås lätt.

Själv tycker jag att 2500:- är billigt för en maskin som Nintendo Switch. Den ger trots allt mer för pengarna än både Nintendo 3DS samt PS Vita.

Här är vad Nintendo Switch kostar utanför Sverige:

US $299.99
UK £279.99
AUS $469.95
JPY ¥29,980

Varför betala ett överpris på 3690:- till Bergsala? 2995:- hade varit ett mer rimligt pris sett till att den kostar 2380:- i Japan utan moms.

Håller inte med om att det är klent med spel. Super Mario Odyssey lär sälja en hel del konsoler:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Det enda som talar emot Nintendo Switch, enligt mig, är att 3DS:en fortfarande säljer bra i Japan tack vare Monster Hunter XX. När jag var i Japan och köpte min Switch, så kändes intresset större för just 3DS.

Att Project Scorpio eller en ny PS4:a skulle påverkar försäljningen av Switch tror jag inte alls på. Xbox One sålde knappt 100 enheter i Japan förra veckan Switch väljer man för att spela spel som inte finns till andra konsoler. Xbox One väljer man om man inte har råd/tid/ork att skaffa en ordentlig PC.

Det finns mer än en orsak till att priset är det det är i Sverige, som vid i princip alla andra releaser där det är "billigare" i andra länder.
Dessutom tänker du ganska kortsiktigt om du inte tror att t.ex Xbox Scorpio kommer att påverka försäljningen av Switch genom att nämna hur dåligt Xbox sålt i Japan.. Det råkar ju finnas massor av andra regioner och länder där konsoler säljer som smör i solsken
Dessutom är det många hushåll som endast köper en konsol, inte flera. I dessa fall (och de är många) så kommer Switch såklart att få det svårare gentemot Sony och Microsoft.

Personligen är jag nöjd med min Switch, men har faktiskt spelat mindre och mindre på den på senaste tiden. Bristen på spel är förstås en av faktorerna.. Och något som tyvärr förmodligen kommer att göra att många Switch-konsolerna kommer att stå och damma snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Dessutom tänker du ganska kortsiktigt om du inte tror att t.ex Xbox Scorpio kommer att påverka försäljningen av Switch genom att nämna hur dåligt Xbox sålt i Japan..

Det är inte enbart dåliga försäljningssiffror jag tänker på, utan även att Xbox Scorpio riktar in sig på en helt annan målgrupp. Den känns mer tänkt för PC-gamers som tröttnat på att uppgradera sina datorer (lär hamnar på 6290 SEK). Visst finns det säkert de som enbart har en spelkonsol hemma, då ser jag ännu mindre anledning till att just skaffa en Scorpio. Det känns helt enkelt fel att prata om "6 teraflops of power" och "320GB/s Memory bandwith" när det är spel som Clash Royale och Candy Crush som genererar pengar.

Nu tror jag inte att Switch kommer bli en lika stor hit som Wii (som hade spelare i alla åldrar), men man bör ta med i beräkningarna att Nintendo DS, 3DS samt Wii sålt över 300 miljoner enheter tillsammans. Med Switchen, så levererar Nintendo en all-in-one maskin.

I slutändan handlar det om underhållning och får bara Nintendo ut spel till Switchen, så lär den sälja fint!

Permalänk
Medlem

@walkir: Nu tror jag att Switch är/blir en grymt bra säljhit för Nintendo, men tror inte att "svensson" köper en Xbox eller PS för att spela CandyCrush eller liknande spel. De kör man som en app på mobilen eller plattan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det är inte enbart dåliga försäljningssiffror jag tänker på, utan även att Xbox Scorpio riktar in sig på en helt annan målgrupp. Den känns mer tänkt för PC-gamers som tröttnat på att uppgradera sina datorer (lär hamnar på 6290 SEK). Visst finns det säkert de som enbart har en spelkonsol hemma, då ser jag ännu mindre anledning till att just skaffa en Scorpio. Det känns helt enkelt fel att prata om "6 teraflops of power" och "320GB/s Memory bandwith" när det är spel som Clash Royale och Candy Crush som genererar pengar.

Nu tror jag inte att Switch kommer bli en lika stor hit som Wii (som hade spelare i alla åldrar), men man bör ta med i beräkningarna att Nintendo DS, 3DS samt Wii sålt över 300 miljoner enheter tillsammans. Med Switchen, så levererar Nintendo en all-in-one maskin.

I slutändan handlar det om underhållning och får bara Nintendo ut spel till Switchen, så lär den sälja fint!

Scorpio kommer förstås vara billigare än 6290 kr. MS är inte korkade.

Candy Crush & Co genererar exakt 0 kronor på konsolmarknaden så den kopplingen är helt ologisk. Däremot ligger en del i PS4ans framgång i att det var "allmänt känt" att den var det mest kraftfulla alternativet bland konsoler. Och det är det argumentet MS avser att lägga beslag på med Scorpio; därav spec-tugget. Ja, förutom att den ska funka som svar på Pro då.

Skickades från m.sweclockers.com