Ni som har fått nintendo classic mini nes

Permalänk

Ni som har fått nintendo classic mini nes

Vad tycker ni om spelet? Upplever ni sladden till kontrollen för kort? Hur lång är HDMI- sladden? Är den 1,5 meter eller längre?

Permalänk
Medlem

Inte kopplat in den än pga fått akut brist på hdmi-ingångar och jag är osäker på vilken annan enhet jag ska offra, så kan ej uttala mig om spelen. Sladden till kontrollen är ca 75cm, och därmed väl kort om man inte har konsollen i knät när man spelar. HDMI-kabeln som medföljer är 1.5 meter.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Inte kopplat in den än pga fått akut brist på hdmi-ingångar och jag är osäker på vilken annan enhet jag ska offra, så kan ej uttala mig om spelen. Sladden till kontrollen är ca 75cm, och därmed väl kort om man inte har konsollen i knät när man spelar. HDMI-kabeln som medföljer är 1.5 meter.

Det där låter ju inte klokt? Varför har dem inte gjort det tvärtom? 75cm räcker ju gott och väl för att få in nintendot under teven/in i teve bänken....

1.5 meter till kontrollern hade låtit mer riktigt

Förövrigt: Tror jag beställde den (förbokade) den på webbhallen samma dag som jag såg nyheten vilket jag tror va samma dag som nyhet kom ut. Undrar om man kommer få sin innan jul XD

Edit: Kollade precis mejlen och såg att jag fått ngt från webbhallen den 11/11, har inte beställt ngt så måste ju vara Nintendot då blir det till att hämta det imorgon då och sitta och spela lite. Tycker det är lite dåligt att man inte får sms vid förbeställningar :/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Nintendoapan:

Vad tycker ni om spelet? Upplever ni sladden till kontrollen för kort? Hur lång är HDMI- sladden? Är den 1,5 meter eller längre?

Ja, sladden är sjukt kort!! Du behöver en förlängningssladd om du inte vill sitta 50cm från tv'n.
Konsolen i sig är väldigt trevlig och ger finfina nostalgikänslor. Det är väldigt smidigt med en meny där du har allt, inklusive 4 sparplatser per spel, så du exempelvis kan spara på avsnitt 3 i Ghost & Goblins o inte behöver köra om allt igen.
Bildkvaliteten är förvånansvärt krispig och bra, finns i 3 versioner, en som ger en perfekt uppskalning till moderna apparater med utjämnade pixlar, en 4:3 version och en som mer simulerar den gamla känslan, inklusive viss "störning" av horisontella linjer som man kunde se på originalet.
Jag är helt nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Skrivet av Nintendoapan:

Vad tycker ni om spelet? Upplever ni sladden till kontrollen för kort? Hur lång är HDMI- sladden? Är den 1,5 meter eller längre?

Förutom den korta sladden är konsolen riktigt bra, dock har jag aldrig testat med en förlängningssladd och heller vet jag inte om det spelar någon roll på kvalitén på vilken sladd du köper. Däremot är man väldigt nyfiken på om en längre sladd försämrar reaktionstiden på kontrollen?

Permalänk
Avstängd

@Extremaz: jag förbokade via cdon men dom har skrivit till mig att dom inte kan leverera någon nintendo till mig fick en 25% kod till valfritt spel så köpte BF1 istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Förutom den korta sladden är konsolen riktigt bra, dock har jag aldrig testat med en förlängningssladd och heller vet jag inte om det spelar någon roll på kvalitén på vilken sladd du köper. Däremot är man väldigt nyfiken på om en längre sladd försämrar reaktionstiden på kontrollen?

En förlängningssladd kommer inte att påverka reaktionstiden.

/Magnus

Permalänk
Medlem

Ja upplever att det är typ av inputlag i första mariot. Fan nästan en halv sec innan gubben hoppar när man trycker
Upplever det i det spelet mest.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Ja upplever att det är typ av inputlag i första mariot. Fan nästan en halv sec innan gubben hoppar när man trycker
Upplever det i det spelet mest.

Det kan bero på din TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det kan bero på din TV.

Trotts att andra spel inte upplevs så? Och inte heller PS4an i samma hdmi port?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Trotts att andra spel inte upplevs så? Och inte heller PS4an i samma hdmi port?

Ja, upplevde förseningar i reaktionstiden på gamla spel så som SNES och NES. Men inga märkvärdiga med nya konsoler och spel. Det kan bero på kompabilitet, jag har märkt att LCD skärmar reagerar snabbare än LED, men kanske bara är jag?

Permalänk
Skrivet av Holic:

Trotts att andra spel inte upplevs så? Och inte heller PS4an i samma hdmi port?

Kontrollera inställningarna i själva NES konsolen. Det finns fyra olika displaylägen att välja mellan och i en recension tyckte recensenten att speciellt ett av dessa gav mycket input-lag. Så prova bland de olika lägena vilket du gillar bäst.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ja får prova mig fram lite helt enkelt.
Tack för tips

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James