Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
LOUQE

Ghost S1 - prestanda, format, community

Berätta vad ni tycker!

Hjälp oss i vår ambition att utmana marknaden här: Köp en Ghost S1

Detaljerade specifikationer: http://www.louqe.com/files/specifications_ghost_s1_MkII.pdf

Uppdaterade detaljer
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Men du tävlar med A4-SFX.
https://www.dan-cases.com/dana4.php

Vad gör ditt bättre (förutom 0,1 l mindre volym )?
Det kan vara värt att tänka på i marknadsföringen.

Vet du vad det kommer att kosta?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Ser väldigt spännande ut, detta vill jag inte missa.

Är också nyfiken på om du har några uppgifter på vad priset kommer landa på.

Permalänk
Medlem

Ett starkt ha begär sprider sig i kroppen...

Permalänk
Medlem

Detta är alltså ett chassi? Ser helt klart riktigt häftigt ut!

Hur blir det med lagring? Är det M.2 som man får köra bara?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med luftflöde? Dammfilter, rengöring?

Permalänk
Inaktiv

Skulle gärna skippa Ghost i framkanten, Sweden tycker jag är rätt coolt, dessutom represent! Ser betydligt bättre ut än Dan A4 så kan du hålla nere priset kan jag mycket väl tänka mig att det kommer sälja bra!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Inget för mig personligen men jag önskar dig lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
LOUQE

Frågar ni mig, är skillnaderna många mot Dans låda, estetiken lämnar jag åt er att tycka till kring, några av de viktiga skillnaderna är:

- Materialval
- Flexibilitet att addera vattenkylare eller annat man önskar
- Den smidiga byggprocessen, att montera en SFF-låda idag är tight och tar tid, jag har aldrig byggt en dator så rent och snabbt som i detta chassi
- Klarar 10mm längre grafikkort
- 65mm CPU-kylare (vid luft)
- Hela skalet är löstagbart och därmed plättlätt att modda / lacka
- Kommer finnas en rad komponenter i OBJ-format att ladda ner och komplettera lådan med om man har en 3D-skrivare

Permalänk
LOUQE

Gällande pris så är lådan baserad på betydlig mycket dyrare material and andra samt att tillverkningen kräver många moment såsom fräsning, extrudering och laserskärning för att få till en solid konstruktion av "The spine" utan skarvar.

Men tack vare att vi har vårt egna nätverk av underleverantörer så har vi lyckats pressa priserna ordentligt på de ingående komponenterna. Priser kommer vara jämförbart med våra närmsta konkurrenter.

Just nu pågår förhandlingar med 3M (som levererar en högst prisdrivande komponnent) som vill ha lite mer volymsäkerhet innan de kan committa till ett quote.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Sitter med ett Node 304 nu men tycker det är stort! Detta vore perfekt, frågan är om det går att få lika tyst som mitt Node? Går det att få in SSD+ en vanlig disk?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Som ovan, Ghost är väl det enda som går att fundera på
Samt pris, "ovanligare" lådor har en tendens att kosta betydligt mer.

Dan case, samt Node202 är ju "konkurrenter"
där Node202an ändå får anses vara ganska prisvärd, dessutom med fläktmöjligheter, jag är inte extremt storleksskänslig, och 10 liter mot 7 liter känns inte som en farlig storleksökning om det innebär en tystare dator.

Vilken Noctuakylare är det du har monterad?
synd att det saknas en cm, denna vore ju riktigt go att få in annars.
https://www.inet.se/produkt/6308900/be-quiet-shadow-rock-lp#s...

Din är dock snygg, trevligt med SFX-l nätagg med, (maxlängd?)

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, dumpa gärna mera info!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
LOUQE

jag åtrekommer senare ikväll, spana in www.louqe.com för mer info så länge.

Permalänk
Medlem

Definitivt spännande! Men skulle inte köpa den med texterna på lådan.

Kommer ha koll på tråden

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Kan inte se bilderna för sidan är blockad på jobbnätverket, men det låter väldigt intressant!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av lorgix:

Hur ser det ut med luftflöde? Dammfilter, rengöring?

Samma upplägg som DAN Cases A4-SFX.

Skrivet av lorgix:

Hur ser det ut med luftflöde?

Grafikkort, CPU-kylare och PSU har alla fläktar som tar in genom sidopanelen.

Skrivet av lorgix:

Hur ser det ut med dammfilter?

Inget

Skrivet av lorgix:

Hur ser det ut med rengöring?

Som i alla datorer, tryckluft.

Skrivet av Bellerefon:

Synd att det saknas en cm, denna vore ju riktigt go att få in annars.
https://www.inet.se/produkt/6308900/be-quiet-shadow-rock-lp#s...

Eller ännu hellre den ännu svalare Cryorig C1

Dold text

Tur att Cryorig C7 får plats överallt. Så man slipper stock kylaren i alla fall.

Skrivet av wargreymon:

Hur blir det med lagring? Är det M.2 som man får köra bara?

Borde gå in en 2,5" SSD ovanpå PSU:n skulle jag tro.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut, och jag älskar den seriösa och professionella känslan som hemsidan ger. Som flera andra så skulle jag nog önska möjligheten att skippa texten på lådan.

Lycka till!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
99:e percentilen

Älskar den utveckling vi ser just nu! Det är verkligen på tiden att paradigmen att vanliga datorer ska vara enorma bjässar förpassas till historieböckerna och att små, smidiga, eleganta chassin får träda fram och inta sin välförtjäna plats i rampljuset.

Stora chassin fyller ett viktigt syfte och bör absolut inte upphöra att existera, åtminstone inte ännu, men de bör betraktas som en nisch istället för utgångsläget. Ej heller är världen redo att ta till sig så här extremt små chassin som "standardformfaktorn" medan SSD:er, små moderkort och andra för formfaktorn nödvändiga komponenter fortfarande är dyra, men det finns utmärkta mellanlägen i form av "vanliga" ITX- och mindre mATX-lådor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Som i alla datorer, tryckluft.

OK. Kanske går att peta dit dammfilter ändå.
Eller finns det någon särskild anledning att låta bli?

Permalänk
Medlem

@PaChalski
Tidsplan för kickstarter samt vågar du spekulera i hur långt bort chassi till kund skulle kunna vara?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av lorgix:

Eller finns det någon särskild anledning att låta bli?

Luftmotstånd, hittar inte videon just nu men vet att de kan skilja flera grader i temperatur med och utan damfilter.

Edit: Verkar dock som de skall ha damfilter om man tittar på deras Instagram, nämns dock inte på hemsidan.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Enklast att skriva mina åsikter i punktform, so here we go.
Positivt

  • Snyggt

  • Bra materialval

  • Får plats med stora grafikkort

  • Litet och smidigt

  • Får plats med SFX-L nätagg

Negativt

  • "GHOST" texten är inte snygg.

  • Det vore snyggare med "Louqe by Sweden" istället för "Louqe Sweden"

  • Inga dammfilter

  • Priset (?)

Permalänk
Proffsmobbare

TopHat är genialt! Lycka till!

Finns det planer på en silvrig version?

Permalänk
LOUQE

Tack för all feedback, inser nu att jag kanske borde involverat Communityt tidigare. Flera insiktsfulla områden som tagits upp! Jag svarar i den generella tråden, missar jag något så säg till:

- Ghost-logga, inte hört någon som gillat den än. Vi har justerat den en aning sedan vi hade vår fotosession. Nu är den grunt graverad i samma färg som skalet. Är det fortfarande för mycket är jag beredd att backa på det och dessutom skära lite kostnader. Se den uppdaterade loggan och säg till om ni tycker att även den ska bort. Jag ber mitt designteam göra några nya renderingar utan logga så får alla känna på alternativet.

- Louqe by Sweden låter bra, kanske nära Volvo? Låter den marinera över natten.

- Luftflöde och filter, vi testar just nu flera olika material för filter med kriterierna Luftflöde, ljuddämning, partikelgenomträngning och estetik i fokus. Estetiken viktig då jag tror att flera kommer vilja ha lådan utan skal på, med filten som sidoväggar. Liknar då en högtalare och är lite råare. I det vi valt att kalla för ”The spine” finns spår där filtren kommer att skjutas ner ovanifrån, för den uppmärksamme finns på hemsidan en PDF som beskriver flera av funktionerna i detalj samt någon bild som visar lådan med filter på. Utmaningen med filter är dock som nämnts ovan luftflödet, även om vi tror oss hittat det perfekta materialet så blir ”ambient temp” de facto högre, en avvägning som individen får göra baserat på hur rent den har hemma😉. Stommen till filter kommer finnas för nedladdning och utskrift och de kompletta filtren kommer säljas separat

- Hårddiskar, chassifläktar och TopHats, i SX-utförande (min personliga favorit) stödjs bara m.2, flera MK-tillverkare erbjuder numera 2 m.2-platser, priserna på dessa är på väg ned och är betydligt snabbare än SATA-interfacet. Vill man ha mer lagringsutrymme så är idén att kastar på en av tre olika TopHats eller kombinerar flera olika efter behov. S-TopHat (+14mm) rymmer flera SSDs och / eller lågprofilchassifläkt. En rad olika hållare för olika kombinationer kommer finnas för nedladdning och sedermera utskrift. M-TopHat + 28mm, L-TopHat + 56 (denna rymmer flera av de på marknaden befintliga slutna vattenkylarsystemen)

- CMF och silver, vi har flera olika alternativ på färgkombinationer som vi hoppas kunna lansera längs vägen om går som vi hoppas. Vi kikar även på en version i massiv koppar på skalet. När/om det sker kommer vi lyssna på omvärlden för att välja vilka CMF:er som kommer på tur

- Tidsplan, vi siktar på att dra igång KickStarterkanpanjen i början av april och planen är att kunna leverera till sommaren. Med ett nära samarbete med våra närliggande leverantörer känner vi oss trygga med att det kommer gå så länge intresse finns

Permalänk
Medlem

Ooooh! I like!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ta bort Ghost-loggan så kommer iaf jag köpa den

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Marticus:

Ooooh! I like!

Like what???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Leverans till sommaren låter ju helt klart intressant!
Dan Case verkar ju svårt att få tag i vilket känns som Er närmsta konkurrent?
Efterfrågan verkar helt klart finnas vad jag får känningen av efter just det chassit så kan Ni bara marknadsföra Er borde det nog helt klart gå att sälja!
Så länge priset inte springer iväg enormt pga. det material Ni nu valt o bygga av?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av PaChalski:

- Hårddiskar, SX-utförande (min personliga favorit) stödjs bara M.2

Fortfarande övertygad om att en 2,5" SATA SSD får plats ovan på PSU:n om man använder SFX PSU istället för SFX-L PSU.
SSD:er behöver ju inte monteras utan så länge de fysiskt får plats så funkar det ju.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|