Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

So it begins... Häften av sakerna har varit med på en tidigare bild men nu är nästan hela familjen samlad. Bara vattenblocken som saknas! Borde dyka upp senast på torsdag. Bygget kan i alla fall äntligen påbörjas nu.
https://x7zcng-sn3301.files.1drv.com/y3mNJo79pBGsCEGTDdW4lvyl2yeXiO9gY9iPFEY6B8iI8qyc1KK1VOe7m7QQRiPPoHoma65oscxFuNaRigEpZBKVWk6BKNzJ-L6lLzFB2uWdbh4ar51ednhMSGfpq6f5-9uMQg_SKW3Rg3GWMm5arrsz62A2yB-KhMzaFuJbmsu04s?width=3840&height=2160&cropmode=none

Damn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev ett par riktiga kryddkvarnar, salt och peppar. Ska tydligen vara i riktigt bra kvalité med grym keramisk kvarn, 25 års garanti dessutom vilket är trevligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mercedesfälgar till min folkabuss

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Fyndade lite på Amazon.

Gött! Första intryck av dom?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

The Ultimate!

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Gött! Första intryck av dom?

Sjukt bra byggkvalitet! Dom hade bättre komfort än vad jag hade väntat mig samt att ljudet inte riktigt föll mig i smaken då det är en hel del midbas som blöder igenom lite. Jag lyssnar mycket på metal och föredrar en snortight basrespons än kvantitet. ( Dock så visste jag vad jag köpte så jag ska inte klaga ) Verkar helt klart vara en riktigt nice portabel hörlur.

Stort plus är att man inte ser ut som ett ufo med dom på skallen. Dom har en väldigt låg profil

Permalänk
Inaktiv

1299kr för ett sådant kit kändes överkomligt med dagens ökande minnespriser

Permalänk
Medlem

Lite nya torkarblad till min Skoda Octavia.
Inte världens roligaste inköp, men det måste göras!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Fick bli en Neato botvac connected, kikat länge på dem och fick bli ett köp då jag hittade den på mediamarkt för halva priset nu.

En liten utvärdering hittills +-.

+Städar Riktigt bra, hade själv städat dagen innan men den lyckades hitta riktigt mycket damm osv ändå
+Schemaläggning av städ
+Gör ritning av lägenheten
+Städar på ställen jag inte trodde den skulle klara, så som tjocka mattor osv.

-Låter mycket, går inte att köra när man tittar på tv tex
-Alldeles för dyr, även för halva priset faktiskt
-Ger sig aldrig, tex när den städar mellan stolsben. Den kör tills att den fastnar istället för att ge upp vilket jag tycker den ska göra. Eller åtminstone gå att ställa in

Lite tidigt för en riktig recension, mer känslor nu såhär några dagar och 3 användningstillfällen.

(Lånad bild, lägger upp egen efter arbetet.)

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Blev ett par riktiga kryddkvarnar, salt och peppar. Ska tydligen vara i riktigt bra kvalité med grym keramisk kvarn, 25 års garanti dessutom vilket är trevligt!
http://i.imgur.com/YU9ZZIA.jpg?1

Bra märke! Men själv föredrar jag Peugeots kvarnar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Fick bli en Neato botvac connected, kikat länge på dem och fick bli ett köp då jag hittade den på mediamarkt för halva priset nu.

En liten utvärdering hittills +-.

+Städar Riktigt bra, hade själv städat dagen innan men den lyckades hitta riktigt mycket damm osv ändå
+Schemaläggning av städ
+Gör ritning av lägenheten
+Städar på ställen jag inte trodde den skulle klara, så som tjocka mattor osv.

-Låter mycket, går inte att köra när man tittar på tv tex
-Alldeles för dyr, även för halva priset faktiskt
-Ger sig aldrig, tex när den städar mellan stolsben. Den kör tills att den fastnar istället för att ge upp vilket jag tycker den ska göra. Eller åtminstone gå att ställa in

Lite tidigt för en riktig recension, mer känslor nu såhär några dagar och 3 användningstillfällen.

(Lånad bild, lägger upp egen efter arbetet.)
http://i.imgur.com/V04TcUL.jpg

Har själv en, fungerar riktigt bra men programmera in den fel så den börja dammsuga mitt på natten haha.

Permalänk

Fick mitt gtx 1080 Ti och skärmen idag 😀

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheMuffinMan:

Fick bli en Neato botvac connected, kikat länge på dem och fick bli ett köp då jag hittade den på mediamarkt för halva priset nu.

En liten utvärdering hittills +-.

+Städar Riktigt bra, hade själv städat dagen innan men den lyckades hitta riktigt mycket damm osv ändå
+Schemaläggning av städ
+Gör ritning av lägenheten
+Städar på ställen jag inte trodde den skulle klara, så som tjocka mattor osv.

-Låter mycket, går inte att köra när man tittar på tv tex
-Alldeles för dyr, även för halva priset faktiskt
-Ger sig aldrig, tex när den städar mellan stolsben. Den kör tills att den fastnar istället för att ge upp vilket jag tycker den ska göra. Eller åtminstone gå att ställa in

Lite tidigt för en riktig recension, mer känslor nu såhär några dagar och 3 användningstillfällen.

(Lånad bild, lägger upp egen efter arbetet.)
http://i.imgur.com/V04TcUL.jpg

Hehe, den dagen de både kan dammsuga och skura golv så bara måste jag skaffa en.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Here we go again, ny vecka - nytt inköp!

Produkten inköpt hos Inet.se

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bra märke! Men själv föredrar jag Peugeots kvarnar

Funderade på en från Peugeot först, hade dock hört mycket bra från Zassenhous också så kunde inte bestämma mig, men så såg jag att det var rabatt på en två-pack från Zassenhous så fick bli dem!

Skrivet av andreas_dock:

Here we go again, ny vecka - nytt inköp!

https://youtu.be/Xa45LhhVSDw

Produkten inköpt hos @Inet

Vad har du för kamera och filma med?

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av J0hAnN48:

Vad har du för kamera och filma med?

Filmar allting med mobilerna (har en privat telefon och en jobbtelefon)

Privat = iPhone 7 "vanlig"
Jobbtelefon = iPhone 5S

Mycket av det jag filmat tidigare är gjort med 5S'en pga. smidigheten i det mindre formatet, och kvaliteten på slutresultatet blir ändå väldigt bra, men det jag lagt mycket tid vid sedan är redigering.

Nu har jag gett mig tusan på att det måste gå smidigare och därmed kapa tidstjuvar, så jag filmar allt med iPhone 7'an och redigerar även direkt i telefonen (fortfarande, ingen Plus -modell - alltså bara 4,7" skärm..) med texter, ljud och övergångar. Fungerar ypperligt för det som jag gör, alltså klipp mellan 1-5 minuter för det mesta.

Har ingen extra mic eller dylikt, utan kör bara på det inbyggda, keep it simple.

Denna film är gjord med iPhone 7 - 256GB och iMovie för iOS och tog c:a 10-15min totalt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nytt ljud till köket. Sonos Play:1 x2
Bort med gamla pc-högtalare med kablage och sub som ändå bara lät skit...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

1299kr för ett sådant kit kändes överkomligt med dagens ökande minnespriser

http://i.imgur.com/spX6ITG.jpg

Fyndade nytt g.skill 3000mhz 4x4gb kit ett år sen för 85€. Nu är samma kit nästan 200€ i finland. Otroligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Äntligen uppdaterat gpu samt chassi, dock endast en bild på gpu. Chassit blev ett Phanteks Eclipse P400.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Inaktiv

Min vinklade strömadapter kom äntligen med posten, så nu kan min Ncase M1 äntligen byggas ihop och plåtas på helt. Den gamla var vinklad åt fel håll för min nätdel.

En grön Polk Boom Swimmer till badrummet samt lite extra clips som håller fast Ncase-sidoplåtarna. När det tar två veckor för transporten så kändes det bra att ha några liggandes hemma.

Permalänk
Medlem

LaCie Prorsche Desktop 4TB för backup.

En fördel med denna är att den har en strömbrytare på baksidan så man slipper höra skrammeldisken när den inte används.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Skrivet av wzaa:

Äntligen uppdaterat gpu samt chassi, dock endast en bild på gpu. Chassit blev ett Phanteks Eclipse P400.
http://i.imgur.com/9ELQZvR.jpg

Fick en likadan förpackning jag med här om dagen

Permalänk
Medlem

Sprejburkar för att piffa upp alla tråk-svarta datortillbehör.

Musen och skärmen var tack och lov redan i trevliga färger från fabrik
Fast Tangentbordet fanns bara i tråk-svart färg, målade om det själv till vitt och silver.

Vill inte ha det som på någon jäkla begravningsbyrå.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Fick en likadan förpackning jag med här om dagen

Härligt! Grym update till datorn

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Filmar allting med mobilerna (har en privat telefon och en jobbtelefon)

Privat = iPhone 7 "vanlig"
Jobbtelefon = iPhone 5S

Mycket av det jag filmat tidigare är gjort med 5S'en pga. smidigheten i det mindre formatet, och kvaliteten på slutresultatet blir ändå väldigt bra, men det jag lagt mycket tid vid sedan är redigering.

Nu har jag gett mig tusan på att det måste gå smidigare och därmed kapa tidstjuvar, så jag filmar allt med iPhone 7'an och redigerar även direkt i telefonen (fortfarande, ingen Plus -modell - alltså bara 4,7" skärm..) med texter, ljud och övergångar. Fungerar ypperligt för det som jag gör, alltså klipp mellan 1-5 minuter för det mesta.

Har ingen extra mic eller dylikt, utan kör bara på det inbyggda, keep it simple.

Denna film är gjord med iPhone 7 - 256GB och iMovie för iOS och tog c:a 10-15min totalt.

Aha okej, ser förvånansvärt bra ut faktiskt, sen så har ju ljussatt miljön du filmar i också kan ju vara det med.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av J0hAnN48:

Aha okej, ser förvånansvärt bra ut faktiskt, sen så har ju ljussatt miljön du filmar i också kan ju vara det med.

Kameralinsen på iPhone 7 är större än föregångarna, så den tillåter mer ljusinsläpp + att jag försöker, om möjligt, att filma i så upplysta rum det går (dagsljus är king!) - så givetvis bidrar Fru Sol där uppe i de blå

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

LaCie Prorsche Desktop 4TB för backup.
http://i.imgur.com/4Kv5D0B.jpg
En fördel med denna är att den har en strömbrytare på baksidan så man slipper höra skrammeldisken när den inte används.

Är ju bara att ställa in i operativsystemet så den stängs ner när den ej används annars. Om inte disken klarar sådant själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Livsnjutare 😎

Medlemskap i en Cigarr -klubb på Hotell Havanna i Varberg.
.. och några kubaner på det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Volvo s60

s60 2.5T awd 2003, trevlig bil jämfört med clion man hade innan

edit: Inte ens en bild kan man lyckas med, vad gör jag ens här...

Bildlänk fixat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit