Permalänk
Medlem

Ominstallation

Jag har sökt och sökt men hittar bara folk som säger "Om du har installerat windows 7 först så måste du göra det först sen upgradera därifrån till 8 sedan vidare till 8.1" eller skit om göra USB boots etc. När datorn var ny så installera JAG windows 8.1 från original skiva på denna dator och nu har jag problem med att ORIGINAL skivan för windows 8.1 sägs inte vara giltig och NEJ jag har inte tillgång till ett usb som jag kan göra till boot. ALDRIG VARIT NÅTT JÄVLA PROBLEM FÖRUT DE 5 GÅNGER JAG ANNARS OMINSTALLERAT MED SAMMA SKIT SKIVA?!

Förövrigt så måste jag göra en ominstallation för helt plötsligt går det inte öppna något program i Windows, allt ifrån Google Chrome till BATTLENET appen, Ingen windows repair funkar etc så tänkte bara dra en rak ominstallation då inte heller ställa tillbaka datorn till en tidigare punkt fungerade.

så min fråga hur fan ska jag göra för datorn ska acceptera skivan som vanligt?! väldigt frustrerad så här en söndag att behöva göra detta så ber om ursäkt över ett väldigt luddigt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axberg:

Jag har sökt och sökt men hittar bara folk som säger "Om du har installerat windows 7 först så måste du göra det först sen upgradera därifrån till 8 sedan vidare till 8.1" eller skit om göra USB boots etc. När datorn var ny så installera JAG windows 8.1 från original skiva på denna dator och nu har jag problem med att ORIGINAL skivan för windows 8.1 sägs inte vara giltig och NEJ jag har inte tillgång till ett usb som jag kan göra till boot. ALDRIG VARIT NÅTT JÄVLA PROBLEM FÖRUT DE 5 GÅNGER JAG ANNARS OMINSTALLERAT MED SAMMA SKIT SKIVA?!

Förövrigt så måste jag göra en ominstallation för helt plötsligt går det inte öppna något program i Windows, allt ifrån Google Chrome till BATTLENET appen, Ingen windows repair funkar etc så tänkte bara dra en rak ominstallation då inte heller ställa tillbaka datorn till en tidigare punkt fungerade.

så min fråga hur fan ska jag göra för datorn ska acceptera skivan som vanligt?! väldigt frustrerad så här en söndag att behöva göra detta så ber om ursäkt över ett väldigt luddigt inlägg.

När säger den att skivan inte är giltig?
Om det är när den stoppas i och du befinner dig i windows kan det ha med övrigt problem att göra.

Så om du inte redan provat skall du boota datorn från skivan och dra igång installationen, se till att du gör en formatering också.
Om det är i detta läget den klagar på skivan har jag inte aning om hur du skall få den att funka.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att skivan blivit repig och det därför inte går att läsa allt på den?

Permalänk
Rekordmedlem

Skivan kan aldrig bli ogiltig men licensen kan eller så kanske du menar att skivan inte kan läsas ? Om skivan inte kan läsas så är det nått hårdvarufel, endera är skivan repad eller så är datorn trasig, däremot om du kan installera men inte aktivera så är det nått fel med licensen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.