Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Jag gjorde en sökning efter 6900k på http://openbenchmarking.org och där fann jag inget test där linux 4.9 kompileras.
Samtliga test utom ett är äldre än linux 4.9 så dessa sorterade jag bort och kvar blir då ett test med kompileringstiden 54,70 sekunder problemet är bara att där kompileras fel kernel version.
I det testet så kompileras 3.18-rc6 istället för linux 4.9 och då är det inte konstigt att 6900k som kompilerar 3.18-rc6 gör det snabbare än Rysen 1800x som kompilerar linux 4.9
Det är rätt stor skillnad mellan dessa kernel releaser.
http://openbenchmarking.org/result/1612298-LI-6900K272315
Jag tror att du missförstått testresultaten då det inte visar samma test eller så missar jag något och önskar då en länk så jag kan uppdatera mig.
Du ser på länken för kernel testen vilken version som testats pts/build-linux-kernel-1.5.3 i det länkade testet och det betyder 3.18-rc6 vad jag kan utläsa.
http://openbenchmarking.org/test/pts/build-linux-kernel-1.5.3

Jag vill endast hjälpa till så du inte fattar ditt beslut på felaktiga grunder.

Aha, tack för klargörandet. Ja då väntar jag ett slag till tester börjar leta sig ut. För att välja Ryzen bör den vara likvärdig i prestanda för min del. 6900k är rätt så testad och pengarna den kostar har ingen betydelse för min del.
Det vore kul om den spöar skiten av 6900k i de testernq.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

AMD binnar "baklänges" dvs de CPU'er som drar minst ström får hamna i 1700 korgen där strömsnålhet är viktigt för att hålla TDP lågt?

Hmm ja kanske. Mycket tveksam dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Phoronix läste jag. Ryzen 85 sekunder,
6900k 54 sekunder för att kompilera 4.9 kerneln. Blev förvånad att skillnaden var så majestätisk. (69 sekunder på min gamla 4790k)

Skickades från m.sweclockers.com

Är det verkligen 4.9? Tittar man på versionen på testsviten är den 6.4.0 på det testet, medan senaste versionen är 6.8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Aha, tack för klargörandet. Ja då väntar jag ett slag till tester börjar leta sig ut. För att välja Ryzen bör den vara likvärdig i prestanda för min del. 6900k är rätt så testad och pengarna den kostar har ingen betydelse för min del.
Det vore kul om den spöar skiten av 6900k i de testernq.

Ryzen presterar tydligen väldigt bra i flertrådade arbeten och där brukar kompilering fungera bra.
6900k har samma antal core/threads så det tycker även jag skulle vara spännande att se en jämförelse emot.
Vi vet båda två hur jobbigt det är att vänta på kompileringar vilket är anledningen till att jag har en dator endast avsedd till kompilering för att inte störa annat arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Ryzen presterar tydligen väldigt bra i flertrådade arbeten och där brukar kompilering fungera bra.
6900k har samma antal core/threads så det tycker även jag skulle vara spännande att se en jämförelse emot.
Vi vet båda två hur jobbigt det är att vänta på kompileringar vilket är anledningen till att jag har en dator endast avsedd till kompilering för att inte störa annat arbete.

Jo, så är det. Tänkte köra Gentoo prkmärt på denna nya soon to build.
Det kqn hända jag köper mig båda två och säljer den jag väljer bort så att säga. Får se

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Vilken röra detta har blivit...

Har svårt att tyda vilken processor det faktiskt är som gäller nu. Har beställt en 1700X av Inet som jag kan hämta i butik imorgon. Var detta dumt, borde jag sparat pengarna och köpt en 1700 istället?

Spelar lite (har tyvärr inte så mycket tid längre pga plugg.), men jobbar även i CAD, blender och där med renderingar till skolprojekt. Någon som vill fylla i lite?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke86:

1700 låter onekligen som en riktigt bra deal. Kommer nog att slå till. Vill bara ha lite fler vittnesmål om oc potential. Något som är underligt dock är att just den recensionen du pekar på där har fått mycket bättre resultat än övriga: kanske har man hittat rätt inställningar eller nått...

Läst säkert 20 tester nu och hans siffror stämmer rätt bra. Dock skiljer resultat runtomkring en hel del på grund av uppsättningar olika bios osv. Ryzen hade behövt ett par månader till att mogna på alla plan (från produktion till optimering) men nu är den här och den fungerar utan några allvarliga buggar av vad man kan se. AGESA/bios på Ryzen är ruskigt komplicerat.

Detta är vad vi får inledningsvis och det finns självklart optimeringar som är på väg (recensenter och reps från MB tillverkare har bekräftat). AMD går ju också ut med att man vill optimera programvaran samt små problem i Windows. Bl.a strömsparfunktioner, HPET och Core Parking som jag tidigt misstänkte skulle strula med Ryzen: #16546751

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

@Enigma: Tills jag ser fler recensenter replikera jokers nummer är jag väldigt skeptisk.

stäng av vsync, enkelt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Vilken röra detta har blivit...

Har svårt att tyda vilken processor det faktiskt är som gäller nu. Har beställt en 1700X av Inet som jag kan hämta i butik imorgon. Var detta dumt, borde jag sparat pengarna och köpt en 1700 istället?

Spelar lite (har tyvärr inte så mycket tid längre pga plugg.), men jobbar även i CAD, blender och där med renderingar till skolprojekt. Någon som vill fylla i lite?

Om du tänker klocka manuellt. Kör 1700. Den ser ut att vara väldigt lätt att klocka upp till samma nivåer som 1700X/1800X

Är du inte speciellt hypad på att klocka (dock får man fråga vad du gör på Sweclockers i så fall), så är 1700X ett hyfsat alternativ.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

jokers senaste video https://www.youtube.com/watch?v=BXVIPo_qbc4

är det någon som vet vilket moderkort han använder ? eller har jag missat något ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

jokers senaste video https://www.youtube.com/watch?v=BXVIPo_qbc4

är det någon som vet vilket moderkort han använder ? eller har jag missat något ?

Haha, den video är redan postad på förra sidan tror jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flopper:

stäng av vsync, enkelt

Sweclockers och alla andra recensenter har också slagit av V-Sync, annars skulle de inte fått högre siffror än 60FPS... (eller vad nu deras skärm har för uppdateringsfrekvens).

Jag tror inte att Joker ljuger men det verkar definitivt som att olika modekort/BIOS möjligtvis kan ha en påverkan här, det har ju pratats om det upp till releasen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Om du tänker klocka manuellt. Kör 1700. Den ser ut att vara väldigt lätt att klocka upp till samma nivåer som 1700X/1800X

Är du inte speciellt hypad på att klocka (dock får man fråga vad du gör på Sweclockers i så fall), så är 1700X ett hyfsat alternativ.

Allright, tack! Klockning är definitivt på tapeten (beställt x370 moderkort). Får försöka se om jag kan lyckas få tag i en 1700 istället då, tack!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

La en beställning på 1700 + ASUS PRIME X370-PRO. Frågan är om ASUS PRIME X370-PRO är tillräckligt bra för att komma upp i 3,9-4,0ghz? Någon som sett någon review på det moderkortet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Hjälpsam

NoN har skickat mail om min R7 1700 nu är på väg, det betyder att det blir ett bygge nu i helgen.
Tänker inte klocka, den får puttra på i 65W.

Älskar min gamla FX-8350, och dess starka multitrådprestanda, R7 1700 kommer troligtvis bli en värdig efterträdare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

stäng av vsync, enkelt

Eh va?.... Tänk om tänk rätt

Permalänk
Medlem

När ni får hem era grejer så glöm inte denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1466425-amd-zen-ryzen-b...

En annan får tyvärr vänta ett tag på sin tur. Förhoppningsvis så har priset gått ner lite till juni

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

jokers senaste video https://www.youtube.com/watch?v=BXVIPo_qbc4

är det någon som vet vilket moderkort han använder ? eller har jag missat något ?

Gigabyte som de flesta, men han kör med senaste bios å har inga minnes problem. Han valde xpm 3000 å det funka utan problem. Kan va för han kör 1700. och kan la vara därför hans resultat är så bra.

Körde swec med senaste biosen, iof så var det ju 1800x som verkar ha detta problem.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

När ni får era 1700 & 1800 kan ni inte prova att köra utan SMT för att se hur det påverkar klockning om alls?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@tellus82: var väl väldigt länge sen det hade någon nämnvärd påverkan på överklockning. AMD är ju dock nya, på det så kanske men bilden jag fått av recensioner verkar vara stopp vid 4,1 om man har tur oavsett vad man gör.

Permalänk
Medlem

Hittade detta diagram från ASUS, lite mer lättöverskådligt

Här ser man att även audio codec pratar direkt med cpu'n, lite oväntat. Här nämns också de fyra USB 3.0/3.1 gen1 direkt från cpu'n, tydligen kan dom benämnas som 3.0 eller 3.1 gen1, lite förvirrande kanske.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Enigma: Tills jag ser fler recensenter replikera jokers nummer är jag väldigt skeptisk.

Han har team'at upp med Gamers Nexus som själva har beskrivit dessa problem. Joker har gjort sina tester med senaste bios/AGESA vilken har en stor inverkan på stabilitet/RAM/prestanda:

Vidare rapporterar B&C följande:

Bits And Chips - Eng‏ @BitsAndChipsEng

" -The benchmarks in all Ryzen reviews shuld be redone. A lot fo new improved BIOS, for all AM4 mainboards, were released just yesterday."

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

The benchmarks in all Ryzen reviews shuld be redone. A lot fo new improved BIOS, for all AM4 mainboards, were released just yesterday.

Lite småkul att under Swecs livestream sa Jonas och Jacob direkt tvärnej på frågan om det skulle bli några förbättringar genom mjukvaruuppdateringar, det skulle enbart bli eventuell skillnad på öveklockning om något. I det här fallet tror jag nog betydligt mer på övriga testare än Swec

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Lite småkul att under Swecs livestream sa Jonas och Jacob direkt tvärnej på frågan om det skulle bli några förbättringar genom mjukvaruuppdateringar, det skulle enbart bli eventuell skillnad på öveklockning om något. I det här fallet tror jag nog betydligt mer på övriga testare än Swec

Konstigt av SweC, för att MB partners jobbar frenetiskt på bios nu, det är på väg en uppdatering av det stora driverpaketet, och det behövs en patch till Windows för att fixa HPET, core parking/SMT samt Windows energisparfunktioner. Det är vad AMD själva gått ut med.

Man får tänka på att detta inte är en ny "Core" eller en ny Athlon. Det är en helt ny arkitektur och plattform och tillverkningsprocess. Gemene konsument är dock inte medveten om den innebörden, men när Ryzen fått mogna något till så kommer folk som köper quad/7700K idag undra varför dom gjorde sitt köp framför en 1700/1700X. Spel börjar bli ruskigt bra på att utnyttja fler kärnor och trådar...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

@Enigma: Precis, jag tror definitivt att vi får se en hel del uppdateringar på moderkort som kommer ge betydligt större skillnad än vad många verkar tro. Jag vet inte varför men jag har fått känslan av att Swec har tappat kvalité rätt duktigt på senaste tiden när det kommer till tester och när folk som jobbar med tester ger svar som dom gjorde under livestreamen blir man lite fundersam. Jag frågade angående SMT och att Gamersnexus påvisat rätt stora skillnader mellan SMT på/av vid spelande och dom vart praktiskt tagna på sängen och visste inte vad dom skulle svara då Swecs test påvisade noll skillnad mellan SMT på/av.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

@Enigma: Precis, jag tror definitivt att vi får se en hel del uppdateringar på moderkort som kommer ge betydligt större skillnad än vad många verkar tro. Jag vet inte varför men jag har fått känslan av att Swec har tappat kvalité rätt duktigt på senaste tiden när det kommer till tester och när folk som jobbar med tester ger svar som dom gjorde under livestreamen blir man lite fundersam. Jag frågade angående SMT och att Gamersnexus påvisat rätt stora skillnader mellan SMT på/av vid spelande och dom vart praktiskt tagna på sängen och visste inte vad dom skulle svara då Swecs test påvisade noll skillnad mellan SMT på/av.

SweClockers gjorde nog så gott dom kunde, men i en skakig lansering som denna så kan olika siffror uppstå vilket det också gjort mellan olika recensenter. 1700 är ett monster för sitt pris och när allt är patchat och klart så är det helt klart en jäkligt rolig processor och plattform att sitta med.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Nedan så säger Hardware Unboxed att även om ryzen inte vinner i FPS så var upplevelsen silkeslen i bland annat GTAV medans med 7700k kunde ibland uppleva någon studder.

https://www.youtube.com/watch?v=mW1pzcdZxKc&feature=youtu.be&...

Tror vi kommer se lite omtestning inom någon månad med uppdaterade bios/drivers/etc

Dom är inte dom enda. T.ex Techspot skriver samma sak i sin recension. Deras test är heller inte testat med ny EFI/AGESA vilket handikappar prestanda (syns i CB R15 1T testet bl.a) men här är deras version av det:

- "One thing I did notice is that all the games I have looked at so far -- which is considerably more than the four shown here -- were smooth on the Ryzen processors. GTA 5 for example plays really well on the Core i7-7700K, but every now and then a small stutter can be noticed, while the 1800X runs as smooth as silk, sans stuttering from what I observed.
I found a similar situation when testing Battlefield 1. Performance was smooth with the Ryzen processors while every now and then the quad-core 7700K had a small hiccup."

http://www.techspot.com/review/1345-amd-ryzen-7-1800x-1700x/p...

Ligger Ryzen mycket efter i något eller vissa spel så har det sannolikt inte med att göra att processorn i sig är långsam, utan en kombination av mjukvaruproblem som löser sig.

EDIT: Märkt att Tomb Raider och Ashes Of The Singularity som väldigt många tester kör med presterar väldigt dåligt på Ryzen. Tror SMT/Windows spökar här. Finns fler exempel.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Dom är inte dom enda. T.ex Techspot skriver samma sak i sin recension. Deras test är heller inte testat med ny EFI/AGESA vilket handikappar prestanda (syns i CB R15 1T testet bl.a) men här är deras version av det:

- "One thing I did notice is that all the games I have looked at so far -- which is considerably more than the four shown here -- were smooth on the Ryzen processors. GTA 5 for example plays really well on the Core i7-7700K, but every now and then a small stutter can be noticed, while the 1800X runs as smooth as silk, sans stuttering from what I observed.
I found a similar situation when testing Battlefield 1. Performance was smooth with the Ryzen processors while every now and then the quad-core 7700K had a small hiccup."

http://www.techspot.com/review/1345-amd-ryzen-7-1800x-1700x/p...

Ligger Ryzen mycket efter i något eller vissa spel så har det sannolikt inte med att göra att processorn i sig är långsam, utan en kombination av mjukvaruproblem som löser sig.

EDIT: Märkt att Tomb Raider och Ashes Of The Singularity som väldigt många tester kör med presterar väldigt dåligt på Ryzen. Tror SMT/Windows spökar här. Finns fler exempel.

Fram till Zen+ så kommer alla dessa problem förhoppningsvis vara fixade. Lite tråkigt att mjukvaran ska sabba lite såhär. Dock är det möjligt att patcha.

Men lite besviken på överklockning som alla andra. Känns som bästa dealen är en 1700 och överklocka. man verkar komma mellan 100-200mhz från vad man kan klämma ur en överklockad 1800x.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Enigma:

Vansinnigt bra cpu för pengarna, men du visar en test där han är helt ensam om att ha de siffrorna. Precis alla andra visar helt andra tal.
Om du väljer cpu efter dom förutsättningarna är upp till dig, det skall jag inte lägga mig i alls, men är du inte enig i att just den testen är lite konstig?

I tillägg har AMD själva sagt att spelprestandan är för dålig och att de jobbar med det ganska hårt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

nån som har fått nån av sina grejer skickat från komplett än?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/