Permalänk
Medlem

Bara 6 år på swec.
Men hardware.no / tek.no så er det blivit några år.

http://prntscr.com/dzhd64

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Utmärkt kommentar Preacherman.
Är du kvar något på TechSwe numera?

Mja. Kikar in lite då och då. Men det är ganska sporadiskt, tyvärr. I samband med HWBot-tävlingar så kan det vara lite aktivitet, då är det kul att kolla vad som händer.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv

Sådär, reggad 2002-01-27, 2017-01-27 idag. 15 år med andra ord.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag hade 15års jubileum den 13'e januari här....

Jösses va tiden går!
Relativt aktiv från och till, beror mycket på vad som händer annars i livet - men är inne på sidan MINST 10 gånger per dag.

Nyheter och marknaden är väl det som toppar mitt intresse just nu, och lite forum tjabbel

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Något av en veteran är man väl.

Jag har dock för mig att jag reggade mig redan 1999 eller 2000, men att jag fick regga om mig på forumet 2001 igen efter någon form av databaskrasch på Sweclockers. Det är så länge sedan så jag kanske minns fel.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Hedersmedlem

Aaahh haha elitismen i denna tråd är så extremt påtaglig. xD

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Strax över 15 år här med.

Försökte summera livet från gymnasiet och framåt här om dagen, men man minns ju nästan bara att det vart år 2000, sedan 2010 och nu är det en vanlig vardag.

Livet är som i en vitlökspress i denna informationåldern. Det är ett konstant led med saker och ting man försöker proppa i sig och lika mängd ryker nog ur skafferiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Aaahh haha elitismen i denna tråd är så extremt påtaglig. xD

Va?

Permalänk
Medlem

Veteran rapporterar in! Sällan här, men var nyfiken på Ryzen idag och blev drabbad av lite nostalgi

Permalänk
Medlem

inne mot 15 års jubileum nästa februari

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Strax över 15 år här med.

Försökte summera livet från gymnasiet och framåt här om dagen, men man minns ju nästan bara att det vart år 2000, sedan 2010 och nu är det en vanlig vardag.

Livet är som i en vitlökspress i denna informationåldern. Det är ett konstant led med saker och ting man försöker proppa i sig och lika mängd ryker nog ur skafferiet.

Har även jag precis firat 15 års jubileum och kan inte annat än att hålla med

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Permalänk

Har bara 10 år här på sweclockers , men jag har ett kärt minne när min pappa kom hem med en dator som endast var till för att söka telefonnummer och adresser. Tror jag provade den en gång, gick faktiskt fortare med pappersvarianten. Kommer inte ihåg vad den heter

Visa signatur

2700X, 1080ti , X470-F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Aaahh haha elitismen i denna tråd är så extremt påtaglig. xD

Sådär säger du bara för att du är en sådan där nyreggad medlem

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidas:

Sådär säger du bara för att du är en sådan där nyreggad medlem

Men! Det här är ett nytt konto. Jag minns på magenta-tiden, då hade jag ett konto. Sen försvann det av någon anledning, vet egentligen inte varför. Jag reggade mig faktiskt på SweC för sisådär 30 år sedan, innan Edin skapade SweC.

Men, OnT, du är ju pensionär.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Men! Det här är ett nytt konto. Jag minns på magenta-tiden, då hade jag ett konto. Sen försvann det av någon anledning, vet egentligen inte varför. Jag reggade mig faktiskt på SweC för sisådär 30 år sedan, innan Edin skapade SweC.

Men, OnT, du är ju pensionär.

Jag föddes gammal och grinig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidas:

Jag föddes gammal och grinig

Tell me something new.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ja jösses vad tiden går fort. Tydligen reggad 2001-07-04, men är ganska säker på att jag var regggad även före detta datum eftersom den där berömda databaskraschen gjorde att alla fick regga om sig. Nåväl, i juli har jag då alltså varit aktiv medlem i 16 år. Kan inte minnas att jag haft några längre perioder som jag inte besökt SweClockers utan brukar alltid kolla till vad som händer här. Då främst nyheter och forumet..
16 år är ingen kort tid, det är fasen halva min livslängd :Det
Mycket har man varit med om här (både sorgliga och roliga saker dock)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Testpilot

Ibland önskar jag att jag var lika gammal som många här - Men på samma gång inte!

Kan bli gråhårig idag på att klämma sista Mhz.en ur en CPU eller felsöka 8st RAM-stickor varav det kanske inte ens är fel på en enda.. Vill inte ens tänka mig hur det var för 10-15 år sedan med hård och mjukvaran som fanns tillgänglig då.

I salute you all elder men and women of SweClockers. You paved the way for a new generation.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Ja men ser man på 15 års jubileum för någon vecka sedan.
Blir en tårtbit till fikat kanske.

Visa signatur

Libera et impera
Acerbus et ingens
Per angusta ad augusta

Permalänk
Musikälskare

Reggade mig 2002-05-05

12 441 inlägg i forumet
1 192 skapade trådar i forumet

Inte lika aktiv nu längre dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Mer flytande kväve!

Permalänk
Medlem

Varje gång man ser denna tråden så blir man påmind om att man borde ha reggat sig när man först började läsa runt 2002-2003. Istället väntade man tills man blev gammal och gaggig innan man reggade sig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Blivit många år på sweclockers, men inte så många inlägg. Förr i tiden höll jag mig till 64bits och sedan mer på techsweden.

Känns som hårdvaruscenen ändrats väldigt mycket från slutet av 90-talet till nu, på gott och ont. Mer välpolerad hårdvara, mindre katastrofdåliga val. Så klart väldigt praktiskt, men behovet av att modda, tricksa med inställningar och diskutera har gjort det något tråkigare och enklare.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Still alive and kicking, hänger mest i retro numera dock samt på andra sajter som är.mer branchinriktade för oss som jobbar med IT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Men! Det här är ett nytt konto. Jag minns på magenta-tiden, då hade jag ett konto. Sen försvann det av någon anledning, vet egentligen inte varför. Jag reggade mig faktiskt på SweC för sisådär 30 år sedan, innan Edin skapade SweC.

Men, OnT, du är ju pensionär.

Jag reggade mig 2001 eller 2002, men med en "comhem-adress" som försvann när jag bytte ISP för massa år sedan.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

reggade mig inför ett datorbygge 2004.
nu är min dator en Intel Compute Stick Core m3.

Permalänk
Medlem

10 år känns väl ganska ok. Jag läste dock väldigt mycket här på SweC innan jag registrerade mig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

16år här med på sweclockers! (Egentligen längre) men orkade aldrig fixa konto först sjukt mycket det till blivit tack vare detta ställe, allt från att skapa den första ölhängarkvällen med nidas, som övergick till mer regelbunden uppslutning med fler medlemmar här. Haft många kul tillställningar och skapat vänner för livet samt haft folk som räddat en från personliga situationer (jerka).

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Snart 12 år sen jag reggade mig här och den hjälpen och inspirationen man fått på detta forum är oslagbar.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80