Helt ny dator laggar i CS:GO trots senaste drivrutiner och ominstallation av Steam/CS:GO

Permalänk

Helt ny dator laggar i CS:GO trots senaste drivrutiner och ominstallation av Steam/CS:GO

Hej, köpte en dator häromdan och har problem att det laggar i alla upplösningar. Spelar cs Go.
Uppdaterat grafikkort installerar om Steam/cs.
Är Windows 7

Amd fx 4300 x4 4 ghz
Nvidia GeForce 1gb ddr3
Kingston hyperx ddr3 4gb 2x2
Asrock n68-gs4 fx
Psu 500w
Toahiba 1000gb sata6 32mb bufferminne, 7200rp

Min gamla dator är 10 år gammal o funkar bra mkt bättre. Vart ska jag börja då jag inte kan nått om datorer .

Tackkk

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en småtrött budgetburk det där, så den kanske helt enkelt är långsammare än den förra?

Vad är det för grafikkort? Kan du gräva fram mer uppgifter om det?

Och standardfrågan: är skärmen kopplad till grafikkortet eller till moderkortet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

GeForce 210 ska de va, jag hoppas det är till grafikkortet den är kopplad, ska kolla noggranare

Skrivet av Roger W:

Det verkar vara en småtrött budgetburk det där, så den kanske helt enkelt är långsammare än den förra?

Vad är det för grafikkort? Kan du gräva fram mer uppgifter om det?

Och standardfrågan: är skärmen kopplad till grafikkortet eller till moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Rolf-Åke: Komponenterna är bland de billigaste på marknaden. AMDs fx processorer har inget inbyggt grafikkort så du kan inte koppla skärmen fel. Har du möjlighet att lämna tillbaka den och köpa något annat?

Visa signatur

Laptop Lenovo Legion 5 - AMD Ryzen 7 5800H, Nvidia GeForce RTX 3070, 1TB SSD, 16 GB DDR4 RAM
Playstation 5 plain Disc edition

Permalänk
Hedersmedlem

Vad menar du med "laggar"? Vad får du för FPS på ett ungefär?

Du ska inte förvänta dig mycket av den datorn, den är en okej kontorsdator men inte mer än så, spel är knappt att tänka på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för svar, lämna tillbaka kanske blir svårt.
Ligger på typ 20 fps i cs så inget hinner med.
Surt att man inte hörde med nån innan man impuls handlade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolf-Åke:

GeForce 210 ska de va, jag hoppas det är till grafikkortet den är kopplad, ska kolla noggranare

Geforce 210 suger verkligen. Gammalt och kraftlöst. Skulle gissa det är påtagligt tröttare än inbyggda grafikkortet på många nyare processorer.
(men man kanske inte ska förvänta sig för mycket för ett kort som går att få tag på för under 300 spänn...)
Känns som läge att försöka byta tillbaks burken om du kan.
Annars kanske du kan få fart på den med ett nytt grafikkort, men samtidigt så är burken inget att bygga vidare på direkt.

Skrivet av Owen95:

AMDs fx processorer har inget inbyggt grafikkort så du kan inte koppla skärmen fel.

Hoppsan, jag missade det - sorry!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tror ni det bara går byta grafikkortet? Hänger dom andra delarna med?

Vad ska man köpa isåfall? Har nära till Netonnet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Damma ur den o ploppa i en ssd. Du kan börja med att formatera disken doe, om de inte är gjort på länge.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Den är formaterad precis, och helt ren på insidan.
Gör ssd mycket skillnad? Vet att den blir snabbare

Skrivet av gylldevik:

Damma ur den o ploppa i en ssd. Du kan börja med att formatera disken doe, om de inte är gjort på länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Duger processor och moderkort? Kanske skaffa rtt grafikkort och ssd?

Eller är de bara göra sig av med skiten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rolf-Åke:

Den är formaterad precis, och helt ren på insidan.
Gör ssd mycket skillnad? Vet att den blir snabbare

Skickades från m.sweclockers.com

Grafikkorten är nog boven i dramat för spelprestandan, men det du säger om att den är långsam gör att de låter som en långsam hårddisk.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

@Rolf-Åke: Köp ett begagnat grafikkort, gtx 660 eller liknande.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolf-Åke:

Duger processor och moderkort? Kanske skaffa rtt grafikkort och ssd?

Eller är de bara göra sig av med skiten?

Skickades från m.sweclockers.com

Ssd gör inte ett skit för dina fps den gör bara att datorn känns snabbare när den laddar o.s.v och cpu+minne duger till mycket bättre grafikkort och är det som utan minsta tvivel är största boven i dramat för det är verkligen klent och cpu´n bör kunna generera hyfsad fps bara du har ett vettigt grafikkort och min gissning är runt 100fps och lätt konstant 60 om du har ett bättre grafikkort vilket du säkert kan hitta beg för 300-700kr eller nått beroende på modell

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan prova att byta grafikkort men det luktar märkesbyggd dator långa vägar och problemet är att de har trånga chassin, dålig ventilation och normalt katastrofalt dåliga nätagg. Detta måste du kolla upp först.

Även om du kan byta ut grafikkortet är processorn riktigt dålig för spel, jag tror tyvärr inte du kommer få någon speciellt bra upplevelse innan du byter ut den också. Den kanske klarar CSGO beroende på dina krav.

Permalänk

Får man fråga vart du köpte den och för vilken pris, samt vad fick dig att tro att du kan spela på den här datorn?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fx 4300 är inte så dålig som många tror och är ingen enastånde cpu men man kommer långt med dom om man inte är så kräsen

i dom flesta spel presterar dom ganska lika som fx 6300 och 8350 även om det kan dippa lite här och där är det mesta spelbart så länge man har ett grafikkort som är hyfsat och är jävligt mycket skitsnack om FX men för en billig dator för enkel gaming med inte så stora krav är det en hyfsad bas och hänger på vilket grafikkort du stoppar i den och man behöver inte överspendera men ett 460 för 1000kr kan du spela allt idag på lite lägre settings eller billigare beg kort som är hyfsat skulle med kunna göra ett bra jobb ...ram mängden är god för spel till bf4 vill man köra värre spel så kan 8gb ram vara bra så finns hopp för datorn

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Behövde en dator, så klapp första på blocket utan att fråga nån o kan inget heller. 3000kr åt skogs

Skrivet av Garderoben:

Får man fråga vart du köpte den och för vilken pris, samt vad fick dig att tro att du kan spela på den här datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hittat ett gtx570 i närheten, ska jag slå till? 600kr

https://www.blocket.se/jonkoping/Grafikkort_Geforce_gtx_570_7...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Rolf-Åke: Oj! 3 tusen, den säljaren är nog bra glad, hade inte gett mer än en cola burk för den!
Har du nära till Västerås kan du få plocka upp ett gtx 460 hos mig om du vill. Inte det nyaste eller bästa kortet men bör är både bättre än vad du har och gratis. Sen får du också nöjet att kasta ditt gamla åt hel***e.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Skrivet av Rolf-Åke:

Hej, köpte en dator häromdan och har problem att det laggar i alla upplösningar. Spelar cs Go.
Uppdaterat grafikkort installerar om Steam/cs.
Är Windows 7

Amd fx 4300 x4 4 ghz
Nvidia GeForce 1gb ddr3
Kingston hyperx ddr3 4gb 2x2
Asrock n68-gs4 fx
Psu 500w
Toahiba 1000gb sata6 32mb bufferminne, 7200rp

Min gamla dator är 10 år gammal o funkar bra mkt bättre. Vart ska jag börja då jag inte kan nått om datorer .

Tackkk

hur mycket köpte du datorn för ?
sen kan du kolla vad du får för temp när du spelar.. ladda ner HWinfo

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Rolf-Åke:

Behövde en dator, så klapp första på blocket utan att fråga nån o kan inget heller. 3000kr åt skogs

Skickades från m.sweclockers.com

Ah okej, tråkigt att höra. Man ska akta sig för folk på blocket, Dom har en tendens att sälja "Speldatorer" som bara är skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolf-Åke:

Hittat ett gtx570 i närheten, ska jag slå till? 600kr

https://www.blocket.se/jonkoping/Grafikkort_Geforce_gtx_570_7...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är överpris, här på marknaden får man ett GTX 680 / 770 till samma pris och de har nästan dubbla prestandan. Hittar tyvärr inget löst grafikkort i jönköping här. Kanske kan höra med killen på blocket om han släpper det för 400 kr? Annonsen har legat uppe 1,5 månad så det är inte orimligt att han går med på det budet.

Edit: missade både @Bananus och @ZalnT s erbjudanden, de kommer ge dig en rejälv prestandaskjuts

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har för sjutton några 460 liggande här och var i lägenheten om ingen kommer med något annat.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolf-Åke:

GeForce 210 ska de va, jag hoppas det är till grafikkortet den är kopplad, ska kolla noggranare

Skickades från m.sweclockers.com

Dagens budgetkort (GTX 1060 3gb) är drygt 6000% snabbare. Det har hänt en del på 8 år sedan gtx 210 släpptes år 2009.

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1060-3GB-vs-N...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Hedersmedlem

@Rolf-Åke *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

3000 var riktigt surt pris och man hade kunnat få en ny bättre dator för samma pris men cpu´n i sig är ok att bygga på och är prestanda mässigt litgger den som en budget build och nytt skulle kanske ett rx460 eller liknande för 1000kr göra susen ...annars 760, 270, 770, 750ti eller liknande vara intressant beg för nån hundring men nvidia 460 som det pratas om i tråden gratis är väldigt bra alternativ ..går nog tom att köra det mesta på dom än även om det är low settings för flashigare spel är dom hyfsade kort

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w