Call Of Duty på väg att dö ut?

Permalänk

Eller är det så att jag växt upp och tröttnat på COD och många fler har gjort det? Men också för att den yngre generationen spelar mer på konsol nuförtiden? Har inget emot konsol blir ofta att man spelar konsol och PC i olika perioder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Eller är det så att jag växt upp och tröttnat på COD och många fler har gjort det? Men också för att den yngre generationen spelar mer på konsol nuförtiden? Har inget emot konsol blir ofta att man spelar konsol och PC i olika perioder.

Serien har ju blivit skit, det är problemet. Sen har ju CoD i princip alltid varit mest poppis på konsoler.

MW2 var enligt mig det sista bra spelet i serien, även om BO2 var helt ok.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att CoD snart dör ut. Om inte annat vill jag att dem gör iaf ordentliga SP delar som dem första spelen. Det skulle nog göra dem gott att gå tillbaka till världkrigstiderna som BF.

Permalänk
Medlem

Jag skrev en vägg, men jag kondenserar nog ner det till att med matchmaking gör det omöjligt att få till små tajta communitys som rör sig på två-tre servrar, med varierande skill.
Man blir hela tiden matchad mot folk i sin egen nivå och får aldrig uppleva sjuka killstreaks eller att bli fullkomligen totalägd, vilket gör det hela tråkigt.

Att få en medalj och ett häftigt ljud när jag gör något så till händelsen simpelt som ett headshot gör mig fan fundersam på vad folk idag är ute efter.
På på tiden man körde CoD1 och 2, samt i viss mån 4 och 5, så behövdes inga weapon-skins, calling-cards och sån skit, i 1 & 2 inte ens vapenmods.
Det var dels det simpla som sög in och höll fast dig, men framför allt communitys som växte fram på servrar.
Jag lirade mycket på bagdadcafe.se som exempel, det slutade med att jag och en polare här från trakten lärde känna grabbarna som drev det så bra att vi till slut tog över hostingen, det var tider det.
I och med dedikerade servrars avrättning och matchmakings totala herravälde så upphörde ju sådana communitys, sen dess har det bara barkat åt helvete, ursäkta franskan.

Det vart en vägg ändå, och jag avinstallerade just Modern Warfare Remastered, borde hetat Modern Mugging Remastered...

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

mw2 va sista jag spelade så jävla bra spel

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Alla dem där är ju samma spel fast annan siffra?

När man släpper ett spel varje år så är det ju inte kul längre...

Brukar dock spela lite cod/bf ibland precis när dem släpps med kompisar, men det brukar dö ut efter högst 1 månad.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Folk klagade ju på att det alltid var samma skit.

De ändrar lite och förnyar.
Folk klagar ändå.

Men ingen klagar på BF vilket har i stort sett varit samma spel sedan 3.

Problemet är att man släpper nytt spel varje år, man kan inte mjölka hur länge som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Problemet är att man släpper nytt spel varje år, man kan inte mjölka hur länge som helst.

Bf3 - bf4 - hardline - bf1.

~5 år.

Alla har i stort sett identisk gameplay. Och samma halvdana fysik (fordon) och även buggar.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Bf3 - bf4 - hardline - bf1.

~5 år.

Alla har i stort sett identisk gameplay. Och samma halvdana fysik (fordon) och även buggar.

Även om man räknar med Hardline så blir det en Battlefield-titel vartannat år. Mellan BF4 och BF1 så är det dessutom tre år. Dice släpper inte spel alltför ofta med andra ord.

CoD och, iallafall tidigare, Assassins Creed var i en helt egen klass med nytt spel varje år. Eller oftare ändå i AssCreeds fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Bf3 - bf4 - hardline - bf1.

~5 år.

Alla har i stort sett identisk gameplay. Och samma halvdana fysik (fordon) och även buggar.

Vad försöker du säga? Hur många är det inte som klagat på Battlefield egentligen? Speciellt Hardline. Tänk också på att Cod har gjort ett spel varje år i 10 år, detta blir tionde året om man bara räknar med "Modern Warfare" och framåt. Men givetvis mjölkas BF också, nu handlar dock tråden om Cod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Vad försöker du säga? Hur många är det inte som klagat på Battlefield egentligen? Speciellt Hardline. Tänk också på att Cod har gjort ett spel varje år i 10 år, detta blir tionde året om man bara räknar med "Modern Warfare" och framåt. Men givetvis mjölkas BF också, nu handlar dock tråden om Cod.

Väldigt få faktiskt. Framförallt om man läser på Sweclockers, Loading eller Konsollorienterade forum.

Varför vänta 2 år mellan spelen när man kan, som Activision, ha två studios som köttar ut varsitt spel årligen?
De säljer ju uppenbarligen och tjänar pengar på spelen.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Som någon som växte upp med CoD kan jag säga att allt efter MW har varit rent ut sagt skit.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Har det ens levt?
Trodde det var nåt UFO ifrån Area 51 där dom på senare tid har pratat en del om nåt som kallas CS å dess modul.
Collateral System.... Hur hittar dom på alla fantasi saker?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Väldigt få faktiskt. Framförallt om man läser på Sweclockers, Loading eller Konsollorienterade forum.

Varför vänta 2 år mellan spelen när man kan, som Activision, ha två studios som köttar ut varsitt spel årligen?
De säljer ju uppenbarligen och tjänar pengar på spelen.

Nu är det dessutom tre studior så det blir tre år för varje spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PC är en relativt liten spelmarknad också bör nämnas.

Personligen föredrar jag WW2-spelen men Infinite Warfare gillade jag oväntat mycket, Modern Warfare remastern gillades skarpt, MW2 och 3 gillade jag mer andra genomspelningen av båda. Gillade inte Advanced Warfare så mycket men Ghost desto mer.

Jag hade gärna sett att serien återvänder till historiska krig då jag finner de vara intressantare än rent påhittade konflikter som vi främst ser i futuristiska spel. Bör väl tilläggas att jag enbart spelar SP-läget i CoD. För MP så är det Battlefield alla dagar i veckan. Inte för att de båda spelen är fullt jämförbara heller förstås.

PC är den i särklass största spelmarknaden. Men du kanske menar för cod, och i så fall har du nog rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Väldigt få faktiskt. Framförallt om man läser på Sweclockers, Loading eller Konsollorienterade forum.

Varför vänta 2 år mellan spelen när man kan, som Activision, ha två studios som köttar ut varsitt spel årligen?
De säljer ju uppenbarligen och tjänar pengar på spelen.

Då har du inte hängt med alls. Varje gång nytt Battlefield är släppt är det massor av klagande. Förutom kanske nu med BF1, troligen för att det faktiskt var väldigt bra spel den här gången. Sen är det inte lika mycket som för Cod men det bevisar bara en sak, Battlefieldspelare är nöjdare med sina spel än Codspelare. Cod säljer fortfarande bara för att det finns alltid en skara fans som köper oavsett, men tittar du på siffrorna så säljer dom sämre än förr. Vad är det du försöker argumentera för egentligen? Att klagandet på Cod inte är berättigat?

Permalänk

för mig har det varit dött sen ghosts. Efte BO2 känns det som det bara gått neråt.
Många av mina vänner tycker likadant som jag och jag tror att många andra håller med. Tror inte cod kommer dö ut helt någon gång faktist. Men en sak är säker, det blir bara sämre och sämre

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Nya COD delade väl upp PC-spelare i delar på de som köpte på Steam inte kan köra med de få stackare som köpte det i Windows store. Eller så tänker jag på något annat spel.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Efta:

PC är den i särklass största spelmarknaden. Men du kanske menar för cod, och i så fall har du nog rätt.

Nej, så enkelt är det inte. Sett till vad man tjänat på de olika plattformarna så är mobila enheter den som gett mest pengar. PC kommer tvåa. Men det ger inte hela bilden heller, sett till antalet spelare är PC relativt liten medans mobila enheter och spelkonsoller istället dominerar. Jag tycker mig ha sett något i stil med 1 PC-spelare på 4-5 konsolspelare.

http://www.digitaltrends.com/gaming/pc-market-grew-in-2016-le...
https://www.cnet.com/news/playing-games-on-the-pc-is-making-a...

Rätt svår marknad att läsa av, försäljningsinformation samlas inte alltid in, det är massor av olika plattformar det handlar om och med PC's så räknas ibland även datorer som inte används för spel också in emellanåt. Inte ens Steams hardware survey går att lita på då den inte kollar av samtliga system och hur de används.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Ja, den är mycket svårt att läsa av, dock är det mer till nackdel för PC än för mobila enheter. Superdatas (som typ alla såna artiklar baserase på, när det inte är newzoo)rapporter är jättebra i forskningssyfte (framförallt om man vill utläsa trender) men ger inte hela historien.

Företagen vaktar försäljningsstatistik och dyl. som hökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Det som slog mig är att det blir allt mindre folk som spelar Call Of Duty på PC. Har spelat alla COD sen COD 1 och nu när jag ska spela Call Of Duty Infinite Warfare hittar jag inte alltid spelare att spela med och får då spela lite senare. Call Of Duty Modern Warfare Remastered hittar inga spelare alls längre vilket gör att jag inte kan spela det längre. Det är tråkigt när jag lagt ner massor av pengar på Call Of Duty Infinite Warfare Legacy Edition och kan knappt spela multiplayer på något av spelen.

Det är till och med lättare att hitta spelare på Black Ops 3. Det var därför jag började fundera på om COD är på väg att dö ut eftersom alla verkar ha tröttnat på COD. Jag köpte det mest för att kunna spela Call Of Duty Modern Warfare Remastern men det fick jag inte spela då det inte finns några spelare längre. Tror COD får börja göra lite bättre spel då spelarna tröttnat på COD.

Efter COD2 har det gått stadigt utför med denna spelserien enligt min mening. De två första var riktigt bra dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Folk klagade ju på att det alltid var samma skit.

De ändrar lite och förnyar.
Folk klagar ändå.

Men ingen klagar på BF vilket har i stort sett varit samma spel sedan 3.

Det är för att BF är ett bra spel, vilket cod inte är.

BF har haft sina flaws o buggar genom generationerna men har alltid varit ett grymt jävla roligt spel, bara miljöerna i BF sopar ju banan med cod 100 gånger om. COD är en arkadshooter (vilket de inte gör särskilt bra) medan BF är all out war.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av htbtoma:

Det är för att BF är ett bra spel, vilket cod inte är.

BF har haft sina flaws o buggar genom generationerna men har alltid varit ett grymt jävla roligt spel, bara miljöerna i BF sopar ju banan med cod 100 gånger om. COD är en arkadshooter (vilket de inte gör särskilt bra) medan BF är all out war.

BF har haft flaws och buggar? DICE klarar ju inte ens av att fixa flera av dom. Trots att det gått 5 år sedan BF3.

Battlefield är en Arkadshooter också...
All out war? Finns ju knappt några fordon på slagfältena.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Då har du inte hängt med alls. Varje gång nytt Battlefield är släppt är det massor av klagande. Förutom kanske nu med BF1, troligen för att det faktiskt var väldigt bra spel den här gången. Sen är det inte lika mycket som för Cod men det bevisar bara en sak, Battlefieldspelare är nöjdare med sina spel än Codspelare. Cod säljer fortfarande bara för att det finns alltid en skara fans som köper oavsett, men tittar du på siffrorna så säljer dom sämre än förr. Vad är det du försöker argumentera för egentligen? Att klagandet på Cod inte är berättigat?

Fast nu är det ju inte Codspelare som klagar utan det är de som inte alls köper spelen som klagar.
Codspelare köper spelen och spelar.
Sedan finns det såkallade Armchairgamers som inte köper men klagar ändå. Det är dessa som hörs mest. Oftast är det såkallade "elitist battlefield shoot doritos" gamers som klagar. Är väl deras Nostalgi då de växte upp med CoD och nu är det för "förändrat" så de måste klaga medans de lirar "supremefield #"

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Fast nu är det ju inte Codspelare som klagar utan det är de som inte alls köper spelen som klagar.
Codspelare köper spelen och spelar.
Sedan finns det såkallade Armchairgamers som inte köper men klagar ändå. Det är dessa som hörs mest. Oftast är det såkallade "elitist battlefield shoot doritos" gamers som klagar. Är väl deras Nostalgi då de växte upp med CoD och nu är det för "förändrat" så de måste klaga medans de lirar "supremefield #"

Och hur kan du veta detta? Låt mig gissa, du läser några inlägg på forum där folk klagar och bara antar att dessa personer inte köper spelen? Dom allra flesta jag ser som klagar, både Online och "IRL" så att säga är dom som köper spelen. Jag köpte Cod förr, inte längre, jag klagade då, inte nu då jag inte köper Cod alls. Kanske säger vad jag tycker spelet verkar enligt trailern men inte mer än så. Du får det till någon konspiration att Battlefieldnördarna minsann hatar på Cod bara för att det är Cod. Löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

CoD har tyvärr inte varit ett PC spel efter Bo1

Du menar väl första modern warfare

Permalänk
Medlem

Kör titanfall 2 istället.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Och hur kan du veta detta? Låt mig gissa, du läser några inlägg på forum där folk klagar och bara antar att dessa personer inte köper spelen? Dom allra flesta jag ser som klagar, både Online och "IRL" så att säga är dom som köper spelen. Jag köpte Cod förr, inte längre, jag klagade då, inte nu då jag inte köper Cod alls. Kanske säger vad jag tycker spelet verkar enligt trailern men inte mer än så. Du får det till någon konspiration att Battlefieldnördarna minsann hatar på Cod bara för att det är Cod. Löjligt.

Du verkar lite triggad så lite sanning fanns det ju i det jag skrev.

Och det stämmer i de flesta fallen.
Det har ju varit "Cod vs Bf" i typ 10 år nu.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Du verkar lite triggad så lite sanning fanns det ju i det jag skrev.

Om du baserar sanning på att du tycker någon verkar triggad säger det en del.

Citat:

Och det stämmer i de flesta fallen.
Det har ju varit "Cod vs Bf" i typ 10 år nu.

Inga klagomål mot Cod är berättigade alltså utan det är bara triggade BF fans. Ok då vet jag. Tack du allsmäktige /s

PS: Jag har 10x mer speltid i Cod än Battlefield och det senaste utav dessa franchises jag spelade var Cod. Så att jag skulle vara ett triggat bf-fan är komiskt.

Permalänk
Inaktiv

@Lothbrok Hahaha. Epic fail med triggered BF-kommentaren. Båda får massor av skit för att båda serierna är riktigt dåliga, även om det varit någon förbättring med BF1. Dock är Cod ännu sämre och får därmed mer skit än BF.

Men ja, kvalitet genererar sällan mest pengar, kolla bara hur bra Transformers har gått. Jag håller mig borta från eländet.

Skickades från m.sweclockers.com