Call Of Duty på väg att dö ut?

Permalänk

Call Of Duty på väg att dö ut?

Det som slog mig är att det blir allt mindre folk som spelar Call Of Duty på PC. Har spelat alla COD sen COD 1 och nu när jag ska spela Call Of Duty Infinite Warfare hittar jag inte alltid spelare att spela med och får då spela lite senare. Call Of Duty Modern Warfare Remastered hittar inga spelare alls längre vilket gör att jag inte kan spela det längre. Det är tråkigt när jag lagt ner massor av pengar på Call Of Duty Infinite Warfare Legacy Edition och kan knappt spela multiplayer på något av spelen.

Det är till och med lättare att hitta spelare på Black Ops 3. Det var därför jag började fundera på om COD är på väg att dö ut eftersom alla verkar ha tröttnat på COD. Jag köpte det mest för att kunna spela Call Of Duty Modern Warfare Remastern men det fick jag inte spela då det inte finns några spelare längre. Tror COD får börja göra lite bättre spel då spelarna tröttnat på COD.

Permalänk
Medlem

@SvenskGaming: jag tröttnade på cod när dom började blanda in en massa rymddräkter och overkliga vapen.
Gillade de gammla fram till modern warfare och black ops 2. Brukar köra bo2 på wii u ibland, där är det fortfarande många som spelar.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

Tredje året i rad med skuttande så det är inte så konstigt. Nästa spel kommer göras av samma folk som inledde skiten med jumpsuits så att hoppas på en förbättring vore för mycket. För att spelet ska överleva så behövs en adrenalinspruta som heter duga och jag tror inte Sledgehammer Games kan erbjuda den. Jag tror att ett värdigt MW4 hade kunnat få igång spelet igen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Testpilot

COD har "alltid" varit dött på PC sidan, för varje COD som säljs på PC så säljer dem 3-4 till på konsoller.
Det är bara att se Battlefield 1 - Peak på PC är runt 55k spelare medan PS4/XOne har peak på över 200k spelare vid samma tid.

Nästan alla COD tävlingar har/är alltid på konsol med.
Sedan tror jag många COD spelare har gått över till Overwatch med faktiskt, lite samma concept fast mycket mer polerat och i mitt tycke roligare. Men kanske inte ska säga något, knappt lirat något COD sedan MW2.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Köpte bo3 förra året. Gillar både zombies och mp starkt. Trots "rymd-temat". Men infinite warfare blev bara för mycket. Hoppas Activision hoppar på Dices ide och tar tillbaks lite äldre stil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jan Cogo:

@SvenskGaming: jag tröttnade på cod när dom började blanda in en massa rymddräkter och overkliga vapen.
Gillade de gammla fram till modern warfare och black ops 2. Brukar köra bo2 på wii u ibland, där är det fortfarande många som spelar.

Folk klagade ju på att det alltid var samma skit.

De ändrar lite och förnyar.
Folk klagar ändå.

Men ingen klagar på BF vilket har i stort sett varit samma spel sedan 3.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv

PC är en relativt liten spelmarknad också bör nämnas.

Personligen föredrar jag WW2-spelen men Infinite Warfare gillade jag oväntat mycket, Modern Warfare remastern gillades skarpt, MW2 och 3 gillade jag mer andra genomspelningen av båda. Gillade inte Advanced Warfare så mycket men Ghost desto mer.

Jag hade gärna sett att serien återvänder till historiska krig då jag finner de vara intressantare än rent påhittade konflikter som vi främst ser i futuristiska spel. Bör väl tilläggas att jag enbart spelar SP-läget i CoD. För MP så är det Battlefield alla dagar i veckan. Inte för att de båda spelen är fullt jämförbara heller förstås.

Permalänk
Medlem

Jag hoppade över Infinite Warfare efter att ha läst omdömen, för att det är Infinity Ward som gjort det och för att jag spelar på PC. Ser man på Infinity Wards track record är det inget vidare MW3, Ghosts och nu IW speciellt när det gäller PC-versionerna. Har dock inte gett upp hoppet om CoD. Nästa CoD kan till och med handla om WWII enligt en ledtråd som getts på Twitter. Sen har Treyarch i motsats till Infinity Ward hittills gjort bra CoD spel tycker jag när det gäller PC-versionerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Det som slog mig är att det blir allt mindre folk som spelar Call Of Duty på PC. Har spelat alla COD sen COD 1 och nu när jag ska spela Call Of Duty Infinite Warfare hittar jag inte alltid spelare att spela med och får då spela lite senare. Call Of Duty Modern Warfare Remastered hittar inga spelare alls längre vilket gör att jag inte kan spela det längre. Det är tråkigt när jag lagt ner massor av pengar på Call Of Duty Infinite Warfare Legacy Edition och kan knappt spela multiplayer på något av spelen.

Det är till och med lättare att hitta spelare på Black Ops 3. Det var därför jag började fundera på om COD är på väg att dö ut eftersom alla verkar ha tröttnat på COD. Jag köpte det mest för att kunna spela Call Of Duty Modern Warfare Remastern men det fick jag inte spela då det inte finns några spelare längre. Tror COD får börja göra lite bättre spel då spelarna tröttnat på COD.

COD är dött sedan länge. Senaste bra var väl BO2?

Permalänk
Medlem

Det enda COD spel online som jag gillar är COD: World At War, i alla fall på servrar som hundarna och artilleriet var borttaget. Artilleriet sabbade mer än att det var kul då det small så gott som hela tiden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Call Of Duty 3 var det senaste riktiga Call Of Duty spelet. Och det kom förresten bara till konsol.

Modern Warfare tog över sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Tredje året i rad med skuttande så det är inte så konstigt. Nästa spel kommer göras av samma folk som inledde skiten med jumpsuits så att hoppas på en förbättring vore för mycket. För att spelet ska överleva så behövs en adrenalinspruta som heter duga och jag tror inte Sledgehammer Games kan erbjuda den. Jag tror att ett värdigt MW4 hade kunnat få igång spelet igen.

MW4? Make WWII great again!

Skrivet av Lothbrok:

Folk klagade ju på att det alltid var samma skit.

De ändrar lite och förnyar.
Folk klagar ändå.

Men ingen klagar på BF vilket har i stort sett varit samma spel sedan 3.

Japp för BF One är ju verkligen likt BF 3...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Säger bara så här, Matchmaking...
Bf e oxå på väg ner i samma håla...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Sägs av Sledgehammer Games ska återgå till boots on the ground detta år, men får se.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Folk klagade ju på att det alltid var samma skit.

De ändrar lite och förnyar.
Folk klagar ändå.

Men ingen klagar på BF vilket har i stort sett varit samma spel sedan 3.

Först var det samma sak hela tiden. Nu har de förnyat, men förnyelse hjälper inte när det blir sämre. Cod kanske är något att ha när de väljer att bli lite seriösa. Framtidsgrejen är ju riktigt löjlig.

Dice är bättre, men inte mycket. Har inte köpt deras spel sedan BF4 och lär inte göra det på ett tag heller.

Tur att andra utvecklare fortfarande vet hur man gör bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Det som slog mig är att det blir allt mindre folk som spelar Call Of Duty på PC. Har spelat alla COD sen COD 1 och nu när jag ska spela Call Of Duty Infinite Warfare hittar jag inte alltid spelare att spela med och får då spela lite senare. Call Of Duty Modern Warfare Remastered hittar inga spelare alls längre vilket gör att jag inte kan spela det längre. Det är tråkigt när jag lagt ner massor av pengar på Call Of Duty Infinite Warfare Legacy Edition och kan knappt spela multiplayer på något av spelen.

Det är till och med lättare att hitta spelare på Black Ops 3. Det var därför jag började fundera på om COD är på väg att dö ut eftersom alla verkar ha tröttnat på COD. Jag köpte det mest för att kunna spela Call Of Duty Modern Warfare Remastern men det fick jag inte spela då det inte finns några spelare längre. Tror COD får börja göra lite bättre spel då spelarna tröttnat på COD.

Ja, det är så på PC. Jag har alla COD fast inte den senaste som släpptes, visste att spelarantalet skulle snabbt sjunka. Hoppi hoppi cod dom senaste åren har totalt krossat cod för mig.

Permalänk
Geeks Gaming

CoD har tyvärr inte varit ett PC spel efter Bo1

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Call Of Duty 3 var det senaste riktiga Call Of Duty spelet. Och det kom förresten bara till konsol.

Modern Warfare tog över sedan.

Ett riktigt Call of Duty ska vara på PC, vilket utesluter Call of Duty 3 (vilket fick väldigt mycket kritik när det kom ut).

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Senaste cod jag lirade en del var väl Bo2, sen efter det har inte spelen varit något för mig. Spelade en hel del MW2 och MW vilket var kul då. Nu så vette fasen.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ett riktigt Call of Duty ska vara på PC, vilket utesluter Call of Duty 3 (vilket fick väldigt mycket kritik när det kom ut).

Plattformen har ringa betydelse skulle jag påstå.

Jag tänker på att Call Of Duty 1-2-3 var baserat på WWII och senare spel i serien fick nutid och framtid som grund istället. Där även undertitlarna vägde tyngre än det egentliga namnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Först var det samma sak hela tiden. Nu har de förnyat, men förnyelse hjälper inte när det blir sämre. Cod kanske är något att ha när de väljer att bli lite seriösa. Framtidsgrejen är ju riktigt löjlig.

Dice är bättre, men inte mycket. Har inte köpt deras spel sedan BF4 och lär inte göra det på ett tag heller.

Tur att andra utvecklare fortfarande vet hur man gör bra spel.

Du kan ju utveckla. Hur är det sämre?

Framtid är löjligt? k

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag på att CoD dör ut. Eller åtminstone tar ett uppehåll på ett par år. Numera känns spelen bara oinspirerade och tomma på nåt vis.
Det bästa CoD i min mening är nog 2:an. Vet inte om det är pga nostalgi eller ej, men storyn och den överhängande känslan i det spelet var så mycket bättre än vad dom annars haft. Visserligen var World At War rätt bra (det hette så, va?) och Modern Warfare 1 (tror jag) var ganska bra också. Men inget av dessa kan mäta sig med CoD 2.

Visst förstår jag att utvecklare känner att WWII-grejen är uttjatad. Jag kan väl känna samma sak till en viss gräns. Men även Battlefield gick utför efter första spelet. Vietnam var också skitroligt, precis som 1942. BF2 var kul när man körde med polare, annars var det rätt boring. Och sedan BF3 och BF4 är totalt urusla enligt mig. Vet inte om det är för att den historiska aspekten i det hela är borta eller om Dice bara har tappat stinget och inte kan göra lika bra spel i modern tidsepok som dom gjorde förut.

Men ja, wall of text, men.. CoD behöver försvinna ett tag, komma på något bättre än deras skittråkiga storys som dom haft i de senaste spelen och sen komma tillbaka med något som är riktigt jävla gripande.

Permalänk

Cod är fan skit imo, det är populärt på konsoler bland alla kids. Roligare att spela något mer utmanande som typ cs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad spelade folk innan CoD?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Den listan är för lång att skriva här men några av fps spelen var, quake, half life, Cs, battlefield 1942/vietnam, + många fler.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

Knappast dött. Spelar fortfarande Bo2, Waw och mw1 och det är inga problem att hitta servrar. Det är ingen som spelar dem nya spelen för de är sjukt dåliga helt enkelt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Du kan ju utveckla. Hur är det sämre?

Framtid är löjligt? k

Framtid är inte löjligt. Det är bara så att Cod suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Det som slog mig är att det blir allt mindre folk som spelar Call Of Duty på PC. Har spelat alla COD sen COD 1 och nu när jag ska spela Call Of Duty Infinite Warfare hittar jag inte alltid spelare att spela med och får då spela lite senare. Call Of Duty Modern Warfare Remastered hittar inga spelare alls längre vilket gör att jag inte kan spela det längre. Det är tråkigt när jag lagt ner massor av pengar på Call Of Duty Infinite Warfare Legacy Edition och kan knappt spela multiplayer på något av spelen.

Det är till och med lättare att hitta spelare på Black Ops 3. Det var därför jag började fundera på om COD är på väg att dö ut eftersom alla verkar ha tröttnat på COD. Jag köpte det mest för att kunna spela Call Of Duty Modern Warfare Remastern men det fick jag inte spela då det inte finns några spelare längre. Tror COD får börja göra lite bättre spel då spelarna tröttnat på COD.

Det blir för mycket av det goda helt enkelt, man orkar inte spela så många spel i en serie. Livslängden blir kort när de skapar nya spel istället för att uppdatera befintliga.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Framtid är inte löjligt. Det är bara så att Cod suger.

Som vanligt så kan ingen utveckla ordentligt.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

CoD har väl nästan alltid varit mycket större på konsol än PC. Under MW och MW2 så var ändå PC communityn hyfsat stor, men det började dö ut vid MW3 tyvärr.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~