Permalänk
Medlem

Hur får man veta att man har slutfört dessa "paket-trailar" och hur får man DLC´n ?

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ploppsan:

Hur får man veta att man har slutfört dessa "paket-trailar" och hur får man DLC´n ?

Du går in på World Of Trucks hemsida och loggar in där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Hur får man veta att man har slutfört dessa "paket-trailar" och hur får man DLC´n ?

Som tidigare nämnt så loggar du in på WoT, där visas hur långt du har kommit på uppdraget. När uppdraget är klart så får du en nyckel som du kan aktivera på steam.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

OK. Tack. Det visade sig att jag hade fullföljt uppdraget

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem ratten, växelspaken kommer senare. Men vilken skillnad det var med ratt och mycket mindre skador på lastbilen

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dax:

Har nu fått hem ratten, växelspaken kommer senare. Men vilken skillnad det var med ratt och mycket mindre skador på lastbilen

Hur små är dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur små är dem?

ar en Logitech G29 ratt med växelspak som jag beställde i mellandagarna.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dax:

ar en Logitech G29 ratt med växelspak som jag beställde i mellandagarna.

Skämtet gick inte fram *noterat

Du skrev att skadorna blev mindre, jag försökte vara lustig:)

Permalänk
Medlem

@tcntad:

Ah 😀

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur länge paket eventet kommer rulla på?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Vet någon hur länge paket eventet kommer rulla på?

Undrar om det inte är till imorgon.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

@LINJEinc:

Ah har två paket körningar kvar hoppas man har att köra i morrn med.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Har nu fått hem ratten, växelspaken kommer senare. Men vilken skillnad det var med ratt och mycket mindre skador på lastbilen

Vad använde du innan? Gick tillbaka till tangentbord från att gjort ett försök med handkontroll

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Vad använde du innan? Gick tillbaka till tangentbord från att gjort ett försök med handkontroll

tangentbord anv jag innan

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis något märkligt, tillagda extraljus tycks inte fungera eller så gör jag något fel

Har provat alla möjliga olika knappar för att få igång dom men ingenting tycks få dom att lysa, vad gör jag för fel?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

@FlashTec:

Ja tryck på F4 sen står nere två och sätt på den båda sen klart får helt ljus

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadcore:

@FlashTec:

Ja tryck på F4 sen står nere två och sätt på den båda sen klart får helt ljus

Stort tack, nu hoppade dom igång

Är det bara jag som efter sista uppdateringen upplever problem med att gpsen tycker att man ska in på rastplatser och härja och ibland så funkar inte själva rastplatsfunktionen?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

@FlashTec: När jag tänker efter så har jag ett egendomlig "körriktning". Nu minns inte var det är men den får för sig att jag ska åka "bakåt" på motorvägen. Märklig situation på en sträcka där det var avfarter. Man blir lite förvirrad om jag hade kört fel och skulle ned på en av farterna. Men den visar på motorvägen. Sen en bit så rättar den sig. Egendomligt. Tror jag har stött på dina "problem" också.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Stort tack, nu hoppade dom igång

Är det bara jag som efter sista uppdateringen upplever problem med att gpsen tycker att man ska in på rastplatser och härja och ibland så funkar inte själva rastplatsfunktionen?

Jag har också haft problem med rastplatser, och det ska gå att vila om man kopplar av släpet. Om du har samma problem som jag d.v.s.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

@FlashTec: När jag tänker efter så har jag ett egendomlig "körriktning". Nu minns inte var det är men den får för sig att jag ska åka "bakåt" på motorvägen. Märklig situation på en sträcka där det var avfarter. Man blir lite förvirrad om jag hade kört fel och skulle ned på en av farterna. Men den visar på motorvägen. Sen en bit så rättar den sig. Egendomligt. Tror jag har stött på dina "problem" också.

Jo det har jag också varit med om, jättespännande när man kommer upp på en motorväg och inser att nu pekar pilarna åt motsatt håll nedför avfarten mot vägen man just va på.

Skrivet av Laccy:

Jag har också haft problem med rastplatser, och det ska gå att vila om man kopplar av släpet. Om du har samma problem som jag d.v.s.

Det är ju lite spännande då det fungerar på en del platser och på en del andra inte alls. Men om man kopplar av släpet och sover står släpet kvar då och väntar på en så det bara är att koppla på och åka igen eller?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Det är ju lite spännande då det fungerar på en del platser och på en del andra inte alls. Men om man kopplar av släpet och sover står släpet kvar då och väntar på en så det bara är att koppla på och åka igen eller?

Det gjorde det för mig i alla fall, tror inte jag har behövt göra det mer än en gång dock. Men jag kan inte tro att något annat skulle hända.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk

Nån som spelar online på TruckersMP?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hampe2356:

Nån som spelar online på TruckersMP?

Jag spelar 99% Multiplayer!

Några frågor gällande MP?

Permalänk
Skrivet av anon258054:

Jag spelar 99% Multiplayer!

Några frågor gällande MP?

Nope bara letar efter någon som jag kan köra med och hitta nya förare för mitt VTC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampe2356:

Nope bara letar efter någon som jag kan köra med och hitta nya förare för mitt VTC

Skickades från m.sweclockers.com

är en aktiv förare, letar VTC...finns inte en chans att man skulle kunna få gå med er?

Permalänk

@Maci: Du kan Joina om du vill men vi är en internationel så vi har förare från hela världen (belgium, australien, canada, use, svergie, finland och mer) men om du vill joina så kan du antingen add min steam eller gå till våran hemsida eller kolla på någon av våra ads där du kan hitta vad du behöver!

Våran Reklam: https://www.trucksim.org/threads/scout-transport-is-now-recru...
Våran hemsida: https://goo.gl/forms/VnVhYak9yYvkxiLk2
Min Steam http://steamcommunity.com/id/ScoutTransport/
Våran youtube: https://www.youtube.com/channel/UCbXZOaSv3429ka9fzYnRuLA
Våran mail: ScouttransportBusiness@gmail.com

Permalänk
Medlem

Tror det är dags att stänga av för dagen när man först lyckas åka ut i från en utfart och blir brutalt lemlästad av en ninja buss som kom från ingenstans och resulterade i en 35%ig skada sen vinglar man fram och tillbaks för att man håller på och somnar men nu tror jag åtminstone Italien är färdigkört

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

@FlashTec: När jag tänker efter så har jag ett egendomlig "körriktning". Nu minns inte var det är men den får för sig att jag ska åka "bakåt" på motorvägen. Märklig situation på en sträcka där det var avfarter. Man blir lite förvirrad om jag hade kört fel och skulle ned på en av farterna. Men den visar på motorvägen. Sen en bit så rättar den sig. Egendomligt. Tror jag har stött på dina "problem" också.

Ja det heter ju faktiskt Euro Truck Simulator 2, klart att dom simulerar hur en riktig GPS beter sig också. Det fattar ju vem som helst

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hur var det nu med multiplayer, va man tvungen att ha nån special savefil eller kan man spela med kontot man har?om det krävs special,får man då börja om från noll på den saven?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Hur var det nu med multiplayer, va man tvungen att ha nån special savefil eller kan man spela med kontot man har?om det krävs special,får man då börja om från noll på den saven?

Ja, du kan använda samma, MEN, eftersom tiden i SP inte är synkad med MP, kommer du få typ 10000000000000000000 kr på ditt konto... När du sedan loggar ut från MP, stannar ju inte tiden som den gör i SP, så dina arbetare kommer fortsätta tjäna in pengar, vilket gör att när du loggar in igen kommer du ha fått ytterligare 10000000000000 kr...

Inte roligt, så jag rekommenderar därför att använda en annan Save. Du skulle ju kunna göra en kopia av den Save du har nu, och använda i MP. Det finns även färdiga Savegames att ladda ner på TruckersMPs hemsida, där du är i typ lvl 3, kan ta ett banklån och köpa en lastbil. Du skulle ju även kunna göra så att du sparkar alla arbetare du har, så de inte kan dra in några pengar.